הבלגן מתחיל: שלטי חוצות של מקאן הקפיצו את המשטרה
4 ימים לפני שעולה לאוויר העונה השנייה של אחת הסדרות הישראליות הטובות אי פעם פאודה, משרד הפרסום מקאן תל אביב וחברת yes שעומדת מאחורי הפקת הסדרה נתנו עוד פוש קטן של באזז סביב הסדרה המדוברת והצליחו מעל המשוער. אמש נתלו ברחבי הארץ מאות מודעות ושלטי חוצות עם כיתוב ענק בערבית, שחור על גבי לבן, ללא תרגום ו/או לוגו שעשוי להסביר במה מדובר.
שלטי החוצות - קמפיין "הרמה להנחתה" של מקאן ו-yes שתוכננו כדי לייצר שיח אכן גרמו ללא מעט אזרחים לדאגה, שהתגלגלה עד לפתחן של העיריות ומשטרת ישראל שלבסוף הגיעו למקור הקמפיין - מקאן תל אביב. עם זאת, למרות מעורבים הגורמים הציבוריים עד לעכשיו לא התקבלה דרישה כלשהי להסרת הקמפיין שעלה הן בדרכים בינעירוניות והן במיקומים בתוך הערים עצמן ברחבי הארץ.
השלטים עלו ב-3 כיתובים שונים בערבית: "הבלאגן עומד להתחיל"; בדרך אליך" ו"תתכוננו". יש להניח שרוב התושבים והנהגים שנתקלו בקמפיין הניחו כי מדובר בטיזר כלשהו לקמפיין פרסומי, אך עם זאת הבהלה הציבורית בכל הקשור לסממנים ערביים במיוחד על רקע התחממות האווירה מאז הכרזת טראמפ היא זו שמזינה את הקמפיין. על כך יש להוסיף דמויות בולטות בסושיאל כגון "הצל" יואב אליאסי שלא מפספס אף הזדמנות לייצר סערה בנושאי ימין-שמאל/ יהודים-ערבים והעלה צילום מסך של שלט חוצות כשהוא משחק לידי מקאן ו-yes בלא יודעין. בנוסף לאליאסי הקמפיין אף הגיע לרשתות חברתיות בעולם הערבי ועוד.
סיגל עבודי, סמנכ"ל קריאייטיב במקאן שעומדת מאחורי הקמפיין יחד עם צוות yes אמרה לאייס: "כן, זה נעשה כדי לעורר איזשהו שיח, עם טיזרים ללא תרגום, לוגו או משהו כזה ובמאסה של שלטים. קיווינו שזה יעורר משהו אבל לא חשבנו שזה יהיה כך".
- yes נכנסת לעולם הפרסום בטלוויזיה האינטרנטית: תתחיל לשלב מודעות ב-yes+ וב-STING+
- "הכיוון של בזק חיובי וברור - yes צפויה להרוויח 100 מיליון ויותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי התכנון המקורי של הקמפיין, חלקו השני, חלק התשובה צפוי לעלות בעוד יומיים (הסדרה תעלה ב-31 בדצמבר) ובו טקסטים בעברית ובערבית שחושפים את הקמפיין.
- 14.מקלוהן 31/12/2017 09:07הגב לתגובה זותרגיעו, סתם קמפיין חביב, שלא עושה כלום למוצר אלא למשרד הפרסום בלבד שבטח נורא מרוצה מעצמו
- אתה לא העיפרון הכי מחודד אה מקלוהן (ל"ת)יריב 31/12/2017 13:46הגב לתגובה זו
- אתה טיפש מקלוהן (ל"ת)יריב 31/12/2017 12:42הגב לתגובה זו
- 13.Tsion 31/12/2017 01:47הגב לתגובה זוחיים במדינה הזו מעל מליון דוברי ערבית. מה הבעיה שלכם עם פרסום בערבית?!
- 12.תלמידה 30/12/2017 01:28הגב לתגובה זואנחנו בתקופה לא פשוטה, פשוט קפיין שמכניס פחד במיוחד לאלה שמבינים את התרגום. יש דרכים אחרות לעשות באז. לא לעניין.
- מוסא 31/12/2017 14:19הגב לתגובה זופחד. היסטריה. לא משנה אם היא רציונלית או לא. אתם לא שונים כל כך מאלו שהסדרה מדברת עליהם...
- 11.שירי 29/12/2017 21:15הגב לתגובה זוכל הכבוד סיגלו
- 10.רונית 29/12/2017 13:10הגב לתגובה זולכן לא אצפה בסדרה זה פרסום חסר התחשבות יש עוד דרכים לגרום לצופה לצפות וליהנות
- לוגי 30/12/2017 23:39הגב לתגובה זוקצת חוש הומור וראש פתוח יועילו לך יותר בחיים....
- 9.תפרגנו...זה מדהים! (ל"ת)אלי 29/12/2017 12:38הגב לתגובה זו
- 8.מקאן אדירים 29/12/2017 12:15הגב לתגובה זומוכיחים שקריאייטיב הוא מלך כל פעם מחדש
- 7.כועס 29/12/2017 12:13הגב לתגובה זובתקופה כל כך מתוחה ..אדיוטים !!! מחרים את הסדרה !
- 6.מה 28/12/2017 11:59הגב לתגובה זושוק חדש והזדמנות ראשונה לצבור את מצבור הלקוחות הראשוני. תודה שעזרתם לי להחליט, אני לסטינג TV של יס לעולם לא אתקרב.
- 5.הלוחש לבאבונים 28/12/2017 09:35הגב לתגובה זוהבורות של העם בציון עוברת כל גבול. למה הישראלים היהודים לא מבינים ערבית? נכון, זו שפתו של הטרור, הסתה והפחד מובן לי אבל...האם הבורות היא הפתרון? לא עדיף להיפתח לתרבות האויב כדי להבינו טוב יותר? אגב, תרגום נכון של אחת הכתובות זה הזהרו ממה שאתם עומדים לעשות" או "הזהרו ממעשיכם" ולא כפי שנטען פה. ????? ?????
- מוסא 31/12/2017 14:17הגב לתגובה זושרוב אלו שהם "אנטי", סביר להניח שסבתא שלהם דווקא דיברה ערבית...
- 4.גם מטוסי מצרים הפציצו את השלטים, די ליחצ תינוקי (ל"ת)יוגב 28/12/2017 07:43הגב לתגובה זו
- 3.אור 28/12/2017 01:01הגב לתגובה זוהרי לקוחות כבר אין להם
- 2.אני 27/12/2017 19:11הגב לתגובה זותכננו שזה יהיה כך
- 1.אריק איינשטיין 27/12/2017 17:38הגב לתגובה זוכבר היו כאלה, הראשון היה קמפיין של פסטיבל ימי מוסוואה עם פרסומת שכולה בערבית בטלוויזיה במשך כמה ימים וכשעשו את החשיפה מסתבר שהטקסט היה בסה"כ הזמנה לפסטיבל אומנות.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
