הבלגן מתחיל: שלטי חוצות של מקאן הקפיצו את המשטרה
4 ימים לפני שעולה לאוויר העונה השנייה של אחת הסדרות הישראליות הטובות אי פעם פאודה, משרד הפרסום מקאן תל אביב וחברת yes שעומדת מאחורי הפקת הסדרה נתנו עוד פוש קטן של באזז סביב הסדרה המדוברת והצליחו מעל המשוער. אמש נתלו ברחבי הארץ מאות מודעות ושלטי חוצות עם כיתוב ענק בערבית, שחור על גבי לבן, ללא תרגום ו/או לוגו שעשוי להסביר במה מדובר.
שלטי החוצות - קמפיין "הרמה להנחתה" של מקאן ו-yes שתוכננו כדי לייצר שיח אכן גרמו ללא מעט אזרחים לדאגה, שהתגלגלה עד לפתחן של העיריות ומשטרת ישראל שלבסוף הגיעו למקור הקמפיין - מקאן תל אביב. עם זאת, למרות מעורבים הגורמים הציבוריים עד לעכשיו לא התקבלה דרישה כלשהי להסרת הקמפיין שעלה הן בדרכים בינעירוניות והן במיקומים בתוך הערים עצמן ברחבי הארץ.
השלטים עלו ב-3 כיתובים שונים בערבית: "הבלאגן עומד להתחיל"; בדרך אליך" ו"תתכוננו". יש להניח שרוב התושבים והנהגים שנתקלו בקמפיין הניחו כי מדובר בטיזר כלשהו לקמפיין פרסומי, אך עם זאת הבהלה הציבורית בכל הקשור לסממנים ערביים במיוחד על רקע התחממות האווירה מאז הכרזת טראמפ היא זו שמזינה את הקמפיין. על כך יש להוסיף דמויות בולטות בסושיאל כגון "הצל" יואב אליאסי שלא מפספס אף הזדמנות לייצר סערה בנושאי ימין-שמאל/ יהודים-ערבים והעלה צילום מסך של שלט חוצות כשהוא משחק לידי מקאן ו-yes בלא יודעין. בנוסף לאליאסי הקמפיין אף הגיע לרשתות חברתיות בעולם הערבי ועוד.
סיגל עבודי, סמנכ"ל קריאייטיב במקאן שעומדת מאחורי הקמפיין יחד עם צוות yes אמרה לאייס: "כן, זה נעשה כדי לעורר איזשהו שיח, עם טיזרים ללא תרגום, לוגו או משהו כזה ובמאסה של שלטים. קיווינו שזה יעורר משהו אבל לא חשבנו שזה יהיה כך".
- yes נכנסת לעולם הפרסום בטלוויזיה האינטרנטית: תתחיל לשלב מודעות ב-yes+ וב-STING+
- "הכיוון של בזק חיובי וברור - yes צפויה להרוויח 100 מיליון ויותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי התכנון המקורי של הקמפיין, חלקו השני, חלק התשובה צפוי לעלות בעוד יומיים (הסדרה תעלה ב-31 בדצמבר) ובו טקסטים בעברית ובערבית שחושפים את הקמפיין.
- 14.מקלוהן 31/12/2017 09:07הגב לתגובה זותרגיעו, סתם קמפיין חביב, שלא עושה כלום למוצר אלא למשרד הפרסום בלבד שבטח נורא מרוצה מעצמו
- אתה לא העיפרון הכי מחודד אה מקלוהן (ל"ת)יריב 31/12/2017 13:46הגב לתגובה זו
- אתה טיפש מקלוהן (ל"ת)יריב 31/12/2017 12:42הגב לתגובה זו
- 13.Tsion 31/12/2017 01:47הגב לתגובה זוחיים במדינה הזו מעל מליון דוברי ערבית. מה הבעיה שלכם עם פרסום בערבית?!
- 12.תלמידה 30/12/2017 01:28הגב לתגובה זואנחנו בתקופה לא פשוטה, פשוט קפיין שמכניס פחד במיוחד לאלה שמבינים את התרגום. יש דרכים אחרות לעשות באז. לא לעניין.
- מוסא 31/12/2017 14:19הגב לתגובה זופחד. היסטריה. לא משנה אם היא רציונלית או לא. אתם לא שונים כל כך מאלו שהסדרה מדברת עליהם...
- 11.שירי 29/12/2017 21:15הגב לתגובה זוכל הכבוד סיגלו
- 10.רונית 29/12/2017 13:10הגב לתגובה זולכן לא אצפה בסדרה זה פרסום חסר התחשבות יש עוד דרכים לגרום לצופה לצפות וליהנות
- לוגי 30/12/2017 23:39הגב לתגובה זוקצת חוש הומור וראש פתוח יועילו לך יותר בחיים....
- 9.תפרגנו...זה מדהים! (ל"ת)אלי 29/12/2017 12:38הגב לתגובה זו
- 8.מקאן אדירים 29/12/2017 12:15הגב לתגובה זומוכיחים שקריאייטיב הוא מלך כל פעם מחדש
- 7.כועס 29/12/2017 12:13הגב לתגובה זובתקופה כל כך מתוחה ..אדיוטים !!! מחרים את הסדרה !
- 6.מה 28/12/2017 11:59הגב לתגובה זושוק חדש והזדמנות ראשונה לצבור את מצבור הלקוחות הראשוני. תודה שעזרתם לי להחליט, אני לסטינג TV של יס לעולם לא אתקרב.
- 5.הלוחש לבאבונים 28/12/2017 09:35הגב לתגובה זוהבורות של העם בציון עוברת כל גבול. למה הישראלים היהודים לא מבינים ערבית? נכון, זו שפתו של הטרור, הסתה והפחד מובן לי אבל...האם הבורות היא הפתרון? לא עדיף להיפתח לתרבות האויב כדי להבינו טוב יותר? אגב, תרגום נכון של אחת הכתובות זה הזהרו ממה שאתם עומדים לעשות" או "הזהרו ממעשיכם" ולא כפי שנטען פה. ????? ?????
- מוסא 31/12/2017 14:17הגב לתגובה זושרוב אלו שהם "אנטי", סביר להניח שסבתא שלהם דווקא דיברה ערבית...
- 4.גם מטוסי מצרים הפציצו את השלטים, די ליחצ תינוקי (ל"ת)יוגב 28/12/2017 07:43הגב לתגובה זו
- 3.אור 28/12/2017 01:01הגב לתגובה זוהרי לקוחות כבר אין להם
- 2.אני 27/12/2017 19:11הגב לתגובה זותכננו שזה יהיה כך
- 1.אריק איינשטיין 27/12/2017 17:38הגב לתגובה זוכבר היו כאלה, הראשון היה קמפיין של פסטיבל ימי מוסוואה עם פרסומת שכולה בערבית בטלוויזיה במשך כמה ימים וכשעשו את החשיפה מסתבר שהטקסט היה בסה"כ הזמנה לפסטיבל אומנות.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.