משחק היסטורי, הרייטינג פחות: "רק" 111.3 מיליון צפו בסופרבול

הניצחון המטורף של הפטריוטס שחזרה מפיגור של 25 נק' לניצחון בהארכה, הביא 3 מיליון צופים פחות מהשיא לפני שנתיים. 117.5 מיליון צפו בהופעה של ליידי גאגא במחצית
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה טום בריידי

משחק הגמר הסופר-דרמטי והיסטורי, לא הצליח לתרגם את זה גם לנתוני הרייטינג. המשחק בו ניצחה הניו אינגלנד פטריוטס את אטלנטה פלקונס 32:28, במשחק ראשון אי-פעם בסופרבול שגלש להארכה, ניפק עבור רשת FOX כ-111.3 מיליון צופים ורייטינג של 48.8%.

 

נתונים אלו נמוכים משמעותית מהשיא שנרשם ב-2015, אז צפו במשחק הגמר 114.4 מיליון, ואולם דומים מבחינת מספר הצופים לאלה שהיו בסופרבול 46 ב-2012. בשנה שעברה זכה המשדר ל-111.9 מיליון צופים. הייתה זו השנה השמינית ברציפות בו הסופרבול זכה ליותר מ-100 מיליון צופים, ולמעשה כל 8 המשדרים היחידים הכי נצפים בטלוויזיה האמריקאית, הם משחקי סופרבול.

 

הפאלקונס כבר הובילו ברבע האחרון ביתרון של 25 נקודות - 28:3, אבל כוכב הפטריוטס טום בריידי הוביל את קבוצתו לשוויון וניצחון בהארכה עם 31 נקודות רצופות ללא תגובה. רגעי ההכרעה של המשחק, הביאו קהל עצום עם רייטינג של 52.1% ונתח צפייה של 74%. בממוצע נתח הצפייה עמד על 72% במשדר אתמול לפנות בוקר.

 

ההופעה של ליידי גאגא במחצית משכה לא פחות מ-117.5 מיליון צופים, דבר שהופך את הופעת הסופרבול הזאת לשנייה הכי נצפית, אחרי הופעה של קייטי פרי בסופרבול 49 לפני שנתיים.

 

נתוני הרייטינג הנוכחיים מגיעים לאחר שנה לא קלה מבחינת נתוני הצפייה של משחקי הפוטבול. "משחק יום שני" בערוץ ESPN ירדה ב-13% ביחס לשנה שלפני כן, "משחק יום ראשון' ב-NBC נחלש ב-11%, ושאר המשחקים איבדו אף הם צופים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.