אחרי שהסעירה את המדינה: 'צל של אמת' תשודר ב'רשת'

הזכיינית רכשה לשידור את הסדרה המדוברת של ערוץ 8 של HOT שזכתה למיליוני צפיות ב-VOD ובפייסבוק, ולשווי חשיפה של כ-27 מיליון ש'. תשודר כבר מחמישי הקרוב
אלכסנדר כץ | (1)

הזכיינית רשת רכשה לשידור את הסדרה צל של אמת – מי רצח את תאיר ראדה - כך נודע לאייס. רשת שיבצה את הסדרה לשידור כבר מיום חמישי הקרוב, ותשדר אותה ב-2 חלקים, למרות שבמקור היא הייתה בת 4 פרקים.

 

'צל של אמת - מי רצח את תאיר ראדה' עוסקת בפרשת רצח הנערה תאיר ראדה בקצרין לפני כ-11 שנים ובהרשעתו ב-3 ערכאות של רומן זדורוב. בסדרה מועלים סימני שאלה לגבי ההרשעה, ומובאת עדות של אדם שטוען כי זוגתו בעבר סיפרה לו כי היא זו שרצחה את ראדה.

 

לפני כ-3 שנים יצאו הבמאים יותם גנדלמן וארי פינס, והמפיקה מיקה תימור מ'ביצת עין הפקות', למסע בעקבות הפרשה. הם יצאו לדרך עם החלטה לבחון בחשדנות את מכלול הראיות, להפוך כל אבן בדרך ולהטיל ספק בכל סיפור שישמעו. היוצרים מציגים רשומון דוקו-בלשי מורכב המגולל 3 סיפורים שהתפתחו סביב פרשת הרצח, תוך בחינתם לעומק ופירוקם לחתיכות קטנות. הסיפורים מסופרים דרך ראיונות עם מעל 25 דמויות מפתח בפרשה - מהורי המנוחה, דרך משפחת זדורוב, וכלה בשוטרים, פרקליטים, סנגורים, רופאים משפטיים, חוקרים פרטיים, חברותיה של תאיר ועוד.

 

הסדרה שודרה במארס האחרון בערוץ 8 של HOT, ורשמה סנסציה מקומית מבחינת נתוני צפייה ושיח ברשתות החברתיות, ונחשבת לאחר הנצפות והמדוברות של השנים האחרונות. נכון לנתונים שפורסמו באותה עת באייס עולה כי הסדרה רשמה יותר מ-850 אלף צפיות ב-VOD של HOT ויותר מ-800 אלף חשיפות לתכנית בעמוד הפייסבוק של ערוץ 8, לצד עשרות אלפי שיתופים.

 

ביום עלייתה של הסדרה לאוויר, 26 במארס, צירוף המילים "צל של אמת" היה במקום הראשון בחיפושים באינטרנט על פי גוגל טרנדס. השיח הציבורי הענק, הוביל לשווי חשיפה תקשורתית של כ-27 מיליון שקלים, כך על פי נתוני חברת יפעת. מדובר על שווי גבוה במיוחד עבור מותג טלוויזיוני בפרק זמן קצר יחסית.

 

הסדרה עוררה פולמוס ציבורי גדול, קריאות לפתוח מחדש את התיק, והתייחסות זועמת של נשיאת העליון השופטת מרים נאור ופרקליט המדינה שי ניצן.

 

ברשת אישרו את הפרטים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    צדק צדק תרדוף 20/01/2017 18:53
    הגב לתגובה זו
    במקום לבדוק כיוונים ישנים חדשים כגון קשר השתיקה של חברותיה של תאיר ולהעמידן מול האמת של מה שהתרחש בפועל באותם ימים בהם למדו ביחד עם תאיר(זנות, סמים, אלימות, איומים, ונדליזם). בחרו יוצרי הסידרה למשוך לכיוון א.ק וא.ח הלא בהכרח קשורים או שפויים. הרצח ככל הנראה היה בלתי נמנע, הילדה הרגישה וגם אמרה שהיא חשה סכנה לחייה ואם אמרה זאת בכיתה אז בטוח ששיתפה בכך את חברותיה שחלקן טענו שהיו חברותיה הטובות. צריך לבדוק קשר בין חבורת בנים בוגרת לבין הבנות בשכבה של תאיר. יש לי הרגשה שתאיר נרצחה כי פשוט סירבה לשתף פעולה עם אותם בנים ואילו שאר הבנות החרימו אותה לא כי קינאו בה אלא כי היא סירבה לעשות את מה שהן הסכימו ועשו. כמובן שזה רק מחשבות שעולות לי בראש אבל דבר אחד בטוח בחקירה של המשטרה יש יותר חורים מאשר במסננת שום דבר לא באמת נחקר לעומק נראה כי התחילו לחקור הכל ולא חקרו בעצם כלום וזה נראה רע מאוד בעיקר כאשר מדובר ברצח ילדה בת 13.
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.