החיבור בין המנכ"לים לא עובד: עמית לבני פורש מגיתם

3 שנים לאחר שהחלו את תפקידם המשותף כמנכ"לי גיתם לבני מודיע על פרישה מהמשרד ומענף הפרסום בכלל. בהודעה שהוציאו היום לבני והרטוב הם אינם מסתירים את הסיבה המרכזית לפרידה ומסבירים כי מדובר בפערים בלתי ניתנים לגישור ביניהם
משה בנימין | (7)

3 שנים לאחר שנכנסו לתפקידם ביחד, כמחליפים של מיכל המאירי, עמית לבני פורש מתפקידו כמנכ"ל משותף בגיתם BBDO ומשאיר את כסא המנכ"ל לעדו הרטוב שינהל את המשרד באופן עצמאי. 

בהודעה שהוציאו היום לבני והרטוב הם אינם מסתירים את הסיבה המרכזית לפרידה ומסבירים כי מדובר בפערים בלתי ניתנים לגישור ביניהם. במילים אחרות, הכימיה שהייתה בין הרטוב ולבני בתחילת דרכם כבר אינה קיימת, ובחודשים האחרונים ניכר כי הרטוב הופך לדומיננטי יותר ויותר כשלבני משאיר לו את מרכז הבמה - כעת הפרידה הופכת לרשמית. 

לדברי לבני: "מנכ"לות משותפת, על מנת שתצליח, מצריכה תעצומות נפש גבוהות מצד שני השותפים. עד נקודה מסוימת כך היה ביני לבין עדו. אולם עם הזמן ועם ההצלחה, נוצרו פערים בלתי ניתנים לגישור שהובילו לצורך בפרידה. אני מבחינתי מיציתי את חיי בענף הפרסום ואני משוכנע שגיתם BBDO ערוכה כיום מקצועית ואנושית לאתגרי העתיד. אני בוטח ומאמין שגיתם תמשיך לצמוח גם בשנים הבאות תחת ניהולו של עדו הרטוב".

משה תאומים, יו"ר קבוצת גיתם BBDO: "עמית לבני הוא מקצוען הניחן בשילוב נדיר של יכולת ניתוח אינטלקטואלית ברמה גבוהה וכושר ביצוע. תכונות אלו מועצמות בזכות  מרכיבי האישיות הנדירים שלו ובראש וראשונה בסגנונו השקט והחברי ובמנהיגות שהוא מפגין כלפי סביבתו.  עמית יהיה תמיד חבר ועמית למשפחת גיתם BBDO  ולי באופן אישי״.

לבני החל את דרכו המקצועית בגיתם בשנת 1993, לאחר 12 שנות שירות בחיל הים כקצין ימי וכמפקד ספינת טילים. כמנהל בכיר בגיתם וכסמנכ"ל המשרד היה לבני בין מובילי המעבר של גיתם בשנות ה- 90 לעידן הטלוויזיה המסחרית, לחיבור עם BBDO ולצמיחת האינטרנט.

ב-2003 גויס לבני מחדש לצה"ל ביוזמת הרמטכ"ל דאז יעלון ושימש במשך 3 שנים כסגן דובר צה"ל וראש המחלקה האסטרטגית בדרגת אלוף משנה. ב-2006 מונה לראש אגף השיווק של אל על תוך שהוא מוביל בין השאר את התהליך שהביא לזינוק מטאורי במכירות הישירות באינטרנט.

בהמשך פעל במשך כשנתיים כיועץ לממשלות וראשי מדינות בעולם במאבקים פוליטיים ומסחריים. בשלהי 2012 חזר לגיתם ומונה למנכ"ל חברת הבת BBDO IM במקומו של עדו הרטוב אשר עבר לשמש כמשנה למנכ"לית משרד הפרסום באותו הזמן. לאחר שנה בה הוביל את BBDO IM לצמיחה מואצת החליטו בעלי המשרד למנות במשותף את לבני והרטוב למנכ"לים על קבוצת גיתם כולה. לבני והרטוב ניהלו באופן ישיר את משרד הפרסום ובאמצעות מנהלי משנה את שאר יחידות הקבוצה - חברת היח"צ פורטר נובלי, IM, חברת המדיה TMF, Content ועוד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    חן 10/01/2017 13:23
    הגב לתגובה זו
    המגיע לכל בורג במערכת גם לתקציבאים הקטנים ביותר.
  • 4.
    ליבני הלבנה 02/01/2017 16:09
    הגב לתגובה זו
    קרח לא הייתי קונה ממנו. נקניק חסר עמוד שידרה. פעם אפילו דלי מישהו להודיע למזכירה האישית שלו שהיא מפוטרת....לא היו לו ביצים ויושרה לומר לה בעצמו
  • מנחם 03/01/2017 16:14
    הגב לתגובה זו
    וואו איזה שקרן נבלה
  • 3.
    תותח! שיהיה הרבה בהצלחה (ל"ת)
    דוצניק 01/01/2017 23:13
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לקוחה 01/01/2017 16:44
    הגב לתגובה זו
    אדם מוכשר, יצירתי, איש עבודה וחזון. חבל
  • 1.
    מנש 01/01/2017 14:53
    הגב לתגובה זו
    ברוך שפטרנו! כאילו חסרים לנו מנהלי קריאייטיב
  • דודידו 01/01/2017 19:59
    הגב לתגובה זו
    עמית זה הדבר הכי טוב שהיה לגיתם להציע. בלעדיו סתם משרד שבלוני ולא מעניין
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.