עמית לבני עמית ליבני
צילום: יח"צ

החיבור בין המנכ"לים לא עובד: עמית לבני פורש מגיתם

3 שנים לאחר שהחלו את תפקידם המשותף כמנכ"לי גיתם לבני מודיע על פרישה מהמשרד ומענף הפרסום בכלל. בהודעה שהוציאו היום לבני והרטוב הם אינם מסתירים את הסיבה המרכזית לפרידה ומסבירים כי מדובר בפערים בלתי ניתנים לגישור ביניהם
משה בנימין | (7)

3 שנים לאחר שנכנסו לתפקידם ביחד, כמחליפים של מיכל המאירי, עמית לבני פורש מתפקידו כמנכ"ל משותף בגיתם BBDO ומשאיר את כסא המנכ"ל לעדו הרטוב שינהל את המשרד באופן עצמאי. 

בהודעה שהוציאו היום לבני והרטוב הם אינם מסתירים את הסיבה המרכזית לפרידה ומסבירים כי מדובר בפערים בלתי ניתנים לגישור ביניהם. במילים אחרות, הכימיה שהייתה בין הרטוב ולבני בתחילת דרכם כבר אינה קיימת, ובחודשים האחרונים ניכר כי הרטוב הופך לדומיננטי יותר ויותר כשלבני משאיר לו את מרכז הבמה - כעת הפרידה הופכת לרשמית. 

לדברי לבני: "מנכ"לות משותפת, על מנת שתצליח, מצריכה תעצומות נפש גבוהות מצד שני השותפים. עד נקודה מסוימת כך היה ביני לבין עדו. אולם עם הזמן ועם ההצלחה, נוצרו פערים בלתי ניתנים לגישור שהובילו לצורך בפרידה. אני מבחינתי מיציתי את חיי בענף הפרסום ואני משוכנע שגיתם BBDO ערוכה כיום מקצועית ואנושית לאתגרי העתיד. אני בוטח ומאמין שגיתם תמשיך לצמוח גם בשנים הבאות תחת ניהולו של עדו הרטוב".

משה תאומים, יו"ר קבוצת גיתם BBDO: "עמית לבני הוא מקצוען הניחן בשילוב נדיר של יכולת ניתוח אינטלקטואלית ברמה גבוהה וכושר ביצוע. תכונות אלו מועצמות בזכות  מרכיבי האישיות הנדירים שלו ובראש וראשונה בסגנונו השקט והחברי ובמנהיגות שהוא מפגין כלפי סביבתו.  עמית יהיה תמיד חבר ועמית למשפחת גיתם BBDO  ולי באופן אישי״.

לבני החל את דרכו המקצועית בגיתם בשנת 1993, לאחר 12 שנות שירות בחיל הים כקצין ימי וכמפקד ספינת טילים. כמנהל בכיר בגיתם וכסמנכ"ל המשרד היה לבני בין מובילי המעבר של גיתם בשנות ה- 90 לעידן הטלוויזיה המסחרית, לחיבור עם BBDO ולצמיחת האינטרנט.

ב-2003 גויס לבני מחדש לצה"ל ביוזמת הרמטכ"ל דאז יעלון ושימש במשך 3 שנים כסגן דובר צה"ל וראש המחלקה האסטרטגית בדרגת אלוף משנה. ב-2006 מונה לראש אגף השיווק של אל על תוך שהוא מוביל בין השאר את התהליך שהביא לזינוק מטאורי במכירות הישירות באינטרנט.

בהמשך פעל במשך כשנתיים כיועץ לממשלות וראשי מדינות בעולם במאבקים פוליטיים ומסחריים. בשלהי 2012 חזר לגיתם ומונה למנכ"ל חברת הבת BBDO IM במקומו של עדו הרטוב אשר עבר לשמש כמשנה למנכ"לית משרד הפרסום באותו הזמן. לאחר שנה בה הוביל את BBDO IM לצמיחה מואצת החליטו בעלי המשרד למנות במשותף את לבני והרטוב למנכ"לים על קבוצת גיתם כולה. לבני והרטוב ניהלו באופן ישיר את משרד הפרסום ובאמצעות מנהלי משנה את שאר יחידות הקבוצה - חברת היח"צ פורטר נובלי, IM, חברת המדיה TMF, Content ועוד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    חן 10/01/2017 13:23
    הגב לתגובה זו
    המגיע לכל בורג במערכת גם לתקציבאים הקטנים ביותר.
  • 4.
    ליבני הלבנה 02/01/2017 16:09
    הגב לתגובה זו
    קרח לא הייתי קונה ממנו. נקניק חסר עמוד שידרה. פעם אפילו דלי מישהו להודיע למזכירה האישית שלו שהיא מפוטרת....לא היו לו ביצים ויושרה לומר לה בעצמו
  • מנחם 03/01/2017 16:14
    הגב לתגובה זו
    וואו איזה שקרן נבלה
  • 3.
    תותח! שיהיה הרבה בהצלחה (ל"ת)
    דוצניק 01/01/2017 23:13
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לקוחה 01/01/2017 16:44
    הגב לתגובה זו
    אדם מוכשר, יצירתי, איש עבודה וחזון. חבל
  • 1.
    מנש 01/01/2017 14:53
    הגב לתגובה זו
    ברוך שפטרנו! כאילו חסרים לנו מנהלי קריאייטיב
  • דודידו 01/01/2017 19:59
    הגב לתגובה זו
    עמית זה הדבר הכי טוב שהיה לגיתם להציע. בלעדיו סתם משרד שבלוני ולא מעניין
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.