יונה ויזנטל לעובדי רשות השידור: יכולים לשלם כרגע משכורות – אבל לא דמי הבראה
ימים ספורים לפני תשלום משכורות חודש יוני, שלח העורך הראשי של רשות השידור, יונה ויזנטל, לפני דקות אחדות (יום ג') מכתב לעובדי הרשות, בו הוא מנסה אמנם להרגיע את הרוחות, בשל המצב אליו נקלעה הרשות והמהלך עצמו להקמת תאגיד שידור ציבורי, אולם מציין כי מצבה של הרשות בכי רע.
"אנו נמצאים בתקופה מורכבת מאוד ובאי ודאות גדולה", כתב ויזנטל בפתח דבריו, "כתוצאה מהפסקת גביית האגרה וסירוב האוצר לממן את פעילות הרשות, הנובעת מביטול האגרה אנו נמצאים במצוקה תזרימית גדולה ביותר, שפוגעת בכל פעילות הרשות. אנו פועלים בכל דרך אפשרית מול האוצר, על מנת שימלא את חובתו ויזרים את הכספים הנחוצים לפעילות הרשות. המצוקה התזרימית הביאה לכך שלרשות יש כרגע את האפשרות לשלם לעובדים משכורות, אך אין אפשרות לשלם את דמי ההבראה".
לדבריו, "אנו עושים כל מאמץ בכדי לשלכבר בימים הקרובים את דמי ההבראה ולמרות התלות הגדולה באוצר, אני מאמין שנצליח לעשות זאת בהקדם".
כזכור, ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אתמול דחיית יישום חוק התאגיד הציבורי החדש וסגירתה של רשות השידור, ב-3 חודשים, אולם מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר העריך כי אין מצב שהתאגיד החדש יקום בשנה הקרובה. מנכ"ל האוצר, שי באב"ד הצהיר כי משרדו לא יממן את פעילות הרשות ב-3 החודשים הקרובים, אם לא יחלו פיטורי עובדים ומכירת נכסים ונדל"ן שיממנו את הקמת התאגיד החדש.
צריכים 190 מיליון שקל - מיידית
בהמשך לדבריו של ויזנטל, פנתה היום סגנית כונס הנכסים הרשמי, עו"ד סיגל יעקובי, במכתב למשרדי האוצר והתקשורת. במכתב זה הבהירה יעקובי כי הרשות זקוקה להזרמה בהולה של כ-190 מיליון שקל ל-3 החודשים הקרובים, על מנת להפעיל אותה, כאשר הגירעון אינו מאפשר לשלם חובות לספקים ומשכורות ותנאי סוציאליים לעובדים. "אנו נאלצים להתמודד מדיי יום ביומו עם מכתבי דרישה המתקבלים מספקים שלא קיבלו כספים שמגיעים להם מרשות השידור".
על פי הכנ"ר, הגירעון של הרשות עומד כעת 76.5 מיליון שקלים, ועל הרשות לקבל עוד 112 מיליון שקלים כדי לכסות את הוצאותיה ב-3 החודשים הקרובים. סכום זה אינו כולל הוצאות על הפקות, שהוקפאו בשלב זה.
במידה וכספים אלו לא יועברו מיידית, עתיד הכנ"ר לפנו כבר מחר לבית המשפט המחוזי בירושלים, שם מתנהל פירוקה של רשות השידור, כדי לקבל הנחיות כיצד להמשיך ולפעול במצב הנוכחי.
- 1.גליצנשטיין מהמיחשוב 30/06/2015 16:42הגב לתגובה זודמי ההבראה הם חלק מן ההסכמים הקיבוציים במשק, כולל רשות השידור. לעומת זאת - החוזים האיישיים החריגים (והכל יודעים למי הכוונה ובאילו סכומים) החוזים האלה אינם מקודשים, ולא ירדו מהר סיני במתן תורה. ממה נפשך, יונה ויזנטל ושאר מקבלי ההחלטות:- השכירים שעדיין מועסקים, בשכר המצטמצם והולך - ימשיכו לממן את "הטאלנטים" ושאר בעלי הפריבילגיות, שערכם ממילא פוחת והולך?? זה הוגן וצודק??
- אזרח 01/07/2015 22:22הגב לתגובה זובכמה כסף מדובר? כל עובד רשות מקבל?
- גליצנשטיין מהמיחשוב 02/07/2015 08:25בדיוק כמו כל אחד מעובדי המדינה בשירות הציבורי, אם הוא מועסק בהמכם הקיבוצי. אם הוא ארעי המועסק בשובר-תשלום (בדיחה עצובה, לתפרנים בלבד) - לא מקבל דמי הבראה. אם הוא בחוזה מיוחד או חוזה כוכבים - לא מקבל דמי הבראה, שם הוא כבר בריא מעצם החוזה.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
