חבורת לאטמה אושרי כהן הכל שפיט ערוץ 1
צילום: רפי דלויה
פרסום ראשון

גם יונה לא מתנצל: למה ערוץ 1 גנז פרומו ל'הכל שפיט', ומה הקשר לבחירות

בערוץ עובדים על התכנית של 'לאטמה' שהוקפאה ע"י הנהלת רשות השידור הקודמת, והיא תעלה בשישי. הגניזה: בשל משפט שמזוהה עם 'הבית היהודי'
אלכסנדר כץ | (3)

אין מהמורה שחבורת לאטמה לא נאלצה לדלג עליה בדרך להפקת התכנית הסאטירית שלה בערוץ 1. וכעת מתברר כי גם לקראת עלייתה לאוויר, לא הכל עובר חלק. לאייס נודע כי הבוקר (יום א') התקבלה הנחיה להסיר פרומו לקידום הכל שפיט בשל השימוש בצמד המילים "לא מתנצל", אותו צמד מילים בו עושה שימוש יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט.

הערכה היא כי בערוץ 1 לא רצו ליצור זיהוי כלשהו בין התכנית שתעלה לשידור ביום שישי הבא לבין 'הבית היהודי', מה גם שהתכנית גם כך מזוהה עם הימין הישראלי, כקונטרה להיהודים באים שנחשבת "שמאלנית".

כזכור, 2 התכניות - 'הכל שפיט' ו'היהודים באים' היו אמורות לעלות לשידור כבר לפני שנים, אולם ההנהלה הקודמת עשתה הכל כדי שהדבר לא יקרה. עם הדחתה של ההנהלה הקודמת ומינויו של העורך הראשי יונה ויזנטל, הוא קיבל החלטה לשחרר את 2 ההפקות לשידור, בכפוף לשינויים.

'היהודים באים' כבר הופקה וחיכתה על המדף עד שעלתה לאוויר לפני כחודשיים ורשמה ממוצע עונתי של 6% בערבי שישי. 'הכל שפיט' קיבלה אור ירוק לאחרונה, ובניגוד ל'היהודים באים' שצולמה מראש, 'הכל שפיט' תהיה אקטואלית ורוב מערכוניה יצולמו בימים שלפני שידורה. בתכנית יככב בין היתר אושרי כהן.

מרשות השידור נמסר: "הקריאטיב של 'הכל שפיט' נעשה לפני שהבית היהודי השתמש בסיסמא שלו. מכיוון שזה מתחיל להיות מזוהה עם הבית היהודי, אז חשבנו שנכון וראוי לשנות את הסגיר של הכל שפיט".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    גיורא 01/02/2015 15:06
    הגב לתגובה זו
    ומה עם ארץ נהדרת בערוץ 2 ? שם מותר הכל?
  • 2.
    זה לא אייטם! (ל"ת)
    אמירה 25/01/2015 16:08
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    התנהלות אחראית! מה אתם רוצים ? (ל"ת)
    רוני 25/01/2015 16:07
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.