והרי החדשים
צילום: יח"צ

"והרי החדשים": ה'ביילינים' מציעים למפרסמים רכישה קבוצתית לקמפיינים

המשרד העלה אמש פינת פרסום בשם "והרי החדשים" בה מופיעה דמות בשם "בן". הרעיון, להעניק למפרסמים קטנים הזדמנות לבמה בפריים טיים
משה בנימין | (18)

מסימני המיתון? טכניקה יצירתית להישרדות בשוק צפוף? או קונספט חדשני שעונה על צורך אמיתי בקרב המפרסמים? עוד מוקדם לדעת איך ואם בכלל תתקבל הפינה שהציג אמש משרד הפרסום 'הביילינים' בערוץ 2 תחת השם "והרי החדשים".

במשחק מילים על הביטוי "והרי החדשות" הפינה המדוברת היא מהלך חדש של ה'ביילינים' שזכה כבר על ידם לכותרת "קונספט הרכישות הקבוצתיות מגיע לענף הפרסום". הפינה מוגשת על ידי דמות בשם "בן" - בובה חביבה שמציגה אייטמים חדשותיים קצרצרים שהם למעשה ידיעות/פרסומות על מותגים ושירותים.

בספוט של חצי דקה, "בן" מקדם 3 מפרסמים, כאשר ההבטחה השיווקית של ה'ביילינים' בעצם המהלך היא מתן במה למפרסמים קטנים שאין ביכולתם לרכוש פרסומת באורך מלא. אותה "רכישה קבוצתית" מאפשרת למפרסמים לרכוש את חצי דקת הפרסומת ביחד וכך לחלוק עלויות ולזכות לאזכור בפריים טיים של ערוץ 2. לאייס נודע כי נכון לעכשיו, בטלוויזיה הפורמט יעלה בשידורי 'קשת' בלבד. במקביל למדיה זו הפינה של "בן" תעלה לשידור גם ברדיו באותה המתכונת.

בעמוד הפייסבוק שלו, כתב אורי ביילין מבעלי המשרד כי "הוא ("בן) נועד להיות אנתיטזה לעוד פרסומת ולשרת את כולנו- גם מפרסמים וגם משרדי פרסום". ככל הנראה, כפי שגם נרמז בפוסט של ביילין, משרד הפרסום מתכנן לפנות גם למפרסמים שאינם ברשימת לקוחותיו כדי להציע להם לרכוש זמן אוויר בטלוויזיה במסגרת הפורמט החדש.

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 18.
    08/06/2014 17:58
    הגב לתגובה זו
    מפרסמים לא יאהבו לחלוק מיקום בגלל אגו. ואכן יפית ואחרים כבר ניסו את הפורמט בעבר
  • 17.
    מביך !! ותודה על התרומה ל''סופו של התחום'' (ל"ת)
    G 08/06/2014 12:22
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    שוקי 08/06/2014 11:11
    הגב לתגובה זו
    תודה!!!
  • 15.
    אני 08/06/2014 11:09
    הגב לתגובה זו
    בהצלחה :)
  • 14.
    רעיון גדול, שאפו (ל"ת)
    רפי 08/06/2014 11:02
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    שוש 08/06/2014 11:00
    הגב לתגובה זו
    מה זה הדבר הזה? אני הרבה זמן בענף ועוד לא היה כזה דבר, אפילו ג.יפית מפרסמת מוצר אחד, פלטפורה מצויינת
  • 12.
    עדי 08/06/2014 10:26
    הגב לתגובה זו
    ג.יפית כבר מזמן היסטוריה... טוב שבא משהו חדש וטוב שיחליף אותה..
  • 11.
    אורטל 08/06/2014 10:23
    הגב לתגובה זו
    אהבתי!
  • 10.
    סתם 06/06/2014 20:33
    הגב לתגובה זו
    רק דאווין הם זה הכל אין שום תוכן
  • 9.
    שיקו 06/06/2014 07:33
    הגב לתגובה זו
    ניצח אפילו את הפרודיה ששמה HDS
  • 8.
    הם גדולים (ל"ת)
    יורם 05/06/2014 23:45
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    ענק! שאפו! אם היה לי כובע הייתי מוריד בפניהם! (ל"ת)
    גיא 05/06/2014 23:41
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ג.יפית 05/06/2014 19:32
    הגב לתגובה זו
    או לפחות היה כזה?
  • 5.
    (ל"ת)
    אהבתי. חכם ממש 05/06/2014 18:33
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    בן זונה של רעיון ! (ל"ת)
    בטוח בטוח בטוח 05/06/2014 17:31
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    הרעיון מעולה, לא יודע אם יתפוס (ל"ת)
    ללא שם 05/06/2014 17:31
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    איזו שטות. באמת נראה לכם מציאותי ? (ל"ת)
    ערן מקאן 05/06/2014 17:30
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ירון אסטרג בגיתם 05/06/2014 17:30
    הגב לתגובה זו
    משרד קטן ובועט וחדשני אחלה קונספט. אבל חובת ההוכחה עליהם....
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.