קוקה קולה
צילום: יח"צ

ההשקות המוצלחות של הרבעון: איגוד השיווק בחר בטרה, קוקה קולה ו-yes

ועדת החדשנות של האיגוד בחרה בגבינת נעם ללא חומרים משמרים של טרה, מהלך השמות של קוקה קולה ו-YesMultiRoom להשקות המוצלחות ביותר
משה בנימין | (3)

ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי בחרה במהלכים השיווקיים של החברות טרה, קוקה קולה ו-yes להשקות המנצחות של הרבעון השני ב-2013. הזכייה של טרה מגיעה בזכות השקת נעם - הגבינה הצהובה ללא חומרים משמרים. yes זכתה תודות להשקת YesMultiRoom וקוקה-קולה זכתה לתואר בזכות מהלך השמות.

באיגוד מציינים כי לתחרות הרבעונית הוגשו 20 מועמדויות מטעם מותגים במשק הישראלי ובינהם חברות מתחומי הקוסמטיקה, מדיה, ביטוח, פיננסים, קמעונאות, תקשורת, פארמה ,מזון ומשקאות. 3 ההשקות המנצחות שנבחרו הן מתחומי המזון והמשקאות - נעם וקוקה קולה ותחום המדיה - yes.

מנימוקי השופטים - נעם: טרה הצליחה להשיק מוצר באופן בו תוך חודשיים בלבד, הגבינה הצהובה נעם תחלוש על כ-15% מהקטגוריה. מדובר בגבינה שעד להשקתה, נשלט השוק אליו נכנסה כמעט בלעדית על ידי "תנובה". בהדגשה ובבידוד של אלמנט ספציפי של חדשנות המוצר על פני מתחריו בקטגוריה - היותו נקי מחומרים משמרים - ובשיווק ויחסי ציבור חדים ומדויקים - שינתה טרה את פני שוק הגבינות הצהובות ואת דרישת הצרכן בשוק זה, והפכה לשחקנית בעלת חשיבות בלתי ניתנת לערעור בתחום הגבינות הצהובות.

YesMultiRoom של yes - בהדגשתה את החדשנות הטכנולוגית ויצירת התנאים האולטימטיביים לצפייה בתוכן, Yes החלה במהלך השירות המתקדם והחדשני של הצפיה הנדחית - YesMultiRoom. השירות מספק מענה לצורך של הלקוח לצפות בתכנים ובהקלטות מכל ממיר בבית גם אם תכנים אלה לא הוקלטו בו, אלא בממיר אחר. מדובר במוצר ראשון מסוגו בארץ, שמאז השקתו זכה להצלחה בקרב הצרכנים ועורר עניין רב.

מהלך השמות של קוקה-קולה: בתחילת מאי שונו כל אריזות משפחת קוקה קולה, ועל התוויות והפחיות הופיעו שמות מתוך מאגר של כ-80 שמות. עבור הצרכן, מציאת בקבוק עם שמו או שם אהוביו מוטבע עליו, מחזק את החיבור הרגשי עם המותג, וכן את הצורך לקנות את המוצר - ואף לחלוק את תחושותיו עם אחרים. המהלך השיווקי כלל מספר מימדים. מהם גם אפליקציה ייעודית, ויוזמת דיגיטל נוספת אשר כללה הקרנה של שמות בטיימס-סקוור בניו יורק. כתוצאה ממהלך השמות, נרשם גידול של 1.1% במכירות של "משפחת קוקה קולה" לעומת אשתקד.

תלמה בירו מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי: "יחד עם חבריי בוועדת החדשנות אנו שמחים לראות את פרס ההשקה המנצחת, אשר עדיין נחשב חדש יחסית בעולם השיווק, סוחף בהתלהבות את טובי המשווקים במשק ואת כל מי שחדשנות שיווקית מאתגרת ומרתקת אותו. אנשי השיווק הם הראשונים לזהות חדשנות בשלל אספקטים, ולהעריך את חשיבותה העצומה לארגון שכן ללא חדשנות אין יתרון ואין צמיחה".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    תומר 11/09/2013 14:58
    הגב לתגובה זו
    ניחא שזה לא השקה אלא קמפיין. לא הושק דבר. עם הכסף שהם שוטפים את המדיה, אפשר לא לשים לב למשהו שהם עושים? אז מה החכמה? לעשות מהלך השקה חכם ללא 10 מיליון שקל.
  • 2.
    דני 11/09/2013 12:48
    הגב לתגובה זו
    מדובר בבחירה של חבורת ליצנים? מי הטיפש שחושב שקמפיין השמות הוא השקה? השיקו את קוקה קולה? חדשנות? רגע לא עשו את זה באוסטרליה? קמפיין מצויין שהקשר בינו לבין השקה לא קיים. כמו הקשר בין חבורת השופטים למקצוע השיווק. בושה
  • 1.
    מהלך השמות של קוקה קולה נגנב מקמפיין זהה באוס (ל"ת)
    11/09/2013 09:19
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.