ההשקות המוצלחות של הרבעון: איגוד השיווק בחר בטרה, קוקה קולה ו-yes
ועדת החדשנות של איגוד השיווק הישראלי בחרה במהלכים השיווקיים של החברות טרה, קוקה קולה ו-yes להשקות המנצחות של הרבעון השני ב-2013. הזכייה של טרה מגיעה בזכות השקת נעם - הגבינה הצהובה ללא חומרים משמרים. yes זכתה תודות להשקת YesMultiRoom וקוקה-קולה זכתה לתואר בזכות מהלך השמות.
באיגוד מציינים כי לתחרות הרבעונית הוגשו 20 מועמדויות מטעם מותגים במשק הישראלי ובינהם חברות מתחומי הקוסמטיקה, מדיה, ביטוח, פיננסים, קמעונאות, תקשורת, פארמה ,מזון ומשקאות. 3 ההשקות המנצחות שנבחרו הן מתחומי המזון והמשקאות - נעם וקוקה קולה ותחום המדיה - yes.
מנימוקי השופטים - נעם: טרה הצליחה להשיק מוצר באופן בו תוך חודשיים בלבד, הגבינה הצהובה נעם תחלוש על כ-15% מהקטגוריה. מדובר בגבינה שעד להשקתה, נשלט השוק אליו נכנסה כמעט בלעדית על ידי "תנובה". בהדגשה ובבידוד של אלמנט ספציפי של חדשנות המוצר על פני מתחריו בקטגוריה - היותו נקי מחומרים משמרים - ובשיווק ויחסי ציבור חדים ומדויקים - שינתה טרה את פני שוק הגבינות הצהובות ואת דרישת הצרכן בשוק זה, והפכה לשחקנית בעלת חשיבות בלתי ניתנת לערעור בתחום הגבינות הצהובות.
YesMultiRoom של yes - בהדגשתה את החדשנות הטכנולוגית ויצירת התנאים האולטימטיביים לצפייה בתוכן, Yes החלה במהלך השירות המתקדם והחדשני של הצפיה הנדחית - YesMultiRoom. השירות מספק מענה לצורך של הלקוח לצפות בתכנים ובהקלטות מכל ממיר בבית גם אם תכנים אלה לא הוקלטו בו, אלא בממיר אחר. מדובר במוצר ראשון מסוגו בארץ, שמאז השקתו זכה להצלחה בקרב הצרכנים ועורר עניין רב.
- yes נכנסת לעולם הפרסום בטלוויזיה האינטרנטית: תתחיל לשלב מודעות ב-yes+ וב-STING+
- "הכיוון של בזק חיובי וברור - yes צפויה להרוויח 100 מיליון ויותר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהלך השמות של קוקה-קולה: בתחילת מאי שונו כל אריזות משפחת קוקה קולה, ועל התוויות והפחיות הופיעו שמות מתוך מאגר של כ-80 שמות. עבור הצרכן, מציאת בקבוק עם שמו או שם אהוביו מוטבע עליו, מחזק את החיבור הרגשי עם המותג, וכן את הצורך לקנות את המוצר - ואף לחלוק את תחושותיו עם אחרים. המהלך השיווקי כלל מספר מימדים. מהם גם אפליקציה ייעודית, ויוזמת דיגיטל נוספת אשר כללה הקרנה של שמות בטיימס-סקוור בניו יורק. כתוצאה ממהלך השמות, נרשם גידול של 1.1% במכירות של "משפחת קוקה קולה" לעומת אשתקד.
תלמה בירו מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי: "יחד עם חבריי בוועדת החדשנות אנו שמחים לראות את פרס ההשקה המנצחת, אשר עדיין נחשב חדש יחסית בעולם השיווק, סוחף בהתלהבות את טובי המשווקים במשק ואת כל מי שחדשנות שיווקית מאתגרת ומרתקת אותו. אנשי השיווק הם הראשונים לזהות חדשנות בשלל אספקטים, ולהעריך את חשיבותה העצומה לארגון שכן ללא חדשנות אין יתרון ואין צמיחה".
- 3.תומר 11/09/2013 14:58הגב לתגובה זוניחא שזה לא השקה אלא קמפיין. לא הושק דבר. עם הכסף שהם שוטפים את המדיה, אפשר לא לשים לב למשהו שהם עושים? אז מה החכמה? לעשות מהלך השקה חכם ללא 10 מיליון שקל.
- 2.דני 11/09/2013 12:48הגב לתגובה זומדובר בבחירה של חבורת ליצנים? מי הטיפש שחושב שקמפיין השמות הוא השקה? השיקו את קוקה קולה? חדשנות? רגע לא עשו את זה באוסטרליה? קמפיין מצויין שהקשר בינו לבין השקה לא קיים. כמו הקשר בין חבורת השופטים למקצוע השיווק. בושה
- 1.מהלך השמות של קוקה קולה נגנב מקמפיין זהה באוס (ל"ת)11/09/2013 09:19הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
