הפרסומת הפרובוקטיבית של 'הארץ': בלי דיבור ברשתות - אבל עם ביקורת ברחוב
כנראה שהציבור הישראלי לא הוטרד יתר על המידה מסרטון הפרסומת הפרובוקטיבי של הארץ, שלנו בברנז'ה נראה היה כי עמד בראש סדר היום התקשורתי. מאידך, במשאל הרחוב שערכנו בכיכר רבין, קשה לומר שהמהלך של 'הארץ' זכה לאיזושהי מילה טובה.
מבדיקה שערכה חברת יפעת Social עבור אתר אייס, עולה כי ביומיים הראשונים נרשמו בסך הכל כ-700 שיחות על הפרסומת של 'הארץ', רובם בפייסבוק ובטוויטר. הניטור נעשה מפרופילים פתוחים, מה שמקשה את הבדיקה (על פי הערכות, כ-25% מהפרופילים בפייסבוק פתוחים, והיתר סגורים).
מבין הפוסטים שהתייחסו לסרטון, 55% היה שיח שלילי, ורק 5% חיובי. הביקורת המרכזית על הפרסומת הייתה על כך שהיא סקסיזם, ודרך הצגת האישה. ביקורת נוספת שהופיעה בפוסטים רבים היא על כך שמדובר ברמה נמוכה יחסית לעיתון שמתיימר לשדר איכות ויוקרה.
הדיונים והשיחות גלשו במרבית המקרים לביקורת על המצב של 'הארץ' באופן כללי, חומת התשלום ותנאי ההעסקה של העיתונאים. באחד הפוסטים נכתב למשל כי "הפרסומת של הארץ אומרת שהם איבדו הרבה קוראים".
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי מור לביא, מנכ"ל יפעת Social, מספר השיחות המועט על הפרסומת, לצד זאת שהיא קיבלה רק 150 אלף צפיות ביוטיוב, מובילה למסקנה כי הסרטון לא הצליח לפרוץ את קהל הקוראים והברנז'ה, שממילא נחשפו לעיתון גם קודם לכן, ולהביא את העיתון לידיעת קהלים חדשים.
"כדי ליצור דיבור - צריך ללכת כמעט עד הסוף"
על פניו, ניתן לומר כי הפרסומת של 'הארץ' נכשלה, אולי דווקא בגלל שלא הלכה עד הסוף. "אם אתה רוצה כבר לעשות רעש, תעשה את זה כמו שצריך", אומר ד"ר מוטי אמר, חוקר התנהגות צרכנים ב
לדברי ד"ר אמר, "כשחברות רוצות ליצור 'רעש', הן יוותרו על פרסומת בנאלית ויבחרו בפרובוקציה כדי לזכות בתשומת לב, "אולם אם הרעש יהיה יותר מדי חזק, זה ייצור בומרג-אפקט, משהו שיפגע בהן. הם יצרו פרסומת פרובוקטיבית מבלי להגיע למשל לפורנוגרפיה של ממש, אבל מצד שני הן ירצו לעשות רעש. בדרך כלל החברות הללו ילכו על האמצע, אז זה יצא שזה לא היה מספיק קיצוני כדי ליצור דיבור רציני".
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
"הארץ", מאמין ד"ר אמר, "יש קידומים שאפשר להשתמש בצהובון, ויש כאלה שמשתמשים בהן בעיתון איכותי יותר. מבלי להיכנס לפרסומת עצמה, הייתי אומר ש'הארץ' צריך לבדוק האם פרסומת כזו משרתת את התדמית שלו או לא".
ברחוב: "הארץ ירדו מהפסים"
ומה אומרים על כך ברחוב? צוות אייס סיגל נפתלי קסל והצלם גילי מייזלר, יצאו לכיכר רבין, לשאול את העובדים והשבים על הפרסומת. רובם אגב, לא נחשפו אליה עד שאייס הציג בפניהם אותה.
"ירדו מהפסים", אמר אחד הנשאלים, "וזה העיתון הרציני במדינת ישראל". אחר אמר ש"השימוש בסקס זה מיושן, כמו שעיתון זה מיושן", ואישה מבוגרת הוסיפה: "זה מגעיל אותי לראות דבר כזה, ובפרט בעיתון רציני". ואז, במהלך צילומי הכתבה, פגשנו את שלומי ברטונוב, כוכב הפרסומת. צפו.
- 8.18/08/2013 15:29הגב לתגובה זוותורידו אותה מהאתר הזה כבר
- 7.בלי בולבול וציצים- תתאמצו יותר בפעם הבאה (ל"ת)ללכת עד הסוף! 17/08/2013 01:22הגב לתגובה זו
- 6.אני כותב בהארץ, ואני מבין בזה טוב טוב (ל"ת)המשורר החרמן 17/08/2013 01:22הגב לתגובה זו
- 5.מיכל 16/08/2013 13:47הגב לתגובה זוכי אנשים לא רצו להפיץ את זה. אני חשבתי לעשות attend ל event של החרמת הארץ בשישי הזה. אבל חשבתי לעצמי: שאני אפיץ קישור לפורנו בעמוד שלי? מה השתגעתי?
- 4.הבחור יודע בכלל לעשות את זה? (ל"ת)גל 16/08/2013 01:47הגב לתגובה זו
- 3.גועל נפש של פרסומת (ל"ת)אייל 15/08/2013 17:56הגב לתגובה זו
- 2.טל 15/08/2013 17:47הגב לתגובה זוהארץ לאנשים ח
- 1.גד 15/08/2013 17:32הגב לתגובה זותעשה לי ילד
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המהדורה המרכזית של ערוץ 13 הולכת ונחלשת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
