לב לבייב
צילום: בוצ'צ'ו

לאחר 11 שנים: לבייב יוצא מערוץ 9 ומוכר את יתרת המניות תמורת 6 מיליון דולר

יתרת המניות שהחזיק לבייב ואפריקה ותועבר לרוכש החדש אלכסנדר לוין עמדה על 48%, זאת לאחר שבתחילת השנה הועברו לידיו 50% ממניות הערוץ
משה בנימין | (2)

עסקת העברת השליטה בערוץ 9 לידי איש הטלוויזיה הרוסי אלכסנדר לוין הושלמה. בדיווח שהוציאה לבורסה הודיעה חברת אפריקה ישראל על העברת יתרת המניות בגובה 48% לידי לוין, תמורת 5.96 מיליון דולר.

כזכור, בתחילת 2013 וכפי שפורסם לראשונה באתר אייס בוצעה העסקה הראשונה בין לווין ללבייב, אז הועברו לידי הרוכש הרוסי 50% ממניות הערוץ צמורת כ-10 מיליון דולר. ערוץ 9 בשפה הרוסית, עלה לאוויר לפני כעשור, כחלק ממההחלטה להקים 5 ערוצים ייעודיים - ערוץ מסורת, ערוץ בשפה הערבית, ערוץ מוזיקה, ערוץ חדשות וערוץ בשפה הרוסית. 50% ממנו הוחזקו על ידי אפריקה ישראל של לב לבייב, וה-50% הנותרים, על ידי לבייב עצמו.

מצבו הפיננסי של הערוץ לא היה מן המשופרים, ומאז הקמתו הפסיד כ-170 מיליון שקלים (לא כולל שנת 2012). רק בשנת 2011 הפסיד הערוץ, על פי דיווחי אפריקה ישראל לבורסה, 5.7 מיליון שקלים.

לוין, הבעלים החדש של ערוץ 9 הוא בעל התמחות בתחום התוכן לערוצי הטלוויזיה בשוק הרוסי, ומשמש מפיק בפועל ושותף בחברות הפקה ותוכן בינ"ל מובילות, בהן TeleAlliance Media Group, Tele-Format ועוד. לוין שימש כמפיק ראשי ומנכ"ל של ערוצי הטלוויזיה הפופולאריים ביותר ברוסיה כגון NTV, TV6 ועוד.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    YL 13/07/2013 14:22
    הגב לתגובה זו
    ניתקלנו לא פעם באנשים שהגישו נגדו תביעות המשותף לכולם תשלומי שכר במזומן ללא תלוש או תלוש שכר חלקי דש מ נמיביה
  • 1.
    אירנה 12/07/2013 01:51
    הגב לתגובה זו
    קהל היעד של ערוץ 9 מורכב מדור ההורים שלי, קרי, אנשים בני 60+ שאין להם כוח קנייה ממשי. לא משתלם להחזיק צוות כתבים, עיתונאים, צלמים וכו' עבור קומץ זקנים (עם כל הכבוד, ויש כבוד).
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.