תחזית

הסלולר ב-2012: נשלם עם הסמארטפון, האייפון יתחזק ומה יקרה לבלקברי?

סמנכ"ל הפיתוח העסקי ב-Moblin בתחזית על המשך חדירת הסלולר והסמארטפונים לחיינו. "צריכת חדשות תהפוך לסלולרית; השימוש ב-HTML5 יהיה שינוי מרכזי; הטאבלט יכבוש נתח שוק נוסף ואפל וגוגל ימשיכו להילחם"
עמרי ארגמן | (3)

שנת 2011 נתנה לנו הזדמנות נדירה לראות כיצד אמצעי תקשורת חדש חודר לחיינו, מתפתח ומתקבע בלב המיינסטרים. העולם הסלולרי על גוניו התפתח והשתכלל והפך, במהירות מרשימה ביותר, לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו. גם מבחינה שיווקית ופרסומית, הסלולר הוכיח השנה שהוא ערוץ אפקטיבי וחשוב בתמהיל המדיה. אז, מה היה לנו השנה? ולמה כדאי לצפות בשנה הבאה? התובנות לפניכם

שנת 2011 הייתה השנה בה השיווק והפרסום הסלולרי התקבלו באופן רשמי ללב המיינסטרים. 85% מכלל המכשירים הסלולרים שנקנו השנה הם מכשירי סמארטפון מה שמבטיח חשיפה פוטנציאלית אדירה. לקראת אמצע שנת 2012 וע"פ מחקרים כ-50% מהמכשירים הסלולרים בישראל יהיו סמארטפונים. התרבות הסלולרית שהתפתחה השנה פתחה ערוץ שיווקי חדש שאומץ במהרה והפך לפופולארי הן בקרב הצרכנים והן בקרב המשווקים.

אחרי תקופה רגועה יחסית מבחינת פיתוחים טכנולוגים, השנה ראינו פריחה של פיתוחים כמו שימוש גובר באפליקציות מתוחכמות, משחקים ממותגים, קודי QR, קמפיינים מבוססי מקום ואתרים סלולרים מושקעים. גם הקהילה המקצועית לא יכלה להישאר אדישה להתקדמות והביקוש הגדל בתחום. השנה הכריזה תחרות הפרסום היוקרתית 'קאן' על קטגוריה חדשה לקמפיינים בתחום הסלולר. השנה שחלפה משאירה מאחוריה קרקע יציבה ופורייה להתקדמות התחום. אז מה מצפה לנו בשנה הבאה? הנה הטרנדים החמים שכדאי לשים אליהם לב:

1. שילוב טכנולוגיות

מותגי ענק כמו SUBWAY ו-Tesco עושים שימוש נרחב בברקודים סלולרים שמשלבים אמצעי תקשורת שונים והופכים אמצעים סטטים כמו כרזות או מודעות מודפסות לאינטראקטביות. הסלולר יעבור למרכז העניינים ויהווה גורם מקשר שיחבר ויאחד קמפיינים שיווקיים שמתפרסים על מספר מדיות. שלוב בין טלוויזיה, רדיו, אינטרנט, פרינט וסלולר יהפכו ליותר ויותר שכיחים כדי להבטיח מקסימום חשיפה ולהגדיל את מידת האינטראקטיביות של הקמפיינים.

2. סלולר חברתי

שילוב שיהפוך למשמעותי השנה הוא השילוב של פלטפורמות סלולריות עם מאפיינים של רשתות חברתיות. אפליקציות עם אפשרות שיתוף בפייסבוק ואתרים סלולרים עם עדכוני טוויטר יעברו למרכז ויהפכו לחלק עיקרי בקמפיינים הסלולרים. המעבר משיווק במייל לשיווק הסלולרי - חברתי הוא הגיוני ואפקטיבי, בעיקר כשהצפי לשנה הבאה הוא שחצי מכלל המשתמשים ברשתות חברתיות יתחברו אליהן דרך המכשירים הסלולריים.

3. תשלומים סלולרים

כבר דובר בעבר על שימוש בסלולר כאמצעי תשלום אך פרצות טכנולוגיות שסיכנו פרטים רגישים של הצרכנים עכבו את התהליך. כעת, עם התקדמות טכנולוגית משמעותית בתחום, האפשרות להשיק שירות שוטף כזה כבר נראית באופק. שיתוף פעולה מבטיח בין חברת האשראי Barclaycard לענקית התקשורת Orange מבשיל לו לאיטו וכבר בשנה הבאה נוכל לראות את פירותיו. הארנק הסלולרי של גוגל כבר נחשב כהצלחה ויותר ויותר קמעונאים באזורים ספציפים בארה"ב משתמשים ביכולת הסליקה הסלולרית שהוא מספק. מכיוון שעדיין מדובר בתהליכי חדירה ראשוניים הנתונים אליהם אפשר להסתמך הם בעיקר סקרים ודו"חות של חברת מחקר שונות, אבל, מדובר בנתונים מעודדים ביותר.

על פי סקר של חברת IAB ההתמקדות בחווית קנייה סלולרית כחלק מההשקעה במאמצי השיווק תגדל בכ-41% בשנה הבאה. הנתון הזה מעיד על הבנה של חשיבות החוויה הטכנולוגית ועל נכונות של מקבלי ההחלטות להשקיע בתחום. עוד סקר של YouGov חוזה שבשנתיים הבאות כ-54% ממשתמשי הסמארטפונים יבצעו רכישות באמצעות הסלולר.

4. אפליקציה VS אתר סלולרי

היריבות הגוברת בין אפל לגוגל מגיעה לשוק השיווק והפרסום הסלולרי כשכל אחת מהן לוקחת תחת חסותה תת-ערוץ תקשורת שונה. גוגל מכתירה את האתרים הסלולרים כדבר הבא, שכן הם שולטים בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש השונים. אפל לעומתה משקיעה ודוחפת את תעשיית האפלקציות מסיבות מובנות למדי. שני תתי הערוצים האלה עונים על צרכים שונים ומשמשים לפונקציות שונות. התמהיל הנכון והאפקטיבי ביותר לצרכנים הוא שילוב של שניהם כשהאחד תומך ומשלים את השני.

5. אסטרטגיה סלולרית הוליסטית

למרות שמדובר בתעשייה חדשה יחסית, הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינת המינוף שלה, החברות ומנהלי השיווק המהירים כבר מסיקים מסקנות ומשדרגים את האסטרטגיה שלהם. אחת המסקנות הבולטות, לא רק בתחום השיווק הסלולרי, היא שאסטרטגיה חכמה ומוצלחת היא כזו שלוקחת הכל בחשבון, מתייחסת לכל המשתנים ומוצאת מגוון פתרונות. במילה אחת-הוליסטית. כמו שילוב טכנולוגיות, גם האסטרטגיה ההוליסטית משלבת מגוון פתרונות למגוון צרכים. קניות, לדוגמא, יכולות להדגים את מגוון הצרכים האלו. אחד מהשימושים הבולטים במכשירי הסמארטפונים הוא עזרה בתהליך הקנייה. דרך מכשיר הסמארטפון יכול הצרכן לבצע השוואת מחירים, קראת חוות דעת וביקורות, צפייה בסרטוני הדרכה והסברים, חיפוש הנחות, מבצעים או קופונים, חיפוש מידע כללי ועוד ועוד ועוד.

6. Gamification

"משחוק" בעברית. לאלו מכם שלא שמעו על המונח מדובר על תחום חדש יחסית אשר קיבל תנופה אדירה בשנה האחרונה. העקרון פשוט: שילוב ויישום מרכיבים, תהליכים ומנגנונים משחקים בפעולות וסביבות שאינן משחקיות בבסיס שלהן ובעיקר באתרי אינטרנט, אפליקציות סלולר, שירותי תוכן וקמפיינים פרסומיים. מטרת הGamification היא להניע את המשתתפים לפעולה, לייצר מעורבות ונאמנות.

7.Mobile Enterprise

עם קצב חדירה מרהיב, חברות כבר לא יכולות שלא להתייחס לסלולר כפלטפורמה עסקית לשיתוף, שליפה והצגת מידע לעובדיהם. מחלקות מערכות המידע בכל הארגונים הגדולים כבר מטמיעות פתרונות עסקיים מבוססי סלולר, בין אם מדובר בפתרונות סלולר יעודיים ובין אם מדובר בהרחבה של פתרונות מערכות המחשוב הקיימות.

8.פרסום ממוקד

כמו השימוש האינטרנטי במידע של הגולשים, החל מחיפושים במנועי החיפוש, דרך קניות וירטואליות ועד אתרים מועדפים, גם השימוש בסלולר מספק כמות אדירה של מידע יקר ערך למפרסמים. בשנה הבאה יותר ויותר קמפיינים סלולרים יתבססו על נתונים כאלה ויהפכו לרלוונטיים יותר עבור הצרכנים. ההתלהמות הראשונית שעלתה בתחילת הדרך והעלתה סוגיות של חדירה לפרטיות אמנם עומדת בעינה, אך המשבר הכלכלי העולמי והחשש הגובר מהחלשות הכלכלה האירופאית מביא יותר ויותר צרכנים לאמץ את הרעיון, כשאחת הסיבות היא החיפוש המתמיד אחר מבצעים, הנחות והטבות, גם במחיר השימוש במידע אישי.

9.פרסום מבוסס מקום

בשנה שחלפה ראינו מספר מצומצם יחסית של קמפיינים מבוססי מקום. אפליקציות חברתיות מבוססות מקום כמו foursquare צברו משתמשים רבים והפכו לפלטפורמה שיווקית עם פוטנציאל אדיר. מידע רלוונטי ומותאם אישית הוא אידיאלי עבור הצרכנים ואפקטיבי עבור המשווקים. נכון להיום 20% מתוצאות החיפוש ביישום גוגל לסמארטפונים הוא מבוסס מקום. המספר הזה צפוי לעלות בשנה הבאה כשיותר מפרסמים ירתמו את הטכנולוגיה למאמצים השיווקים.

10.פריחת האתרים הסלולרים

דו"ח של חברת Click Consult מגלה שמספר הכניסות באמצעות הסלולר לאתרים 'רגילים', כאלה שלא מותאמים לשימוש בסלולר, גדל מ-2.5% ברבעון הראשון של 2010, ל-10% באותו רבעון ב-2011. הצפי לשנה הבאה עומד כעת על כ-20% כבר ברבעון הראשון. נתוני הצמיחה המדהימים האלה מצביעים על צורך ודרישה ממשיים לאתרים סלולרים ייעודיים, עבור אותם משתמשי סמארטפון, מה שיוביל יותר ויותר חברות לפתח ולהשקיע באתרים סלולרים.

11. מלחמות סלולריות

שנת 2012 תתאפיין בביסוס הכוחות הפועלים בשוק בסלולר. השנה אנדרואיד ואייפון יתקבעו כשני הכוחות הבולטים בתחום כשהבלקברי ישאר מאחור ויתקשה להדביק את הפער. אנדרואיד תמשיך בצמיחתה המופלאה ותתקדם בצעדי ענק להובלת שוק הסמארטפונים (באזורים מסוימים בעולם האנדרואיד כבר גבר על האייפון). שוק הסמארטפונים, שסוגר את 2011 עם 85% מכלל המכשירים הסלולרים, ימשיך לצמוח גם בשנה הבאה ויקבע את מעמדו כעליון בשוק הסלולר.

12.חדירתם של הטאבלטים

הטאבלט מהווה תחליף למחשב הנייד או הנייח עבור 77% מהמשתמשים בו. ל-14% מאזרחי אנגליה יש כיום, בסוף 2011, מכשיר טאבלט, רובם המכריע הם מכשירי אייפד. בשנה הבאה השימוש במכשיר ילך ויגדל ויהפך לפלטפורמה שיווקית מדהימה שתפתח עוד ערוץ תקשורת משמעותי.

13. וידאו

אחד הטרנדים הבולטים והמשמעותיים ביותר בשנה הבאה הוא השימוש בוידאו בסלולר. השימוש הגובר בפורמט HTML5 הופך את הוידאו לזמין ונגיש יותר בסלולר. הפוטנציאל השיווקי של שילוב וידאו כחלק מהקמפיין השיווקי הוא אדיר ויהוו קרש קפיצה גדול ויקח את הקריאייטיב בסלולר צעד אחד קדימה.ע"פ מחקרים כ 55% ממחזיקי הסמארטפונים כבר צופים באמצעותו בסרטוני וידאו כאשר יוטיוב הוא השליט הבלתי מעורער.

14. HTML5

השימוש בטכנולוגיה הזו תהפוך בשנה הבאה לאחד השינויים המרכזיים בעולם השיווק והפרסום הסלולרי. השימוש בה יאפשר פיתוחים מדהימים עם חווית שימוש גבוהה ומקרים מסוימים ללא צורך באפליקציה. בנוסף לכך השימוש בHTML5 יהפוך את השימוש בוידאו ומשחקים בסלולר לנגישים יותר מה שיעודד את המשווקים להשקיע בוידאו ומשחקים לצורכי שיווק ופרסום.

בנוסף, ה-HTML5 יהפוך את חווית המשתמש לידידותית יותר, בעיקר למשתמשי טאבלטים. בנוסף, בשנה הקרובה נשמע יותר ויותר את המונח Hybrid App - מדובר באפליקציה אשר מבוססת על אינטרנט סלולרי (ברוב המקרים זה יהיה HTML5 ). היתרון באפליקציות שכאלו הוא שניתן לפתח למגוון פלטפורמות באמצעות פיתוח אחד עם מינימום התאמות נדרשות פר פלטפורמה.

15. מסחר חברתי

בניגוד לשימוש בסלולר כאמצעי תשלום, המסחר החברתי מבוסס דווקא על הרשתות החברתיות. שיתוף הפעולה של eBay ופייסבוק שיצא לדרך בשנה הבאה יפתח דלת לערוץ מסחרי חדש בו הגולשים יכולים לרכוש מוצרים או שירותים דרך חשבון הפייסבוק האישי שלהם. הפלטפורמה החדשה הזו תאפשר פרסום ממוקד ומותאם אישית לא רק באינטרנט אלא גם בסלולר. בשנה הבאה תהיה פריחה של שיתופי פעולה כאלה בין מגוון אתרי קניות למגוון רשתות חברתיות שיציפו בתורן גם את מכשירי הסלולר.

16. אקטואליה סלולרית

צריכת חדשות בשנים הבאות תהפוך לסלולרית וחברתית יותר. עיתוני ואתרי חדשות אינטרנטים יציעו למשתמשי הסמארטפונים אפליקציות ואתרים סלולרים ויאפשרו שיתוף מהיר וקל של הידיעות והדעות ברשתות החברתיות.

17. SMS

למרות מעמדן הוותיק, השימוש בהודעות sms לא מראה האטה, גם עם תוכנות חינמיות למשתמשי סמארטפון כמו Viber, skype ו- Whatsapp. בשנה שחלפה נשלחו 6.9 ביליון הודעות עם צפי ל-8 טריליון הודעות במהלך שנה הבאה. על פי דו"ח Biz Report במהלך שנת 2012 יושקעו בשיווק הסלולרי כ-19 ביליון דולר, מתוכם 14 ביליון יושקעו בקמפיינים בsms. המעמד החזק והמתחזק של ה-sms מבטיח שבשנת 2012 השיווק והפרסום דרכן יקבל יותר דגש והשקעה וישתדרג הן מבחינת התוכן והן מבחינת הגרפיקה.

18. שירותי בנקאות סלולרים

בשנת 2011 התבצעו 141 מיליון העברות כספיות האמצעות הסלולר. הסכום הכולל של העברות האלה עומד על 86.1 ביליון דולר בשנה. כבר עכשיו אפשר לראות ניצנים של בנקאות סלולרית עם אפליקציות שמציעות מגוון פעולות בנקאיות דרך הסלולר. בשנים הבאות מגוון הפעולות האלה יתרחב ויהפוך לחלק אינטגרלי בהרגלי הצריכה.

לסיכום, בשנה הבאה תחום השיווק והפרסום הסלולרי צפוי להתבסס ולקבע את מעמדו בין המדיה השונים ובכך להפוך לחלק חשוב ובלתי נפרד מתמהיל המדיה המסורתי. החידושים והפיתוחים הטכנולוגים שילבו את התחום בשנה הבאה לא צפויים להיות פורצי דרך כמו אלא של 2011, אלא כאלה שיתמקדו בשיפור ושדרוג השירותים הקיימים. 2012 תהיה השנה בה היציבות בתחום תזרים אליה יותר השקעות ומאמצים חדשים. אם ב-2011 השיווק בסלולר חווה שנת קבלה ואימוץ, ב-2012 הוא יתקבע כאחד מהאמצעים האפקטיבים בתחום השיווק והפרסום.

הכותב הוא סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת Moblin המתמחה בפיתוח, שיווק ופרסום סלולרי

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    פיני 05/01/2012 09:33
    הגב לתגובה זו
    אחלה כתבה! כתובה בצורה מאוד מושכת ומפורטת כל הכבוד
  • 2.
    אודי 05/01/2012 08:41
    הגב לתגובה זו
    קודם כל באמת סקירה מרתקת ופותחת עיניים - צריכים ללמוד להשתמש יותר בסלולר בקמפיינים ובתהליך השיווק הרבה יותר. אין ספק. לגבי תשלומים בסלולר, אני חושב שישראל נשארת רחוק מאחור, החברה עדיין לא מוכנה לזה וחוששת.
  • 1.
    רענן 04/01/2012 19:57
    הגב לתגובה זו
    תודה על הכתבה הנהדרת, שימושי ומעניין 2012 בהחלט תהיה שנה מענינית...רק יכול לקוות שכל מה שרשום כאן באמת יקרה. מעניין
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.