ארמיס הגיעה לקצב הכנסות של 100 מיליון דולר
ארמיס הגיעה ממיליון ל-100 מיליון דולר במכירות - תוך פחות מ-5 שנים. חברת הסייבר ארמיס (Armis Security) חושפת היום כי הגיעה להיקף מכירות ARR של 100 מיליון דולר, תוך פחות מחמש שנים מאז חצתה את רף מיליון הדולרים במכירות. הישג זה הופך את ארמיס לאחת מחברות הסטארט-אפ המהירות בעולם בשדה התוכנה כשירות (SaaS) וטכנולוגיות הענן - ולסטארט-אפ המהיר ביותר בעולם בתחום המיפוי והאבטחה של נכסים דיגיטליים.
לאחר סבב גיוס של 300 מיליון דולר בנובמבר 2021, ארמיס מוערכת כיום בשווי של 3.4 מיליארד דולר - ועם משקיעיה נמנות הקרנות אינסייט פרטנרס, CapitalG (קרן הצמיחה של אלפאבית), ברוקפילד, One Equity Partners ו-Georgian Partners. הפלטפורמה של ארמיס משמשת לקוחות רבים ממגוון מגזרים, ובהם כמה מהארגונים המובילים בעולם: חברות Fortune 100 כגון קולגייט-פלמוליב, מונדלז אינטרנשיונל (חברת-האם של אוראו, מילקה וטובלרון) ו-Allegro MicroSystems, וכן ישויות פדרליות ומדינות בצפון אמריקה, אירופה ואסיה. בשנים 2021 ו-2022 דירגה דלויט את ארמיס כאחת מחברות הטכנולוגיה הצומחות ביותר, וב-2022 נבחרה להיות חברת הצמיחה המובילה במגזר הטכנולוגיה.
בשנים האחרונות אנו עדים להמשיך העלייה באיומים על כלל הנכסים הדיגיטליים ברשת, ובכללם מכשירים לא-מנוהלים. כבר כיום, 95% מהנכסים של ארגונים אינם מנוהלים - והמספר של מכשירים אלו צפוי להגיע ל-50 מיליארד עד 2025 לפי נתוני החברה. בעוד שמכשירים מנוהלים כוללים את נכסי ה-IT המסורתיים (כמו המחשב הנייח, רשת האינטרנט והשרת), המכשירים שאינם מנוהלים רק הולכים ומתרבים: המכשירים הניידים (כמו הסמארטפונים, הלפטופים והטאבלטים), סביבות הענן, וכן הנכסים הסייבר-פיזיים לרבות האינטרנט של הדברים (IoT), הטכנולוגיה התפעולית (OT) והמכשירים הרפואיים (IoMT) - למשל מצלמות האבטחה, המכשור הרפואי, התאורה החכמה, ציוד הייצור, ועוד. כך, הפלטפורמה של ארמיס עוזרת לאבטח את הסביבות התפעוליות של כמה משדות התעופה והנמלים הגדולים בעולם, וכן ארגוני הבריאות הגדולים בעולם; תשתיות קריטיות עליהן להישאר מקוונות באופן תמידי.

אמזון נגד פרפלקסיטי: "אל תשלחו סוכני AI לקנות אצלנו"
אמזון מאיימת בצעדים משפטיים בעקבות פעילות סוכן ה־AI של פרפלקסיטי שטוענת מנגד לבריונות דיגיטלית וחסימת תחרות; הקרב על השליטה בחוויית הקנייה אונליין בעידן הסוכנים האוטונומיים יוצא לדרך
עימות חריג נרשם בימים האחרונים בין החברה החזקה בעולם במסחר המקוון, אמזון, לבין סטארט־אפ הבינה המלאכותית הצומח פרפלקסיטי (Perplexity), שזכה לתשומת לב בשנה האחרונה בזכות מנוע חיפוש מתקדם וסוכן דפדפן חדשני בשם Comet.
אמזון שלחה מכתב התראה (cease-and-desist) לפרפלקסיטי, ובו היא דורשת להפסיק מיד את השימוש בסוכן ה־AI, אשר לדבריה מבצע רכישות באתר אמזון בשם המשתמשים, בניגוד לתנאי השימוש וללא גילוי נאות. לדברי אמזון, הסוכן Comet פועל כאילו היה דפדפן רגיל, נכנס לחשבונות המשתמשים, מבצע רכישות ואף עוקף אמצעי הגנה שמטרתם למנוע בוטים בלתי מזוהים. החברה מתארת את הפעילות כהונאה דיגיטלית, טוענת לפגיעה בפרטיות המשתמשים ולהשחתת חוויית השופינג באתר.
פרפלקסיטי משיבה: "ניסיון לחסום חדשנות"
פרפלקסיטי, שמוערכת בשווי של כ־20 מיליארד דולר וזוכה למשקיעים בולטים לרבות ג'ף בזוס, בעל השליטה באמזון מסרה בתגובה כי מדובר בניסיון של אמזון להצר את צעדי החדשנות ולמנוע תחרות בתחום שבו גם היא עצמה פועלת.
"המשתמשים צריכים להיות חופשיים לבחור את הסוכן הדיגיטלי שלהם", כתב המנכ"ל ארווינד סריניוואס. "זה לא מתפקידה של אמזון לפקח על מי מקבל החלטות בשם המשתמש".
- רדיט תובעת את פרפלקסיטי: "מירוץ הבינה המלאכותית הפך לכלכלת גניבת נתונים"
- פרפלקסיטי מציעה 34.5 מיליארד דולר לרכישת דפדפן כרום מגוגל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד נטען כי Comet אינו שואב או מאמן את מערכות הבינה המלאכותית על בסיס נתונים מאמזון, אלא פועל אך ורק על פי הרשאות שהמשתמש נותן, בין אם זו קנייה, מעבר בין מוצרים או השוואת מחירים.
