אופטיבס
צילום: אופטיבס

חד קרן חדש: אופטיבס מגייסת 100 מ' ד' לפי שווי של 1.3 מיליארד ד'

מאז הקמתה גייסה החברה שפתחה פלטפורמה לתכנון ותעפול תחבורה ציבורית 260 מיליון דולר; הכסף מיועד להמשיך לפתח את יכולות הפלטפורמה, להרחיב את פעילותה למדינות נוספות ולגייס כ-200 עובדים נוספים בארץ ובחו"ל
גיא טל | (1)

הסטארט-אפ הישראלי אופטיבס, שפיתח פלטפורמת AI לתכנון ותפעול תחבורה ציבורית, השלים גיוס D בסך 100 מיליון דולר – לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר.

בסבב הגיוס השתתפו משקיעים חדשים וקיימים, לרבות Insight Partners, Bessemer Venture Partners, Pitango First & Pitango Growth, Verizon Ventures, Tencent, SOMV Momentum ועוד. החברה גייסה מאז הקמתה סכום כולל של 260 מיליון דולר, וכלל כספי הגיוס הנוכחי ייכנסו לקופת החברה.

אופטיבס הוקמה ב-2014 על ידי עמוס חג'אג', מנכ"ל החברה ואיתן ינובסקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות. החברה פיתחה פלטפורמת ענן לתכנון ותפעול תחבורה ציבורית המשמשת מפעילי היסעים, ערים ומוסדות, ומאפשרת לתכנן את הפעילות של אלפי קווים ביעילות.

ופטיבס פועלת בשוק התחבורה להסעת המונים, ששוויו מוערך בכ-1.5 טריליון דולר, ומציעה פיתרון טכנולוגי חדשני בתעשייה מיושנת – 70% מלקוחות החברה נהגו לתכנן את מערכי התחבורה של הערים הגדולות בעולם באמצעים ידניים כמו גיליונות אקסל, דף ועט, בעוד שהיתר השתמשו בתוכנות מחשב מיושנות. האלגוריתם של אופטיבס יודע לענות על שאלות מורכבות בשלבי התכנון והתפעול ומאפשר לחברות התחבורה הציבורית לבנות מערכת תחבורה טובה יותר עבור ציבור הנוסעים, לשפר את איכות הקווים ולהתאים את פעילותם לביקושים המשתנים, וכן לחסוך בהוצאות באופן משמעותי. רק בשנה האחרונה, הפלטפורמה של אופטיבס תכננה יותר מ-92 מיליון נסיעות אוטובוס ברחבי העולם, והייתה אחראית לחיסכון של 100 מיליון דולר מכספי הציבור.

לדברי קרלה סטוקטון-ג'ונס, מנהלת קבוצת Stagecoach בבריטניה, חברת התחבורה הציבורית הגדולה בבריטניה שאחראית ל-2.5 מיליון נסיעות בכל יום, "אופטיבס משלבת חדשנות עם מומחיות בתחום התחבורה הציבורית באופן שאין שני לו בתעשייה. הפלטפורמה של החברה מחוללת מהפכה אמיתית בפעילות היום-יומית שלנו, ומשפיעה בצורה משמעותית על חוויית הנוסעים. העתיד של התחבורה הציבורית הוא אופטיבס".

אופטיבס הכפילה את מספר הערים בהן היא פועלת תוך פחות משנה וכעת מעניקה את שירותיה ביותר מ-1000 ערים ברחבי העולם, כמו לוס אנג'לס, לונדון, הונג קונג, סינגפור, מדריד, רומא וברזיליה. בתוך כך, החברה משרתת יותר מ-60% מרשת התחבורה הציבורית באנגליה ועובדת עם חברות התחבורה הציבורית המובילות בישראל, ביניהן אגד, קווים, מטרופולין ודן. אופטיבס מעסיקה למעלה מ-300 עובדים ברחבי העולם – מטה החברה ממוקם בתל אביב ובו מתרכזת מרבית פעילות המחקר והפיתוח, לצד מספר משרדים בארה"ב, אנגליה, ברזיל, צ'ילה, צרפת וגרמניה.

על רקע הגיוס, אופטיבס מתכננת להמשיך ולפתח את יכולות הפלטפורמה בתחומים כמו ניהול אופרציה בזמן אמת ופריסת כלי רכב חשמליים, על מנת לייצר פתרון מקצה לקצה עבור חברות התחבורה המובילות בעולם. בד בבד, החברה צפויה להרחיב את פעילותה למדינות נוספות ולגייס כ-200 עובדים נוספים בארץ ובחו"ל.

לצד זאת, אופטיבס משיקה מוצר חדש בשם Ridership Insights, שישפר את פעילות התחבורה הציבורית באמצעות מידע דינמי על ביקושים וכמויות הנוסעים. הממשק החדש יספק נתונים על כמה נוסעים עולים על כל קו ובכל תחנה, מהו משך הנסיעה, מהם הימים והשעות הפופולריים, איפה עולים ויורדים מהאוטובוסים ועוד. כך, מתכנני התחבורה יוכלו להיעזר בתובנות כבר בשלב התכנון ולבנות מערכי תחבורה אפקטיביים יותר, שתואמים את הצרכים המשתנים של הנוסעים.

קיראו עוד ב"BizTech"

עמוס חג'אג', מייסד-שותף ומנכ"ל אופטיבס: "אופטיבס גאה להיות חד קרן בתחום התחבורה הציבורית, תחום שנמצא בלב ליבה של חברה שוויונית ומשגשגת. הטכנולוגיה החדשנית שפיתחנו מניעה טרנספורמציה דיגיטלית בתעשייה מיושנת ומאפשרת לשחקנים הגדולים בשוק להעניק שירות טוב יותר לנוסעים, תוך צמצום ההוצאות התפעוליות, חיסכון במשאבים וקידום תחבורה ירוקה. המחויבות שלנו היא כפולה – גם לקדם שינוי חברתי וגם לבנות חברה גדולה ומצליחה – ואנחנו מודים על הבעת האמון מצד המשקיעים והעובדים".

טדי וורדי, שותף, Insight Partners: "אופטיבס הביאה את הקדמה לתעשיית התחבורה הציבורית ואפשרה לערים ברחבי העולם לספק תחבורה שוויונית ואמינה עבור תושביהן. כמשקיעים ותיקים בחברה, אנחנו נרגשים להמשיך בשותפות שלנו עם עמוס, איתן והצוות, ומצפים ללוות את החברה במסלול הצמיחה שלה".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    זה OSS נחמד - לא ברור איך ירוויחו מיליונים או מיליארדים (ל"ת)
    גידי 16/05/2022 17:05
    הגב לתגובה זו
סם אלטמן. קרדיט: רשתות חברתיותסם אלטמן. קרדיט: רשתות חברתיות

OpenAI נכנסת לעולם המוזיקה: ראש בראש מול Suno ו-Udio

ענקית הבינה המלאכותית שמה את עיניה על שוק המוזיקה: מפתחת מערכת שתאפשר למשתמשים “להפיק” ולערוך שירים בקול, בשיתוף סטודנטים מג’וליארד; ההשקה אחרי שתסדיר זכויות עם חברות התקליטים הגדולות

מנדי הניג |
נושאים בכתבה OpenAI

אחרי ששינתה את עולם הטקסט, הקול והווידאו - OpenAI מתכוונת להיכנס גם לעולם המוזיקה. לפי דיווח באתר The Information, החברה של סם אלטמן עובדת בחודשים האחרונים על מערכת ליצירת מוזיקה מבוססת בינה מלאכותית, שתתחרה ישירות ב-Suno וב-Udio, שתי החברות שמובילות כיום את התחום.

המידע מצביע על כך ש-OpenAI משתפת פעולה עם סטודנטים מבית הספר ג’וליארד בניו יורק, אחד המוסדות היוקרתיים בעולם ללימודי מוזיקה שמסייעים לה בתהליך תיוג תווים, סולמות ודפוסי צליל - תשתית שנועדה לשמש לאימון המודלים המוזיקליים של החברה. מדובר ככל הנראה בקבוצה קטנה של תלמידים מתקדמים במחלקות לקומפוזיציה ולביצוע, שהוזמנו להשתתף במיזם ניסיוני המשלב ידע מוזיקלי מסורתי עם עיבוד נתונים מתקדם.

המוסד מקדם בשנים האחרונות חיבורים בין אמנות לבינה מלאכותית, דרך פרויקטים שמחברים בין מלחינים צעירים למהנדסי תוכנה וחוקרי קול. כך OpenAI מקבלת גישה למומחיות אנושית ברמה גבוהה, בעוד הסטודנטים נחשפים למודלים שמעצבים את עתיד היצירה הדיגיטלית.


ממילים לסאונד

בעוד Suno ו-Udio מאפשרות למשתמשים להזין טקסט ולקבל שיר גמור, המערכת ש-OpenAI מפתחת אמורה לאפשר רמה נוספת של שליטה: הוספה, החלפה ועריכה של אלמנטים מוסיקליים קיימים. המשתמש יוכל למשל לבקש “תוסיף גיטרה לקטע הווקאלי הזה”, “החלף את התופים באלקטרוניים” או “הפוך את זה לגרסה אקוסטית”.

מדובר בהתפתחות טבעית של הקו שבו נקטה החברה עם Sora - מודל הווידאו שלה - שמתרגם תיאורים טקסטואליים לסצנות מצולמות. הפעם, היעד הוא סאונד. החזון רחב יותר מיצירת שירים בלבד: מדובר בבניית פלטפורמה שיכולה לשמש מלחינים, יוצרי סרטים, מפרסמים ותעשיית המשחקים, שבה מוזיקה נבנית ומתעדכנת בזמן אמת.

מימין לשמאל: שחר שביט (CTO), טל פרץ (CEO , עומד), ניצן הדר (CPO). קרדיט: עמית שמשמימין לשמאל: שחר שביט (CTO), טל פרץ (CEO , עומד), ניצן הדר (CPO). קרדיט: עמית שמש

Onfire AI מגייסת סבב סיד של 20 מיליון דולר

אחרי שפיתחו את בנק המטרות מבוסס ה-AI הראשון בצה"ל, יוצאי יחידת 8200 מקימים את Onfire - פלטפורמה המיישמת את עקרונות המודיעין והנתונים בעולם המכירות ומסייעת לחברות תוכנה להגיע ללקוחות בזמן אמת
רן קידר |
נושאים בכתבה גיוס סיד

חברת Onfire AI, המפתחת פלטפורמת בינה מלאכותית לצוותי מכירות בתחום ה-IT, מכריזה על גיוס סיד של 20 מיליון דולר, בהובלת TLV Partners ו-Grove Ventures, בתמיכה משמעותית של IN Venture ובהשתתפות זרוע ההשקעות החדשה Leumi Tech 77. 

הפלטפורמה מנתחת פעילות מקוונת של לקוחות פוטנציאליים של חברות תוכנה וענן כמו CTO, VP R&D ו-CISO, ומסייעת לצוותי Revenue לזהות את הצרכים של כל ארגון ולפנות אליו באופן ממוקד עם פתרונות מותאמים אישית. על אף שהחברה קיימת רק כשנתיים, Onfire כבר עובדת עם עשרות חברות מובילות בארה״ב, ישראל ואירופה, בהן Aiven, Spectro Cloud ו-Cyera. חברות אלה מסתמכות על Onfire כדי לחדד את יכולות המכירה שלהן, להגיע לאנשי המפתח המתאימים בארגונים, להאיץ מחזורי מכירה ולזהות סיגנלים בתוך הרשתות שלהן. 

Onfire מתכננת להשתמש בהון שגוייס בסבב הגיוס כדי להמשיך ולממש את החזון לבניית פלטפורמת GTM ראשונה מסוגה בעולם, המבוססת על בינה מלאכותית הקשרית (Contextual AI) ומותאמת במיוחד לצוותי מכירות בשוק ה-IT, ששוויו מוערך בכ-5 טריליון דולר. 

החברה הוקמה בשנת 2023 על ידי טל פרץ (מנכ"ל), שחר שביט (CTO), וניצן הדר (CPO), שהכירו במסגרת שירותם הצבאי כקצינים ביחידת 8200. במהלך שירותם המשותף, הצוות זכו בשני פרסי ביטחון ישראל על פרויקט מעקב אחרי מפגעים בודדים שנמצא בשימוש צה"ל ושב"כ, ועל מערכת המלצות למטרות אוטומטיות בצה"ל, המבוססת על אלגוריתמים מתקדמים. 

בחצי השנה הראשונה לפעילותה של החברה, כ-90% מעובדיה, ובהם גם טל וניצן, שירתו בשירות מילואים, והעסקה הראשונה של החברה נחתמה בזמן ששניים מהמייסדים היו בשירות מילואים פעיל. כיום, החברה מונה 33 עובדים, מתוכם 28 בישראל ו-5 בניו יורק. בשנים האחרונות כמעט כל ארגון מאמץ טכנולוגיות בינה מלאכותית, אך הולכת ומתחזקת ההבנה שהכלים הקיימים אינם מסוגלים להתמודד עם האתגרים המורכבים של ארגונים מודרניים.