חד קרן חדש: אופטיבס מגייסת 100 מ' ד' לפי שווי של 1.3 מיליארד ד'

מאז הקמתה גייסה החברה שפתחה פלטפורמה לתכנון ותעפול תחבורה ציבורית 260 מיליון דולר; הכסף מיועד להמשיך לפתח את יכולות הפלטפורמה, להרחיב את פעילותה למדינות נוספות ולגייס כ-200 עובדים נוספים בארץ ובחו"ל
גיא טל | (1)

הסטארט-אפ הישראלי אופטיבס, שפיתח פלטפורמת AI לתכנון ותפעול תחבורה ציבורית, השלים גיוס D בסך 100 מיליון דולר – לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר.

בסבב הגיוס השתתפו משקיעים חדשים וקיימים, לרבות Insight Partners, Bessemer Venture Partners, Pitango First & Pitango Growth, Verizon Ventures, Tencent, SOMV Momentum ועוד. החברה גייסה מאז הקמתה סכום כולל של 260 מיליון דולר, וכלל כספי הגיוס הנוכחי ייכנסו לקופת החברה.

אופטיבס הוקמה ב-2014 על ידי עמוס חג'אג', מנכ"ל החברה ואיתן ינובסקי, סמנכ"ל הטכנולוגיות. החברה פיתחה פלטפורמת ענן לתכנון ותפעול תחבורה ציבורית המשמשת מפעילי היסעים, ערים ומוסדות, ומאפשרת לתכנן את הפעילות של אלפי קווים ביעילות.

ופטיבס פועלת בשוק התחבורה להסעת המונים, ששוויו מוערך בכ-1.5 טריליון דולר, ומציעה פיתרון טכנולוגי חדשני בתעשייה מיושנת – 70% מלקוחות החברה נהגו לתכנן את מערכי התחבורה של הערים הגדולות בעולם באמצעים ידניים כמו גיליונות אקסל, דף ועט, בעוד שהיתר השתמשו בתוכנות מחשב מיושנות. האלגוריתם של אופטיבס יודע לענות על שאלות מורכבות בשלבי התכנון והתפעול ומאפשר לחברות התחבורה הציבורית לבנות מערכת תחבורה טובה יותר עבור ציבור הנוסעים, לשפר את איכות הקווים ולהתאים את פעילותם לביקושים המשתנים, וכן לחסוך בהוצאות באופן משמעותי. רק בשנה האחרונה, הפלטפורמה של אופטיבס תכננה יותר מ-92 מיליון נסיעות אוטובוס ברחבי העולם, והייתה אחראית לחיסכון של 100 מיליון דולר מכספי הציבור.

לדברי קרלה סטוקטון-ג'ונס, מנהלת קבוצת Stagecoach בבריטניה, חברת התחבורה הציבורית הגדולה בבריטניה שאחראית ל-2.5 מיליון נסיעות בכל יום, "אופטיבס משלבת חדשנות עם מומחיות בתחום התחבורה הציבורית באופן שאין שני לו בתעשייה. הפלטפורמה של החברה מחוללת מהפכה אמיתית בפעילות היום-יומית שלנו, ומשפיעה בצורה משמעותית על חוויית הנוסעים. העתיד של התחבורה הציבורית הוא אופטיבס".

אופטיבס הכפילה את מספר הערים בהן היא פועלת תוך פחות משנה וכעת מעניקה את שירותיה ביותר מ-1000 ערים ברחבי העולם, כמו לוס אנג'לס, לונדון, הונג קונג, סינגפור, מדריד, רומא וברזיליה. בתוך כך, החברה משרתת יותר מ-60% מרשת התחבורה הציבורית באנגליה ועובדת עם חברות התחבורה הציבורית המובילות בישראל, ביניהן אגד, קווים, מטרופולין ודן. אופטיבס מעסיקה למעלה מ-300 עובדים ברחבי העולם – מטה החברה ממוקם בתל אביב ובו מתרכזת מרבית פעילות המחקר והפיתוח, לצד מספר משרדים בארה"ב, אנגליה, ברזיל, צ'ילה, צרפת וגרמניה.

על רקע הגיוס, אופטיבס מתכננת להמשיך ולפתח את יכולות הפלטפורמה בתחומים כמו ניהול אופרציה בזמן אמת ופריסת כלי רכב חשמליים, על מנת לייצר פתרון מקצה לקצה עבור חברות התחבורה המובילות בעולם. בד בבד, החברה צפויה להרחיב את פעילותה למדינות נוספות ולגייס כ-200 עובדים נוספים בארץ ובחו"ל.

לצד זאת, אופטיבס משיקה מוצר חדש בשם Ridership Insights, שישפר את פעילות התחבורה הציבורית באמצעות מידע דינמי על ביקושים וכמויות הנוסעים. הממשק החדש יספק נתונים על כמה נוסעים עולים על כל קו ובכל תחנה, מהו משך הנסיעה, מהם הימים והשעות הפופולריים, איפה עולים ויורדים מהאוטובוסים ועוד. כך, מתכנני התחבורה יוכלו להיעזר בתובנות כבר בשלב התכנון ולבנות מערכי תחבורה אפקטיביים יותר, שתואמים את הצרכים המשתנים של הנוסעים.

קיראו עוד ב"BizTech"

עמוס חג'אג', מייסד-שותף ומנכ"ל אופטיבס: "אופטיבס גאה להיות חד קרן בתחום התחבורה הציבורית, תחום שנמצא בלב ליבה של חברה שוויונית ומשגשגת. הטכנולוגיה החדשנית שפיתחנו מניעה טרנספורמציה דיגיטלית בתעשייה מיושנת ומאפשרת לשחקנים הגדולים בשוק להעניק שירות טוב יותר לנוסעים, תוך צמצום ההוצאות התפעוליות, חיסכון במשאבים וקידום תחבורה ירוקה. המחויבות שלנו היא כפולה – גם לקדם שינוי חברתי וגם לבנות חברה גדולה ומצליחה – ואנחנו מודים על הבעת האמון מצד המשקיעים והעובדים".

טדי וורדי, שותף, Insight Partners: "אופטיבס הביאה את הקדמה לתעשיית התחבורה הציבורית ואפשרה לערים ברחבי העולם לספק תחבורה שוויונית ואמינה עבור תושביהן. כמשקיעים ותיקים בחברה, אנחנו נרגשים להמשיך בשותפות שלנו עם עמוס, איתן והצוות, ומצפים ללוות את החברה במסלול הצמיחה שלה".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    זה OSS נחמד - לא ברור איך ירוויחו מיליונים או מיליארדים (ל"ת)
    גידי 16/05/2022 17:05
    הגב לתגובה זו
אייפון 17 (רשתות)אייפון 17 (רשתות)

אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר

לקראת ההשקה מחר של אייפון 17 - איך אמור להיראות המכשיר ועל השקות נוספות שיהיו מחר

עמית בר |
נושאים בכתבה אייפון 17 אפל

ערב ההשקה הרשמית, דליפות ממקורות מהימנים מציגות כיצד תיראה סדרת iPhone 17. השינוי הבולט: אפל מפסיקה להבדיל בין דגמים בסיסיים לדגמי Pro בכל הקשור לתצוגות. כל הסדרה, כולל הדגם הבסיסי, תגיע עם מסכי OLED בקצב רענון של 120Hz – טכנולוגיית ProMotion שהייתה עד כה מוגבלת לדגמי הפרימיום.


הדגמים הזולים לא יקבלו את טכנולוגיית LTPO המאפשרת שינוי דינמי של קצב הרענון מ־1Hz עד 120Hz לחיסכון בסוללה – יתרון שיישאר לדגמי Pro. עם זאת, המעבר מ־60Hz ל־120Hz קבועים צפוי לשפר את חוויית השימוש היומיומית.


גדלי המסכים משתנים: 6.1 אינץ' בבסיסי, 6.3 אינץ' ב־Pro (במקום 6.1), 6.6–6.7 אינץ' ב־Air החדש, ו־6.9 אינץ' ב־Pro Max. בנוסף, אפל מציגה ציפוי אנטי־רפלקטיבי שמיועד לשפר את הראות בשמש ישירה ולהפחית טביעות אצבעות, לצד עמידות מוגברת לשריטות. בנוסף,  הסדרה תושק במבחר צבעים: סגול כהה, ירוק יער, כחול מטאלי כהה, וכן ורוד, תכלת וצהוב בהיר. הצבעים פותחו בטכנולוגיה שמיועדת לצמצם דהייה בחשיפה לאור השמש.


המהלך מגיע לאחר ירידה במכירות הדגמים הבסיסיים. לפי IDC, בזמן שהשוק צמח ב־6%, מכירות האייפונים הזולים ירדו. סמסונג וגוגל כבר מציעות קצבי רענון גבוהים במכשיריהן, ואפל מתאימה את עצמה לשוק.


iPhone 17 Air – במקום Plus

בעקבות חוסר הצלחה של דגמי Plus (פחות מ־5% מהמכירות), אפל מחליפה את הקו ומציגה את iPhone 17 Air – מכשיר דק במיוחד בעובי של 5.5–6 מ"מ ובמשקל 145 גרם. לשם השוואה, iPhone 14 Pro Max שוקל 240 גרם. מדובר במהלך המזכיר את ה־MacBook Air, כאשר ההעדפה היא לניידות על פני תכונות נוספות.


אייפון 17 אייראייפון 17 אייר

אירוע ההשקה של אפל: חשפה את האייפון 17 אייר

אפל עורכת את אירוע ההשקה השנתי בקופרטינו והציגה את סדרת iPhone 17, הכוללת דגם Air דק וקל לצד גרסת Pro משופרת; בנוסף הכריזה על אוזניות AirPods Pro עם חיישן דופק מובנה וסדרת Apple Watch חדשה
אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אפל

ענקית הטכנולוגיה אפל Apple -1.48%  תחשוף היום את דור המכשירים החדש שלה באירוע השנתי של ספטמבר, בו היא נוהגת להציג את מוצרי הדגל המעודכנים – ממחשבי מקבוק ואייפד ועד לשעוני אפל ווטש. עם זאת, עיני הלקוחות והמשקיעים נשואות בעיקר אל האייפון, שממשיך להיות מקור ההכנסה המרכזי של החברה. בשנה שעברה דיווחה אפל על הכנסות של 391 מיליארד דולר, מתוכן יותר מ-200 מיליארד הגיעו ממכירות האייפון בלבד.

הציפיות הפעם גבוהות במיוחד, עם הערכות כי החברה תציג ארבעה דגמים חדשים בסדרת iPhone 17 – בהם גרסת אייר (Air) דקה וקלה יותר, שתתווסף ל-iPhone 17, iPhone 17 Pro ו-iPhone 17 Pro Max. אם אכן תושק, זו עשויה להיות התוספת המרעננת שמבקרים ומשקיעים טוענים שנחוצה אחרי כמה מחזורי עדכון שבהם השינויים היו מתונים יחסית.



הצטרפו להשקה:




האייפונים החדשים

אפל הציגה את סדרת ה-iPhone 17 באירוע ההשקה השנתי שהתקיים בקופרטינו, תחת הכותרת "awe dropping". לצד השעונים החכמים החדשים וגרסה מעודכנת של אוזניות AirPods Pro, בלטה במיוחד חשיפת דגם חדש – iPhone 17 Air – שמוסיף קו עיצוב דק וקל במיוחד, בהשראת מותגי ה-Air של החברה.


הדגם החדש מתהדר בעובי של 5.6 מילימטרים בלבד, קל משקל, ומצופה מגן קרמי משני הצדדים לשיפור העמידות. בכך הוא מקדים במעט את מתחרהו הישיר של סמסונג, ה-Galaxy S25 Edge, שעוביו 5.8 מילימטרים. ה-Air מצויד גם בשבב קישוריות שפותח על ידי אפל עבור Wi-Fi ו-Bluetooth, לצד גרסה מהירה יותר של מודם החברה שהופיע לראשונה בדגם iPhone 16e.