אמזון
צילום: טוויטר

יום המבצעים של אמזון מתקרב - אלו ההכנסות הצפויות

ההכנסות של אמזון מהפריים דיי צפויות לעמוד על 7 מיליארד דולר, "שנת 2023 בדרך להיות השנה עם המשלוחים הכי מהירים אי פעם, דבר שאנו מאמינים שיגדיל את כמות הרכישות"
אדיר בן עמי | (2)
נושאים בכתבה אמזון

לפי הערכות בג'יי פי מורגן, יום המבצעים של אמזון AMAZON - פריים דיי, צפוי להכניס לחברה עוד מיליארדי דולרים. הפריים דיי השנתי של החברה יערך ב-11 וב-12 ביולי, עם מבצעים ב-24 מדינות שונות.

לפי הערכות האנליסטים, הפריים דיי השנה צפוי להכניס לאמזון כ-7 מיליארד דולר, עלייה של 12% מהשנה שעברה. אנליסט האינטרנט - דאג אנמות',  נתן דירוג "משקל יתר" למניית אמזון עם מחיר יעד של 145 דולר. אנמות' ציין כי אמזון שיפרה את התשתית שלה בשנתיים האחרונות, מה שתרם לשיפור בביצועים והעלה את שביעות רצון הלקוחות. ענקית הקמעונאות הכפילה את גודל רשת המחסנים שלה, בנתה שירות משלוחים ל"מייל האחרון" (השלב האחרון בתהליך המשלוח בו מעבירים את החבילה מאחד ממרכזי השירות ללקוח), בגודל של UPS והטמיעה דרך מהירה יותר לאריזה וסידור החבילות.

בנוסף, אמזון שינתה את אסטרטגיית ניהול המוצרים שלה למודל מקומי שמחולק ל-8 איזורים, מה שהוביל לניהול מלאי יעיל יותר וחיסכון בעלויות. "שנת 2023 בדרך להיות השנה עם המשלוחים הכי מהירים אי פעם, דבר שאנו מאמינים שיגדיל את כמות הרכישות," כתב אנמות'. "אמזון ממוקמת היטב כמובילת שוק האיקומרס ושוק הענן". בוול-סטריט הסנטימנט חיובי כלפי אמזון עם 91% מהאנליסטים שנתנו המלצת קנייה למניה.

אמזון רשמה בדוחותיה האחרונים לרבעון הראשון רווח למניה של 31 סנט על הכנסות של 127.4 מיליארד דולר, לעומת צפי אנליסטים לרווח למניה של 21 סנט על הכנסות של 124.47 מיליארד דולר. ההכנסות משירותי הענן עמדו על 21.35 מיליארד דולר לעומת צפי של 21.03 מיליארד דולר, שולי הרווח התפעולי עמדו על 3.7%. תחזית החברה לרבעון השני היא להכנסות של בין 127 מיליארד ל-133 מיליארד דולר, כשהצפי היה 130 מיליארד דולר. המכירות צפויות לגדול בין 5% ל-10%. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לרון 30/06/2023 11:03
    הגב לתגובה זו
    קטן מידי למידות אמזון מיקרוסופט אפל אדובי וכד' אולי לכן החלל מושך.......?????
  • 1.
    מרי 30/06/2023 07:47
    הגב לתגובה זו
    והחברות שמאחוריהן.........
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

סם אלטמן
צילום: ויקיפדיה - TechCrunch

openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT

כשהמתחרות סוגרות פערים, המשתמשים מתלוננים והלחץ הפיננסי גובר,  סם אלטמן מפנה את כל המשאבים לשיפור חוויית המשתמש: "יש עוד הרבה עבודה"



הדס ברטל |

חברת openAI, המפתחת של ChatGPT, נמצאת באחת מנקודות המפנה הדרמטיות מאז הקמתה. מנכ"ל החברה, סם אלטמן, הכריז על "קוד אדום" פנימי, לצורך שדרוג ברמת הדחיפות הגבוהה ביותר, במטרה לשפר את הביצועים של המוצר המרכזי של החברה ולחזק את חוויית השימוש.

מדובר בצעד שמעיד על רמת הדחיפות שהחברה חשה, על רקע התחזקות גוגל עם מודל Gemini שעקף את openAI במדדים טכניים רבים, לצד האצה בכניסת מתחרות נוספות כמו Anthropic לשוק הארגוני.

יותר מדי השקעות, פחות מדי תוצאות

לפי המזכר הפנימי, החברה תשהה בינתיים פיתוחים נוספים שהיו בשלבים מתקדמים, כמו למשל: סוכני AI בתחומי בריאות, קמעונאות ואפילו פרויקט בשם Pulse שפותח כעוזר אישי. גם תכניות להכנסות מפרסום נדחות לעת עתה.

במקום זאת, כל הצוותים הרלוונטיים יתמקדו בשיפור ChatGPT בדגש על ביצועים, מהירות תגובה, אמינות והפיכת הממשק ליותר מותאם אישית ו"אינטואיטיבי". החברה מקיימת כעת שיחות עבודה יומיות בנושא ומעודדת מעבר זמני של עובדים בין מחלקות כדי לתגבר את המאמץ.

משתמשים פחות מרוצים, מתחרות מצמצמות פערים

גרסת GPT-5 שהושקה לאחרונה בקיץ זכתה לביקורות צוננות מצד חלק מהמשתמשים: הטון נתפס כקריר, המענה לשאלות פשוטות הפך מסורבל יותר, והאינטראקציה הפכה "טכנית מדי". לפני כחודש ביצעה החברה תיקונים, אך נראה שלא די בכך. במקביל, גוגל ממשיכה להתקדם במהירות. גרסת Gemini החדשה עקפה את מודל GPT במדדים סטנדרטיים בתעשייה, והציגה זינוק של 200 מיליון משתמשים חודשיים תוך שלושה חודשים בלבד. גם Anthropic מושכת יותר לקוחות עסקיים נהנית מתדמית יציבה וזהירה יותר ומצטיירת כמתחרה אמינה גם אם מספר המשתמשים שלה נמוך בהרבה מב-Chat GPT. כיום גם דווח כי החברה שוקלת גם הנפקת ענק לפי שווי של 300 מיליארד דולר. 

גם שאר המתחרות של OpenAI כבר אינן שחקניות שוליות, אלא גורמים שמעצבים את שוק הבינה המלאכותית ואף דוחקות את החברה לעמדת מגננה.