עזריאלי תגייס 500 מ' ש' באג"ח ותבצע רה ארגון
קבוצת עזריאלי מאשרת את הפרסומים הבוקר. החברה הודיעה, כי בכוונתה לגייס בישראל 500 מיליון שקל באגרות חוב. את הגיוס תבצע חברת "קנית השלום השקעות". לצורך הגיוס דרגה חברת מידרוג את קנית השלום השקעות בדירוג Aa2. הגיוס נועד לגוון את מקורות המימון ולהגדיל את ההון הזמין של הקבוצה לביצוע השקעות חדשות ולהרחבת פרויקטים קיימים.
במסגרת הרה אירגון בקבוצה תהפוך קנית השלום לזרוע המרכזית של הקבוצה ותרכז תחתיה את מרבית פעילויות הקבוצה והשקעותיה העתידיות. על פי נתוני פרופורמה נכון ל-31 בדצמבר 2004 שווי הנכסים הכולל של קנית השלום הוא 3.4 מיליארד שקל, הכנסות של 290 מיליון שקל ו-EBITDA של 248 מליון שקל.
קבוצת עזריאלי מרכזת בימים אלה פרויקטים גדולים בהשקעה כוללת של כ-160 מיליון דולר ובהם: מרכז העיר מודיעין, המגדל המרובע והרחבת הרצליה ביזנס פארק. יש לציין, כי המרכז העירוני בעיר מודיעין נחשב לאחד הפרויקטים הגדולים בישראל כיום בתחום הנדל"ן עם היקף השקעה של 100 מיליון דולר על שטח כולל של 130,000 מ"ר.
מנחם עינן, נשיא קבוצת עזריאלי, אמר היום כי המהלך הוא צעד ראשון לקראת הנפקה ציבורית, והינו חלק מרה ארגון שעורכת הקבוצה בימים אלו לקראת הנפקתה. עינן הוסיף, כי "לאחר 20 שנות פעילות במשק הישראלי אנו מגיעים למשקיעים הישראלים עם קבוצה בעלת איתנות פיננסית מרשימה, נכסים מוצלחים והנהלה אחראית ויציבה". הוא ציין כי, "שוק ההון הישראלי חשוב לנו והחלטנו כי זהו העיתוי הנכון מבחינתנו לפנות למשקיעים בישראל ולשתף אותם בעסקינו".
סגן נשיא ומנהל הכספים בקבוצת עזריאלי, תמיר פוליקר אמר היום, כי "הדירוג הגבוה בו דורגה קנית השלום בהחלט מעיד על איכות הנכסים ומציב את הקבוצה בשורה אחת עם החברות המובילות במשק". פוליקר הוסיף, כי השיקולים העיקריים של מידרוג הם: משך הפעילות הארוך (למעלה מ-20 שנים) בתחום הנדל"ן המניב המסחרי, איכות גבוהה של נכסי הקבוצה, פיזור שוכרים גבוה, יחסי כיסוי חוב טובים מאוד, ופעילות חזקה ויציבה במשך שנות המיתון והמשבר בנדל"ן.
קבוצת עזריאלי, פעילה בישראל, קנדה וארה"ב בעיקר בתחומי ייזום, בניה וניהול נדל"ן מניב. הקבוצה נחשבת לחברת הנדל"ן המניב הגדולה בישראל, עם שטח נכסים כולל בישראל של כ-1 מיליון מ"ר. לקבוצה מחזור שנתי של 700 מליון שקל. בבעלות הקבוצה שבעה מהקניונים המובילים בישראל: עזריאלי, אילון, חולון, ירושלים, הנגב, מרגלית השרון והרצליה אאוטלט. בנוסף היא מחזיקה מגדלי משרדים בתל אביב, הרצליה, חולון, באר שבע וירושלים וכן נכסי נדלן מניב ברחבי הארץ וביוסטון טקסס.
נכסיה של קנית השלום כוללים את מרכז עזריאלי, פרויקט מרכז העיר במודיעין, הרצליה ביזנס פארק, בניין לאומי ושות' בתל אביב. בנוסף היא מחזיקה ב 50% מקריית המדע והטכנולוגיה בפתח תקווה, בנין ח.מר בחולון, קניון מרגלית השרון, מרכזים 2000 בחולון, מבני משרדים בירושלים, וכן בקניון חולון (40%) ובמגדל משרדים בטקסס (33%).

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.52% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".