דלק קידוחים יהש - לא פחות מדובאי
אחת לכמה שנים מתעורר סקטור הנפט והגז ביתר עוז. אחת לכמה שנים אני מביט ותוהה האם הפכנו להיות דובאי ועוד מעט קט ירד נטל המס לאפס ושירותים ממשלתיים יינתנו ללא תשלום. אבל אז אני נעור מהזיותיי ונזכר שלא דובאי ולא יער. רק הזדמנות נקודתית לרכוש סקטור שיודע לבעור תרתי משמע. הפעם נבחרה דלק קידוחים יהש אן כי היא מייצגת בהתנהגותה לא מעט מניות מהמגזר. כבוד למגזר.
המגמה
לכל תהליך ניתוח שאנו מבצעים ישנם שלושה שלבים : מגמה, תיקון ותזמון. ערכו של כל שלב תלוי בזה שקדם לו. נתחיל עם המגמה ועם הסימנים הקיימים
מבט על הגרף היומי של דלק קידוחים יהש מגלה שהמגמה היא מגמת עלייה לפי שלושה סימנים : א. נקודות השיא והשפל מסודרות במבנה עולה כעדות להלך הרוח של הקונים והמוכרים. ב. אפשר לראות את אופן הסידור של הממוצעים הנעים המצורפים. הללו המשמשים כלי עזר וחיזוק, עומדים במלוא הקריטריונים למגמת עלייה.
ג. מחזורי המסחר. המניה הגיעה לשיאה האחרון בליווי מחזורי מסחר גבוהים דבר המחזק את עצם קיומה של המגמה.
מכאן נובעת המסקנה שמדובר במגמת עלייה מובהקת. משמעות המונח "מובהקת" היא שהשיא האחרון עדיין לא נקבע וכי לכל תיקון טכני שיסתיים במקומות בהם אנקוב מיד, פוטנציאל להוציא לדרך גל עליות נוסף.
התיקון תיקון טכני הוא מהלך הנוגד את כיוון המגמה. וכל רצון לרכוש מתחיל בזיהוי מוחלט של המגמה והמתנה לתיקון טכני. מטרתו של התיקון היא לבסס את איתות הקנייה הבא ולבסס יחס סיכוי סיכון חיובי. ללא פרמטרים אלו לא תתבצע עסקה. לתיקון הטכני יש גבולות והוא משמש כמסננת. כלומר, רק תיקונים טכניים המסתיימים בנקודות ברורות ומוגדרות מראש יכולים לייצר איתותי קנייה ראויים. כלומר, איתות הקנייה תלוי באופן בו יסתיים התיקון.
תיקון טכני נמדד תמיד לפי שלושה פרמטרים לפי סדר החשיבות הבא : 1. הממוצעים הנעים 2. רמת תמיכה 3. פיבונאצ'י ? בניגוד למקובל פיבונאצ'י הוא כלי המדידה הפחות טוב שיש ולעיתים מזומנות אף מומלץ שלא לעשות בו שימוש.
כיעד ראשוני אמור התיקון הטכני שיצא לדרך בדלק קידוחים יהש להסתיים בין 910 - 820. מדובר ביעד ובהערכה ראשונית שעשויה להשתנות עם קצב ההתקדמות של התיקון. השינויים לא אמורים להיות מהותיים שכן מדובר במגמה קצרת טווח. באופן מכוון נקבתי במרווח גדול יחסית וזאת בכדי למנוע את הצורך בשינויים משמעתיים ביעדי התיקון. יעדים אלו קרויים "אזור הקנייה קצר טווח". כלומר, רמות מחיר שסביבן יש לחפש את נקודת התזמון הנכונה לעסקה קצרת טווח שמשך זמנה הוא מספר ימים.
ירידה מתחת לרמת 820 עלולה להעמיק את התיקון עד לרמות של 750 - 800 כאשר רמות אלו מייצגות אזור קנייה לאלו המעוניינים לבצע עסקה לטווח זמן בינוני החובק מספר שבועות עד מספר חודשים.
היעד
סיומו של התיקון אמור לייצר גל עליות שיישא את המניה לפחות לרמת השיא האחרון. בדרך כלל, נוטים גלי העליות הללו לחצות באופן משמעותי את רמת השיא האחרונה אליה הגיעה המניה במסגרת מגמת העלייה. אלא שעלינו להיות זהירים. טרם הקנייה יש לחשב יחס סיכוי סיכון. כלומר, שהמרחק באחוזים מנקודת הקנייה ועד לשיא, גבוה משמעותית מההפסד המקסימאלי שאנו יכולים לספוג. הסטופ ימוקם מחתת לנקודת השפל של התיקון. עסקה מוצלחת תיחשב ככזאת שבה הרווח שנצבר גדול מההפסד הפוטנציאלי וזאת כדי לייצר יחס סיכוי סיכון חיובי לאורך זמן.
סיכום
הדינאמיקה במניית דלק קידוחים מייצגת מניות נוספות החולקות את מגזר הנפט והגז. הנחת העבודה היא שהמגמה היא מגמת עלייה וכל עוד לא יתווספו סימנים נוגדים אפשר יהיה לצפות לפחות לגל עליות נוסף.
* הערה : כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר.
* אין בסקירה זו משום המלצה לקנות או למכור את השוק או מניות ספציפיות. סקירה זו מוגשת כאינפורמציה טכנית נוספת. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד.