אל על לא מוותרת על הטיסות לאילת: היום הדיון על רקע הפגנות ארקיע וישראייר

אל על לרת"א: מתן מוביל נקוב לאילת לאל על יביא לגידול במספר התיירים, שיפור השירות, הוזלת מחירים בעשרות אחוזים וקירוב הפריפריה למרכז הארץ לרווחת כולם
מאיה זיסר |

לפני כמה חודשים החליטה חברת התעופה אל על לבקש אישור להפעלת טיסות פנים ארציות מנתב"ג לאילת. זאת במטרה להפעיל לפחות 4 טיסות ביום מנתב"ג במטוסי בואינג .757 בחברה מתכננים להציע מחירים אטרקטיביים, עד 30% פחות לעומת המתחרות. לטענת אל על, הפעלת טיסות סדירות בין תל אביב לאילת על ידי אל-על תגביר את תיירות הפנים והתיירות הבינלאומית לאילת בעשרות אחוזים ותביא לגידול של כ- 400 אלף לינות בעיר.

בשימוע שנערך היום במשרדי רת"א, ארקיע ביקשה בצורה משפטית לקבל את החומר שהגישה אל על כדי שתוכל להגיב עניינית. יצגו את ארקיע בדיון: אבי נקש- בעלים, גדי טפר- מנכ"ל, ניר דגן ? משנה למנכ"ל, אודי שבתאי- יועץ משפטי, יריב בר אור- סמנכ"ל כספים, ועורכי הדין דרור שטרום, נרי ירקוני ומשה לשם.

נזכיר כי בחודש יוני האחרון הפסיקה אל על את טיסות ההמשך שהפעילה מנתב"ג לאילת. מדובר בהטסת נוסעי החברה שהגיעו מחו"ל, ויעדם אילת. הטיסות הללו פעלו במשך 10 שנים, אך הופסקו עקב הירידה בהיקף התיירות לישראל בתקופה האחרונה.

בדיון שנערך היום ברת"א בבקשתה של אל על למתן מוביל נקוב לאילת, לצד ישראייר וארקיע, הציגה אל על את נימוקיה לבקשה, "מתן אפשרות לאל-על להפעיל במקביל לטיסות ההמשך הבינלאומיות לאילת גם קו סדיר פנים ארצי, לצד ישראייר וארקיע, יפתח מוצר תיירותי חדש לעיר אילת ויחזק את התיירות הנכנסת לישראל ואת תיירות הפנים ותהפוך את טיסת ההמשך הבינלאומית למוצר אטרקטיבי יותר ונוח יותר".

המשבר בתיירות הנכנסת והסיכון הכספי הכרוך בהפעלת טיסות שכר ישירות כמו גם ירידת קרנה של אילת כיעד תיירותי בינלאומי, גרמו לירידה משמעותית של עשרות אחוזים בתיירות הנכנסת לאילת.

בנוסף, מתן רישיון מוביל נקוב לאילת וממנה לאל-על יביא להוזלת מחירי כרטיסי הטיסה ויאפשר לאל-על להציע ללקוחותיה שימוש בנקודות הנוסע המתמיד לצורך טיסה לאילת. הפעלת טיסות סדירות בין תל אביב לאילת על ידי אל-על תגביר את תיירות הפנים והתיירות הבינלאומית לאילת בעשרות אחוזים ותביא לגידול של כ- 400 אלף לינות בעיר. הוספת טיסות של אל-על טומנת בתוכה יתרון משמעותי גם עבור תושבי אילת. המדובר בתושבי פריפרייה מרוחקים שעבורם שירות הטיסות למרכז הארץ הוא שירות חיוני ומרכזי.

אל על מצפה מרשות התעופה האזרחית להפעיל מדיניות עקבית ואחידה התומכת במתן רישיונות תעופה (כפי שנהוג בתעופה הבינלאומית), אשר תסייע לתחרות בשוק. כמו כן, ציינה אל על כי לא קיימת דוגמה בעולם בו נאסר על חברת תעופה בינלאומית לשמש כמוביל פנים ארצי. אל על מבקשת כי האישור יינתן לה בהקדם האפשרי, על מנת שניתן יהיה לתכנן כבר עתה את לוח טיסות החורף של החברה. מנכ"ל ארקיע, גדי טפר מסר בתגובה, "אל על חוששת מהתחרות של ארקיע בקווים הבינלאומיים ולכן היא מבקשת לחסל את מתחרותיה בתעופה הפנים ארצית".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה