
חיילים ריגלו ובגדו במדינה תמורת אלפי שקלים - הקלות הבלתי נסבלת של גיוס מרגלים
הכל כסף? פרשת הריגול בחיל האוויר חושפת טכנאי שיזם בעצמו את הקשר עם האיראנים אחרי ששמע שחברו מרוויח כסף ממשימות פשוטות. התעריפים ידועים, השיטה פשוטה, והמוטיבציה היא כמעט תמיד אחת - כסף מהיר דרך הרשת
פרשת הריגול בחיל האוויר שמתבררת בימים האחרונים היא מזעזעת - מזעזעת בפשטותה, בחומרתה וביכולת של אנשים מהעם, גם חיילים בשירות, לבגוד במדינה. כתב האישום נגד שני טכנאים בחיל האוויר חושף לא רק קשר עם סוכנים זרים והעברת חומרים רגישים, אלא גם יוזמה עצמאית של אחד הנאשמים. הוא חיפש בעצמו את הקשר עם האיראנים אחרי ששמע שהחבר שלו מרוויח כסף על משימות פשוטות.
השניים שירתו כטכנאים בבסיס תל נוף ועסקו במטוסי F-15. לפי כתב האישום הם היו בקשר עם גורמי מודיעין איראניים במשך חודשים ארוכים. בתקופה הזאת הם ביצעו כמה משימות תמורת תשלום. אחד מהם העביר חומרים מקצועיים מההכשרה הצבאית שלו, כולל פרטים על מערכות במטוסי קרב. הם גם תיעדו מתקנים צבאיים, צילמו אזורים בבסיס וסיפקו מידע נקודתי על מבנים ומערכות.
אחד הנאשמים יזם את הקשר אחרי שהבין שאפשר להרוויח כסף מהיר דרך הרשת. עד עכשיו דיברו בעיקר על פניות איראניות דרך טלגרם או רשתות חברתיות, אבל כאן מדובר במי שמחפש את הגורם הזר בעצמו. הוא לא חיכה להצעה, הוא יצר את הפנייה.
התעריפון: 500 שקל לצילום, 15 אלף למשימה חמורה
בפרשה הזאת האיראנים ביקשו גם מידע על דמויות בכירות. בין השאר הם רצו פרטים על הרמטכ"ל לשעבר הרצי הלוי, על השר איתמר בן גביר ועל אחרים. אחד הנאשמים היה מוכן לספק חלק מהמידע תמורת מקדמה של 150 שקלים בלבד לכל דמות. הסכומים קטנים ובכל זאת אנשים בגדו.
בפרשיות דומות שהתרחשו בשנה האחרונה האיראנים משלמים סכומים מדורגים לפי סוג המשימה. התעריף הבסיסי עומד על כ-500 שקל לצילום של אתר ציבורי או מתקן פשוט. תמורת תיעוד של מתקנים רגישים יותר הם מגיעים ל-1,500 שקל, ועבור הצתת רכב משלמים כ-2,000 שקל. משימות חמורות יותר, כמו רכישת נשק, העברת מידע ביטחוני או ביצוע פעולות חבלה, יכולות להגיע ל-15 אלף שקל ואף יותר. בפרשיות מסוימות דובר אפילו על תשלומים של מעל 5,000 דולר למשימה בודדת, כשמדובר בפעולות ברמת חומרה גבוהה כמו מעקב אחר אישים בכירים או תכנון התנקשות. הכל עובר דרך ארנקים דיגיטליים או קריפטו, בעיקר במטבע USDT, מה שהופך את התשלום למהיר, ניתן להסתרה וכמעט בלתי ניתן למעקב. להרחבה: 500 ש"ח לצילום, 15 אלף לרכישת נשק: כך איראן מגייסת ישראלים לריגול
התשלומים האלה חוזרים על עצמם בכל הפרשות. במקרים חמורים יותר, קבוצות שפעלו לאורך זמן קיבלו מאות אלפי שקלים במצטבר - אבל לכל מרגל זה סכום של 10-20 אלף שקל על פני תקופה של שנה. חוליה אחת שנחשפה בשנה שעברה, ובה שבעה ישראלים יוצאי אזרבייג'ן מאזור חיפה והצפון, ביצעה מאות משימות במשך שנתיים וצברה כ-150-200 אלף שקל שחלקם הועברו גם דרך שליחים פיזיים שהגיעו לארץ. באותו מקרה היעדים כללו בסיסי חיל האוויר נבטים ורמת דוד, מחנה הקריה ומתקני מוסד. בפרשה אחרת, תושב חיפה קיבל 500 דולר בביטקוין עבור כל משימת צילום של בסיסי צה"ל ובתי בכירים. הסכומים לא ענקיים ברמת המשימה הבודדת, אבל הם מספיקים כדי לפתות אנשים שמחפשים כסף נוסף. זה
עשרות פרשיות, יותר מ-50 כתבי אישום
מאז תחילת המלחמה נחקרו עשרות פרשיות ריגול לטובת איראן, ומפרוץ הלחימה ועד אמצע 2025 סוכלו למעלה מ-27 פרשיות על ידי השב"כ. הוגשו יותר מ-50 כתבי אישום נגד עשרות נאשמים. רובם אזרחים רגילים, חלקם חיילים או עובדים עם גישה למידע. האיראנים עובדים בשיטה קבועה: פנייה דרך הרשת, משימה קטנה ראשונה, תשלום מהיר, ואז דרישה להסלמה. לפעמים זה מתחיל בצילום של כביש או בניין, וממשיך למידע צבאי או אפילו תכנון פגיעה.
במקרה הנוכחי השניים סיפקו מידע על מערכות מטוסים ועל הבסיס עצמו. הם גם נשאלו על אפשרות לבצע משימות חמורות יותר, כמו עיכוב המראות או פגיעה במפקדים. הם סירבו לחלק מהבקשות שכללו אמצעי לחימה, אבל המשיכו בקשר עד למעצר.
הבעיה המרכזית היא הקלות. הכל קורה דרך האינטרנט, בלי פגישות פיזיות, בלי סיכון גדול מדי. כסף מהיר, משימה פשוטה, ואפשר להרוויח כמה מאות שקלים ביום אחד וזה עולה בהדרגה. בפרשות אחרות ראינו דפוס דומה: עולים חדשים, צעירים עם חובות, או סתם אנשים שמחפשים דרך קלה להרוויח.
הכסף הוא המניע העיקרי בכל הפרשות האלה, והוא גם מה שהופך את הגיוס לקל כל כך. המערכת תצטרך להתאים את השיטות שלה. יותר מעקב דיגיטלי, יותר סינון, יותר הדרכה. כל עוד יש אנשים שמוכנים למכור מידע תמורת כמה מאות שקלים, האיום יישאר. הפרשה בחיל האוויר היא דוגמה ברורה לכך. היא לא רק על שני טכנאים, אלא על דפוס שחוזר על עצמו שוב ושוב. להרחבה: שלושה מהנדסים בגוגל העבירו סודות לאיראן
- 18.בגידה בזמן מלחצה..... (ל"ת)אמיר 27/04/2026 20:53הגב לתגובה זו
- 17.חננאל 24/04/2026 14:38הגב לתגובה זוהשחיתות משחיתה היה עליו לשמש דוגמא.
- נחמה 24/04/2026 15:41הגב לתגובה זוהבעיה שהמשפט נמשך שנים
- שמיר 26/04/2026 15:00אסור היה לו לקחת הכסף הקטארי
- חרדי 24/04/2026 18:12על אחריותו לטבח נתניהו
- 16.בא 24/04/2026 11:27הגב לתגובה זותהיה הרתעה בלי הפרטים האלה אני לא מבין ....!!!!
- 15.שרון 24/04/2026 10:27הגב לתגובה זועונש קשה קשה מנשוא כולל עונש כספי ענק שהם והמשפחה שלהם יסבלו שנים על הבגידה
- 14.מערכת משפט 24/04/2026 09:49הגב לתגובה זועורך דין שהעביר מסרים ןהוראות למחבלי חמאס בכלא במשך זמן רבקיבל עונש חמור מאד לא לפגוש אותם 4 חודשיםהלואי השופט שלו יקבל מחלה קשה
- 13.משה 24/04/2026 09:46הגב לתגובה זויש מצב שיקבלו עונש חמור של שלילת רשיון על תנאי לשבועיםמדינת ישראל במסלול התאבדות עקב מהפכת זכויות הפרט של האדון ברק שבה כל מי שעושה רע למדינה מקבל פרס
- בא 24/04/2026 11:28הגב לתגובה זוהעונש הרבה יותר
- 12.טארס בולבה 24/04/2026 09:02הגב לתגובה זוחלק לא קטן מהנוער הם נערי ריאלית וקריפטו אין ערכים אין מוסר ורוד הקיום שלהם נהנה היום כי מחר נמות.מאסר עולם יסדר להם מעט את הראש.
- 11.אוהב ישראלי 24/04/2026 08:54הגב לתגובה זולתלות אותם על מנוף בכיכר העיר ואת הגופות להשליך לתניניםבשידור בפריים טיים.אז יפחדו.
- 10.ענישה רעועה ושופטים עקומים מוחית. (ל"ת)אנונימיס 24/04/2026 08:20הגב לתגובה זו
- 9.ניב 24/04/2026 08:19הגב לתגובה זואתם מודאגים מאזרחים שמצלמים בסיסיםדרעי וגפני בתוך הממשלה מקדמים חוקים שיחלישו את צהל. מפקד פלסר גולני מקושש תרומות מהתיכון שבו הוא למד בשביל ביגוד תרמי לחייליו בלבנון בזמן שדרעי גונב את כספי המיסים בשביל המשתמטים שלו. זה יותר גרוע ממרגלים איראנים.
- הרוש 24/04/2026 14:37הגב לתגובה זופח אשפה
- דן 24/04/2026 11:30הגב לתגובה זוזה הסוף של ישראל הקטנה .
- אנונימי 24/04/2026 18:16ובוזזים את הקופה הציבורית כמו עמלק
- 8.רפאל 24/04/2026 08:16הגב לתגובה זוחייבים עונשים מרתיעים וחמורים מינימום 25 שנות מאסר....
- 7.החיילים חייבים להישפט בבית משפט צבאי ולא אזרחי (ל"ת)אנונימי 24/04/2026 07:43הגב לתגובה זו
- חרדי 24/04/2026 14:36הגב לתגובה זוהכל הבל
- 6.אנונימי 24/04/2026 07:35הגב לתגובה זוכאן נדרש עונש של שנים רבות בכלא.
- פשוט מזל שלא קרה (ל"ת)בא 24/04/2026 11:30הגב לתגובה זו
- 5.משה ראשלצ 24/04/2026 07:03הגב לתגובה זוכי מערכת המשפט פה עלובה לכן יש הרבה בוגדים
- אנונימי 24/04/2026 07:38הגב לתגובה זואז לא מעבירה חוקים משמעותיים כנגד בוגדים. אין לבית המשפט עם מה לעבוד.
- 4.אבי 24/04/2026 05:04הגב לתגובה זועד שלא נשמע על גזרי דין קשים העניין ימשך
- 3.פיתרון אחד עונש מוות לבוגדים (ל"ת)אנונימי 24/04/2026 04:00הגב לתגובה זו
- אנונימי 24/04/2026 07:54הגב לתגובה זוהגיע הזמן להשתחרר מהמחשבה השגויה שניתן להשיג הישגים חיוביים בעזרת אלימות או מוות. היעילות מוגבלת מאד. זה לא באמת עובד. סתם מספק את תחושת הנקמה הציבורית אך לא נותן פיתרון אמיתי לבעיות. תבדקו לפני שתגיבו. גם במדינות עם עונש מוות יש אותן בעיות כמו במדינות בלי
- בא 24/04/2026 11:32כשהולכים 5 פעמים ביום להתפלל ...שם לגנבים מורידים יד ...ורוצחים ראש ..ככה שזה די עובד .
- 2.אנונימי 24/04/2026 03:27הגב לתגובה זומאסר עולםקנס של מיליון שקל
- 1.אנונימי 24/04/2026 00:28הגב לתגובה זועל יהודים אבל אם בעם כלביא היה מיושם כבר עונש מוות בגין ריגול באחת מהפרשיות עכשיו לא היינו במצב הזה לבגוד במדינה בשביל 500 שח