קסמבה הישראלית נרכשת בידי LivePerson ב-40 מ' דולר

תמורת הרכישה תורכב מ-9 מיליון דולר במזומן, והיתרה, 31 מיליון דולר במניות. המנכ"ל, אקסל ונשיא החברה ארתור פורר ישארו בתפקידם
דותן לוי |

הצלחה לספקית פתרונות ההמרה און ליין - קסמבה הישראלית. החברה המובילה באספקת ייעוץ מקוון ממומחים אשר מועבר ברשת דרך צ'ט בזמן אמת לצרכנים, נמכרה היום לחברת LivePerson בתמורה לסכום נאה של כ-40 מיליון דולר, המורכב מ 9 מליון דולר במזומן וכ- 31 מליון דולר במניות. גם לאחר השלמת הרכישה מתוכננים אקסל ונשיא Kasamba, ארתור פורר להמשיך בתפקידי הניהול.

הרוכשת - LivePerson שנסחרת בנאסד"ק תחת הסימול: LPSN מספקת כיום צ'טים און ליין ותוכנת שירות ללקוחות לחברות כגוןEarthlink, Hewlet-Packard, Microsoft, Qwest, Verizon, Orbitz ו- Home Depot ותומכת ביותר מ- 50 מיליון שיחות צ'ט של לקוחות בשנה על פני מאגר הלקוחות הקיים.

החלטה הרכישה של קסמבה באה על מנת לחזק את מעמדה של LivePerson בשוק פתרונות הישירים לצרכן ויחזק את מעמדה כספק מוביל של פתרונות בזמן אמת גם לעסקים וגם לצרכנים. על פי החברה, הרכישה של Kasamba, יחד עם הודעת ההשקה האחרונה של LivePersonalShoppers.com, תאיץ את התרחבות החברה מעבר לשוק פתרונות ישירים לצרכן. הרכישה מדגישה את המחוייבות של LivePerson להרחיב את הנוכחות הגלובלית שלה על ידי מתן חוויה אנושית המותאמת אישית למיליוני הצרכנים אשר מחפשים עזרה ברשת, ורוצים עצת מומחה בזמן אמת.

קסמבה נוסדה בשנת 1999 על ידי הפיזיקאים: ינון אקסל, וארתור פוהרר, החברה נמצאת באחזקה פרטית. המומחים של החברה מוכרים את היידע שלהם באמצעות צ'ט בזמן אמת ליותר ממליון מבקרים כל חודש ב- Kasamba.com. ל-Kasamba מומחים בעשרות קטגוריות בכללן ייעוץ אישי ואימון אישי, שירותי מחשב, חינוך והדרכה, בריאות, עסקים ופיננסים. כיום, המודל העסקי של Kasamba מבוסס על קבלת חלק מהשכר הכולל של המומחים. בשנת 2006, יצרו המומחים הכנסה ברוטו כוללת של כ- 20 מליון דולר אשר מתוכם Kasamba קיבלה כ-7 מליון דולר, עליה מכ-8.4 מיליון דולר של הכנסה ברוטו כוללת ושל כ- 2.7 מליון דולר רווח נקי לקסמבה ב- 2005.

"רכישה זו מראה את המחויבות שלנו לבנות שירות ישיר לצרכן אשר ישפיע לחיוב על כלל העסקים שלנו". אמר רוברט לוקשיו, מנכ"ל LivePerson. "על ידי הקניית כוח ישיר לצרכנים להגביר את הדרישה לצ'ט בזמן אמת, אנו מקווים להגדיל את שיעור אימוץ השירותים שלנו. אנו מאמינים שזה ייצור ערך ייחודי עבור לקוחותינו וירחיב את הבידול שלנו ממתחרינו".

"כחלק מ-LivePerson יתאפשר לנו לספק חבילת שירותים כוללת בזמן אמת לבסיס הלקוחות שלנו הנמצא בצמיחה ולהתרחב למגזרי שוק חדשים. אנו חולקים את החזון של LivePerson - שירותים מכווני לקוח ומצפים להרחיב את ההזדמנויות ביחד" אמר ינון אקסל, מנכ"ל Kasamba.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה