פועלים מורידה המלצתה לדלק רכב ל"תשואת שוק"
במבט לעתיד ניצבת דלק רכב למול אתגרים בדמות תחרותיות גוברת בשוק הרכב, לצד איומים אקסוגניים כגון שינוי שערי חליפין אשר ישפיעו על מעמדה מול המתחרות וכן שינויים רגולטורים, שיתמקדו בענף הליסינג. האנליסט ירון פרידמן, מיחידת המחקר של בנק הפועלים מוריד המלצתו לדלק רכב, יבואנית מאזדה ופורד, מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק" במחיר יעד של 32.5 שקל לעומת מחיר יעד קודם של 36.6 שקל.
שנת 2005 היתה שנה מאכזבת לדלק רכב, והדבר ניכר הן בבחינת מסירות כלי הרכב אותם היא מיבאת, והן בדוחות הכספיים של החברה. סיכום קצר של הדוחות מראה כי החברה רשמה הרעה כמעט בכל הסעיפים, כשההכנסות קטנו ב-5.2% למול השנה הקודמת ל-3.8 מיליארד שקל, והרווח התפעולי קטן
ב-5.9% ל-378 מיליון שקל. עם זאת, שולי הרווח התפעולי שמרו על יציבות סביב 10%.
מנגד, מציין פרידמן, דלק רכב רשמה פיצוי על ההרעה התפעולית בזכות הכנסות מימוניות של 13.7 מיליון שקל, שנבעו בעיקר מעסקאות הגנה פיננסיות שנועדו לגדר את הסיכון המטבעי של החברה. החברה נהנתה משתי הכנסות חד פעמיות משמעותיות: 44.9 מיליון שקל כרווח ממכירת חלקה בשגריר לחברת פוניטר, וכן 5 מיליון שקל ממכירת חלקה בשותפות לפיד.
הכנסות אלו סייעו לדלק רכב להציג בכל זאת שיפור בשורה התחתונה, עם גידול של 18.1% ברווח הנקי לכ-308.6 מיליון שקל. אולם הדגש הוא על הפעילות התפעולית של החברה, וזו כאמור מציגה הרעה, זו הפעם הראשונה מזה מספר שנים, מציין פרידמן.
אומנם החברה המשיכה לשלוט בשוק במהלך השנה, אולם ניכר כי התחרות גוברת בעיקר מול שתי שחקניות – כלמוביל (יבואנית יונדאי, שמזנבת במאזדה בתחרות על ראש דירוג המותגים), ויוניון מוטור (יבואנית טויוטה), אומר פרידמן.
מבחינת דגמי "בלוקבאסטר", צפויה דלק רכב לחזור להשקות משמעותיות רק ב-2007, עם השקת מאזדה 2 (רכב סופר מיני שישתייך לקבוצה 1), וב-2008 תושק הפורד פיאסטה החדשה, שפונה גם כן לקבוצה זו. שני הדגמים הללו ינסו לתת מענה של דלק רכב ליונדאי גטס הפופולרית, שמחזיקה בנתח משמעותי בשוק הליסינג והשכירות.

סמוטריץ' חשף את מפת הריבונות - באמירויות הזהירו מקריסת 'הסכמי אברהם'
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציג את התכנית שלו להחלת ריבונות ישראלית על יהודה ושומרון; באבו דאבי הגיבו בחריפות והזהירו: "מהלך חד צדדי זה קו אדום שיערער את ההסכמים"
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' העלה היום מחדש את נושא החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון, מהלך אותו הגדיר "צורך ביטחוני והיסטורי". בהצהרה שנשא לצד יו"ר מועצת יש"ע ישראל גנץ, הבהיר סמוטריץ' כי כוונתו היא להחיל את החוק הישראלי על 82% מהשטחים, תוך השארת 18% בלבד בידי הפלסטינים. "מקסימום שטח - מינימום ערבים", לדברי סמוטריץ'.
סמוטריץ' ציין שהמהלך זוכה לתמיכה רחבה בכנסת, כולל בקרב חלק מחברי האופוזיציה. "71 חברי כנסת תמכו בהחלטה, מול חמישה בלבד שהתנגדו", אמר. סמוטריץ' חזר והדגיש כי לדעתו מדובר בצעד שיש לגביו
קונצנזוס לאומי, והוסיף כי הדיון שהוקפא צפוי להתחדש מחר בערב ביוזמת ראש הממשלה בנימין נתניהו.
הוא גם התייחס לאירועי ה-7 באוקטובר ואמר כי "מעט מאוד אנשים עוד חושבים שישראל יכולה להרשות לעצמה להכפיל את עזה פי עשרים ולתת לשטח כזה, ששולט גיאוגרפית
על מרכזי האוכלוסייה, להפוך למדינת טרור". הוא הזכיר את החלטת הכנסת מלפני יותר משנה, שבה נשללה האפשרות להקמת מדינה פלסטינית, וטען כי ריבונות ישראלית היא הדרך להבטיח שמדינה כזו לא תקום.
באמירויות לא נשארו אדישים
זמן קצר לאחר הצהרתו, מסר
גורם רשמי באיחוד האמירויות לסוכנות רויטרס כי כל מהלך ישראלי חד צדדי של סיפוח יהודה ושומרון יהווה מבחינתם "קו אדום". באבו דאבי הזהירו כי מהלך כזה יערער בצורה חמורה את הסכמי אברהם - ההסכמים שנחתמו ב־2020 והובילו לנורמליזציה ביחסים בין המדינות וגם יכול להעמיד
בסכנה הסכמים עתידיים נוספים.
- הממשלה אישרה את הצעת התקציב הנוסף לשנת 2025 למימון הוצאות המלחמה
- תקציב נפתח, הגירעון עולה ל-5.2%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באמירויות הזכירו כי עצירת תוכניות הסיפוח הייתה אחד התנאים המרכזיים שהובילו לחתימת ההסכם מול ישראל. שר החוץ עבדאללה בן זאיד הדגיש אז בטקס החתימה כי נתניהו "בחר בשלום ועצר את הסיפוח בשטחים הפלסטיניים", והציג זאת כצעד
שסלל את הדרך לנורמליזציה. "אנחנו עדים למגמה שתיצור מסלול טוב יותר למזרח התיכון", אמר אז בן זאיד.