הדלק יעלה ב-8 אגורות לליטר - מה המחיר המקסימלי לליטר ואיך תוכלו לחסוך?
אחרי ההוזלה של 8 אגורות בדצמבר, כעת מוכרז על עלייה של 8 אגורות בינואר; איך תוכלו לחסוך במאות שקלים בשנה בעלות הדלק?
ב-1 בינואר יעודכן מחיר הדלק - המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) יעמוד על 7.2 ש"ח לליטר, עליהשל 8 אג' מעדכון קודם. הסיבה היא עליית המסים.
המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 6.10 ש"ח לליטר, עלייה של 1 אג' מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 20 אגורות (ללא מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.
הרכב העלייה במחיר בתחנה לליטר:
| מרכיב | מחיר בש"ח לליטר | שינוי לעומת עדכון קודם | אחוז מהמחיר לצרכן בתחנה |
|---|---|---|---|
| מחיר CIF W MED עם תוספות- סנט לליטר | 52.79 | -1.45% | |
| שע"ח | 3.68 | 0.66% | |
| מקדם שע"ח | 1.01 | ||
| ₪ לליטר | |||
| סה"כ מחיר CIF W MED עם תוספות | 1.96 | -0.01 | 27% |
| סל הוצאות שווק | 0.62 | - | 9% |
| בלו | 3.52 | 0.03 | 49% |
| מע"מ | 1.10 | 0.06 | 15% |
| סה"כ מחיר לצרכן | 7.20 | 0.08 | 100% |
| שינויים במחירי בנזין בתחנה לליטר | ||||
| תאריך תוקף: | 1/1/2025 | |||
| מחיר בתחנה בתדלוק עצמי לבנזין 95 | ||||
| מוצרים בתחנה | מחיר ישן | מחיר חדש | % השינוי | |
| בש"ח | בש"ח | בדולר | ||
| מחיר בנזין 95 נטול עופרת, בתדלוק עצמי | 7.12 | 7.20 | 1.94 | 1.12% |
| מחיר בתחנה כולל תוספת בעד שירות מלא | ||||
| מחיר בנזין 95 נטול עופרת, כולל עמלת תדלוק | 7.36 | 7.44 | 2.01 | 1.09% |
| באילת | ||||
| מוצרים בתחנה | מחיר ישן | מחיר חדש | % השינוי | |
| בש"ח | בש"ח | בדולר | ||
| מחיר בנזין 95 נטול עופרת, בתדלוק עצמי | 6.09 | 6.10 | 1.64 | 0.16% |
| מחיר בתחנה כולל תוספת בעד שירות מלא | ||||
| מחיר בנזין 95 נטול עופרת, כולל עמלת תדלוק | 6.29 | 6.30 | 1.70 | 0.16% |
- מחיר הדלק יעלה ל-7.23 שקל לליטר
- מחיר הדלק מתייקר ל-7.16 שקלים לליטר - שיא מאז אפריל; וגם - איך חוסכים בהוצאות על דלק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מחירי הדלק בעלייה (IADE-Michoko from Pixabay)
מחירי הדלק בישראל מושפעים ישירות ממחירי הנפט הגולמי בשוק העולמי, במיוחד במחירו של נפט באגן הים התיכון, ומהמגמות בשער הדולר-שקל. ככל שהדולר מתחזק מול השקל, או ככל שמחירי הנפט בעולם עולים, כך מתייקרים מחירי הדלק המקומיים. בנוסף, מרכיב נוסף במחיר הוא המיסוי הכבד – בלו ומע"מ – המהווים חלק נכבד מעלות הדלק לצרכן.
60%-70% ממחיר הדלק זה מס למדינה
מחיר הדלק מורכב מעלות הנפט הגולמי, מחירי השינוע, אחסון, זיקוק, וכמובן מיסוי: בלו ומע"מ, שהופכים את הדלק בישראל לאחד מהיקרים בעולם. חלק משמעותי מהתשלום הוא מיסים ישירים שמגיעים למדינה, המהווים כ-60-70% מהעלות לצרכן.- מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
השיא - מחיר של 8.25 שקל לליטר
המחיר הגבוה ביותר לליטר דלק נרשם ב-2012 ועמד על 8.25 שקלים. ב-2024 המחיר היה קרוב לכך, כשבחודשים הקודמים הגיע ל-7.90 שקלים לליטר.
העלייה במחיר הדלק עדיין רחוקה מהמחיר ב-2012, אבל יש לה משמעות גדולה - עליות במחירי הדלק משפיעות ישירות על עלויות השינוע וההובלה, ומכאן גם על מחירי מוצרים ושירותים נוספים. ייתכן שנראה השפעה על האינפלציה, לרבות השפעה עקיפה על מוצרים רגישים כמו מזון ותחבורה ציבורית.
רכבים חשמליים - אין דלק, הטעינה החשמלית זולה, אבל כנראה בעוד שנה: מס נסועה
ברכבים חשמליים הטעינה זולה משמעותית מאשר בדלק. אבל, עם הגידול ברכבים החשמליים בישראל, הממשלה מחפשת פתרונות חלופיים לירידה בכנסות ממיסוי דלקים, והיא נערכת להטיל מס חדש - מס נסועה (הרחבה: מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות).
כיצד משתנה ההוצאה על דלק בין מרכז ופריפריה?
תושבי הפריפריה הנוסעים מרחקים ארוכים יותר מדי יום נאלצים לשלם יותר על דלק. יוקר הדלק משפיע עליהם בצורה משמעותית יותר בשל מחסור באלטרנטיבות תחבורתיות יעילות.
איך לחסוך בהוצאות על דלק?
יש כמה טכניקות פשוטות שיכולות לעזור למשפחות לחסוך מאות ואף אלפי שקלים בשנה בהוצאות על דלק ובכלל בהוצאות על רכב. כאן, תוכלו להעזר במדריך שלנו: איך לחסוך בהוצאות על רכב (לא רק חיסכון בדלק)? והנה נקודות עיקריות על חיסכון בדלק:
בחירת תחנות זולות – מחירי הדלק משתנים בין תחנה לתחנה, ותחנות מסוימות מציעות תדלוק במחירים זולים בכ-20–30 אגורות לליטר. למשל, משפחה שנוסעת 20,000 ק"מ בשנה יכולה לחסוך כ-500 שקלים בשנה אם היא תדלק בתחנות זולות יותר.
תדלוק עצמי – תדלוק עצמי חוסך את ההפרש בין תדלוק עצמי לתדלוק על ידי עובד תחנה. חיסכון זה עומד על 20–30 אגורות לליטר, מה שמתורגם לכ-200–300 שקלים בשנה למשפחות שמתדלקות בכמויות גדולות.
שמירה על לחץ אוויר תקין בצמיגים – צמיגים לא מנופחים כראוי מעלים את צריכת הדלק וגורמים לשחיקה מהירה. שמירה על לחץ אוויר תקין יכולה לחסוך עד 3% בצריכת הדלק השנתית, מה שעשוי להגיע לחיסכון של כ-300–400 שקלים בשנה עבור נהגים שנוסעים הרבה.
הפחתת משקל מיותר – שמירה על רכב קל, במיוחד עם תא מטען מרוקן מציוד שאינו נחוץ, יכולה להוזיל את צריכת הדלק. לדוגמה, הורדת 50 ק"ג יכולה לחסוך כ-200–150 שקלים בשנה.
- 2.זיו 29/12/2024 16:53הגב לתגובה זומוסיפים שקל לכל תידלוק (דרך פנגו) , תמיד יכניסו לך עז.........
- 1., 29/12/2024 15:04הגב לתגובה זווזה בריא למנוע לעומת תושבי גושי ערים העומדים יותר בפקקים שלא בריא למנוע וגם לא לזיהום האוויר.
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
החזרת רכבים גנובים, צילום: דוברות המשטרהביטוח הרכב הוזל בלפחות 5% בחודשים האחרונים - תודה לצה"ל
אחרי התייקרות של כ-13% בשנה שעברה בביטוחי הרכב, הפרמיות מתחילות להיות שפויות כשההוזלה בחלק מהחברות היא של 5% ויותר איך צה"ל קשור לזה - והאם כדאי עכשיו לחדש ביטוח או שעדיף להמתין? וגם - כמה זה אמור להשפיע על התוצאות הכספיות של חברות הביטוח?
כבר כמה חודשים שביטוחי הרכב יורדים, אחרי שבשנה שעברה היו עליות חדות, בהן קפצו פרמיות הביטוח בשיעורים דו-ספרתיים, אפשר לראות הוזלות ובעיקר בביטוח המקיף. לפי WOBI המחירים גם של החובה וגם של המקיף ירדו בכ-4% במחצית הראשונה של השנה, אפשר להניח שהמגמה הזאת ממשיכה ושאנחנו עומדים כעת על 5% פלוס ויותר - זאת מהשוואות שביצענו בשטח ומול הצעות מחיר שקיבלנו לרכב מצוי (יונדאי איוניק) ואפילו די גניב. עם זאת, אם נסתכל על מדד המחירים לספטמבר מצביעים אנחנו יכולים לראות בלימה קלה: מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.2% לעומת החודש הקודם וסעיף ביטוח הרכב טיפס ב-0.7%. בשוק ישנה ההערכה שמדובר בעצירה נקודתית, תוצאה של עדכוני תעריפים לקראת סוף הרבעון. והערכה הרווחת היא שבמדד הקרוב (שיפורסם בשישי הקרוב) תירשם ירידה, שתאשר את המשך המגמה כלפי מטה ואת העובדה שהשוק מתייצב סביב רמות מחירים נמוכות יותר לעומת השנה שעברה. מה שאומר שביטוח הרכב שלכם הולך ונהיה זול יותר בין השאר בזכות צה"ל וכוחות הביטחון שמחזירים רכבים גנובים ומצמצמים את רמת הסיכון.
מה הקפיץ את המחירים?
קצת על מה שהביא אותנו לרמות שמחיר של ביטוח מקיף יכול להגיע לכ-10% מערכו של הרכב. 2024 הייתה אחת הקשות לשוק המקומי או אולי טובות במובן של המרווחים של חברות הביטוח. במהלך אותה שנה נרשמה עלייה חדה בגניבות הרכב - מאות רכבים נגנבו מדי חודש, בעיקר מאזור המרכז והשרון, כשהם מועברים לשטחי יו"ש ושם הם מפורקים לחלקי חילוף או נמכרים מחדש. מבחינת חברות הביטוח, כל גניבה היא תביעה על “אובדן גמור”, ולכן הזינוק בהיקף הגניבות הוביל לייקור הפרמיות.
חוץ מזה הייתה עלייה דרמטית בעלויות של החלפים והתיקונים. שיבושי הסחר העולמי והזינוק בעלויות ההובלה הביאו להתייקרות של חלקי חילוף, ובמקביל גם עלות העבודה במוסכים עלתה. תביעות שנגעו בנזקי פח פשוטים הפכו ליקרות בעשרות אחוזים, וחברות הביטוח עדכנו את התעריפים כלפי מעלה. גם חדירת הרכב החשמלי תרמה לעלייה: רכבים חשמליים אולי זולים לתחזוקה שוטפת, אבל כל תיקון של תאונה פשוטה או פגיעה בסוללה מתברר כיקר מאוד - ובמקרים רבים מסתיים בהצהרה על “אובדן מוחלט” מה שמוביל את חברות הביטוח לשלם על מחירו של הרכב השלם. אל אלה הצטרפו גם האינפלציה והעלייה במדד המחירים לצרכן, שהשפיעו על ערך הרכב המבוטח, על עלויות השמאות ועל שכר העובדים בענף. רמת סיכון גבוהה בגלל הגניבות, ועלייה בעלויות התביעות הובילו לקפיצה של כ-13% בפרמיות ביטוח הרכב בממוצע.
מטפלים בגניבות ביד קשה
מי שהצליח במידה מסוימת לעצור את מגמת ההתייקרות היא מערכת הביטחון. בתקופה האחרונה נרשמת פעילות מוגברת של כוחות צה"ל והמשטרה ביהודה ושומרון, שהמטרה שלה היא לפגוע בתשתיות של המגנונים של גניבות הרכב. בשורה של מבצעים, שנעשו בשיתוף מחוז ש"י, מג"ב והמנהל האזרחי, הוחזרו עשרות רכבים גנובים לבעליהם החוקיים, נחשפו משחטות של רכבים, נעצרו מאות חשודים והוחרמו כלי פריצה ומחשבים ששימשו להפעלת רכבים. במבצע שנערך באוגוסט הארחון הושבו לישראל 30 כלי רכב וציוד הנדסי גנובים שהוחזקו בשטחי הרשות הפלסטינית, ובמבצע נוסף, שנערך בחודש שעבר, נעצרו 27 חשודים ישראלים ופלסטינים ונמצאו 9 רכבים גנובים. מפקד מחוז ש"י, ניצב משה פינצ’י, הצהיר כי “אין יותר ערי מקלט - כל עבריין ייתפס”, והדברים הללו מקבלים תוקף בשטח.
- הרכב "הגנוב" חנה בחוץ - והתובע הגיע איתו לבית המשפט: פסק הדין היה חריג
- למה ביטוח הרכב שלכם לא יורד למרות שהיקף הגניבות צנח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפעילות הזאת משפיעה גם על שוק הביטוח. ככל שהסיכון לגניבה יורד, גם עלות הביטוח אמורה לרדת. הדגש על אמורה כי חברות הביטוח פועלות "באיחור" הן מתאימות את המחירים אחרי שהן "משתכנעות" שרכיבי הסיכון יורדים. בינתיים הן מנצלות את מרווחי הסיכון. בפרמיות החדשות הן מתחשבות בירידה בהיקף הגניבות ובסיכוי הגבוה יותר להשבת רכב שנגנב. התוצאה של זה היא תמחור זול יותר של פוליסות חדשות, וגם הנחות מחודשות למבוטחים קיימים. יש לציין שהירידה הזאת פוגשת בעיקר את הביטוח המקיף, שהוא הרכיב שמגיב ישירות לשינוי בסיכון לגניבה. ביטוח החובה, שמכסה בעיקר נזקי גוף, פחות מושפע מהמגמה הזאת בגלל שהסיכון בו נמדד לפי תאונות ולא לפי גניבות.
