הדלק יעלה ב-8 אגורות לליטר - מה המחיר המקסימלי לליטר ואיך תוכלו לחסוך?
אחרי ההוזלה של 8 אגורות בדצמבר, כעת מוכרז על עלייה של 8 אגורות בינואר; איך תוכלו לחסוך במאות שקלים בשנה בעלות הדלק?
ב-1 בינואר יעודכן מחיר הדלק - המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) יעמוד על 7.2 ש"ח לליטר, עליהשל 8 אג' מעדכון קודם. הסיבה היא עליית המסים.
המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 6.10 ש"ח לליטר, עלייה של 1 אג' מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 20 אגורות (ללא מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.
הרכב העלייה במחיר בתחנה לליטר:
מרכיב | מחיר בש"ח לליטר | שינוי לעומת עדכון קודם | אחוז מהמחיר לצרכן בתחנה |
---|---|---|---|
מחיר CIF W MED עם תוספות- סנט לליטר | 52.79 | -1.45% | |
שע"ח | 3.68 | 0.66% | |
מקדם שע"ח | 1.01 | ||
₪ לליטר | |||
סה"כ מחיר CIF W MED עם תוספות | 1.96 | -0.01 | 27% |
סל הוצאות שווק | 0.62 | - | 9% |
בלו | 3.52 | 0.03 | 49% |
מע"מ | 1.10 | 0.06 | 15% |
סה"כ מחיר לצרכן | 7.20 | 0.08 | 100% |
שינויים במחירי בנזין בתחנה לליטר | ||||
תאריך תוקף: | 1/1/2025 | |||
מחיר בתחנה בתדלוק עצמי לבנזין 95 | ||||
מוצרים בתחנה | מחיר ישן | מחיר חדש | % השינוי | |
בש"ח | בש"ח | בדולר | ||
מחיר בנזין 95 נטול עופרת, בתדלוק עצמי | 7.12 | 7.20 | 1.94 | 1.12% |
מחיר בתחנה כולל תוספת בעד שירות מלא | ||||
מחיר בנזין 95 נטול עופרת, כולל עמלת תדלוק | 7.36 | 7.44 | 2.01 | 1.09% |
באילת | ||||
מוצרים בתחנה | מחיר ישן | מחיר חדש | % השינוי | |
בש"ח | בש"ח | בדולר | ||
מחיר בנזין 95 נטול עופרת, בתדלוק עצמי | 6.09 | 6.10 | 1.64 | 0.16% |
מחיר בתחנה כולל תוספת בעד שירות מלא | ||||
מחיר בנזין 95 נטול עופרת, כולל עמלת תדלוק | 6.29 | 6.30 | 1.70 | 0.16% |
- מחיר הדלק מתייקר ל-7.16 שקלים לליטר - שיא מאז אפריל; וגם - איך חוסכים בהוצאות על דלק?
- הדלק יוזל ב-8 אג׳; לרמה הנמוכה מאז תחילת 2024
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מחירי הדלק בעלייה (IADE-Michoko from Pixabay)
מחירי הדלק בישראל מושפעים ישירות ממחירי הנפט הגולמי בשוק העולמי, במיוחד במחירו של נפט באגן הים התיכון, ומהמגמות בשער הדולר-שקל. ככל שהדולר מתחזק מול השקל, או ככל שמחירי הנפט בעולם עולים, כך מתייקרים מחירי הדלק המקומיים. בנוסף, מרכיב נוסף במחיר הוא המיסוי הכבד – בלו ומע"מ – המהווים חלק נכבד מעלות הדלק לצרכן.
60%-70% ממחיר הדלק זה מס למדינה
מחיר הדלק מורכב מעלות הנפט הגולמי, מחירי השינוע, אחסון, זיקוק, וכמובן מיסוי: בלו ומע"מ, שהופכים את הדלק בישראל לאחד מהיקרים בעולם. חלק משמעותי מהתשלום הוא מיסים ישירים שמגיעים למדינה, המהווים כ-60-70% מהעלות לצרכן.- הרובוטקסי של אמזון יוצא לדרך בלאס וגאס - האם יצליח להדביק את Waymo וטסלה?
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
השיא - מחיר של 8.25 שקל לליטר
המחיר הגבוה ביותר לליטר דלק נרשם ב-2012 ועמד על 8.25 שקלים. ב-2024 המחיר היה קרוב לכך, כשבחודשים הקודמים הגיע ל-7.90 שקלים לליטר.
העלייה במחיר הדלק עדיין רחוקה מהמחיר ב-2012, אבל יש לה משמעות גדולה - עליות במחירי הדלק משפיעות ישירות על עלויות השינוע וההובלה, ומכאן גם על מחירי מוצרים ושירותים נוספים. ייתכן שנראה השפעה על האינפלציה, לרבות השפעה עקיפה על מוצרים רגישים כמו מזון ותחבורה ציבורית.
רכבים חשמליים - אין דלק, הטעינה החשמלית זולה, אבל כנראה בעוד שנה: מס נסועה
ברכבים חשמליים הטעינה זולה משמעותית מאשר בדלק. אבל, עם הגידול ברכבים החשמליים בישראל, הממשלה מחפשת פתרונות חלופיים לירידה בכנסות ממיסוי דלקים, והיא נערכת להטיל מס חדש - מס נסועה (הרחבה: מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות).
כיצד משתנה ההוצאה על דלק בין מרכז ופריפריה?
תושבי הפריפריה הנוסעים מרחקים ארוכים יותר מדי יום נאלצים לשלם יותר על דלק. יוקר הדלק משפיע עליהם בצורה משמעותית יותר בשל מחסור באלטרנטיבות תחבורתיות יעילות.
איך לחסוך בהוצאות על דלק?
יש כמה טכניקות פשוטות שיכולות לעזור למשפחות לחסוך מאות ואף אלפי שקלים בשנה בהוצאות על דלק ובכלל בהוצאות על רכב. כאן, תוכלו להעזר במדריך שלנו: איך לחסוך בהוצאות על רכב (לא רק חיסכון בדלק)? והנה נקודות עיקריות על חיסכון בדלק:
בחירת תחנות זולות – מחירי הדלק משתנים בין תחנה לתחנה, ותחנות מסוימות מציעות תדלוק במחירים זולים בכ-20–30 אגורות לליטר. למשל, משפחה שנוסעת 20,000 ק"מ בשנה יכולה לחסוך כ-500 שקלים בשנה אם היא תדלק בתחנות זולות יותר.
תדלוק עצמי – תדלוק עצמי חוסך את ההפרש בין תדלוק עצמי לתדלוק על ידי עובד תחנה. חיסכון זה עומד על 20–30 אגורות לליטר, מה שמתורגם לכ-200–300 שקלים בשנה למשפחות שמתדלקות בכמויות גדולות.
שמירה על לחץ אוויר תקין בצמיגים – צמיגים לא מנופחים כראוי מעלים את צריכת הדלק וגורמים לשחיקה מהירה. שמירה על לחץ אוויר תקין יכולה לחסוך עד 3% בצריכת הדלק השנתית, מה שעשוי להגיע לחיסכון של כ-300–400 שקלים בשנה עבור נהגים שנוסעים הרבה.
הפחתת משקל מיותר – שמירה על רכב קל, במיוחד עם תא מטען מרוקן מציוד שאינו נחוץ, יכולה להוזיל את צריכת הדלק. לדוגמה, הורדת 50 ק"ג יכולה לחסוך כ-200–150 שקלים בשנה.
- 2.זיו 29/12/2024 16:53הגב לתגובה זומוסיפים שקל לכל תידלוק (דרך פנגו) , תמיד יכניסו לך עז.........
- 1., 29/12/2024 15:04הגב לתגובה זווזה בריא למנוע לעומת תושבי גושי ערים העומדים יותר בפקקים שלא בריא למנוע וגם לא לזיהום האוויר.

הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
ברוך בורא פרי התחרות, 'שלמה מוטורס' יבואנית דגמי BYD לישראל החלה בשיווק ה BYD Sealion 5 DM-i - קרוסאובר משפחתי בסגמנט C, עם הנעת פלאג אין הייבריד.
המחירים 167,000 ש"ח לדגם הכניסה קומפורט ו- 172,000 ש"ח לדגם דיזיין המאובזר. ההבדלים בין הדגמים אינם רק באבזור אלא גם בטווח החשמלי.
דגם הקומפורט הוא הפלאג אין הייבריד הזול ביותר בישראל כרגע.
שלמה מוטורס יבואנית דגמי BYD לישראל השיקה במטה היצרנית בשנזן בסין את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר בסגמנט C עם הנעת פלאג אין הייבריד.
טכנולוגיית הפלאג אין הייבריד של BYD החלה עוד בשנת 2008 עם השקה של דגם מקומי בתצורת פלאג אין הייבריד. מאז ייצרה החברה כ- 7,000,000 כלי רכב עם הנעה זו, כשבשנים האחרונות מציידת היצרנית את דגמי הפלאג אין בטכנולוגיית DM-i ( Dual Motor) של החברה.
בישראל משווקות כבר היום עם טכנולוגיה זו ה BYD Seal U והמשפחתית המצוינת ה BYD Seal 5 אותה בחנתי ממש לאחרונה.
המגמות בשוק המקומי עם הצמיחה הגדולה של דגמי הפלאג אין הייבריד המתקדמים, לצד התמתנות קלה של הביקושים לדגמים החשמליים, הביאו את היצרנית יחד עם 'שלמה מוטורס' להקדים את כל העולם ולהביא לשוק הישראלי את ה BYD Sealion 5, קרוסאובר C-Suv עם הנעת פלאג אין הייבריד.
- המכסים באירופה הופכים ליתרון: איך יצרניות הרכב הסיניות עוקפות את החסמים
- שוק הרכב - דגמים, מותגים ויצרנים מובילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הפקקים בניו יורק נעלמו - איך זה קרה?
האם אפשר להעלים פקקים? מה זאת אגרת גודש, היכן המודל הזה קיים והאם הוא הצליח והאם אגרת גודש תפתור את בעיית הפקקים בת"א?
במשך עשורים מנהטן היתה עמוסה ופקוקה, אחד האזורים הכי פקוקים בעולם. בשעות השיא היו עשרות נתיבים וגשרים עומדים קפואים, והמטרופולין שידוע באנרגיה הבלתי פוסקת שלו הפך לאחד המקומות המתסכלים ביותר לנהיגה. בתחילת השנה יצאה לדרך תוכנית אגרת הגודש, שהטילה חיוב יומי על כל רכב פרטי הנכנס לאזורים המרכזיים בשעות העומס. ההימור היה גדול, ההתנגדויות היו עזות, היו חששות מפגיעה גדולה בעסקים בעיר. אך בתוך חודשים ספורים התמונה השתנתה מן הקצה אל הקצה. זה אומר שגם אצלנו יש תקווה - עוד מספר שנים בודדות אמורה להיות אגרת גודש בכניסה לתל אביב, זה צפוי להוריד את התנועה ואת הפקקים.
הנתונים בניו יורק מרשימים - יש ירידה חדה בכניסות רכבים, כ-65 אלף פחות רכבים ביום באזור הגודש. מדובר בירידה של כ‑12% במספר כלי הרכב שנכנסים למרכז העיר. תנועת הרכב במנהטן עצמה ירדה ב-25% בשעות השיא. זמני הנסיעה התקצרו בממוצע בקרוב ל-7 דקות על כל שעת נסיעה ויש מצבים שהחיסכון בזמן מגיע גם ל-50% לעומת המצב הקודם. יש עלייה משמעותית בשימוש בכלי תחבורה ציבורית.
מדובר במהפכה של ממש. אין פקקים משמעותיים, יש נסיעה קולחת ומגיעים הרבה יותר מהר ממקום למקום.
יתרונות נוספים
הרווחים של רפורמת אגרת הגודש מגיעים גם מתחומים אחרים. מספר תאונות הדרכים באזורי האגרה ירד ב‑14% וזה מתבטא גם בירידה דומה במספר הפצועים ובתמותת הולכי הרגל. ההליכה בעיר הפכה להיות בטוחה הרבה יותר מבעבר.
כמו כן, הפחתת הנסועה השפיעה ישירות על איכות האוויר. רמות פליטת המזהמים ירדו. עבור תושבים הסובלים ממחלות נשימה או רגישות לזיהום, מדובר בהקלה ניכרת. בנוסף לכך, העיר פחות רועשת - נרשמה ירידה של 70% בתלונות על רעש וצפירות.
- חסימות בכביש 2 ובכביש 20 ביום שישי: גשר חדש יונף באודים
- הכבישים פקוקים יותר: 120 אלף כלי רכב חדשים עלו על הכבוש, למה זה צפוי להשתנות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מעבר לכך, החשש מפגיעה בעסקים התברר כמוגזם לחלוטין. מרכזי הקניות והחנויות הקטנות במנהטן רשמו גידול מצטבר של מאות מיליוני דולרים במחזור המכירות. תעשיית התיאטרון, ובפרט ברודווי, הציגה עונת שיא עם הכנסות של כמעט שני מיליארד דולר ממכירת כרטיסים. תפוסת המלונות עלתה על התחזיות, והמסעדות והברים דיווחו על תנועת לקוחות ערה.