מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות
מס נסועה יוטל על הישראלים, השאלה רק מתי. במשרד האוצר מזגזגים כי יש בעיה גדולה ביישום מס נסועה, אבל על רקע הבור התקציבי, הרעיון חוזר לשולחן. המס הזה יוטל על כלי רכב חשמליים ושיעורו יהיה על בסיס היקף הנסיעה. מחישוב של "ביזפורטל", עולה כי מדובר בממוצע על כ-200 שקל בחודש. זה לא מעט, וזה גם פוגע בכדאיות של כלי רכב חשמליים. השאלה הגדולה אם זה יוטל כבר ב-2025, הסיכוי לכך נראה נמוך, אלא אם יימצא פיתרון לחישוב הנסיעות ולגבייה. ב-2026 זה כנראה מאוד כבר יבוצע בפועל. מדובר על תשלומי מסים בהיקף של כ-10 מיליארד שקל בשנה בתוך שנים בודדות. האוצר לא יכול לוותר על זה.
> חשוב: רכב חשמלי לעומת רכב על בנזין - מה עדיף לקנות?
מה זה מס נסועה, איך זה עובד, וכל השאלות והתשובות על המס החדש - "ביזפורטל" מסביר.
המס יוחל, לפחות בתור התחלה, על כלי רכב חשמליים צילום: תמר מצפי
מס נסועה - איך זה עובד?
מס הנסועה, שנועד לצמצם את העומס בכבישים ולהפחית את זיהום האוויר, פועל בשיטה שלפיה הנהגים משלמים על פי מספר הקילומטרים שהם נוסעים. היוזמה הזו הובאה כחלק מרפורמות התחבורה שנידונו במסגרת תקציב המדינה ב-2024, וכוללת כוונה להחיל את המס במיוחד על כלי רכב חשמליים, שהמדינה אינה נהנית ממס בלו על דלק עבורם. מס הנסועה, בהיותו מדד אובייקטיבי לשימוש ברכב, אמור גם ליצור תמריץ לצמצום נסיעות ולפיתוח תשתיות תחבורה ציבורית במדינה.
עם הצמיחה במספר כלי הרכב החשמליים, שהיקף השימוש בהם זינק בשנים האחרונות, הציע האוצר מס של כ-15 אגורות לכל קילומטר נסועה ברכב חשמלי. מס זה מנסה לענות על הצורך במימון פרויקטים תחבורתיים רחבי היקף כמו המטרו, ומסייע לאזן את התקציב לאחר ירידה בהכנסות המס על דלקים. ואולם לצד המטרות הכלכליות, הצעד הזה מעלה שאלות סביבתיות וחברתיות רבות, כמו השפעתו על הנהגים והאם המיסוי על כלי רכב חשמליים עלול לעכב את המעבר לאנרגיות נקיות יותר.
למה בכלל מטילים מס נסועה?
מטרת המס היא לעודד נהגים לצמצם את השימוש ברכב הפרטי ולהפחית את הגודש בכבישים - בייחוד באזורי ביקושים גבוהים. כמו כן, המדינה מבקשת כאמור לפצות על אובדן ההכנסות ממיסוי הדלק, שירד עקב השימוש בכלי רכב חשמליים.
איך מחושב מס הנסועה?
המס מחושב לפי מרחק הנסיעה הכולל של כל רכב. לפי הצעה זו, הנהגים ישלמו כ-15 אגורות לכל קילומטר שנסעו, אך ייתכן שהסכום ישתנה בהתאם למיקום או לשעות הנסיעה.
האם המס חל רק על כלי רכב חשמליים?
נכון לעכשיו, רוב הדיונים וההצעות התרכזו בכלי רכב חשמליים, בשל היעדר מיסוי על דלק. כלומר כתחליף לכך שמסי הדלק בירידה בגלל המעבר לחשמליות ומכיוון שאין מס על צריכת חשמל כמו שיש על צריכת דלק. עם זאת, ייתכן שהמס יורחב בעתיד גם לכלי רכב עם מנועי בנזין או דיזל.
איך המס הזה ישפיע על נהגים באזורים מרוחקים?
אחד החששות הוא שהמס יכביד במיוחד על נהגים באזורים שבהם התחבורה הציבורית מוגבלת. אנשים שגרים בפריפריה ונוסעים מרחקים ארוכים, עלולים לשלם יותר לעומת תושבים באזורים עם תחבורה ציבורית מפותחת.
האם יש הבדל בין שעות או אזורים שונים?
ייתכן שמס הנסועה יותאם לפי מיקום וזמן. כך לדוגמה, נהגים בשעות עומס או במרכזי ערים עלולים לשלם יותר מאשר נהגים בשעות שאינן עמוסות או באזורים מרכזיים פחות.
מה ההשפעה של המס על נהגים מסחריים?
המס ישפיע גם על נהגים מסחריים - בייחוד אלה שמבצעים משלוחים ותלויים בנסיעות ארוכות. ייתכן שיהיו הנחות או התאמות לעסקים קטנים, אך זה תלוי בהגדרות החוק.
רכב חשמלי צילום: Waldemar Brandt on Unsplash
איך המס קשור למעבר לאנרגיות ירוקות?
יש טענה שלפיה הטלת מס על כלי רכב חשמליים עלולה להוות חסם למעבר לאנרגיות ירוקות. בממשלה טוענים שמס הנסועה מיישם מדיניות שוויונית יותר, אך מבקרים טוענים כי הוא עלול לעכב את אימוץ כלי הרכב הירוקים.
האם יהיו תמריצים לתחבורה ציבורית במסגרת המס?
חלק מהכנסות המס מיועדות למימון שיפור תשתיות התחבורה הציבורית, אך תכנון זה עדיין נבחן, וישנה שאיפה שהמס יתרום גם לפיתוח חלופות תחבורתיות.
איך המדינה תפקח על הקילומטראז' של כל רכב?
המדינה מתכננת להטמיע מערכות טכנולוגיות שיאפשרו רישום ובקרה על מרחק הנסיעה של כל רכב. כלים כמו חיישנים או מדידה מרחוק עשויים לשמש לפיקוח זה, אך עדיין לא פורסם מנגנון פיקוח סופי.
- 31.רונן 25/08/2025 23:08הגב לתגובה זויש פתרון חברים גם אני קניתי רכב לאישתי ללא מנוע כלל ואני דוחף את הרכב עד למקום עבודתה וחזרה ויש מצב לאחר מספר שבועות המדינה תשלם לי כל חודש מביטוח לאומי בעקבות מאמץ יתר .
- 30.עופר 25/08/2025 22:51הגב לתגובה זוהמדינה לא נותנת לנו לנשום עד שיש משהו קצת שיכול לחסוך לנו קצת מההוצאות .
- 29.המבין 27/07/2025 10:16הגב לתגובה זומס אידיוטי. רוצים שהחשמלי ישלמו כמו מנועי הבנזין אבל חשמלית לוקחת רבע אנרגיה.. כלומר המס צריך להיות לא שוויוני אלא רבע מהדלק. והחיסכון למדינה בדלק במאזן התשלומים עצום. אבל החלטה להעשיר את תשובה ולהנציח את מנועי הבנזין הלא יעילים.
- 28.אנונימי 21/05/2025 18:43הגב לתגובה זוזה יהרוג את שוק החשמליות שגם ככה מדשדש
- 27.יש לכם 14 מיליארד בכספים קואליציוניים תחפשו שם (ל"ת)שלמה 21/11/2024 10:57הגב לתגובה זו
- 26.גניבת מיסים ככל העולה בראש ברשות החוק (ל"ת)שלמה 21/11/2024 10:56הגב לתגובה זו
- 25.שלמה 21/11/2024 10:54הגב לתגובה זומי שנוסע הרבה זה אנשי עסקים וחברות יעלו המיסים יעלו את המחירים חלם כבר כאן גם כך המיסים פה הכי יקרים בעולם מרכב מעמ וסתם מיסים יצירתיים גזל ברשות החוק
- 24.שוחר צדק 08/11/2024 14:42הגב לתגובה זומעולה, אין יותר צודק מזה!!! למה שצורכי הבנזין יממנו את בעלי החשמליות??? מס נסועה עכשיו ומייד!!!
- אנונימי 28/07/2025 10:32הגב לתגובה זואתה לא מבין שהיום זה בעלי החמשליות ומחר זה אתה עם הבנזין שלך הבעיה היא לא במה אלא באיך.ותמשיך לדבר כמו שאתה מדבר ותראה לאן תגיע. בסוף אתה תהיה הראשון שיבואו אליו עם בדיקת מס. ההוא למעלה רואה הכל
- 23.המתחכם בע"מ 07/11/2024 19:32הגב לתגובה זווכמה נח שיש כבר חובה ללוחית רישוי לכל קורקינט ואופנים חשמליים....
- ליאור 17/12/2024 21:04הגב לתגובה זומס הבלו או מס נסועה הוא מס לכל דבר. אם לא יהיה אותו יצרכו לחפש מקור אחר למלא את הכסף. נניח יש מיסים מוגדלים על סיגריות. נניח יום אחר כולם הפסיקו לעשן אז מדינת ישראל תצטרך לחפש מקור מימון אחר.
- 22.אפי 05/11/2024 21:11הגב לתגובה זוממשלת הגנבים ממשיכה למצוץ עוד כסף מהציבור. שלא תחשבו שזה היה רק על רכב חשמלי. התוכנית שלהם זה לכל הרכבים חכו ותראו. לא מספיק להם שהם לוקחים 83 אחוז מס על הרכב וכל וטסטים ורישוי רכב מס ומעמ על חלקים וטיפולים. הם רוצים עוד ועוד שאנחנו פשוט נהיה עבדים על למוות . לחיות בארצנו בסבל
- 21.נו באמת 03/11/2024 12:51הגב לתגובה זוובמקביל מעלים את המחיר בנסיעה בתחבורה ציבורית מ6 שקלים ל8 שקלים (אחרי שעלה מ5.5). זה פשוט טירוף זה פשוט אכילה עצמית בלתי נגמרת
- 20.מיקי 02/11/2024 12:18הגב לתגובה זו1. אסור להתקין מערכות צד ג שלא של היצרן זה דופק אצ המצבר ומחשב הרכב גורם לבעיית בטיחות בזליגת החשמל לעומת רכב בנזין שניתן שנטען מהמנוע. 2. 15 אג' ל1 ק"מ זה גבוה המון כסף!. 3.אם רוצים מס נסועה יש 2 אפשרויות שאפשר להכיל: 1. מי שעובר את ה20,000 ק"מ יתחיל לשלם על ההפרש של המס נסועה. 2. אפשרי לגבות את התשלום בטסטים או בהצהרת הנהג דרך אתר התשלומים. חייבים לשנות המתווה כי לפי מה שהוצע זה זן הצעה הזויה של מקבל ההחלטות של מבין את השטח. יהיה גם רמאויות להקטין דרך מחשב הרכב את הק"מ דרך מחשב מיוחד בקיצור לא יעיל: צריך לגבות מס נסועה מעל מ20,0000 ק"מ בשנה ולגבות זאת במכון הטסטים בלי התקנה מערכות וכו',ולגבות זאת מאנשים שנוסעים המון בכל שעות היום.
- רכב בנזין משלם 25 אגורות ל ק"מ דרך מס הבלו אז 15 זה זול (ל"ת)ליאור 17/12/2024 21:06הגב לתגובה זו
- איך שני רכבי בנזין משלמים 25 אג לקמ אם רכב אחד צורך 1 ל 10 והשני 1 ל 20 שעושה (ל"ת)אבי 23/05/2025 13:16
- 19.המס נועד לטיולים של רקב בחול (ל"ת)אילן 02/11/2024 10:40הגב לתגובה זו
- 18.מס על הפריפריה. מייקרים את האפשרות לגור מחוץ לת״א (ל"ת)וגם אנטי-סביבתי. 02/11/2024 08:51הגב לתגובה זו
- 17.מס מימון פרזיטים 01/11/2024 22:21הגב לתגובה זוצריך לממן את הכספים הקואליציוניים איכשהו.
- 16.צביקה 01/11/2024 20:00הגב לתגובה זוובזמן מכירה קריאת מונה סופית בזמן העברת בעלות . מחפשים חיישנים הליקופטרים כיפת ברזל בנתיים כל הבעלים של מכוניות חשמליות מקללים את היום שקנו את הרכב
- + אפשרות לתשלום חודשי , כמו מקדמות מס הכנסה (ל"ת)ליאור 17/12/2024 21:07הגב לתגובה זו
- 15.זה כן, אבל אגרת גודש לא? ביזיון (ל"ת)ויק 01/11/2024 12:49הגב לתגובה זו
- 14.נהג 01/11/2024 11:31הגב לתגובה זוטיך ידעו איפה נסעתי ובאיזו שעה? מה קורה ים הרכב נכנב או מושבת לפני טסט- איך ידעו כמה נסעתי? מה קורה כשמוכרים טת הרכב לצד ג'. בקיצור יירח הרבה זמן ליישום. המערכות יעלו יותר מההכנסות
- 13.המעסיק ישלם 01/11/2024 10:24הגב לתגובה זואם אני נדרש להגיע לעבודה, ולשלם על זה מס... שהמעסיק ישלם.
- 12.אזרח פשוט 31/10/2024 04:39הגב לתגובה זוהמדינה תהיה צריכה לדאוג לנכים לפחות למונית עד הבית על חשבון המדינה
- המתחכם בע"מ 07/11/2024 19:34הגב לתגובה זווזה אומר שיהיו גם הרבה "נכים"
- 11.אני 30/10/2024 22:47הגב לתגובה זומן הפח לפחת
- 10.עושה חשבון 30/10/2024 17:19הגב לתגובה זויש לעודד רכב חשמלי . המדינה רוצה לסחוט מס על מס .
- 9.עושה חשבון 30/10/2024 17:17הגב לתגובה זומשרד התחבורה צריך להקים אתר קליטה . אפשר גם להעלות את האגרה רישוי, ואפשר לחייב לפי קריאה פעם בשנה .
- 8.נשואה 30/10/2024 14:58הגב לתגובה זוכן להטיל על רכבי חברה/ליסינג וכד׳. וכן, מס גודש בשעות השיא.
- 7.אבו צלאח 30/10/2024 13:34הגב לתגובה זומיסים מיסים מיסים. נוסף על העלויות האדירות של המלחמה, צריך לממן מעונות יום, ארנונות קצבאות לאלה שמשתמטים מהצבא, משתמטים מעבודה ומשתמטים מלימודי ליבה. בארץ ישראל קם מין חדש של בני האדם: הומו-פרזיטוס
- הפרזיטים שמוצצצים 07/11/2024 19:36הגב לתגובה זובשירות המדינה יש הרבה מאוד עובדים מיותרים ומשרדים מיותרים עוד יותר ומחלקות שלמות באוניברסטאות שמקבלות תקציבים על כלום כמו "לימודי מגדר"
- 6.כלכלן 30/10/2024 13:27הגב לתגובה זורוצים להטיל מס לפי ק"מ שידפוק את תושבי הפריפריה קרית שמונה בצפון ואופקים דימונה ושדרות בדרום פשוט מדינת חלם
- 5.לא יותר פשוט להוריד את הבלו ולהחיל נסועה על כולם? (ל"ת)צביקה 30/10/2024 12:29הגב לתגובה זו
- וואלק 31/03/2025 09:50הגב לתגובה זוזה בדיוק יטפל בבעיה של הרכבי בplugin שעלולים לשלם גם בלו וגם מס נסועה מס כפול.
- לעולם לא מוותרים על מס קיים, מקסימום יהיה גם וגם (ל"ת)מנש 30/10/2024 14:48הגב לתגובה זו
- 4.ניר 30/10/2024 12:27הגב לתגובה זואם אפשר למצוץ את הדם לתושבים אז תסמכו על ממשלות ישראל שיעשו את זה
- 3.זליג 30/10/2024 12:25הגב לתגובה זומי שיסע פחות יקבל החזר בשנה הבאה
- תתחיל תעשיית זיופי קמ מטורפת (ל"ת)דימה 30/10/2024 13:25הגב לתגובה זו
- 2.דודו 30/10/2024 11:13הגב לתגובה זובכמות פימפומים של כתבות בעניין הזה משרד האוצר באמת יחיל את המס במקום שתוציאו כתבות מכפישות על המס הזה אתם מעודדים אותו. בושה!
- 1.זה מס צודק כמו המס על הבלו (של בנזין) (ל"ת)דן 30/10/2024 11:12הגב לתגובה זו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
