לי אוטו
צילום: אתר החברה
מדריך

איך לחסוך בהוצאות על רכב? מדריך מקיף

כמה אפשר לחסוך בהוצאות הדלק? האם מעבר לרכב חשמלי יחסוך לכם כסף? מתי צריך למכור את הרכב ולהימנע מהוצאות תחזוקה ובלאי גדולים? "ביזפורטל" מסביר לכם את כל מה שצריך לדעת על תחזוקת הרכב בצורה נכונה ולא יקרה מדי
עוזי גרסטמן | (9)

תחום התחבורה הוא אחד הסעיפים הגדולים בתקציב של רוב המשפחות בישראל, ולכן חשוב לדעת איך ניתן לחסוך בהוצאות על הרכב, בין אם מדובר ברכב על בנזין או רכב חשמלי. הנה כמה דרכים מרכזיות שיכולות לעזור לחסוך כסף.

למרות מה שחושבים, הדלק אינו המקום היחיד שבו ניתן לחסוך. כשמתבוננים בהוצאות הכוללות של אחזקת רכב, ניתן לראות שמדובר בהרבה יותר – תחזוקה, ביטוח, טיפולים ועוד – כל אלה משפיעים באופן משמעותי על סך ההוצאות ואתם יכולים לחסוך מדי חודש מאות שקלים רבים ואפילו יותר. 

אפשר לחסוך לא רק בדלק

רכב בנזין – איך לצמצם את ההוצאות

החיסכון בהוצאות רכב מתחיל עם תכנון נכון, ויש לא מעט נקודות שיכולות להפחית בהוצאות חודשיות ושנתיות. תחילה, חשוב לבדוק את עלויות הדלק החודשיות. ישנם הרבה אמצעים לצמצום צריכת הדלק באופן חכם.

שימוש נכון בתחנות דלק: לא כל תחנת דלק גובה את אותו המחיר לליטר בנזין. אם תדלוק בתחנה אחת עולה 7.80 שקלים לליטר, תחנה סמוכה יכולה לגבות 7.40-7.60 שקלים לליטר. כאשר מדובר על צריכה של 50 ליטר בחודש, ההבדל השנתי יכול להצטבר לכ-400-300 שקל. זה אומנם נראה זניח, אך כשמכפילים זאת בשנה ומוסיפים את יתרת ההוצאות, מדובר בחיסכון משמעותי. מעבר לכך, זה תלוי כמובן בהיקף הנסיעה השנתי שלכם.

משפחה שנוסעת 10,000 ק"מ בשנה וזקוקה ל-833 ליטר של דלק יכולה לחסוך כ-250 שקל בשנה בבחירת תחנה זולה יותר. משפחה שנוסעת 20,000 ק"מ בשנה יכולה לחסוך כ-500 שקל בשנה. משפחה שנוסעת 40 אלף קילומטר בשנה כבר תחסוך 1,000 שקל. 

שימוש בתדלוק עצמי: נוסף לכך, תדלוק עצמי יכול לחסוך עשרות שקלים בכל חודש. ההפרש בין תדלוק עצמי לתדלוק דרך עובד תחנה עומד לרוב על 20-30 אגורות לליטר, מה שמסתכם בחיסכון של עד כ-300-200 שקל בשנה למשפחות עם רכב אחד. גם כאן, כמובן, זה תלוי בהיקף השימוש. 

שמירה על לחץ אוויר בצמיגים: לחץ אוויר לא נכון בצמיגים עלול להוביל לשחיקה מוגברת וגם לצריכת דלק גבוהה יותר. בדיקה תקופתית והקפדה על לחץ אוויר תקין יכולים לחסוך עד 3% מצריכת הדלק השנתית – וזה חיסכון של כ-400-300 שקל עבור רכב משפחתי שנוסע 15 אלף ק"מ בשנה.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הפחתת משקל מיותר: עומס מיותר ברכב גורם למנוע לעבוד קשה יותר, ולכן גם לצרוך יותר דלק. אם תא המטען מלא בציוד שאינו נחוץ, כמו כיסאות חוף או אביזרים נוספים, הם מוסיפים משקל רב לרכב וגורמים לעלויות דלק מיותרות. לדוגמה, הפחתת 50 ק"ג מיותרים יכולה לחסוך כ-200-150 שקל בשנה.

נהיגה רגועה ותחזוקה שוטפת: נהיגה נינוחה ומהירות קבועה משפיעות באופן ישיר על צריכת הדלק. נסיעות מהירות והאצות פתאומיות יגבירו את צריכת הדלק. שמירה על קצב נסיעה יציב יכולה לחסוך עד 10% מצריכת הדלק השנתית, מה שמתורגם לכ-1,000 שקל בשנה עבור משפחות עם רכב אחד.

 

מעבר לרכב חשמלי – האם חסכוני יותר מרכב על בנזין?

שוק הרכבים החשמליים צומח במהירות, והם מבטיחים חסכון משמעותי בדלק, אך האם מעבר לרכב חשמלי באמת חוסך לטווח הארוך? על פניו, התשובה היא כן. עלות השימוש ברכב חשמלי זולה משמעותית מדלק, במיוחד כאשר הטעינה מתבצעת בעמדות טעינה ביתיות, מה שחוסך מאות שקלים בחודש בהשוואה לתדלוק בנזין. אלא שזה לא מדויק.

האוצר נערך להעלאת מסים גדולה בתחילת השנה הבאה, לרבות העלאת מס קנייה על רכבים חשמליים ובמקביל ביטול הטבות מס מסוימות לרכבים ירוקים. זה עלול לפגוע בכדאיות הכלכלית של הרכבים החשמליים לעומת רכבים על בנזין. להרחבה: רכב חשמלי לעומת רכב על בנזין - מה עדיף לקנות? העלייה במס קנייה על רכבים חשמליים, מתי ייכנס מס נסועה לתוקף, מה ההבדל בעלויות השוטפות בין רכב חשמלי לרכב על דלק ולמה המדינה דוחה את הדיווח על מס נסועה ככל שאפשר?

רכב חשמלי חסכוני ויעיל יותר מרכב שצורך דלק צילום: shutterstock

ועדיין, בהגדרה, רכב חשמלי חסכוני, יעיל, וזול לתפעול שוטף מרכב שצורך דלק - ככה זה בכל העולם, וגם אם אצלנו, ענייני המס יכבידו על כך, זה לא יהיה לתקופה ארוכה, במיוחד שיש לחץ עולמי כבד ורצון אמיתי של הציבור להפחית את זיהום האוויר. 

מעבר לכך, שוק הרכבים החשמליים כבר גדול כשמעל 20% מהרכבים החדשים שנמכרים הם חשמליים. הצפי שזה יעבור את ה-25% בשנה הבאה כשהחדירה המשמעותית של הרכבים האלו החלה לפני כארבע-חמש שנים. על רקע זה, יש כבר שוק רכבים משומשים לרכבים חשמליים. רכישה של רכב משומש יכולה להיות עסקה כלכלית יותר מרכישת רכב חדש (בדומה לרכישה של רכב בנזין חדש לעומת רכב משומש) כי הבלאי וירידת הערך בשנים הראושנות היא אדירה. צריך לזכור שיש לבדוק בעיקר את הסוללה ויש מותגים שהבלאי שלהם גדול, אם כי, יש מותגים מובילים שיד שנייה שלהם בהחלט ראויים.

בלאי שוטף ותחזוקה: רכב חשמלי זקוק לפחות תחזוקה לעומת רכב על בנזין. היקף המערכות שזקוקות לטיפול הוא נמוך יותר משמעותית מאשר רכב על בנזין, וזה אומר שההוצאות שלכם על מוסך צפויות להיות נמוכות דרמטית לעומת רכב על בנזין. 

מנועי בנזין מצריכים החלפת שמנים, מסננים, רצועות ותיקונים יקרים, בעוד שמערכות ההנעה החשמליות פשוטות יותר ודורשות פחות תחזוקה. בהשוואה לרכב בנזין, רכבים חשמליים זקוקים לפחות ביקורים במוסך, מה שיכול לחסוך כ-1,500 שקל בשנה בממוצע.

עלויות טעינה: עלויות טעינה חשמלית נמוכות דרמטית לעומת שימוש בדלק. טעינה ביתית לעומת שימוש בדלק חוסכת מעל 6,000 שקל בשנה, אם כי זה משתנה בין סוגי הרכבים, היקף הנסיעה ופרמטרים נוספים. 

טעינה בעמדות ביתיות יכולה לעלות 10 אגורות לקילומטר בממוצע, לעומת טעינה בעמדות ציבוריות שעולה כ-30 אגורות לקילומטר. ההפרש הזה, כאשר מחשבים אותו למשפחה שנוסעת 12 אלף ק"מ בשנה, יכול להתבטא בחיסכון של כ-2,500 שקל בשנה. כלומר, יש בעצם חיסכון במעבר לרכב חשמלי לעומת דלק, אבל גם ברכבים חשמליים יש שני סוגים של טעינה עם עלויות שונות. 

 

החלטת מכירה – מתי הכי משתלם למכור את הרכב?

אחד הדברים שיכולים לשנות את התמונה הכלכלית הוא עיתוי מכירת הרכב. רכבים מאבדים מערכם בכל שנה. לדוגמה, רכב חדש שמחירו 150 אלף שקל יאבד כ-15% מערכו בשנה הראשונה. אם מוכרים את הרכב לפני שהתחיל להתבלות באופן משמעותי, ניתן להימנע מהוצאות נוספות על תיקונים ותחזוקה יקרה, ובכך להפחית את ההוצאות העתידיות על אחזקת הרכב.

מכירת רכב אחרי שלוש-ארבע שנים נחשבת תזמון טוב צילום: Istock

באופן כללי, מכירת רכב לאחר שלוש עד שש שנים נחשבת לתזמון טוב, והיא מאפשרת לנצל את תקופת השיא של הרכב מבחינת ערכו ותפקודו.

מכירת רכב לאחר שלוש-ארבע שנים: בדרך כלל, מכירת רכב לאחר שלוש-ארבע שנים היא בחירה טובה. בשלב זה הרכב כבר איבד את החלק המשמעותי של ירידת הערך הראשונית (שיכולה להגיע ל-10%-15% בשנה הראשונה), אך עדיין נחשב במצב טוב. רכבים בגיל הזה עדיין נהנים מאחריות יצרן, דבר שמקל על המכירה ומאפשר לשמור על ערך טוב יחסית.

דוגמה: רכב שנרכש ב-150 אלף שקל יאבד כ-20-22.5 אלף שקל בשנה הראשונה, וירידת הערך תימשך באופן מתון יותר בשנים הבאות. מכירת הרכב בגיל שלוש-ארבע שנים תוכל להניב סכום גבוה יותר מלהמתין למכירה לאחר תקופה ארוכה יותר, מה שימנע עלויות תיקונים גבוהות בהמשך.

מכירה לאחר חמש-שש שנים: אם מעדיפים לשמור את הרכב לתקופה ארוכה יותר, מכירה לאחר חמש-שש שנים היא גם בחירה הגיונית. בשלב הזה, הרכב כבר איבד כ-40%-50% מערכו, אך ההוצאות על תחזוקה וטיפולים שוטפים עדיין נשמרות בגבול הסביר. מדובר על תקופה שבה ניתן למכור את הרכב לפני שמתחילות הוצאות תיקון כבדות יותר.

מכירה לאחר שבע שנים ומעלה: לאחר שבע שנים, הרכב כבר חווה ירידה משמעותית בערכו, ולעיתים קרובות עלויות התחזוקה מתחילות לעלות באופן משמעותי. ככל שהרכב מזדקן, כך הסיכוי לעלויות תיקונים גבוהות יותר – כמו החלפת רכיבים מרכזיים – גדל. אם עלויות התיקונים מתחילות להיות גבוהות מדי, ייתכן שזה הזמן לשקול מכירה, כי המשך ההחזקה עלול להוביל להוצאות כבדות על תיקונים והחלפת חלקים.

דוגמה: אם העלויות השנתיות על תחזוקה מגיעות ל-5,000-7,000 שקל, מומלץ לשקול למכור את הרכב כדי להימנע מהוצאות כבדות יותר בשנים הבאות.

כאשר מוכרים את הרכב בגיל הנכון – בין שלוש לשש שנים – ניתן לשמור על ערך טוב יותר של הרכב ולהימנע מעלויות תחזוקה גבוהות. המתנה למכירה מעבר לשבע שנים עשויה להוביל לירידת ערך גדולה יותר ולהוצאות כבדות על תחזוקה.

כיצד השוק משפיע? המצב בשוק הרכב יכול להשפיע על התמורה שתקבלו. אם יש ביקוש גבוה לדגם מסוים, ייתכן שתצליחו למכור את הרכב גם בגיל מאוחר יותר במחיר טוב יחסית. בנוסף, אם יש תקופות בהן השוק מוצף ברכבים מסוימים, כדאי להמתין ולתזמן את המכירה במועד שבו הביקוש גבוה יותר מההיצע.

בדיקת מחירים במוסכים – איך זה עוזר לחסוך?

טיפולים במוסכים הם אחד מהמרכיבים המשמעותיים ביותר בהוצאות על רכב. אחת הדרכים היעילות ביותר לצמצם את ההוצאה הזו היא לבצע השוואת מחירים בין מוסכים, אך לעתים קרובות אנשים נרתעים מכך. למרות שמדובר במשימה שדורשת זמן והשקעה, הפערים בין מוסכים יכולים להגיע לעשרות אחוזים.

הפערים במחירים בין המוסכים יכולים להגיע לעשרות אחוזים צילום: pexels

דוגמה: עבור טיפול שגרתי כמו החלפת בלמים, מוסך אחד עשוי לגבות 1,200 שקל, בעוד מוסך אחר יציע את אותו השירות ב-800 שקל בלבד. השוואת מחירים פשוטה יכולה להוביל לחיסכון של 400 שקל בטיפול אחד בלבד.

והנה דוגמאות נוספות לעלויות של טיפולים

  1. טיפול קטן – החלפת שמן מנוע ומסננים. עלות ממוצעת נעה בין 300 ל-600 ש"ח.
  2. טיפול בינוני – כולל החלפת מצתים ונוזלי קירור. העלות הממוצעת היא כ-900 ש"ח.
  3. טיפול גדול – החלפת רצועת טיימינג, מערכת טיימינג ומצתים מתקדמים. עלות הטיפול יכולה לעבור את ה-900 ש"ח ולהגיע לאלפי שקלים בהתאם לרכב​
עלות טיפולים מיוחדים:
  • החלפת רצועת טיימינג: בין 900 ל-2,000 ש"ח, בהתאם לסוג הרכב.
  • החלפת מצבר: נע בין 450 ל-700 ש"ח, תלוי בסוג הרכב והמצבר.
  • החלפת משאבת מים: 350-800 ש"ח לרכב פרטי, ואילו לרכבים יוקרתיים המחיר עשוי להגיע ל-2,000 ש"ח​.
עלות עבודה לפי סוג מוסך - במוסך מורשה העלות לשעת עבודה יכולה לנוע בין 250 ל-400 ש"ח לשעה, בעוד שבמוסכים פרטיים המחיר עשוי להיות נמוך יותר, סביב 150-300 ש"ח לשעה. חשוב להשוות מחירים בין מוסכים, במיוחד במקרים של טיפולים מורכבים יותר כמו תיקוני מנוע או החלפת חלקים יקרים​.

.

איך לחסוך במוסך

  1. בדיקת מחירים והשוואות – מומלץ לקבל הצעות מחיר מכמה מוסכים לפני כל טיפול או תיקון. מוסכים פרטיים יכולים להציע שירותים במחירים נמוכים יותר ממוסכים מורשים, אולם יש לשים לב לאיכות החלקים והשירות הניתן.
  2. בחירה בחלקים חלופיים – במקרים רבים אין צורך בחלקים מקוריים, במיוחד במקרים של תיקונים שלא משפיעים על בטיחות הרכב. חלקים חלופיים עשויים להיות זולים בעשרות אחוזים מהחלקים המקוריים.
  3. טיפולים תקופתיים בזמן – הקפדה על תחזוקה שוטפת כמו החלפת שמן מנוע בזמן יכולה למנוע תקלות גדולות ויקרות יותר בהמשך. טיפול תקופתי שנעשה בזמן יכול לחסוך מאות עד אלפי שקלים בטיפולים ותיקונים עתידיים.

דוגמאות לעלויות שניתן לחסוך

  • ביצוע טיפולים קטנים בזמן יכול לחסוך לכם טיפולים גדולים ויקרים. לדוגמה, הזנחת החלפת שמן מנוע עלולה להוביל לנזק למנוע שעלות תיקונו תהיה גבוהה בהרבה.
  • שימוש בתחנות דלק זולות: הפרש של 30 אגורות לליטר בין תחנות יכול להצטבר לחיסכון של מאות שקלים בשנה למשפחות שנוסעות כ-10,000-20,000 קילומטר בשנה

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    אשרי המאמין 25/10/2024 15:05
    הגב לתגובה זו
    רכבים בני 7 ויותר הם הכדאיים ביותר כלכלית. גם רכב שרואה מוסכים ועובר תיקונים משמעותיים באלפי שקלים כל שנה, לא יעלה כמו הפחת של רכב בן 3. ובכל זאת, מי שרוצה רכב חדש, מאובזר ועם כמעט אפס תקלות, שישלם...
  • 6.
    ביטוח וסוללה (ל"ת)
    יענקלה 25/10/2024 10:51
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    טרללה 25/10/2024 04:05
    הגב לתגובה זו
    צורת החישוב של החיסכון בצריכת דלק בתחילת הכתבה היא כמו של ילד בכיתה אלף לוקה בטעויות
  • 4.
    אניי 24/10/2024 19:19
    הגב לתגובה זו
    כתבה הפוכה לגמרי
  • הם כותבים על זה (ל"ת)
    דוד 24/10/2024 20:07
    הגב לתגובה זו
  • ישראל 24/10/2024 20:07
    הגב לתגובה זו
    אני מחזיק קורולה בת 25, סיימה את ירידת הערך, נוסעת מצויין ואחזקה מינימלית. בשנים האחרונות אפילו הערך שלה עלה מ5000 ל8000 ש"ח. כל הטמבלים שקונים חדש רכב משפחתי ב 170,000 ש"ח ומפסידים אחרי 3 שנים,70,000 ש"ח ירידת ערך. תחשבו על סגירת הסכום בזה בקרן כספית...אחרי 3 שנים תגרדו80,000ש"ח. אני נותן לטמבלים להניע את המשק...אבל לא על חשבוני??
  • 3.
    כתבה קישקושית ! (ל"ת)
    רועי 24/10/2024 18:03
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גיל 24/10/2024 16:13
    הגב לתגובה זו
    איבדתם את הקורא בדוגמה חסרת הרלוונטיות הנ״ל
  • 1.
    רמי 5 24/10/2024 15:44
    הגב לתגובה זו
    כשמחיר של רכב חשמלי ירד מאוד ויגיע למחיר של רכב בנזין או עשר אחוז מעליו נדבר. כרגע הפער לא מצדיק קנייה של רכב חשמלי.
פרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונובפרארי דייטונה SP3. מחיר של 18,000,000 ש"ח. קרדיט עמית אגרונוב

שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל עדכנה כי יחידה אחת מדגם הדייטונה SP3 שמחירו בחו"ל קרוב ל 2.25 מיליון דולר ייובא לישראל עבור לקוח מקומי

יואב פולס |

סמלת יבואנית דגמי פרארי לישראל מכרה ללקוח ישראלי פרארי דייטונה במחיר של 18,000,000 שקל! מדובר על שיא במחיר לרכב בישראל. המחיר נובע מכך שהרכב נרשם בישראל עם כל המשתמע - מסים והוצאות מסביב. מחירו בחו"ל הוא כחצי מהמחיר בארץ. 

אחרי שברשתות החברתיות פורסמו תמונות של הפרארי דייטונה SP3 עידכנה יבואנית פרארי לישראל כי רכב כזה, אחד מ-599 יחידות שיוצרו, אכן הגיע לישראל ונמכר ללקוח.

בשונה מכלי רכב בייצור המוני, אותם היבואן מביא לארץ תוך שהוא רוכש מאות או אלפי יחידות שונות ואז משווק בישראל, כל דגמי פרארי הנמכרים בישראל מגיעים לארץ רק לאחר שהם הוזמנו ונמכרו מראש ללקוח. כלומר סמלת לא מייבאת מכוניות ואז מוכרת ללקוח, אלא קודם מוכרת ואז מייבאת.

נוסף על כך, קיימת רשימת המתנה ארוכה לדגמי פרארי, כך שלקוח יכול להזמין היום דגם כלשהו, ולקבל אותו רק לאחר מספר חודשים, ולעיתים למעלה מזה. כשמדובר במכוניות נדירות ויקרות במיוחד כמו הפרארי דיטונה SP3 היצרנית לא תמכור רכב לכל לקוח, גם אם יש לו את הכסף. לחברה חשוב כי הבעלים של רכב פרארי 'הוכיח' את הזכאות לרכוש את המכונית ולהחזיק אותה, וזאת באמצעות רכישה של דגמים 'פשוטים' יותר של היצרנית.כלומר, אפשר לעלות בהדרגה בדגמים, לא לקפוץ לטופ בבת אחת, אם כי, בסופו של יום - "הכסף מדבר". 

מכאן אנחנו מסיקים כי הלקוח המאושר שנפרד עכשיו מסכום גדול של מיליוני שקלים בחשבון הבנק, הוא כזה שכנראה כבר מחזיק רכב אחד או שניים של היצרנית.


אומודה 9. צילום יואב פולסאומודה 9. צילום יואב פולס

אומודה 9 בדרך לארץ - קרוסאובר פלאג אין מתקדם

יצרנית הרכב הסינית צ'רי תוקפת את השוק הישראלי לכל רוחב הסגמנטים, החל מקרוסאובר B ועד קרוסאובר D. שני דגמים נוספים בדרך לישראל, האומודה 9 והאומודה 7. 

האומודה 9 היא אחות תאומה לא זהה לג'אקו 8 ולטיגו 8, כשהם חולקים פלטפורמה והנעות, אבל המרכב והתצורה שונים. 

הערכה למחיר - בסביבות 260.0 אש"ח, עבור קהל צעיר, מתוחכם וטכנולוגי.

יואב פולס |

בד בבד עם השקת מותג ג'אקו בישראל, הציגה היבואנית קבוצת כלמוביל גם את מותג אומודה. למעשה גם היום אם תיכנסו לאולם של כלמוביל על מנת להתעניין ברב המכר המקומי הג'אקו 7, תראו שהאולם ממותג בלוגו של ג'אקו ואומודה, כמו שני אחים תאומים שעושים הכל יחד. עם זאת, דגמי מותג אומודה ( OMODA ) טרם הושקו בישראל, דבר העומד להשתנות בשבועות הקרובים, ייתכן אפילו עוד לפני תום 2025. מוזמנים לצפות בתמונת המטה של ג'אקו ואומודה, ספציפית העמודים התומכים של גג הכניסה. 


O ו J בכניסה למטה ג'אקו ואומודה, הרכב המצולם הוא LUXEED. צילום יואב פולס

גם זה לא ממש מדוייק שכן דגם ראשון של אומודה כבר משווק בישראל, רק שכאן הוא מגיע עם הלוגו צ'רי וזהו כמובן דגם ה FX, שהוא 1:1 אומודה חמש המיובא על ידי פריסבי, דגם שלא הצליח להתנחל בלבבות של הצרכן הישראלי עד כה. הדגמים האחרים של אומודה ייובאו לישראל באמצעות כלמוביל.

בליין המותגים שמטפחת היצרנית צ'רי אומודה מתמקדת בטכנולוגיה, ביצועים וחסכון, כשהיא מנסה להעביר את ערכי המותג באמצעות עיצובים שכן הפלטפורמות והמנועים משותפים לכלל מותגי צ'רי.

במהלך ביקור במספר אתרים של צ'רי בסין, פגשנו את האומודה 9, שהיא אחות תאומה לא זהה לג'אקו 8 וגם לצ'רי טיגו 9. בניגוד לג'אקו ולצ'רי, האומודה 9 בעלת חמישה מושבים בלבד והיא צפויה כאמור להיות מושקת בישראל כבר בשבועות הקרובים. לצד האומודה 9 ראינו גם את האומודה 7, עם זאת לנהוג באמת הצלחנו רק באומודה 9.

העיצוב של האומודה 9 שונה כאמור מזה של הג'אקו 8 והטיגו 9. אם שני האחרונים מוחצנים מאוד בזכות גריל עצום המודיע על נוכחות שלא משתמעת לשתי פנים, האומודה 9 מתוחכמת יותר, ויותר מאופקת עם חזית חצי אטומה, ללא גריל נוכח, פסי לד משני צידי המכונית, אופקיים ואנכיים, קורות וחלונות מושחרים, לרבות הקורה האחורית ליצירת מראה של גג צף. גם מאחור נעשה שימוש מרובה בשילוב פסי לד ליצירת חתימת אור מזוהה.