איך לחסוך בהוצאות על רכב? מדריך מקיף
תחום התחבורה הוא אחד הסעיפים הגדולים בתקציב של רוב המשפחות בישראל, ולכן חשוב לדעת איך ניתן לחסוך בהוצאות על הרכב, בין אם מדובר ברכב על בנזין או רכב חשמלי. הנה כמה דרכים מרכזיות שיכולות לעזור לחסוך כסף.
למרות מה שחושבים, הדלק אינו המקום היחיד שבו ניתן לחסוך. כשמתבוננים בהוצאות הכוללות של אחזקת רכב, ניתן לראות שמדובר בהרבה יותר – תחזוקה, ביטוח, טיפולים ועוד – כל אלה משפיעים באופן משמעותי על סך ההוצאות ואתם יכולים לחסוך מדי חודש מאות שקלים רבים ואפילו יותר.

אפשר לחסוך לא רק בדלק
רכב בנזין – איך לצמצם את ההוצאות
החיסכון בהוצאות רכב מתחיל עם תכנון נכון, ויש לא מעט נקודות שיכולות להפחית בהוצאות חודשיות ושנתיות. תחילה, חשוב לבדוק את עלויות הדלק החודשיות. ישנם הרבה אמצעים לצמצום צריכת הדלק באופן חכם.
שימוש נכון בתחנות דלק: לא כל תחנת דלק גובה את אותו המחיר לליטר בנזין. אם תדלוק בתחנה אחת עולה 7.80 שקלים לליטר, תחנה סמוכה יכולה לגבות 7.40-7.60 שקלים לליטר. כאשר מדובר על צריכה של 50 ליטר בחודש, ההבדל השנתי יכול להצטבר לכ-400-300 שקל. זה אומנם נראה זניח, אך כשמכפילים זאת בשנה ומוסיפים את יתרת ההוצאות, מדובר בחיסכון משמעותי. מעבר לכך, זה תלוי כמובן בהיקף הנסיעה השנתי שלכם.
- קבוצת דלק: רווח גדול, צמיחה בפעילות ואיחוד ראשון של ישראכרט
- ממציא המנוע המהפכני הולך לעולמו, והטכנולוגיה החשובה נכנסת לשימוש מסחרי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משפחה שנוסעת 10,000 ק"מ בשנה וזקוקה ל-833 ליטר של דלק יכולה לחסוך כ-250 שקל בשנה בבחירת תחנה זולה יותר. משפחה שנוסעת 20,000 ק"מ בשנה יכולה לחסוך כ-500 שקל בשנה. משפחה שנוסעת 40 אלף קילומטר בשנה כבר תחסוך 1,000 שקל.
שימוש בתדלוק עצמי: נוסף לכך, תדלוק עצמי יכול לחסוך עשרות שקלים בכל חודש. ההפרש בין תדלוק עצמי לתדלוק דרך עובד תחנה עומד לרוב על 20-30 אגורות לליטר, מה שמסתכם בחיסכון של עד כ-300-200 שקל בשנה למשפחות עם רכב אחד. גם כאן, כמובן, זה תלוי בהיקף השימוש.
שמירה על לחץ אוויר בצמיגים: לחץ אוויר לא נכון בצמיגים עלול להוביל לשחיקה מוגברת וגם לצריכת דלק גבוהה יותר. בדיקה תקופתית והקפדה על לחץ אוויר תקין יכולים לחסוך עד 3% מצריכת הדלק השנתית – וזה חיסכון של כ-400-300 שקל עבור רכב משפחתי שנוסע 15 אלף ק"מ בשנה.
- 30 מיליון שקלים נוספים הוקצבו לפרויקט המטרופן
- אופל גרנדלנד - קרוסאובר אירופאי מרווח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת...
הפחתת משקל מיותר: עומס מיותר ברכב גורם למנוע לעבוד קשה יותר, ולכן גם לצרוך יותר דלק. אם תא המטען מלא בציוד שאינו נחוץ, כמו כיסאות חוף או אביזרים נוספים, הם מוסיפים משקל רב לרכב וגורמים לעלויות דלק מיותרות. לדוגמה, הפחתת 50 ק"ג מיותרים יכולה לחסוך כ-200-150 שקל בשנה.
נהיגה רגועה ותחזוקה שוטפת: נהיגה נינוחה ומהירות קבועה משפיעות באופן ישיר על צריכת הדלק. נסיעות מהירות והאצות פתאומיות יגבירו את צריכת הדלק. שמירה על קצב נסיעה יציב יכולה לחסוך עד 10% מצריכת הדלק השנתית, מה שמתורגם לכ-1,000 שקל בשנה עבור משפחות עם רכב אחד.
מעבר לרכב חשמלי – האם חסכוני יותר מרכב על בנזין?
שוק הרכבים החשמליים צומח במהירות, והם מבטיחים חסכון משמעותי בדלק, אך האם מעבר לרכב חשמלי באמת חוסך לטווח הארוך? על פניו, התשובה היא כן. עלות השימוש ברכב חשמלי זולה משמעותית מדלק, במיוחד כאשר הטעינה מתבצעת בעמדות טעינה ביתיות, מה שחוסך מאות שקלים בחודש בהשוואה לתדלוק בנזין. אלא שזה לא מדויק.
האוצר נערך להעלאת מסים גדולה בתחילת השנה הבאה, לרבות העלאת מס קנייה על רכבים חשמליים ובמקביל ביטול הטבות מס מסוימות לרכבים ירוקים. זה עלול לפגוע בכדאיות הכלכלית של הרכבים החשמליים לעומת רכבים על בנזין. להרחבה:
רכב חשמלי לעומת רכב על בנזין - מה עדיף לקנות? העלייה במס קנייה על רכבים חשמליים, מתי ייכנס מס נסועה לתוקף, מה ההבדל בעלויות השוטפות בין רכב חשמלי לרכב על דלק ולמה המדינה דוחה את הדיווח על מס נסועה ככל שאפשר?

רכב חשמלי חסכוני ויעיל יותר מרכב שצורך דלק צילום: shutterstock
ועדיין, בהגדרה, רכב חשמלי חסכוני, יעיל, וזול לתפעול שוטף מרכב שצורך דלק - ככה זה בכל העולם, וגם אם אצלנו, ענייני המס יכבידו על כך, זה לא יהיה לתקופה ארוכה, במיוחד שיש לחץ עולמי כבד ורצון אמיתי של הציבור להפחית את זיהום האוויר.
מעבר לכך, שוק הרכבים החשמליים כבר גדול כשמעל 20% מהרכבים החדשים שנמכרים הם חשמליים. הצפי שזה יעבור את ה-25% בשנה הבאה כשהחדירה המשמעותית של הרכבים האלו החלה לפני כארבע-חמש שנים. על רקע זה, יש כבר שוק רכבים משומשים לרכבים חשמליים. רכישה של רכב משומש יכולה להיות עסקה כלכלית יותר מרכישת רכב חדש (בדומה לרכישה של רכב בנזין חדש לעומת רכב משומש) כי הבלאי וירידת הערך בשנים הראושנות היא אדירה. צריך לזכור שיש לבדוק בעיקר את הסוללה ויש מותגים שהבלאי שלהם גדול, אם כי, יש מותגים מובילים שיד שנייה שלהם בהחלט ראויים.
בלאי שוטף ותחזוקה: רכב חשמלי זקוק לפחות תחזוקה לעומת רכב על בנזין. היקף המערכות שזקוקות לטיפול הוא נמוך יותר משמעותית מאשר רכב על בנזין, וזה אומר שההוצאות שלכם על מוסך צפויות להיות נמוכות דרמטית לעומת רכב על בנזין.
מנועי בנזין מצריכים החלפת שמנים, מסננים, רצועות ותיקונים יקרים, בעוד שמערכות ההנעה החשמליות פשוטות יותר ודורשות פחות תחזוקה. בהשוואה לרכב בנזין, רכבים חשמליים זקוקים לפחות ביקורים במוסך, מה שיכול לחסוך כ-1,500 שקל בשנה בממוצע.
עלויות טעינה: עלויות טעינה חשמלית נמוכות דרמטית לעומת שימוש בדלק. טעינה ביתית לעומת שימוש בדלק חוסכת מעל 6,000 שקל בשנה, אם כי זה משתנה בין סוגי הרכבים, היקף הנסיעה ופרמטרים נוספים.
טעינה בעמדות ביתיות יכולה לעלות 10 אגורות לקילומטר בממוצע, לעומת טעינה בעמדות ציבוריות שעולה כ-30 אגורות לקילומטר. ההפרש הזה, כאשר מחשבים אותו למשפחה שנוסעת 12 אלף ק"מ בשנה, יכול להתבטא בחיסכון של כ-2,500 שקל בשנה. כלומר, יש בעצם חיסכון במעבר לרכב חשמלי לעומת דלק, אבל גם ברכבים חשמליים יש שני סוגים של טעינה עם עלויות שונות.
החלטת מכירה – מתי הכי משתלם למכור את הרכב?
אחד הדברים שיכולים לשנות את התמונה הכלכלית הוא עיתוי מכירת הרכב. רכבים מאבדים מערכם בכל שנה. לדוגמה, רכב חדש שמחירו 150 אלף שקל יאבד כ-15% מערכו בשנה הראשונה. אם מוכרים את הרכב לפני שהתחיל להתבלות באופן משמעותי, ניתן להימנע מהוצאות נוספות על תיקונים ותחזוקה יקרה, ובכך להפחית את ההוצאות העתידיות על אחזקת הרכב.
מכירת רכב אחרי שלוש-ארבע שנים נחשבת תזמון טוב צילום: Istock
באופן כללי, מכירת רכב לאחר שלוש עד שש שנים נחשבת לתזמון טוב, והיא מאפשרת לנצל את תקופת השיא של הרכב מבחינת ערכו ותפקודו.
מכירת רכב לאחר שלוש-ארבע שנים: בדרך כלל, מכירת רכב לאחר שלוש-ארבע שנים היא בחירה טובה. בשלב זה הרכב כבר איבד את החלק המשמעותי של ירידת הערך הראשונית (שיכולה להגיע ל-10%-15% בשנה הראשונה), אך עדיין נחשב במצב טוב. רכבים בגיל הזה עדיין נהנים מאחריות יצרן, דבר שמקל על המכירה ומאפשר לשמור על ערך טוב יחסית.
דוגמה: רכב שנרכש ב-150 אלף שקל יאבד כ-20-22.5 אלף שקל בשנה הראשונה, וירידת הערך תימשך באופן מתון יותר בשנים הבאות. מכירת הרכב בגיל שלוש-ארבע שנים תוכל להניב סכום גבוה יותר מלהמתין למכירה לאחר תקופה ארוכה יותר, מה שימנע עלויות תיקונים גבוהות בהמשך.
מכירה לאחר חמש-שש שנים: אם מעדיפים לשמור את הרכב לתקופה ארוכה יותר, מכירה לאחר חמש-שש שנים היא גם בחירה הגיונית. בשלב הזה, הרכב כבר איבד כ-40%-50% מערכו, אך ההוצאות על תחזוקה וטיפולים שוטפים עדיין נשמרות בגבול הסביר. מדובר על תקופה שבה ניתן למכור את הרכב לפני שמתחילות הוצאות תיקון כבדות יותר.
מכירה לאחר שבע שנים ומעלה: לאחר שבע שנים, הרכב כבר חווה ירידה משמעותית בערכו, ולעיתים קרובות עלויות התחזוקה מתחילות לעלות באופן משמעותי. ככל שהרכב מזדקן, כך הסיכוי לעלויות תיקונים גבוהות יותר – כמו החלפת רכיבים מרכזיים – גדל. אם עלויות התיקונים מתחילות להיות גבוהות מדי, ייתכן שזה הזמן לשקול מכירה, כי המשך ההחזקה עלול להוביל להוצאות כבדות על תיקונים והחלפת חלקים.
דוגמה: אם העלויות השנתיות על תחזוקה מגיעות ל-5,000-7,000 שקל, מומלץ לשקול למכור את הרכב כדי להימנע מהוצאות כבדות יותר בשנים הבאות.
כאשר מוכרים את הרכב בגיל הנכון – בין שלוש לשש שנים – ניתן לשמור על ערך טוב יותר של הרכב ולהימנע מעלויות תחזוקה גבוהות. המתנה למכירה מעבר לשבע שנים עשויה להוביל לירידת ערך גדולה יותר ולהוצאות כבדות על תחזוקה.
כיצד השוק משפיע? המצב בשוק הרכב יכול להשפיע על התמורה שתקבלו. אם יש ביקוש גבוה לדגם מסוים, ייתכן שתצליחו למכור את הרכב גם בגיל מאוחר יותר במחיר טוב יחסית. בנוסף, אם יש תקופות בהן השוק מוצף ברכבים מסוימים, כדאי להמתין ולתזמן את המכירה במועד שבו הביקוש גבוה יותר מההיצע.
בדיקת מחירים במוסכים – איך זה עוזר לחסוך?
טיפולים במוסכים הם אחד מהמרכיבים המשמעותיים ביותר בהוצאות על רכב. אחת הדרכים היעילות ביותר לצמצם את ההוצאה הזו היא לבצע השוואת מחירים בין מוסכים, אך לעתים קרובות אנשים נרתעים מכך. למרות שמדובר במשימה שדורשת זמן והשקעה, הפערים בין מוסכים יכולים להגיע לעשרות אחוזים.
הפערים במחירים בין המוסכים יכולים להגיע לעשרות אחוזים צילום: pexels
דוגמה: עבור טיפול שגרתי כמו החלפת בלמים, מוסך אחד עשוי לגבות 1,200 שקל, בעוד מוסך אחר יציע את אותו השירות ב-800 שקל בלבד. השוואת מחירים פשוטה יכולה להוביל לחיסכון של 400 שקל בטיפול אחד בלבד.
והנה דוגמאות נוספות לעלויות של טיפולים
- טיפול קטן – החלפת שמן מנוע ומסננים. עלות ממוצעת נעה בין 300 ל-600 ש"ח.
- טיפול בינוני – כולל החלפת מצתים ונוזלי קירור. העלות הממוצעת היא כ-900 ש"ח.
- טיפול גדול – החלפת רצועת טיימינג, מערכת טיימינג ומצתים מתקדמים. עלות הטיפול יכולה לעבור את ה-900 ש"ח ולהגיע לאלפי שקלים בהתאם לרכב
- החלפת רצועת טיימינג: בין 900 ל-2,000 ש"ח, בהתאם לסוג הרכב.
- החלפת מצבר: נע בין 450 ל-700 ש"ח, תלוי בסוג הרכב והמצבר.
- החלפת משאבת מים: 350-800 ש"ח לרכב פרטי, ואילו לרכבים יוקרתיים המחיר עשוי להגיע ל-2,000 ש"ח.
.
איך לחסוך במוסך
- בדיקת מחירים והשוואות – מומלץ לקבל הצעות מחיר מכמה מוסכים לפני כל טיפול או תיקון. מוסכים פרטיים יכולים להציע שירותים במחירים נמוכים יותר ממוסכים מורשים, אולם יש לשים לב לאיכות החלקים והשירות הניתן.
- בחירה בחלקים חלופיים – במקרים רבים אין צורך בחלקים מקוריים, במיוחד במקרים של תיקונים שלא משפיעים על בטיחות הרכב. חלקים חלופיים עשויים להיות זולים בעשרות אחוזים מהחלקים המקוריים.
- טיפולים תקופתיים בזמן – הקפדה על תחזוקה שוטפת כמו החלפת שמן מנוע בזמן יכולה למנוע תקלות גדולות ויקרות יותר בהמשך. טיפול תקופתי שנעשה בזמן יכול לחסוך מאות עד אלפי שקלים בטיפולים ותיקונים עתידיים.
דוגמאות לעלויות שניתן לחסוך
- ביצוע טיפולים קטנים בזמן יכול לחסוך לכם טיפולים גדולים ויקרים. לדוגמה, הזנחת החלפת שמן מנוע עלולה להוביל לנזק למנוע שעלות תיקונו תהיה גבוהה בהרבה.
- שימוש בתחנות דלק זולות: הפרש של 30 אגורות לליטר בין תחנות יכול להצטבר לחיסכון של מאות שקלים בשנה למשפחות שנוסעות כ-10,000-20,000 קילומטר בשנה
- 7.אשרי המאמין 25/10/2024 15:05הגב לתגובה זורכבים בני 7 ויותר הם הכדאיים ביותר כלכלית. גם רכב שרואה מוסכים ועובר תיקונים משמעותיים באלפי שקלים כל שנה, לא יעלה כמו הפחת של רכב בן 3. ובכל זאת, מי שרוצה רכב חדש, מאובזר ועם כמעט אפס תקלות, שישלם...
- 6.ביטוח וסוללה (ל"ת)יענקלה 25/10/2024 10:51הגב לתגובה זו
- 5.טרללה 25/10/2024 04:05הגב לתגובה זוצורת החישוב של החיסכון בצריכת דלק בתחילת הכתבה היא כמו של ילד בכיתה אלף לוקה בטעויות
- 4.אניי 24/10/2024 19:19הגב לתגובה זוכתבה הפוכה לגמרי
- הם כותבים על זה (ל"ת)דוד 24/10/2024 20:07הגב לתגובה זו
- ישראל 24/10/2024 20:07הגב לתגובה זואני מחזיק קורולה בת 25, סיימה את ירידת הערך, נוסעת מצויין ואחזקה מינימלית. בשנים האחרונות אפילו הערך שלה עלה מ5000 ל8000 ש"ח. כל הטמבלים שקונים חדש רכב משפחתי ב 170,000 ש"ח ומפסידים אחרי 3 שנים,70,000 ש"ח ירידת ערך. תחשבו על סגירת הסכום בזה בקרן כספית...אחרי 3 שנים תגרדו80,000ש"ח. אני נותן לטמבלים להניע את המשק...אבל לא על חשבוני??
- 3.כתבה קישקושית ! (ל"ת)רועי 24/10/2024 18:03הגב לתגובה זו
- 2.גיל 24/10/2024 16:13הגב לתגובה זואיבדתם את הקורא בדוגמה חסרת הרלוונטיות הנ״ל
- 1.רמי 5 24/10/2024 15:44הגב לתגובה זוכשמחיר של רכב חשמלי ירד מאוד ויגיע למחיר של רכב בנזין או עשר אחוז מעליו נדבר. כרגע הפער לא מצדיק קנייה של רכב חשמלי.
קיה EV3 - קרוסאובר חשמלי אטקרטיבי. צילום יואב פולסשוק הרכב - ירידה בכמות המכירות של יבואני הרכב ומה צריך לדעת על רכבי אפס קילומטר
איך רכבי אפס קילומטר משנים את תמונת שוק הרכבים, והאם ההשפעה שלהם על שוק הרכבים המשומשים תימשך?
רישום רכבי "אפס קילומטר" הוא כלי חוקי שיבואני הרכב בישראל משתמשים בו מאז שנות ה-2000 המוקדמות, אך ב-2025 הוא הפך לגורם מרכזי המשפיע מאוד על השוק בגלל שהשוק היה חלש. היבואנים נתקעו עם סחורה, ומכרו אותה לעצמם (חברות ליסינג שלהם) כרכב אפס קילומטר. בפועל, למרות שהמספרי מסירות גבוהים יותר , המסירות האמיתיות שמקזזים את המכירות העצמיות של אפס קילומטר הם פחות מ-260 אלף שקל בשנה - ירידה של כ-105 לעומת שנת 2024.
על פי נתוני איגוד יבואני הרכב היקף המסירות עומד על 284 אלף עד נובמבר 2025, גידול של 9% לעומת 2024, אך כ-30,000-35,000 מהן היו רישומי אפס קילומטר, בעיקר חשמליות ורכבי פלאג-אין שנתקעו במלאי עודף. השיטה מאפשרת ליבואנים להעביר רכבים מדוחות המלאי לרשומות המכירות, מבלי להודות בירידת ביקוש אמיתית, אך היא יוצרת עיוותים בשוק היד שנייה, בתמחור ובאמון הצרכנים.
על פניו, רכב אפס קילומטר הוא כלי רכב חדש: קילומטראז' אפסי, ללא בעלות פרטית קודמת, ולעיתים עם אריזת ייצור מקורית. בפועל, מדובר ברכב שלא נרכש על ידי לקוח פרטי בתוך 12 חודשים מייצורו, תקופה שבה הוא הופך לנטל חשבונאי. עלויות המימון מצטברות ל-3%-2% ממחיר הרכב לחודש, ערך השוק יורד ב-5%-10% בשנה, ודגמים מתיישנים מול מתחרים חדשים. רישום כזה "מקפיא" את הסטטוס: הרכב יוצא ממלאי היבואן ונכנס כ"יד ראשונה" זמינה למכירה, מה שמאפשר ליבואן להציג מסירות גבוהות יותר.
התהליך מתחיל ביבואן, שמזמין כמויות גדולות כדי לעמוד ביעדי יצרנים גלובליים. ב-2025, יבוא המכוניות ירד ב-14% בעשרת החודשים הראשונים, אך מלאי הנמלים הגיע ל-100,000 יחידות בינואר, בעיקר בגלל הזמנות מוקדמות לקראת עליות מס צפויות (בדצמבר 2024 היו הזמנות גדולות בשל העלייה במס קנייה). כשהביקוש לא עומד בקצב, הרכב מועבר לרישום זמני.
- עסקאות 0 ק"מ - עשרת הכללים שאתם חייבים להכיר
- רכב אפס קילומטר - הלהיט של החצי שנה אחרונה, יתרונות וחסרונות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך זה קורה בפוכעל? העברה לחברת ליסינג קשורה: זה מהווה 60%-70% מהמקרים; רישום על סוחר עצמאי: 20%-25%, עם הנחות של 10%-15% ממחיר הרשמי. הסוחר לוקח סיכון על תחזוקה ראשונית, אך מוכר תוך 3-6 חודשים. רישום פנימי קצר: 10%-15% מהרכבים. במצס כזה היבואן מחזיק את הרכב 1-3 חודשים ומעביר אותו הלאה, בעיקר במותגים יוקרתיים.
שביל אופניים (משרד התחבורה)30 מיליון שקלים נוספים הוקצבו לפרויקט המטרופן
במסגרת הפרויקט נסללת רשת שבילי האופניים במטרופולין חיפה כאשר התוספת מיועדת לסלול שבילים חדשים בעיר, יחד עם קריית מוצקין וקריית ביאליק
משרד התחבורה וחברת חוצה ישראל מקדמים את הרחבת פרויקט המטרופן כאשר לצורך השלמת שלבי הפרויקט, הוקצה תקציב נוסף בסך 30 מיליון שקלים, שיאפשר סלילת שבילי אופניים נוספים ברחבי מטרופולין חיפה.
העבודה על הפרויקט החלה עוד באוגוסט 2024 וכעת עם תוספת התקציב לפרויקט יסללו שבילי אופניים חדשים בערים קריית מוצקין, קריית ביאליק וחיפה, באורך כולל של 4 ק"מ. לפי הודעת משרד התחבורה, יבוצעו עבודות נרחבות לשיקום המרחב הציבורי לאורך השבילים החדשים,, שיכללו את חידוש ושדרוג תשתיות המים, הביוב והחשמל, שיקום המדרכות תוך מתן דגש על נגישות ועבודות תאורה, גינון וריצוף. כמו כן, יוקמו מתקני דרך, אזורי מנוחה מוצלים ונקודות שתייה וריענון מונגשות, תוך העתקת ושתילת עצים חדשים לאורך שבילי האופניים החדשים. מקטעים מהפרויקט שכבר קיימים נמצאים בקריית ים ובקריית חיים שבחיפה.
פרויקט המטרופן שמקדם משרד התחבורה באמצעות חברת חוצה ישראל, שהיא זרוע ביצועית של משרד התחבורה, כולל הקמת רשת שבילי אופניים המחברת את כלל מטרופולין חיפה, באורך של כ-25 ק"מ. המטרופן יעבור בתחומן של חמש רשויות: חיפה, קריית אתא, קריית חיים, קריית מוצקין וקריית ביאליק. המטרופן יספק גישה מהירה, נוחה ויעילה למרכזי המסחר והתעסוקה, קישוריות לרשת התחבורה הציבורית, מוסדות הלימוד ומרכזי פנאי ובילוי באזור, ויצור תשתית זמינה, רציפה ובטוחה לרוכבי האופניים והולכי הרגל.
שאיפת הפרויקט היא לתרום למעבר נוח בצמתים, לצד קישוריות טובה ומהירה באמצעי התחבורה השונים המטרופולין: רכבת ישראל המטרוניות, האוטובוסים, הרכבלית, ובעתיד גם הרכבת הקלה "נופית".
- עסקה ראשונה בעידן קוואלקום: אוטוטוקס בהסכם עם יצרנית אופניים
- ״ההזדמנות האחרונה״, פלוטון תפטר 12% מכוח האדם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל'), מירי רגב: "המטרופן הוא חלק מהחזון שלנו לתחבורה מתקדמת, מקושרת ונגישה לכלל האזרחים. תוספת התקציב שאישרנו מבטאת מחויבות ברורה לפיתוח פתרונות תחבורה משלימים, שמפחיתים עומסים, משפרים את איכות החיים ומחזקים את המטרופולין החיפאי. שבילי האופניים שאנו מקדמים יוצרים חיבור ישיר בין מגורים, תעסוקה, לימודים ופנאי ומשלבים את הרכיבה כחלק אינטגרלי ממערכת התחבורה הציבורית בישראל.״
