הדלק יורד ב-8 אגורות לליטר - מה המחיר המקסימלי לליטר ואיך תוכלו לחסוך?
ב-1 בדצמבר יעודכן מחיר הדלק - המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ) לא יעלה על 7.12 ש"ח לליטר, ירידה של 8 אג' מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 24 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם.
המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) לא יעלה על 6.09 ש"ח לליטר, ירידה של 7 אג' מעדכון קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 20 אגורות (ללא מע"מ), ללא שינוי מעדכון קודם. הפחתת המחיר תשפיע על יוקר המחייה ומדד המחיירם לצרכן.
מחירי הדלק בעלייה (IADE-Michoko from Pixabay)
ירידה של 8 אגורות ל-7.12 שקלים לליטר
מחירי הדלק בישראל מושפעים ישירות ממחירי הנפט הגולמי בשוק העולמי, במיוחד במחירו של נפט באגן הים התיכון, ומהמגמות בשער הדולר-שקל. ככל שהדולר מתחזק מול השקל, או ככל שמחירי הנפט בעולם עולים, כך מתייקרים מחירי הדלק המקומיים. בנוסף, מרכיב נוסף במחיר הוא המיסוי הכבד – בלו ומע"מ – המהווים חלק נכבד מעלות הדלק לצרכן.
- מחיר הדלק יעלה ל-7.23 שקל לליטר
- מחיר הדלק מתייקר ל-7.16 שקלים לליטר - שיא מאז אפריל; וגם - איך חוסכים בהוצאות על דלק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשנה האחרונה הדלק עלה ואז נעצר ועבר לירידות, למעט בחודש נובמבר אז הוא עלה ב-4 אגורות.בשיא העליות הגיע מחיר הדלק ל-7.90 שקלים לליטר, קרוב מאוד לשיא של 8.25 שקלים לליטר שנקבע ב-2012. מתחילת 2024, המחיר עלה בכ-26 אגורות בהשוואה לסוף 2023, אז עמד המחיר על 6.94 שקלים לליטר. הסיבה העיקרית היא השפעת שוק הנפט הגלובלי בעקבות גורמים כלכליים עולמיים ושינויים בתנודתיות הביקוש וההיצע לנפט גולמי.
60%-70% ממחיר הדלק זה מס למדינה
מחיר הדלק מורכב מעלות הנפט הגולמי, מחירי השינוע, אחסון, זיקוק, וכמובן מיסוי: בלו ומע"מ, שהופכים את הדלק בישראל לאחד מהיקרים בעולם. חלק משמעותי מהתשלום הוא מיסים ישירים שמגיעים למדינה, המהווים כ-60-70% מהעלות לצרכן.
- ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1.0 מיליון שח
- ענף הרכב, חשמליות- מספרים מוחלטים מעוותים את התמונה
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- מה הרכב שהכי נגנב בישראל?
הרכב עלות ליטר דלק
מחירי הדלק מתעדכנים על בסיס חודשי, ונקבעים כאמור לפי ממוצע מחירי חבית נפט באגן הים התיכון ושער הדולר מול השקל. מגמות בשוק העולמי והמצב הכלכלי בישראל עשויים להשפיע על התחזית למחיר הדלק, אך לעיתים ההשפעות הן מהירות ולא צפויות. המדינה מטילה מיסים על הדלק כדרך לגייס הכנסות, אך גם כדי להפחית את השימוש בדלק ולעודד תחבורה ירוקה. עם זאת, קיימת ביקורת ציבורית צודקת על כך שהמיסוי הגבוה מקשה על הציבור ועל יוקר המחיה. אם היתה תחבורה ציבורית מספקת, הטלת מסים גבוהים על דלק היו נכונים, כי אנשים יכלו להחליף את הרכב בתחבורה ציבורית, אבל זה לא באמת קיים ואין תחבורה בסופי שבוע.
השיא - מחיר של 8.25 שקל לליטר
המחיר הגבוה ביותר לליטר דלק נרשם ב-2012 ועמד על 8.25 שקלים. ב-2024 המחיר היה קרוב לכך, כשבחודשים הקודמים הגיע ל-7.90 שקלים לליטר.
העלייה במחיר הדלק עדיין רחוקה מהמחיר ב-2012, אבל יש לה משמעות גדולה - עליות במחירי הדלק משפיעות ישירות על עלויות השינוע וההובלה, ומכאן גם על מחירי מוצרים ושירותים נוספים. ייתכן שנראה השפעה על האינפלציה, לרבות השפעה עקיפה על מוצרים רגישים כמו מזון ותחבורה ציבורית.
רכבים חשמליים - אין דלק, הטעינה החשמלית זולה, אבל בקרוב: מס נסועה
ברכבים חשמליים הטעינה זולה משמעותית מאשר בדלק. אבל, עם הגידול ברכבים החשמליים בישראל, הממשלה מחפשת פתרונות חלופיים לירידה בכנסות ממיסוי דלקים, והיא נערכת להטיל מס חדש - מס נסועה (הרחבה: מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות).
כיצד משתנה ההוצאה על דלק בין מרכז ופריפריה?
תושבי הפריפריה הנוסעים מרחקים ארוכים יותר מדי יום נאלצים לשלם יותר על דלק. יוקר הדלק משפיע עליהם בצורה משמעותית יותר בשל מחסור באלטרנטיבות תחבורתיות יעילות.איך לחסוך בהוצאות על דלק?
יש כמה טכניקות פשוטות שיכולות לעזור למשפחות לחסוך מאות ואף אלפי שקלים בשנה בהוצאות על דלק ובכלל בהוצאות על רכב. כאן, תוכלו להעזר במדריך שלנו: איך לחסוך בהוצאות על רכב (לא רק חיסכון בדלק)? והנה נקודות עיקריות על חיסכון בדלק:
בחירת תחנות זולות – מחירי הדלק משתנים בין תחנה לתחנה, ותחנות מסוימות מציעות תדלוק במחירים זולים בכ-20–30 אגורות לליטר. למשל, משפחה שנוסעת 20,000 ק"מ בשנה יכולה לחסוך כ-500 שקלים בשנה אם היא תדלק בתחנות זולות יותר.
תדלוק עצמי – תדלוק עצמי חוסך את ההפרש בין תדלוק עצמי לתדלוק על ידי עובד תחנה. חיסכון זה עומד על 20–30 אגורות לליטר, מה שמתורגם לכ-200–300 שקלים בשנה למשפחות שמתדלקות בכמויות גדולות.
שמירה על לחץ אוויר תקין בצמיגים – צמיגים לא מנופחים כראוי מעלים את צריכת הדלק וגורמים לשחיקה מהירה. שמירה על לחץ אוויר תקין יכולה לחסוך עד 3% בצריכת הדלק השנתית, מה שעשוי להגיע לחיסכון של כ-300–400 שקלים בשנה עבור נהגים שנוסעים הרבה.
הפחתת משקל מיותר – שמירה על רכב קל, במיוחד עם תא מטען מרוקן מציוד שאינו נחוץ, יכולה להוזיל את צריכת הדלק. לדוגמה, הורדת 50 ק"ג יכולה לחסוך כ-200–150 שקלים בשנה.
- 1.אמנון 28/11/2024 12:47הגב לתגובה זוועד שמשאיות המזון לא יהיו ירוקות והאנרגיה והמטוסים אין הצדקה למס הזה! בארה"ב הם מבינים שהכלכלה מונעת ע"י דלק זול והם לא מטילים מס כזה!

ענף הרכב, חשמליות- מספרים מוחלטים מעוותים את התמונה
נתוני הרישומים או המסירות בשוק הרכב מציגים תמונה מעוותת של המציאות עם גיולים משמעותיים של כלי רכב חשמליים.
לעומתם רכבי הפלאג אין הייבריד כמעט ולא מציגים גיולים, נתון שיכול להעיד על העדפות הציבור, רכישות זהירות יותר של יבואנים ומלאים קטנים יחסית.
אנחנו ממשיכים עם ניתוח נתוני מסירת כלי הרכב מתחילת השנה בשוק המקומי, והפעם נצלול לעולם החשמלי.
כלי רכב חשמליים
הנתונים הגולמיים של משרד הרישוי מראים רישומי כלי רכב, כאשר אנחנו יודעים בוודאות שלא כולם נמכרו ללקוחות קצה, וחלקם עבר גיול. התמונה מורכבת מאוד, כך שמתוך 14 הדגמים המובילים ברישומים, רק בארבעה מהם אין לנו מידע מובהק לגיולים, כלומר מתוך ה 14 המובילים, עשרה מהם עברו גיולים משמעותיים יותר או פחות.
כשראינו את הנתון המדהים הזה, אנחנו תוהים בקול מה לא עובד? האם היצרנים דחפו / אילצו את היבואנים לרכוש מלאים של כלי רכב לא נחוצים? האם היבואנים שגו בתמחור באופן כל-כך משמעותי? האם היבואנים כשלו בשיווק הדגמים בשוק, הן לשוק הפרטי והן מול ציי רכב?
מאידך, יבואני הרכב מביאים כלי רכב תוך מיקסום ההנחה מול היצרנים, וניצול מיטבי של שערי מטבע נוחים, מתמחרים את הרכב כך שהרווחיות מהמכוניות שיימכרו תהיה מספיק גבוהה על מנת לחפות על הרווחיות הנמוכה שתיגזר מהמלאי שלא נמכר.
ואפשרות נוספת היא שאנחנו ואתם הם היחידים שמתרגשים מתופעת הגיול, ויבואני הרכב לוקחים אותה בחשבון כערוץ הפצה נוסף, פחות רווחי, אבל עוד ערוץ שמאפשר לשחרר מכוניות לכביש, ואותן מכוניות בהמשך גם יצרכו חלפים, מימון, ביטוח ועוד.

ענף הרכב-גירסת המעושרים, רכבים מעל 1.0 מיליון שח
680 כלי רכב במחיר של מעל ל 1.0 מיליון ש"ח נמכרו בתשעת החודשים הראשונים של 2025. רולס-רויס, מרצדס, פורשה, לנדרובר, בנטלי, פרארי ועוד.
בעודנו מנתחים את ענף הרכב המקומי, כשכלי הרכב הנמכרים ביותר עולים לא יותר מ – 200,000 ₪, יש עולם מקביל בו מכוניות יוקרה חדשות נמכרות במחירים של הרבה מעל 1.0 מיליון שקל. 680 כלי רכב נרשמו במשרד הרישוי מינואר 2025 ועד היום, שמחירן מעל ל- 1.0 מיליון ₪.
נתחיל עם היקרות ביותר, רולס-רויס במקרה של תשעת החודשים הראשונים של 2025. המכונית היקרה ביותר, כך לפי ההצהרות למשרד הרישוי היא רולס רויס Spectre שמחירה 4,500,000 ₪. לא ברח לנו אפס. ארבעה וחצי מיליון ₪. רכב נוסף מאותו הדגם אבל בגרסה 'זולה' יותר נמכרה במחיר של 4.0 מיליון ₪. במחיר זהה ( 4.0 מיליון) נמכרו בישראל עוד שלוש רולס רויס Cullinan ועוד רולס רויס Ghost יחידה.
אם נרד מדרגה למחירים שבין 3.0 מיליון ₪ ל 4.0 מיליון ₪ נמצא שם 11 כלי רכב, ובין 2.0 מיליון ₪ ל- 3.0 מיליון שח מתחיל להיות עממי למדי עם 75 כלי רכב. במחיר של מעל מיליון ₪ ועד 2.0 מיליון ₪ נמצא כבר 588 לקוחות מעושרים שרכשו רכב במחיר שרובנו חושבים עליו רק בהקשר של קנית דירה או זכייה בלוטו.
דירוג המותגים הנמכרים ביותר במחיר של מעל 1.0 מיליון שח מציג את התמונה הבאה. במקום הראשון ובפער גדול נמצאת מרצדס עם 229 יחידות שנמכרו כאמור במחיר הגבוה ממיליון ₪. אחרי מרצדס במקום השני נמצאת פורשה עם 141 יחידות שמכרה ובמקום השלישי לנדרובר עם 122 יחידות במחיר של מעל למיליון ₪. ב.מ.וו סוגרת את המותגים שמכרו בכמות תלת ספרתית של מכוניות במחיר של מעל למיליון ₪ עם 105 מכוניות מתוצרתה.
במקום החמישי נמצא את Audi שמכרה 20 יחידות במחיר של מעל למיליון ₪, ואחריה בנטלי שמכרה 19 מכוניות. למבורגיני, פרארי ורולס רויס מכרו 11 יחידות כל אחת, אסטון מרטין עם 5 יחידות, קאדילק עם 4 יחידות וסוגרות את הרשימה מקלארן וקאדילק שמכרו כל אחת רכב בודד במחיר של מעל 1.0 מיליון ₪.