דוחות

טרמינל איקס הקטינה את ההפסד ב-2023 לצד עלייה של 10% בהכנסות

החברה הפסידה ב-2023 כ-350 אלף שקל על הכנסות של 423 מיליון שקל; ברבעון הרביעי הרוויחה1.5 מיליון שקל על הכנסות של 137 מיליון שקל; תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בתקופת הדו"ח הסתכם בכ-47 מיליון שקל
דור עצמון |

חברת האופנה טרמינל איקס טרמינל איקס 0.19% סיימה את 2023 עם הכנסות של 423.7 מיליון שקל לעומת הכנסות של 383 מיליון שקל ב-2022 - עלייה של 10.6%. ברבעון הרביעי של 2023 הכניסה החברה 137.1 מיליון שקל לעומת הכנסות של 120.2 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2022 - עלייה של 14%.

הרווח הגולמי של טרמינל איקס ב-2023 הסתכם ב-185.6 מיליון שקל (כ-43.8% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 172.4 מיליון שקל (כ-45% מההכנסות) ב-2022. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2023 הסתכם ב-56.9 מיליון שקל (כ-41.5% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 54.8 מיליון שקל (כ-45.6% מההכנסות) ברבעון הרביעי של 2022.

הרווח התפעולי של החברה לפני תשלום מבוסס מניות בשנת 2023 הסתכם בכ-9.3 מיליון שקל בהשוואה לכ-2.2 מיליון שקל אשתקד. הרווח התפעולי לפני תשלום מבוסס מניות ברבעון הרביעי של 2023 הסתכם בכ-5.5 מיליון שקל בהשוואה לכ-5.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. רווח התפעולי לאחר תשלום מבוסס מניות ב-2023 הסתכם ב-2.4 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של 10.5 מיליון שקל ב-2022. הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2023 הסתכם ב-3.7 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 2.1 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2022 - זינוק של 76.1%.

טרמינל איקס סיימה את 2023 עם הפסד של 349 אלף שקל בהשוואה להפסד של 7.8 מיליון שקל ב-2022. ברבעון הרביעי של 2023 רשמה החברה רווח נקי של 1.5 מיליון שקל בהשוואה להפסד של 892 אלף שקל ברבעון הרביעי של 2022.

תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בתקופת הדו"ח הסתכם בכ-47 מיליון שקל לעומת 2.5 מיליון שקל ב-2022. המלאי ירד בכ-21.2 מיליון שקל בהשוואה ליום 31 בדצמבר, 2022, והסתכם לכ-121.9 מיליון שקל, המשקפים 137 ימי מלאי לרבעון הרביעי של 2023, לעומת 192 ימי מלאי לרבעון הרביעי לסוף שנת 2022.

מניית טרמינל איקס עלתה ב-18% מתחילת השנה למחיר של 3.5 שקל ושווי שוק של 437 מיליון שקל.

ניר הורוביץ, מנכ"ל TERMINAL X: "אנו גאים לפרסם את התוצאות של הרבעון הרביעי ולשנת 2023. החברה עברה לרווח תפעולי ומציגה גידול משמעותי בהכנסות החברה, בגובה הסל הממוצע ובכמות ההזמנות שבוצעו על ידי לקוחות חוזרים. מימשנו את תוכניות העבודה שלנו שכללו בין היתר מהלכי התייעלות שהובילו לירידה בהוצאות המכירה והשיווק וכן הציגו שיפור משמעותי בשורה התחתונה. טרמינל איקס ממשיכה להוביל את שוק אופנת האונליין בישראל עם חווית איקומרס ייחודית והגדלת המגוון המוצע ללקוחותינו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳