מאסיבית חתמה על מזכר הבנות לשיתוף פעולה אסטרטגי עם יצרנית החומרים SIKA

דור עצמון | (1)
נושאים בכתבה מאסיבית

חברת מאסיבית מאסיבית -2.23% העוסקת בפיתוח, ייצור ומכירת מדפסות תלת-מימדיות וחומרי הדפסה, התקשרה עם חברת Sika Deutschland GmbH ("סיקה") במזכר הבנות לשיתוף פעולה אסטרטגי בין החברות, שמטרתו, בין היתר, שיווק חומרי הדפסה לשימוש במדפסות החברה על בסיס חומרי סיקה, תחת מיתוג משותף.

חברת סיקה הינה קונצרן שוויצרי, שנוסד לפני יותר מ-100 שנה. סיקה נסחרת בבורסה של שוויץ בשווי של כ-40 מיליארד פרנק שוויצרי, והיקף המכירות השנתי שלה הינו של כ-11 מיליארד פרנק שוויצרי. החברה פועלת בענף הבנייה והאיטום, ועוסקת בפיתוח וייצור חומרים שונים לשימושיים תעשייתיים, לרבות לתחום החומרים מרוכבים.

2 החומרים הראשונים במיתוג משותף, אשר יושקו בתערוכת World JEC שתתקיים בתאריכים 5 עד 7 למרץ 2024 בצרפת, ויהיו זמינים למכירה במחצית השנייה של 2024 הינם:

SikaBiresin® CIM120 - חומר הדפסה עם תוספי אלומיניום ושרף אפוקסי אשר מאפשר לייצר תבניות וכלים לשימוש בטמפרטורות גבוהות.

SikaBiresin® CIM80 - חומר הדפסה המיועד לייצור תבניות לשימוש בטמפרטורת החדר, מאופיין בעלות-תועלת גבוהה.

מדפסת מאסיבית 10000-G אשר פועלת בטכנולוגיה של Cast In Motion (יציקה בתנועה), מאפשרת הדפסת תבניות, וכלים במהירות, תוך שימוש בחומרי הדפסה ייחודיים, שנועדו לענות על צרכי התעשיות השונות. עד כה אומצה הטכנולוגיה הזו בתעשיית הרכב, הימאות, תעשיית הפרסום והבידור ותעשיות נוספות.

המבקרים בביתן מאסיבית בתערוכת JEC World, יוכלו להתרשם מהמדפסת שתפעל ותדפיס בזמן אמת גופים גדולים ודוגמאות. כמו כן יוכלו מבקרי התערוכה להתרשם מתבניות, כלי עזר לייצור ודגמים במידות גדולות, אשר מיוצרים במדפסות החברה, וכן מהטכנולוגיה ומהיצע חומרי ההדפסה של החברה.

במאסיבית מדגישים כי מזכר הבנות זה הינו בשורה חשובה עבורה, וזאת בין היתר בהמשך לפרסומים קודמים של החברה על מכירת מדפסותיה לחברת וולט דיסני אימג'נרינג ולחברת מרלין אנטרטיימנט, שמפעילה בין היתר את מוזיאוני מאדאם טוסו ואת פארק השעשועים לגו-לנד, ולהשקת חומר בעל תקן מעכב בעירה ועשן המאפשר לעמוד בתקינה אמריקאית לייצור גופים וחלקים לפארקי שעשועים.

מניית מאסיבית עלתה ב-10% מתחילת השנה למחיר של 7.7 שקל ושווי שוק של 159.3 מיליון שקל

ארז צימרמן, מנכ"ל מאסיבית: "אני נרגש מאד משיתוף הפעולה של החברה עם סיקה, יצרנית חומרים עולמית מובילה, שמטרתו להרחיב את היצע חומרי ההדפסה של החברה, על מנת לתת מענה לצרכי השווקים ותעשיות היעד של החברה. שיתוף הפעולה הזה יאפשר לנו להציע ללקוחותינו הדפסה בתלת מימד של מגון חומרי הדפסה ייחודיים. זוהי אבן דרך אסטרטגית בקידום תכניותיה העסקיות של החברה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עלתה למחיר 7.7 ש"ח, מתי??? (ל"ת)
    איציק 03/03/2024 17:12
    הגב לתגובה זו
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳