אלעד אהרונסון מנכל איי סי אל; קרדיט: נטלי כהן קדוש
אלעד אהרונסון מנכל איי סי אל; קרדיט: נטלי כהן קדוש

איי.סי.אל סוגרת עסקת אשלג בהודו: הכמות נמוכה, המחיר עלה

החברה בעסקה של 143 מיליון דולר לאספקת אשלג להודו

מנדי הניג | (2)
נושאים בכתבה איי.סי.אל

איי.סי.אל איי.סי.אל 0%  חתמה על הסכם לאספקת אשלג ל-Indian Potash Limited, היבואנית הגדולה בהודו ואחד הלקוחות הוותיקים של החברה. במסגרת ההסכם תספק החברה 375 אלף טון אשלג במהלך השנה הקרובה, במחיר של 383 דולר לטון בנמלי הודו. להסכם מצורפת אופציה לאספקה נוספת של 50 אלף טון.

הכמות הבסיסית משקפת הכנסות של כ-143.6 מיליון דולר. אם האופציה תמומש במלואה, ההיקף יעלה לכ-162.8 מיליון דולר.

איי.סי.אל מציינת כי המחיר תואם את מחיר השוק הנוכחי בהודו. ביחס לעסקאות קודמות בשוק ההודי, שבהן המחיר עמד סביב 349 דולר לטון, מדובר בעלייה של כ-34 דולר לטון, כלומר קרוב ל-10%. 

מבחינת הכמות, העסקה הבסיסית מעט נמוכה מהיקפי אספקה קודמים של כ-400 אלף טון. הפער עומד על 25 אלף טון, כ-6% פחות. אבל האופציה משנה את התמונה: מימוש מלא יביא את הכמות ל-425 אלף טון, כלומר מעל ההיקף הקודם. במונחי הכנסות, גם הכמות הבסיסית מספקת לאיי.סי.אל יותר כסף לעומת עסקה של 400 אלף טון במחיר קודם של 349 דולר לטון.

הודו היא צרכנית גדולה של דשנים, והאשלג הוא רכיב מרכזי בגידולים חקלאיים משום שהוא מסייע לחיזוק הצמח, לשיפור עמידות ולשיפור היבול.

 איי.סי.אל דיווחה ברבעון הראשון של 2026 על מכירות של כ-2 מיליארד דולר, עלייה של כ-14% לעומת הרבעון המקביל, והעלתה את תחזית ה-EBITDA השנתית לטווח של 1.5-1.7 מיליארד דולר. השיפור נבע בין היתר מעלייה במחירי האשלג והברום, לצד גידול במכירות בכל ארבעת מגזרי הפעילות של החברה. 

הרווח הנקי המתואם עלה בכ-26%, מה שמחדד את הרגישות הגבוהה של איי.סי.אל למחירי הסחורות החקלאיות והתעשייתיות. עסקת האשלג בהודו, במחיר של 383 דולר לטון, משתלבת במגמה הזו: היא מספקת לחברה גם כמות משמעותית לשנה הקרובה וגם אינדיקציה לכך שמחירי האשלג בשווקים המרכזיים מתייצבים ברמה נוחה יותר לעומת תקופות חלשות בענף.


הוספת תגובה
2 תגובות | לקריאת כל התגובות

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שישניסקי 2 24/06/2026 08:57
    הגב לתגובה זו
    ויחימוביץ נעלמה לגמריי עוד הזויה שדאגה שנשלם מיסים ולא נקבל כלום . ועדיין לא נפטרנו מלפיד וגנץ ההזוים
  • 1.
    אנונימי 24/06/2026 08:56
    הגב לתגובה זו
    בעבר חבורת השקרנים המליצה על שער מניה בהתאם למחיר התירס או מחיר לטון . למניה גם יש עסקי ברום והיא תקועה מעל עשור מאז לפיד שטירפד מכירת כיל ואז מינה ועדת נווה שאמרה למכור . פופוליזים גם פוגע במשקיעים