איתמר בן גביר
צילום: צילום מסך דוברות עוצמה יהודית

דרישת המיליונים של ח"כ בן גביר מ"עובדה" ומאחת המרואיינות

לאחר התחקיר על נוער הגבעות והווידוי של אחת מהן, רוני חן, שקשרה את איתמר בן גביר לפרשה, איים הח"כ בתביעה, וכיום שיגר מכתבי התראה כולל דרישה להתנצלות
אלכסנדר כץ | (7)

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, דורש מיליון שקלים הן מהתוכנית "עובדה" ואילנה דיין, והן מאחת המרואיינות בתחקיר על נוער הגבעות, רוני חן. במכתבי התראה לפני תביעה ששלח עו"ד חנמאל דורפמן, נדרשות הפקת התוכנית וחן לפרסם גם מכתב התנצלות. במידה ולא יעשו כן בתוך שלושה ימים, יגיש בן גביר תביעות לשון הרע.

לפני כשבועיים שודר תחקיר בעובדה בו תיארה חן (באותה עת עוד נקראה חנה חנניה) שהייתה חברה בתא קיצוני ואלים של צעירי תג מחיר, מה עשתה במהלך הפעילות הזו. היא סיפרה כי בן גביר, שנים לפני שהפך לחבר כנסת, היה האיש שהכניס אותה לעולם האלים הזה, לדבריה, היה מעין פטרון שלה וידע על הפעולות האלימות לכאורה של פעילי תג מחיר.

.

לאחר פרסום התוכנית, איים בן גביר כי יתבע את ההפקה ואת המרואיינת, ואמר כי "במקום שהנערה דאז תדרדר לסמים ואלכוהול ודברים שמפאת כבודה איני רוצה לציין, אמא שלי ז"ל ואשתי הצדיקה אילה פתחו בפניה את הבית נתנו לה אוכל ובגדים ומיטה חמה שלא תיפלט לרחוב וזאת בידיעה מלאה של הוריה ושאר בני משפחתה שעמדו איתי בקשר קבוע ורציף והודו לי".

 

במכתב ההתראה לפני תביעה, נכתב: "בחרתם לעשות מעשה נבלה, עת פרסמתם בתוכנית עובדה פייק תחקיר שכולו רצף טענות שקריות וחסרות כל בסיס נגד מרשי, במטרה לפגוע בו, להכפיש אותו, ולהסית נגדו".

 

במכתב ציין עו"ד דורפמן כי כבר לאחר שידור הפרומו לתוכנית, החל בן גביר לקבל "מאות תגובות שנאה ונאצה, שגרמו לו לנזקים רבים ועצומים, ופגיעה חמורה בשמו הטוב".

 

עוד נכתב כי במהלך התחקיר הושמטו עובדות חשובות, הוטחו ההאשמות בוטות, חמורות, ושקריות לחלוטין, לדברי בן גביר: "ההתנהלות סביב שידור פייק התחקיר מלמדות שביקשתם לפגוע במרשי באופן מכוון, ידעתם כי השידור יסב לו נזק רב, ואף על פי כן בחרתם לנגח את מרשי באמצעות תכנית הטלוויזיה עובדה".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    סתם אחד 31/07/2022 09:14
    הגב לתגובה זו
    אילנה "חרטא" דיין מכה שנית! אין גבולות לחוצפה ועזות המצח וניצול של זמן מסך לקדם אג'נדה פוליטית של האישה הזאת. הציבור מצביע בשלט כלפיה וכלפי רביב דרעקר והיעני תוכניות "תחקיר" שלו וסופסוף רואים ש 3-4% שצופים בהם הם כאלה שהאג'נדה הפוליטית שלהם זהה לאג'נדה הפוליטית (למי שקוראים לעצמם עיתונאים) של שני החבר'ה האלה.
  • 4.
    שרי 08/06/2022 23:05
    הגב לתגובה זו
    איתמר בן גביר התגאה בזה שהוא יכול לגיע לרבין. במדינה מסודרת הוא היה עד היום בבית סוהר?
  • נועה 18/07/2022 00:01
    הגב לתגובה זו
    בך ובדומיך...
  • 3.
    אבל בטח לא מת על דיין . כולה פוזיציה מגעילה בכסות 08/06/2022 12:56
    הגב לתגובה זו
    אבל בטח לא מת על דיין . כולה פוזיציה מגעילה בכסות תחקירנית
  • 2.
    מאמינה לתחקיר עובדה ולא לבן גביר ! (ל"ת)
    דנה 08/06/2022 12:35
    הגב לתגובה זו
  • לא מבין למה ? גם לגברת אילנה יש אג'נדה ברורה והכל מקדש (ל"ת)
    לא תומך בן גביר בכלל 09/06/2022 08:26
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ניקו 08/06/2022 11:56
    הגב לתגובה זו
    נכשלים והזויים וזו דעתי
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.