איתמר בן גביר
צילום: צילום מסך דוברות עוצמה יהודית

דרישת המיליונים של ח"כ בן גביר מ"עובדה" ומאחת המרואיינות

לאחר התחקיר על נוער הגבעות והווידוי של אחת מהן, רוני חן, שקשרה את איתמר בן גביר לפרשה, איים הח"כ בתביעה, וכיום שיגר מכתבי התראה כולל דרישה להתנצלות
אלכסנדר כץ | (7)

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר, דורש מיליון שקלים הן מהתוכנית "עובדה" ואילנה דיין, והן מאחת המרואיינות בתחקיר על נוער הגבעות, רוני חן. במכתבי התראה לפני תביעה ששלח עו"ד חנמאל דורפמן, נדרשות הפקת התוכנית וחן לפרסם גם מכתב התנצלות. במידה ולא יעשו כן בתוך שלושה ימים, יגיש בן גביר תביעות לשון הרע.

לפני כשבועיים שודר תחקיר בעובדה בו תיארה חן (באותה עת עוד נקראה חנה חנניה) שהייתה חברה בתא קיצוני ואלים של צעירי תג מחיר, מה עשתה במהלך הפעילות הזו. היא סיפרה כי בן גביר, שנים לפני שהפך לחבר כנסת, היה האיש שהכניס אותה לעולם האלים הזה, לדבריה, היה מעין פטרון שלה וידע על הפעולות האלימות לכאורה של פעילי תג מחיר.

.

לאחר פרסום התוכנית, איים בן גביר כי יתבע את ההפקה ואת המרואיינת, ואמר כי "במקום שהנערה דאז תדרדר לסמים ואלכוהול ודברים שמפאת כבודה איני רוצה לציין, אמא שלי ז"ל ואשתי הצדיקה אילה פתחו בפניה את הבית נתנו לה אוכל ובגדים ומיטה חמה שלא תיפלט לרחוב וזאת בידיעה מלאה של הוריה ושאר בני משפחתה שעמדו איתי בקשר קבוע ורציף והודו לי".

 

במכתב ההתראה לפני תביעה, נכתב: "בחרתם לעשות מעשה נבלה, עת פרסמתם בתוכנית עובדה פייק תחקיר שכולו רצף טענות שקריות וחסרות כל בסיס נגד מרשי, במטרה לפגוע בו, להכפיש אותו, ולהסית נגדו".

 

במכתב ציין עו"ד דורפמן כי כבר לאחר שידור הפרומו לתוכנית, החל בן גביר לקבל "מאות תגובות שנאה ונאצה, שגרמו לו לנזקים רבים ועצומים, ופגיעה חמורה בשמו הטוב".

 

עוד נכתב כי במהלך התחקיר הושמטו עובדות חשובות, הוטחו ההאשמות בוטות, חמורות, ושקריות לחלוטין, לדברי בן גביר: "ההתנהלות סביב שידור פייק התחקיר מלמדות שביקשתם לפגוע במרשי באופן מכוון, ידעתם כי השידור יסב לו נזק רב, ואף על פי כן בחרתם לנגח את מרשי באמצעות תכנית הטלוויזיה עובדה".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    סתם אחד 31/07/2022 09:14
    הגב לתגובה זו
    אילנה "חרטא" דיין מכה שנית! אין גבולות לחוצפה ועזות המצח וניצול של זמן מסך לקדם אג'נדה פוליטית של האישה הזאת. הציבור מצביע בשלט כלפיה וכלפי רביב דרעקר והיעני תוכניות "תחקיר" שלו וסופסוף רואים ש 3-4% שצופים בהם הם כאלה שהאג'נדה הפוליטית שלהם זהה לאג'נדה הפוליטית (למי שקוראים לעצמם עיתונאים) של שני החבר'ה האלה.
  • 4.
    שרי 08/06/2022 23:05
    הגב לתגובה זו
    איתמר בן גביר התגאה בזה שהוא יכול לגיע לרבין. במדינה מסודרת הוא היה עד היום בבית סוהר?
  • נועה 18/07/2022 00:01
    הגב לתגובה זו
    בך ובדומיך...
  • 3.
    אבל בטח לא מת על דיין . כולה פוזיציה מגעילה בכסות 08/06/2022 12:56
    הגב לתגובה זו
    אבל בטח לא מת על דיין . כולה פוזיציה מגעילה בכסות תחקירנית
  • 2.
    מאמינה לתחקיר עובדה ולא לבן גביר ! (ל"ת)
    דנה 08/06/2022 12:35
    הגב לתגובה זו
  • לא מבין למה ? גם לגברת אילנה יש אג'נדה ברורה והכל מקדש (ל"ת)
    לא תומך בן גביר בכלל 09/06/2022 08:26
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ניקו 08/06/2022 11:56
    הגב לתגובה זו
    נכשלים והזויים וזו דעתי
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.