ראש עיר, רוצה לארח את האירוויזיון? הנה דף ההנחיות של כאן
תאגיד השידור כאן פרסם היום (יום א') הנחיות לערים המעוניינות לארח את האירוויזיון שיתקיים בשנה הבאה בישראל. כפי שפורסם בשבוע שעבר בטוויטר של אייס, נציגות מ-4 ערים – תל אביב, חיפה, ירושלים ואילת - כבר נפגשו עם אנשי התאגיד כדי לקיים דיונים ראשוניים לגבי האירוע עצמו. ההזמנה להציע רשמית את הערים - מוגבלת עד ל-17 ביולי, כלומר שבוע הבא.
ההנחיות כוללת גודל אולם וקירויו, מספר חדרי מלון בסמוך למתחם האירוע, אירועים נלווים ועוד. בתאגיד אומרים כי הוא "גיבש מספר קריטריונים שהם בבחינת חובה עבור העיר המארחת... התאגיד מעוניין לבחון ערים ו/או רשויות מקומיות העומדות בקריטריונים שלהלן, והמעוניינות לארח את תחרות אירוויזיון 2019. מובהר, כי התאגיד כבר החל בהליך בדיקה מול מספר ערים העומדות למיטב ידיעתו בקריטריונים אלו, והוא שומר על זכותו להמשיך בבדיקה מול ערים אלו ומול ערים ו/או רשויות מעוניינות אחרות. יובהר, כי הליך הבדיקה הינו הליך פטור ממכרז. התאגיד יהיה רשאי אך לא חייב, לבחון הצעות שיופנו אליו ו/או לנהל מו"מ עם עיריות ו/או רשויות מתאימות, ו/או לפנות לעיריות ו/או רשויות נוספות גם אם לא פנו אליו, בהתאם לשיקול דעתו הבלעדי, לצרכיו, ובכפוף להוראות איגוד השידור האירופי בנושא. ההחלטה הסופית בדבר מיקום אירוח האירוויזיון תתקבל על ידי התאגיד, בשיתוף ובאישור איגוד השידור האירופי, ומבלי שלעירייה או לרשות כלשהי תהיה כל טענה בעניין".
על פי הנחיות איגוד השידור האירופי EBU, התחרות צריכה להיערך באולם מקורה וסגור לחלוטין, וגודל האולם אמור להכיל 8,000-12,000 צופים, במקומות ישיבה ועמידה. בשל שיקולי לוחות זמנים, התאגיד ייתן יתרון מובהק לעיר שתוכל להציג אולם קיים שעונה על הדרישות אלה – כלומר אולם שהתאמתו לדרישות יחסית פשוטה. כלל ההתאמות הנדרשות באולם, ככל שנדרשות התאמות כאמור, תבוצענה על חשבון העיר.
- בת 22 שווה מעל 50 מיליון שקל: האימפריה של נועה קירל
- מול גמר האירוויזיון: 17% לחתונמי, 11.7% לשנות ה-90
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נטע ברזילי בגמר האירוויזיון 2018 (צילום גטי אימג'ס)
על העיר המתמודדת להציג בסמוך לאולם האירוע מתחם שבו ניתן יהיה להקים מתחם שידור, מתחם משרדים להפקה ולתאגיד וכן מתחם עיתונות המתאים לכ-1,500 עיתונאים. על האולם להיות בזמינות מלאה ובלעדית בחודשים מארס עד מאי 2019. במאי אמור להתקיים כאמור האירוויזיון.
העיר המתמודדת צריכה גם להכיל לפחות 3,000 חדרי מלון ברמות אירוח שונות, לפרקי זמן שבין מספר ימים ועד כשבועיים וחצי בחודש מאי, עבור המשלחות ואורחים רשמיים וכן לפרק זמן של מספר ימים עבור כ-100 אורחים המגיעים לכנס בחודש מארס.
בנוסף, העיר המארחת תידרש לארח על חשבונה מספר אירועים נלווים, לרבות כל היבטי הפקת אירועים אלה: מזון ושתיה למספר מצומצם של אירועים רשמיים ואירועי אח"מים, אבטחה, ביטוח, תשתיות, לרבות תשתיות לכיסוי האירוע על ידי התקשורת, לוגיסטיקה ועוד. התאגיד מבקש שהעיר צריכה להיות בעלת מתחמים אפשריים לאירוח אירועים מעין אלה הכוללים אלפי משתתפים.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
אחד הסעיפים של התאגיד הוא סעיף ההשקעה הכלכלית. בכאן אומרים כי "בשל היתרונות הרבים הקיימים לעיר המארחת (בכלל זה, רווח כלכלי, תיירותי, מוניטין וכיו"ב), העיר שתיבחר לארח את תחרות האירוויזיון תידרש להשקיע השקעה כלכלית, כהשקעה במתקנים ובאירועים המפורטים לעיל ויתכן שגם כהשקעה כלכלית ישירה".
יש לציין כי לגבי האולם המקורה, ישנם 2 אולמות כדורסל גדולים בישראל – היכל יד אליהו בתל אביב, והארנה בירושלים – שניהם מכילים כיום כ-11 אלף מקומות ישיבה, לפני התאמתם לאירוע עצמו, שיקטין את מספר האנשים שיוכלו להיכנס אליהם. ישנם 2 אצטדיונים גדולים – בירושלים ובחיפה, אולם הם אינם מקורים. עיריית אילת מציעה לעשות שימוש ב-2 אנגרים בנמל, שיאפשר לאכלס אלפי צופים.
- 1.מאוכזב 10/07/2018 22:50הגב לתגובה זוולא לבחור בחיפה. הדרישה של גג קיים ואטום לחלוטין היא דרישה מחמירה מאלה של ה-EBU. למה הפחיתו ל-8,000 צופים כשבדרך כלל יש דרישה של 10,000 מקומות ישיבה? שוב כדי להתאים לתל אביב. הברנז'ה התל אביבית מציבה תנאים שמתאימים לה והיא גם זו שתבחר. במקום למנף את האירוויזיון כדי ליצור מוקד תיירותי חדש ממשיכים וטוחנים את תל אביב...

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.