נטע ברזילי TOY
צילום: מסך מתוך הקליפ
פרסום ראשון

מריחים זכייה: התקשורת הישראלית נוהרת לאירוויזיון בליסבון

סוכנויות ההימורים שמות את הז'יטונים על נטע ברזילי, כך גם מועדוני מעריצי האירוויזיון – וכל האקרדיטציות שקיבל כאן "נחטפו" ע"י נציגי תקשורת ישראלים
אלכסנדר כץ | (3)

נציגים רבים של גופי תקשורת ישראלית יעשו בשבוע הקרוב את דרכם לבירת פורטוגל, שם תערך תחרות האירוויזיון. לאייס נודע כי 25 גופים ישראלים כבר קיבלו אקרדיטציות לכניסה לחזרות לאירוע, השתתפות במסיבות עיתונאים והגעה אל מאחורי הקלעים במהלך חצאי הגמר והגמר. כל השידורים יועברו בכאן 11.   הסיבה להתנפלות הישראלית והרצון ללוות את המשלחת הישראלית, נעוצה בסוכנויות ההימורים ברחבי העולם, שמעניקות את המקום הראשון לשיר הישראלי TOY של נטע ברזילי. גם מועדוני מעריצים של האירוויזיון ברחבי העולם אוהבים מאד את השיר, ומעניקים לו את הזכייה.

זווית נוספת המעידה על האפשרות לזכייה, היא החוזקה הוויראלית של השיר הישראלי: עד כה נרשמו בקליפ הבינ"ל של ברזילי יותר מ-16 מיליון צפיות, ובפלטפורמות הדייגטליות של כאן – כ-17 מיליון. במקום השני נמצא השיר שמייצג את ספרד – עם 5.2 מיליון צפיות, ובמקום השלישי – השיר הבולגרי עם 3.7 מיליון צפיות.

 

  בנוסף לצוות גדול של כאן 11 שישדר את האירוע – 2 שידורי חצי גמר, ומשדר גמר ביום שבת הבא, גם נציגי ערוצים נוספים יגיעו לליסבון, בהם רשת 13, ערוץ עשר וחדשות 2, כמו גם התכנית ערב טוב עם גיא פינס, mako, וואלה, ynet, ידיעות אחרונות, אתר הנוער פרוגי, E!  הישראלי, טיים אאוט תל אביב, גלובס, גל"צ, הארץ, ישראל היום, ערוץ הבידור, mynet, אונלייף ועוד.   לכל מדינה משתתפת מוקצים מספר מסוים של אקרדיטציות לגוף המשדר, כמו גם לעיתונאים מלווים ואוהדי אירוויזיון. לישראל הוקצו 25 אישורים למערכות, שמוענקים לתקשורת הישראלית באמצעות תאגיד השידור כאן. למעט עיתון יומי אחד, כל גופי התקשורת הגדולים יגיעו לשם, אם בשליחת כתבים בישראלים, או בניוד נציגיהם באירופה אל הבירה הפורטוגלית, במטרה לתפוס את הזכייה, אם תהיה כזו.

שלב גמר האירוויזיון בשנה שעברה בו לקח חלק אימרי זיו הניב נתון פושר מאד של 15.5 לערוץ 1, ביום האחרון לקיומו, כאשר מהודרת מבט כבר לא שודרה, הערב הורכב משידורים חוזרים, ולא היה לוח שידורים פעיל כבר כשבוע. שנה לפני כן משדר הגמר בהשתתפות חובי סטאר גרף 20.8% ופיק של 27.7%, ואילו ב-2015 - בו השתתף נדב גדג', רשם משדר הגמר 18.6% ופיק של 21.9%. בשנים שלפני כן נציג ישראלי לא העפיל לגמר, לכן נתוני הצפייה היו נמוכים משמעותית.

קשה לומר מה יהיה הרייטינג של המשדר בשבת בעוד כמעט שבועיים, בעידן טלוויוני שונה לחלוטין - עם תאגיד ובלי רשות השידור, אחרי הפיצול ערוץ 2, וכשהאח הגדול מולה (במוצ"ש הבא). ולמרות זאת גורמים בתאגיד מקווים להגיע לפחות לנתונים של השנה שעברה.   

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ההררי 30/04/2018 12:18
    הגב לתגובה זו
    הסיבה: עזה
  • ניצחנו 25/05/2018 17:41
    הגב לתגובה זו
    ניצחנו
  • 1.
    ציפינו למשהו חדש מהתאגיד ולא להיתלות בפיקים של ערוץ 1 (ל"ת)
    Same of the same 30/04/2018 09:18
    הגב לתגובה זו