פרסום ראשון

מריחים זכייה: התקשורת הישראלית נוהרת לאירוויזיון בליסבון

סוכנויות ההימורים שמות את הז'יטונים על נטע ברזילי, כך גם מועדוני מעריצי האירוויזיון – וכל האקרדיטציות שקיבל כאן "נחטפו" ע"י נציגי תקשורת ישראלים
אלכסנדר כץ | (3)

נציגים רבים של גופי תקשורת ישראלית יעשו בשבוע הקרוב את דרכם לבירת פורטוגל, שם תערך תחרות האירוויזיון. לאייס נודע כי 25 גופים ישראלים כבר קיבלו אקרדיטציות לכניסה לחזרות לאירוע, השתתפות במסיבות עיתונאים והגעה אל מאחורי הקלעים במהלך חצאי הגמר והגמר. כל השידורים יועברו בכאן 11.

 

הסיבה להתנפלות הישראלית והרצון ללוות את המשלחת הישראלית, נעוצה בסוכנויות ההימורים ברחבי העולם, שמעניקות את המקום הראשון לשיר הישראלי TOY של נטע ברזילי. גם מועדוני מעריצים של האירוויזיון ברחבי העולם אוהבים מאד את השיר, ומעניקים לו את הזכייה.

זווית נוספת המעידה על האפשרות לזכייה, היא החוזקה הוויראלית של השיר הישראלי: עד כה נרשמו בקליפ הבינ"ל של ברזילי יותר מ-16 מיליון צפיות, ובפלטפורמות הדייגטליות של כאן – כ-17 מיליון. במקום השני נמצא השיר שמייצג את ספרד – עם 5.2 מיליון צפיות, ובמקום השלישי – השיר הבולגרי עם 3.7 מיליון צפיות.

 

 

בנוסף לצוות גדול של כאן 11 שישדר את האירוע – 2 שידורי חצי גמר, ומשדר גמר ביום שבת הבא, גם נציגי ערוצים נוספים יגיעו לליסבון, בהם רשת 13, ערוץ עשר וחדשות 2, כמו גם התכנית ערב טוב עם גיא פינס, mako, וואלה, ynet, ידיעות אחרונות, אתר הנוער פרוגי, E!  הישראלי, טיים אאוט תל אביב, גלובס, גל"צ, הארץ, ישראל היום, ערוץ הבידור, mynet, אונלייף ועוד.

 

לכל מדינה משתתפת מוקצים מספר מסוים של אקרדיטציות לגוף המשדר, כמו גם לעיתונאים מלווים ואוהדי אירוויזיון. לישראל הוקצו 25 אישורים למערכות, שמוענקים לתקשורת הישראלית באמצעות תאגיד השידור כאן. למעט עיתון יומי אחד, כל גופי התקשורת הגדולים יגיעו לשם, אם בשליחת כתבים בישראלים, או בניוד נציגיהם באירופה אל הבירה הפורטוגלית, במטרה לתפוס את הזכייה, אם תהיה כזו.

שלב גמר האירוויזיון בשנה שעברה בו לקח חלק אימרי זיו הניב נתון פושר מאד של 15.5 לערוץ 1, ביום האחרון לקיומו, כאשר מהודרת מבט כבר לא שודרה, הערב הורכב משידורים חוזרים, ולא היה לוח שידורים פעיל כבר כשבוע. שנה לפני כן משדר הגמר בהשתתפות חובי סטאר גרף 20.8% ופיק של 27.7%, ואילו ב-2015 - בו השתתף נדב גדג', רשם משדר הגמר 18.6% ופיק של 21.9%. בשנים שלפני כן נציג ישראלי לא העפיל לגמר, לכן נתוני הצפייה היו נמוכים משמעותית.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

קשה לומר מה יהיה הרייטינג של המשדר בשבת בעוד כמעט שבועיים, בעידן טלוויוני שונה לחלוטין - עם תאגיד ובלי רשות השידור, אחרי הפיצול ערוץ 2, וכשהאח הגדול מולה (במוצ"ש הבא). ולמרות זאת גורמים בתאגיד מקווים להגיע לפחות לנתונים של השנה שעברה. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ההררי 30/04/2018 12:18
    הגב לתגובה זו
    הסיבה: עזה
  • ניצחנו 25/05/2018 17:41
    הגב לתגובה זו
    ניצחנו
  • 1.
    ציפינו למשהו חדש מהתאגיד ולא להיתלות בפיקים של ערוץ 1 (ל"ת)
    Same of the same 30/04/2018 09:18
    הגב לתגובה זו
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.


"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12

כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים. 

מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים. 

בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים. 

מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.