מפעל הפיס: מצגות היכולות של המשרדים נקבעו לחודש הבא
4 חודשים וחצי לאחר שהמכרז על תקציב הפרסום של מפעל הפיס יצא לדרכו, 4 הפינליסטים: אדלר חומסקי, גיתם BBDO, באומן בר ריבנאי וראובני פרידן, שהיו גם 4 המשרדים היחידים שניגשו למכרז יציגו בפני מפעל הפיס פרזנטציות בין התאריכים 17 ל-20 ביולי.
ב-11 השנים האחרונות אדלר חומסקי וגיתם BBDO משמשים כ-2 ספקי הפרסום של מפעל הפיס החולש על תקציב פרסום שנאמד בכ-70 מיליון שקל בשנה. לאורך השנים נשמעו קולות מבחוץ, לא חסרי אינטרסים, על כך שההתקשרות עם שני המשרדים נמשכת לאורך זמן רב ועל המפעל לשקול שינוי ורענון. עם זאת, יש לציין כי בענף הפרסום ישנה תמימות דעים לגבי איכות העבודה (הטובה) ששני המשרדים מספקים למפעל הפיס.
המצגות שיוצגו בפני נציגי מפעל הפיס יהיו מצגות תכלית שמטרתן להפגין את יכולות המשרד בהסתמך על עבודות עבר. מצגות תכלית נחשבות לדרישה הוגנת בקרב משרדי הפרסום, שכן באותה מידה, מפעל הפיס, גוף שמניח על כף המאזנייים 70 מיליון שקלים, היה יכול לדרוש מצגת קריאייטיב/אסטרטגיה מושקעת לפי בריף שהייתה מסדרת למשרדים לילות לבנים רבים והשקעה רבה של כסף ומשאבי כח אדם.
"הלחצים מבחוץ" הפכו בחודש האחרון למוחשיים עם מכתב ששיגר מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד למנכ"ל מפעל הפיס עמרי לוטן, ובו דרישה להבהרות בנוגע להתקשרויות של מפעל הפיס עם משרדי הפרסום שאיתם הוא עובד בשנים האחרונות.
- איידיאו: מחזיקי האג"ח דחו את הצעת החברה ודורשים פירעונות מידיים
- בראק קפיטל: נציע לשותפים בנכסים לקנות את חלקם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד כתב באב"ד: "מפעל הפיס מתקשר בשנים האחרונות עם מספר חברות פרסום. ברצוני להסב את תשומת לבך לתקציב הפרסומי הגבוה של מעל הפיס שערכו כ-50 מיליון שקל בשנה. לאור זאת, נכון כי מפעל הפיס ירענן את נהלי הפרסום הנוהגים עד כה לאור השינויים המחויבים מכוח ההיתר שפורסם ביום 14 בפברואר 2017 והן לאור ההתקשרויות ארוכות הטווח שנערכו עד כה. משרד האוצר תומך בהליך שקוף, פומבי וציבורי שפונה לכלל הציבור. אודה לבדיקתך המעמיקה בנושא".
- 2.מוכנה להתערב שאדלר זוכים שוב (ל"ת)סתוית 07/06/2017 05:51הגב לתגובה זו
- 1.אילן 06/06/2017 11:39הגב לתגובה זוהתוצאה כבר ידועה. חבל שאי אפשר להמר על זה ראובני ובאומן חיים בסרט שיש להם סיכוי
- לובטון, מה יהיה? תוסיף כבר סלפי שלך מקליד (ל"ת)שקוף 06/06/2017 13:58הגב לתגובה זו
הפתעה לא רק על המגרש: פיק של 33% למשחק בין ישראל לפורטוגל בערוץ 1

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.