מפעל הפיס: מצגות היכולות של המשרדים נקבעו לחודש הבא
4 חודשים וחצי לאחר שהמכרז על תקציב הפרסום של מפעל הפיס יצא לדרכו, 4 הפינליסטים: אדלר חומסקי, גיתם BBDO, באומן בר ריבנאי וראובני פרידן, שהיו גם 4 המשרדים היחידים שניגשו למכרז יציגו בפני מפעל הפיס פרזנטציות בין התאריכים 17 ל-20 ביולי.
ב-11 השנים האחרונות אדלר חומסקי וגיתם BBDO משמשים כ-2 ספקי הפרסום של מפעל הפיס החולש על תקציב פרסום שנאמד בכ-70 מיליון שקל בשנה. לאורך השנים נשמעו קולות מבחוץ, לא חסרי אינטרסים, על כך שההתקשרות עם שני המשרדים נמשכת לאורך זמן רב ועל המפעל לשקול שינוי ורענון. עם זאת, יש לציין כי בענף הפרסום ישנה תמימות דעים לגבי איכות העבודה (הטובה) ששני המשרדים מספקים למפעל הפיס.
המצגות שיוצגו בפני נציגי מפעל הפיס יהיו מצגות תכלית שמטרתן להפגין את יכולות המשרד בהסתמך על עבודות עבר. מצגות תכלית נחשבות לדרישה הוגנת בקרב משרדי הפרסום, שכן באותה מידה, מפעל הפיס, גוף שמניח על כף המאזנייים 70 מיליון שקלים, היה יכול לדרוש מצגת קריאייטיב/אסטרטגיה מושקעת לפי בריף שהייתה מסדרת למשרדים לילות לבנים רבים והשקעה רבה של כסף ומשאבי כח אדם.
"הלחצים מבחוץ" הפכו בחודש האחרון למוחשיים עם מכתב ששיגר מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד למנכ"ל מפעל הפיס עמרי לוטן, ובו דרישה להבהרות בנוגע להתקשרויות של מפעל הפיס עם משרדי הפרסום שאיתם הוא עובד בשנים האחרונות.
- איידיאו: מחזיקי האג"ח דחו את הצעת החברה ודורשים פירעונות מידיים
- בראק קפיטל: נציע לשותפים בנכסים לקנות את חלקם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד כתב באב"ד: "מפעל הפיס מתקשר בשנים האחרונות עם מספר חברות פרסום. ברצוני להסב את תשומת לבך לתקציב הפרסומי הגבוה של מעל הפיס שערכו כ-50 מיליון שקל בשנה. לאור זאת, נכון כי מפעל הפיס ירענן את נהלי הפרסום הנוהגים עד כה לאור השינויים המחויבים מכוח ההיתר שפורסם ביום 14 בפברואר 2017 והן לאור ההתקשרויות ארוכות הטווח שנערכו עד כה. משרד האוצר תומך בהליך שקוף, פומבי וציבורי שפונה לכלל הציבור. אודה לבדיקתך המעמיקה בנושא".
- 2.מוכנה להתערב שאדלר זוכים שוב (ל"ת)סתוית 07/06/2017 05:51הגב לתגובה זו
- 1.אילן 06/06/2017 11:39הגב לתגובה זוהתוצאה כבר ידועה. חבל שאי אפשר להמר על זה ראובני ובאומן חיים בסרט שיש להם סיכוי
- לובטון, מה יהיה? תוסיף כבר סלפי שלך מקליד (ל"ת)שקוף 06/06/2017 13:58הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
