חברת התוכן 'שרוטונים' תפיק סרטונים קצרים לוואטסאפ עבור לקוחות מסחריים
חברת 'שרוטונים' - יצרנית תכני הוידאו תפיק סרטונים שיוקיים קצרים והומוריסטיים תחת השם "מיני שרוטונים" - עבור לקוחות מסחריים המיועדים להפצה ויראלית באפליקציית הוואטסאפ.
הסרטונים צפויים להופיע בראשית דרכם ביוטיוב ולאחר מכן יותאמו להפצה בוואטסאפ. לדברי שחר בר דוד מייסד ומנכ"ל שרוטונים "החידוש הוא למעשה בכתיבה ייעודית לפלטפורמות הקצרות: וואטסאפ, אינסטגרם וגם VINE (שמצליח יותר בעולם ופחות בישראל). החומרים עולים ליוטיוב רק 'בנוסף', הדגש הוא על כתיבה שתעביר את המסר ותספיק להעלות חיוך ב-15 שניות בניגוד להתנהלות עד היום שבה כדי לייצר 15 שניות היה נהוג 'לגזור מתוך' תוכן שבפועל נכתב למדיה אחרת לגמרי".
ניב פועל, שותפו של בר דוד להקמת החברה המשמש גם כסמנכ"ל קריאטיב מסביר כי המונח סרטון קצר "מתייחס לעולם שבו טכנולוגיות מתפתחות בקצב מסחרר ובכל חודש צצה פלטפורמה חדשה. בתחילת דרכנו לפני 7 שנים כיוונו לעולמות של 2-3 דק', שמהר מאד הפכו ל1.5-2 ובתקופה האחרונה בעיקר בשל חוסר הסבלנות של הצופים, שנולד אולי מריבוי המסרים שהצרכן הממוצע סופג מדי יום בשלל המדיות השונות - זה עולם מהיר וה"סרטון הקצר" זו הבדיחת בזוקה של פעם בעידן הדיגיטלי של 2014, אנחנו קוראים לזה 'שטותונים'".
-איך מודדים את ההצלחה, באילו פרמטרים?
לדברי פועל "אפשר לפתח על זה דיון פילוסופי שלם. באופן כללי נכון להיום מנהלי שיווק עדיין מודדים הצלחה בכלים שהם פחות רלוונטיים לתקופה ולמוצר. אי אפשר לרצות להיות במקום הכי נכון, טרנדי ואפקטיבי ובאותה נשימה למדוד את זה בכלים מיושנים. לכן, מבחינתי ההצלחה שלו נמדדת בדיוק כמו ההצלחה של "אחיו הגדול" הסרטון הארוך - בוויראליות והבאזז שהסרטון הצליח לייצר - כמה צפיות הוא גרף ולכמה ציוצים, שיתופים ולייקים הוא הצליח להגיע ברשתות החברתיות".
- מטא עולה ב-4% - אלו הגורמים שיכולים לעזור לה להמשיך ולעלות
- דילמת המונטיזציה של WhatsApp - כיצד לשלב פרסומות באפליקציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
-מה הערך המוסף ללקוח - מה היתרון שבוואטסאפ לצד הערוצים האחרים?
בר דוד מסביר כי "הוואטסאפ הוא למעשה הפלטפורמה האישית ביותר שכל אחד מאיתנו מחזיק היום, ובעיני גם הרשת החברתית הפעילה ביותר, במיוחד שזה קרוב לכיס. זה מלא באנשים הקרובים אלינו ביותר ובצ'אטים הפעילים ביותר שלנו מהחברים ועבודה ועד הוואטסאפ המשפחתי. בניגוד למדיות אחרות - שמהר מאד גררו אליהן מפרסמים, תוכן שיווקי וספאמרים - התחושה היא שאת הוואטסאפ עדיין "לא ניסו לחלל" וזאת מכיוון שלמפרסמים ברור שהם מוגבלים לחוקי הספאם ולכן הם נדרשים ליצירתיות מקסימלית ופעילויות שיווקיות ממוקדות ע"מ להשכיל ולנצל את הזירה החזקה ביותר בעולם".
לדבריו "כאן נכנס לתמונה הערך המוסף בעבודה מולנו, מכיוון שאנחנו מגיעים מתוך עולמות התוכן ההומוריסטי, אנחנו תמיד עם היד על הדופק בכל מה שקשור לטרנדים ותופעות רשת, החל מריקודים ויראליים של קוריאנים ועד אתגרי קרח".
- 9.מה עושים בשופינג? 09/09/2015 20:19הגב לתגובה זושני הבנות הולכות לקניון ורבות אחת אומרת כול הקטע בשופינג זה ליקנות ממתקים השניה אומרת ששופינג זה ביכלל קניות של בגדים ואז מישהו חתיך בא ואומר להם בנות שופינג זה יום כיף בין חברות טובות ואז שניהם מבינות את המשמעות אך הם מתחילות לריב הריאשונה אומרת לבחור אני חשבתי בדיוק כמוך והשניה אומרת לא נכוןןן ואז הם שוב מתחילות לריב אח הם בעצם רבות על הבחור החתיךךך
- 8.איימי 04/09/2014 14:21הגב לתגובה זואיך הם הצליחו לחשוב על הברקה שכזאת? הם כאלו גאונים!!!
- 7.יוספוס פלאביוס 02/09/2014 11:14הגב לתגובה זוהמשיכו ככה הלאה בדרך למעלה :)
- 6.דורון 01/09/2014 22:02הגב לתגובה זואחים על מלא!!!
- 5.חבל על הזמן שהשקיעו ב"כתבה"... קשקוש (ל"ת)אלעד 01/09/2014 19:11הגב לתגובה זו
- 4.אין ספק שזה הכיוון הנכון (ל"ת)עילי 01/09/2014 19:04הגב לתגובה זו
- 3.אלי 01/09/2014 18:37הגב לתגובה זווהאמת שאני שונא לפרגן
- 2.תומר - גיתם 01/09/2014 18:07הגב לתגובה זוכל הכבוד
- 1.תותחים אחד אחד (ל"ת)איציק 01/09/2014 17:30הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
