אדם שוב
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

שוב אדם שוב: Refresh זכתה במכרז המדיה החברתית של משרד הבריאות

ההליך המכרזי שהתעכב לאחר ערעור שהגישה אחת המתמודדות הסתיים עם זכייתה של Refresh. על פי הערכות התקציב צפוי לעמוד על כמיליון שקלים
משה בנימין | (12)

סוכנות הדיגיטל Refresh בבעלותו של אדם שוב מחזקת את אחיזתה בגזרת הלקוחות הציבוריים-ממשלתיים. בתום הליך מכרזי ארוך זכתה החברה במכרז על תקציב המדיה החברתית והדיגיטל של משרד הבריאות. על פי הערכות בשוק הפרסום צפוי התקציב לעמוד על כמיליון שקלים, מה שהופך אותו לאחד הבולטים בתחום הציבורי ובכלל.

כאמור, ההליך המכרזי התעכב לאחר שאחת החברות שהתמודדו על התקציב הגישה למשרד הבריאות ערעור על פסילתה. לבסוף החליטה ועדת המכרזים של משרד הבריאות כי הצעתה של Refresh היא זו שהשיגה את הציון המשוקלל הגבוה ביותר מבין המתמודדים.

Refresh תטפל ביצירת אסטרטגיית המדיה החברתית והדיגיטל של משרד הבריאות, שלוחותיו ואגפיו וכן תיישם ותוציא לפועל את העבודה בזירות הדיגיטליות השונות. יצוין כי עד כה משרד הבריאות פעל בעיקר באמצעות מערך הדוברות שלו אך לא נעזר באנשי מקצוע חיצוניים. עם צמיחת הפעילות בגזרת האינטרנט ובעיקר בעמוד הפייסבוק של המשרד המונה כמעט 90,000 ישראלים הוחלט במשרד להיעזר בשירותי סוכנות מקצועית.

תקציב הדיגיטל של המשרד כולל בתוכו ניהול מלא של עמודי המשרד ברשתות החברתיות, תפעול זירת היוטיוב שלו, יישום וניהול של רעיונות קריאטיביים לקידום פעילויות המשרד וכן ניטור וניתוח אזכורים אודותיו ברחבי האינטרנט. פעילות זו תבוסס גם על רכישת מדיה לקידום תכניות ההסברה של המשרד.

בשוק המדיה החברתית הצעיר בישראל, Refresh נחשבת לאחת מחלוצות סוכנויות הדיגיטל בישראל. החברה מטפלת במותגים מסחריים רבים ובהם קבוצת 'דור אלון', רשת המרכולים AM-PM, 'רולדין', 'סטולי' ו'ייגרמייסטר' וכן בארגונים ציבוריים ובהם: מפעל הפיס, המדען הראשי ועיריית ירושלים. באחרונה גם זכתה החברה במכרז של הכנסת ליצירת אסטרטגיית הדיגיטל של בית המחוקקים.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    דביר 23/07/2014 17:24
    הגב לתגובה זו
    צהוב מקנאה. הדביר (:
  • 7.
    מה לריפרש ולדיגטאל - בקושי פייסבוק (ל"ת)
    עידן 23/07/2014 14:31
    הגב לתגובה זו
  • הו, הקנאה אוכלת אה? (; (ל"ת)
    דובי 23/07/2014 19:59
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אי-דיוקים 23/07/2014 08:26
    הגב לתגובה זו
    "עד כה משרד הבריאות פעל בעיקר באמצעות מערך הדוברות שלו אך לא נעזר באנשי מקצוע חיצוניים" - ממש לא! טופלו ע"י חברה חיצונית, לא סתם הגיעו לכ 90 אלף אוהדים....
  • עם מי?? (ל"ת)
    אייס 23/07/2014 17:29
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    22/07/2014 15:56
    הגב לתגובה זו
    זירות דיגיטליות.אסטרטגיה הדיגיטל בשירות השונות. נו, באמת. מה זה השטויות האלה?
  • ירון 22/07/2014 18:55
    הגב לתגובה זו
    כי פעילות דיגיטל רצינית היא כיום הרבה יותר מ״פוסטים בפייס״. אבל הבעיה היא שחלק גדול מהשרלטנים בתחום לא יודעים לעשות כלום חוץ מפוסטים בפייס. לכן יש מקצוענים ויש ברברנים
  • או שאני מתחום אחר. זו גם אפשרות (ל"ת)
    23/07/2014 10:44
  • 4.
    מוריד ת'כובע (ל"ת)
    ירון טבת 22/07/2014 11:36
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אליפותתתתתתת (ל"ת)
    גיא נ. 22/07/2014 11:18
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דביר 22/07/2014 11:10
    הגב לתגובה זו
    לדעתי הוא היה מסובך מאוד להבנה. מאחל בהצלחה עם האתגר הזה אבל יהיה להם לא קל
  • 1.
    תותחים (ל"ת)
    יוני רון 22/07/2014 11:02
    הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.