צהר. חגיגה של גבינות ונקניקים
צילום: צהר. צילום מסך של המודעה

הפאדיחה של 'צהר': לא תאמינו איזו תמונה מפנה גולשים לתיקון ליל שבועות

כמדי שנה עורך הארגון את 'תיקון ליל שבועות' יחד עם ה'צוותא'. במודעת הפייסבוק לקידום האירוע הופיעה תמונה מביכה שחמקה מעיני רבני הארגון
משה בנימין | (4)

כמדי שנה, ב-4 השנים האחרונות, ארגון רבני צהר מקיים את אירוע תיקון ליל שבועות יחד עם מועדון הצוותא. הארגון שנחשב למעין אלטרנטיבה אורתודוקסית מתונה לזרם הרבני הממוסד, ומקיים פעולות מבורכות רבות לקידום השיח בין חילונים ליהודים, לא שיער בנפשו שהמודעה שמזמינה את הגולשים לאירוע שבועות השנתי תהיה יותר עד כדי כך אלטרנטיבית.

לקראת אירוע תיקון ליל שבועות (שיתקיים מחר בלילה), בהשתתפות רבנים ואנשי רוח רבים, ביקש ארגון צהר לצאת בקמפיין פרסום בפייסבוק, שקורא לגולשים להגיע. עם זאת, התמונה שנבחרה לככב במודעת הפרסום היא כזו שאף רב מרבני צהר לא היה מאשר - צלחת של גבינות ממגוון סוגים ולצידם יחד, רחמנא ליצלן, פרוסות נקניק נחות להן באין מפריע.

התמונה המביכה במודעת הפרסום בפייסבוק

מן הסתם מדובר בטעות שמקורה במעצב הגרפי עימו עובד הארגון - טעות שמוכיחה בפעם המי יודע כמה שמה שעולה בזול עולה בסוף ביוקר. דובר 'צהר' חזי דרקסלר סירב למסור את שמו, אך ציין שלא מדובר בגוף מוכר בענף אלא בעצמאי שמעניק לארגון שירותי פרסום. לדברי דרקסלר: "כמובן שמדובר בטעות".

נציין שבאירוע ישתתפו גברי ברגיל, לינוי בר גפן, עינת ברזילי, יוכי ברנדס, ד"ר שלי גולדברג, ד"ר משה הלינגר, יועז הנדל, אסף זמיר, פרופ' יאיר זקוביץ, יורם טהרלב, ח"כ ד"ר עליזה לביא , קובי מידן, עמית סגל ועוד.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    חנה אייזנמן 08/06/2014 08:50
    הגב לתגובה זו
    אחד האמצעים להוציא את עם ישראל לשמד.
  • 2.
    יורם 04/06/2014 18:23
    הגב לתגובה זו
    "מקיים פעולות מבורכות רבות לקידום השיח בין חילונים ליהודים"(שורה 3 בכתבה) כאילו חילונים הם לא יהודים
  • הפוך יורם - התכוונו לכתוב בין יהודים לחרדים (ל"ת)
    רב-תו 06/06/2014 12:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יאיר 03/06/2014 11:14
    הגב לתגובה זו
    אז מזה בשר וחלב..קטן עליהם..
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.