אבי בניהו
צילום: צילום: אלכסנדר כץ

ידיעות והארץ יוסרו מהתביעה של בניהו: "אילן שילוח הוא המשמיץ ומוציא הדיבה"

בתצהיר שהגיש, מודה יו"ר מקאן אריקסון כי הוא הזמין את מודעת "הפוטש בקריה". בניהו אמר הבוקר לגל"צ: העיתונים נתבעו טכנית, שילוח ייתבע"
אלכסנדר כץ | (4)

דובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו , מתכוון לצרף את שמו של יו"ר משרד הפרסום מקאן אריקסון אילן שילוח לכתב התביעה שהגיש, בעקבות הודעתו של שילוח כי הוא זה שהזמין את "מודעת הפוטש בקריה" שפורסמה בעיתונות.

במודעה שפורסמה בעיתונות נכתב "הפוטש בקריה הצליח (כנראה)" ונכתב עוד כי "חבורת גבי אשכנזי, אבי בניהו, הרפז ועיתונאי החצר שלהם עומדים לנצח ולסכל את בחירתו הדמוקרטית של גלנט לרמטכ"ל; מבקר המדינה תאב הפרסום האישי דחק עצמו לעסוק בנושא לאחר שהתחייב לא לעשות כן וניפח טעות מנהלית מ-2003 לשקר גדול".

כזכור, בעקבות פרסום המודעות בהארץ ובידיעות אחרונות, בניהו הגיש תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד 'ידיעות אחרונות', 'הארץ' ומקאן אריקסון בסך 2.5 מיליון שקלים, ודרש לחשוף את מזמין ומממן המודעות.

בראיון לרזי ברקאי ב'מה בוער' הבוקר (יום ד') בגל"צ, אמר בניהו כי הוא יסיר את שמותיהם של העיתונים מכתב התביעה, וייצרף את שמו של שילוח: "העיתונים נתבעו טכנית, אילן שילוח הוא המשמיץ והמוציא דיבה והוא ייתבע".

בתצהיר שהגיש לאחרונה לבית המשפט, ציין שילוח כי "את נוסח המודעה כתבתי בעצמי", אולם חשף כי "ביקשתי מאלדד וינברגר (סמנכ"ל קריאטיב במקאן באותה עת) ומרונה יעקובי (מנהלת קריאטיב במקאן) לעבור על נוסח המודעה ולעצב אותה. לאחר שהמודעה עוצבה, שוחחתי עם אריה הרבסט, מנהל רכש מדיה בעיתונות במקאן, על מנת שיזמין את המודעה מהעיתונים".

ההחלטה להזמין את המודעות הגיעה לאחר שנחשף לפרסומים בתקשורת אודות הסכסוך בין הרמטכ"ל גבי אשכנזי ודובר צה"ל בניהו, לבין שר הביטחון אהוד ברק והאלוף יואב גלנט.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אחרי כל הפרסום הללו מישהו באמת שוכר את בניהו? (ל"ת)
    דני 21/08/2013 16:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יובל 21/08/2013 13:29
    הגב לתגובה זו
    כי כל הזמן הוא טען שזה היה בהזמנת גורם שלישי. גם כשזה הגיע לבית המשפט הוא המשיך לשקר. ומה הקשר לאבא של שירה אשתו?
  • 1.
    יוד אלף 21/08/2013 13:03
    הגב לתגובה זו
    אז ככה. נדמה לי כשדובר על פרשית עמנואל רוזן, יוחס גם דבר דומה לאבי בניהו. זאת גם זאת. אבי בניהו הגיש את התביעה..כדי שיוכל להצדיק את עיסוקו העכשווי כיחצן . תמיד אבל תמיד, לפי מיטב ידיעתי והערכתי תביעות מהסוג הזה , לא מגיעות לכלל דיון, אי התובע מסיר אותן מעל הפרק. כשהוא מנקודת ראותו יענו, יצא נקי בזמן הנכון. אבל לאבי בניהו הלכלכן מחכים ימים קשים , וטוב שכך. אישית הייתי שולח איש כזה לבית סוהר. לפעול נגד שר הבטחון נו באמת. אבי בניהו לך לך מארצך אל ארץ אחרת...משהו כמו אמריקה או פקיסטן. אבל לך לך...
  • 21/08/2013 13:47
    הגב לתגובה זו
    המדינה תסער מהסיפורים שעוד יתגלו מהקריה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.