גדעון לוי הארץ
צילום: צילום מסך: לונדון וקירשנבאום, ערוץ 10

יהיה חם: גדעון לוי ייפגש עם משפחות האסירים היהודים - בעקבות טור שפרסם

לאייס נודע כי משפחות עמי פופר, שחק בוטביקה, עופר גמליאל ושחר דביר זלינגר, ביקשו להיפגש עם לוי לאחר קריאתו לשחרר מחבלים ערבים-ישראלים
אלכסנדר כץ |
נושאים בכתבה גדעון לוי הארץ

טור של גדעון לוי בהארץ, שקרא לשחרר גם מחבלים ערבים-ישראלים, הוביל דווקא לפגישה שתתקיים בינו לבין משפחות מחבלים יהודים - כך נודע לאייס. הפגישה אמורה להתקיים מחר (יום ה') בתל אביב, עם המשפחות של עמי פופר, שחק בוטביקה, עופר גמליאל ושחר דביר זלינגר.

בטורו מיום חמישי שעבר תחת הכותרת "שחררו גם אותם", קרא לוי - שידוע בעמדותיו השמאליות והרדיקליות - לשחרר גם את המחבלים הערבים אזרחי ישראל, במסגרת המחוות לרשות הפלסטינאית עם תחילתו מחדש של המו"מ. "אני משתוקק לראות את כרים ומאהר יונס... השחרור שלו (של ואליד דקה, א"כ) ושל חבריו לא יהיה רק יום קשה, אלא גם יום חג". בהמשך הוסיף כי "שחרורם יכאיב למרבית בני המשפחות של קורבנותיהם. זה טבעי, מובן ומוצדק. אבל במדינת חוק לא הקורבנות הם החורצים את הדין. במערכת ההסתה נגד האסירים הפלסטינים, משמשות משפחות השכול רק כאמצעי לליבוי יצרים".

בעקבות הטור, ביקשו כאמור המשפחות של האסירים היהודים, באמצעות עמותת חננו, להיפגש עמו. כמובן, שלא מדובר בל"ו צדיקים: עמי פופר ירה ב-1990 ב-7 פועלים פלסטינאים, הרג אותם ונידון ל-7 מאסרי עולם; שחר בוטביקה נידון ל-8.5 שנים על כך שחטף פלסטינאי והרג אותו כשהשליכו מהג'יפ הצבאי; עופר גמליאל ממחתרת בת עין, נידון ב-2003 ל-15 שנות מאסר והמחוזי ביטל לאחרונה את שחרורו המוקדם; ושחר דביר זלינגר ממחתרת בית עין, נידון ל-8 שנות מאסר.

גדעון לוי מאשר בשיחה עם אייס כי קיבל פניה ממשפחות האסירים היהודים, וכי הוא צפוי להיפגש עמם: "זה לא קורה הרבה שמבקשים להיפגש איתי בעקבות הכתיבה שלי, אבל זה קורה. הם פנו אליי וביקשו לדבר איתי, והסכמתי להיפגש. מי שמבקש ממני, אני נענה לכך".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.