מיה אורן לכודים
צילום: Getty images Israel
מדור חדש

אייס במדור חדש בשיתוף iSOCIA: האנשים שטווים את הרשתות החברתיות

פייסבוק, לינקדאין או בכלל סלולר? מה תקציב פעילות הניו-מדיה? מיהו לקוח החלומות ולמי צריך לפרגן? והשבוע: מיה אורן, מנהלת תוכן מדיה חברתית בחברת הדקה ה-90, האורחת הראשונה במדור השבועי החדש 'לכודים'
קובי גמליאל | (8)

מיה אורן היא האורחת הראשונה בלכודים - המדור החדש של אתר אייס בשיתוף עם iSOCIA - חברה המתמחה בניהול מוניטין חברתי. ב'לכודים' נחשוף מדי שבוע את האנשים העומדים מאחורי דפי הפייסבוק השונים.

אורן, תל אביבית בת 35, עובדת כמנהלת תוכן מדיה חברתית במחלקת השיווק והסחר של קבוצת הדקה ה-90. לא תעשו לייק לדף של החברה?

לפני כן עבדה במחלקת התוכן של 5min Media (שנרכשה לפני כ-3 שנים על ידי ענקית האינטרנט AOL) תחילה כעורכת וידאו ומאוחר יותר כעורכת תוכן. בנוסף, אורן עבדה במחלקת האינטרנט של ערוץ 24 (לפני שנמכר ל'קשת') כעורכת תוכן וסגנית עורך ראשי באתר הערוץ, וכמנהלת מוצרים בתחום המוזיקה ועורכת תוכן ביורופאן, חברה שעוסקת בהקמת והפעלת ערוצי תוכן סלולריים.

היא הבעלים הגאה של אייפון 4, ואפילו לא מתביישת בכך. יש לה 858 חברים בפייסבוק, ו-1,499 עוקבים באינסטגרם. אולי אתם תהיו ה-1,500?

באיזה פלטפורמות אתם פועלים?

כרגע הפעילות שלנו מתמקדת בעיקר בדפים העסקיים שלנו בפייסבוק ובגוגל פלוס. לאחרונה התחלנו להפעיל חשבון טוויטר ובעתיד הקרוב נשיק גם חשבון אינסטגרם מושקע.

מי קהל היעד שלכם? עם כמה מהם יש לך "מערכת יחסים" קבועה?

קהל היעד שלנו הוא כלל הציבור בישראל עם דגש על כאלה שאוהבים לצאת לנופשים וחופשות. משפחות, זוגות, יחידים, צעירים ומבוגרים - יש לנו מה להציע לכולם. באופן טבעי, אנחנו מנהלים "מערכת יחסים" קבועה עם העוקבים שלנו ברשתות החברתיות.

באיזו תדירות אתם מעדכנים את עמוד הפייסבוק?

משתדלים לעדכן אותו לפחות פעמיים ביום עם מינון נכון בין פוסטים שיווקיים, מכירתיים וחווייתיים בעלי ערך מוסף.

איך את מניעה לפעולה ולאיזה פעולה?

העלאת פוסטים קצרים, ממוקדים ואטרקטיביים שמעוררים סקרנות בקרב הקהל היא המפתח. אני מעלה בעיקר פוסטים פתוחים שיוצרים פתח לתגובות, תחרויות וחידונים נושאי פרסים שמביאים איתם דיונים ארוכים, ופוסטים קצרים ומרהיבים בעלי אופי של סקופ או מבצע, שמובילים ללחיצות על קישורים לאתר הדקה ה-90. משם הדרך למכירת המוצרים שלנו מתקצרת.

מהי מטרת הפעילות ברשתות החברתיות?

המטרה היא להגיע ללקוחות חדשים, אך באותה מידה ליצור שיח ו"מערכת יחסים" עם לקוחות קיימים תוך הקשבה לרצונות ולצרכים שלהם. הרשתות החברתיות הן פלטפורמה שיווקית נוחה, יעילה ומודרנית, כך שאנחנו מנסים לנצל אותה עד תום בדרכים מגוונות.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

איך היית מגדירה את התפקיד שלך?

מאתגר. לנסות להבין מה מעניין או מניע קבוצה כל כך גדולה של אנשים שמעולם לא פגשתי ולייצר קשר אישי בינם לבין המותג תוך שמירה על החוזק שלו בענף התיירות - זה אתגר עצום.

איך את מתמודדת עם השחיקה?

החוכמה היא להמשיך לאתגר את עצמך כל פעם מחדש. הרשתות החברתיות מתפתחות כל הזמן, פיצ'רים נוספים מוצגים בתדירות גבוהה ואני מנסה ליישם אותם עד כמה שניתן. פתיחת חשבונות ברשתות חברתיות נוספות וסנכרון שלהן אחת עם השנייה מספק עבורי אתגר תמידי, כשמעל הכל עומד מתן השירות ללקוחות וסיפוק אדיר שמתקבל עם כל לקוח מרוצה.

מהם הקווים האדומים שלך?

עברית לא תקנית, עיצוב שהוא פחות ממושלם, פגיעה בחופש הביטוי, ולהשיב ללקוח בצורה שלא מכבדת אותו, אותי ואת הדקה ה-90.

האם את מקדישה חשיבה מיוחדת לסלולר?

כמובן. נכון להיום זו המגמה המובילה ומי שלא שם או לא יהיה שם בקרוב - לא באמת יהיה קיים. האפליקציה הסלולרית של הדקה ה-90 נמצאת בשלב ההשקה שלה ואני לוקחת בחשבון גם את התחום הזה בפעולות שאני מבצעת ברשתות החברתיות.

עד כמה לדעתך העיצוב חשוב?

מאד. כשמתייחסים לשילוב בין טקסט לוויז'ואל, הדבר הראשון שהקהל פוגש זה את מה שהוא רואה. תמונה מרהיבה, באנר מסוגנן ושפה ויזואלית אחידה גורמים לתחושה נוחה ונעימה בקרב הלקוח ועוזרים לו להישאר קרוב ונאמן.

ומה הכי מעצבן אותך ברשתות, דבר אחד שהיית משנה?

ככל שהרשתות החברתיות מתקרבות יותר ויותר למיינסטרים והופכות לערוץ השיווק המוביל בכל התחומים, כך גם מתרבים מספר האנשים שמשתמשים בהן בצורה לא נאותה, חובבנית ולפעמים קצת מציקה. נורא מעצבן לראות דפים מושקעים ומעוצבים, אך דלי תוכן או ההיפך.

מה התקציב שלך לחודש אוגוסט?

כמה אלפי שקלים, כמו בכל חודש.

עד כמה את מעורבת בתקציב המדיה החברתית הכולל?

באופן חלקי מאחר ותקציב המדיה החברתית נגזר מהתקציב השנתי של הדקה ה-90. לשמחתי, החלק הארי של התקציב מושקע באונליין, כך שהסכומים אינם מתפזרים בין עשרות ערוצי שיווק.

פרגני לעמוד הישראלי הכי טוב בעיניך?

עמוד הפייסבוק של Zap Rest. הדף שלהם מנוהל בצורה פשוט מושלמת ומזמינה.

מי לקוח החלומות שלך?

שאלה מצוינת שאני לא בטוחה שיש לי תשובה עליה, אבל בטוח שלא יהיה לזה שום קשר לפוליטיקה.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    ממ 04/08/2013 01:30
    הגב לתגובה זו
    זה אמור להיות בדיחה או משהו? כי זה גרוע ממש
  • 6.
    מגה סלב !!! (ל"ת)
    גדי 31/07/2013 22:52
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    שירלי 31/07/2013 18:14
    הגב לתגובה זו
    מאותו תחום אחד מול השני, למשל את הבחורה הזאת ואת מי שמנהל דף מתחרה, כמו למשל איסתא, ואז לראות את השוני
  • 4.
    ברוך 31/07/2013 17:58
    הגב לתגובה זו
    לא רק שהבחורה הזו היא מרואיינת גרועה ולא מעניינת, היא כולה מנהלת עמוד פייסבוק לא מרשים של חברה זניחה. מה היא עשתה בחיים? במה הטביעה את חותמה? יש לה אייפון 4? אתם חייבים להיות אתר קצת יותר רציני, אחרת באמת המזבלה יעקפו אתכם
  • כבר עקפו (ל"ת)
    פחח 04/08/2013 01:30
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דני 31/07/2013 16:24
    הגב לתגובה זו
    מהכרות של שנים, מילה שלי - זכיתם !
  • 2.
    מיכל 31/07/2013 16:12
    הגב לתגובה זו
    פחות מ 1% (במקרה המעולה) בלבד מהגולשים פעיל. וגם "היא הבעלים הגאה של אייפון 4" רציני???
  • 1.
    מיה, גאים בך!!! (ל"ת)
    הדקה ה-90 31/07/2013 15:59
    הגב לתגובה זו
אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.