אייס במדור חדש בשיתוף iSOCIA: האנשים שטווים את הרשתות החברתיות
מיה אורן היא האורחת הראשונה בלכודים - המדור החדש של אתר אייס בשיתוף עם
אורן, תל אביבית בת 35, עובדת כמנהלת תוכן מדיה חברתית במחלקת השיווק והסחר של קבוצת
לפני כן עבדה במחלקת התוכן של 5min Media (שנרכשה לפני כ-3 שנים על ידי ענקית האינטרנט AOL) תחילה כעורכת וידאו ומאוחר יותר כעורכת תוכן. בנוסף, אורן עבדה במחלקת האינטרנט של ערוץ 24 (לפני שנמכר ל'קשת') כעורכת תוכן וסגנית עורך ראשי באתר הערוץ, וכמנהלת מוצרים בתחום המוזיקה ועורכת תוכן ביורופאן, חברה שעוסקת בהקמת והפעלת ערוצי תוכן סלולריים.
היא הבעלים הגאה של אייפון 4, ואפילו לא מתביישת בכך. יש לה 858 חברים
באיזה פלטפורמות אתם פועלים?
כרגע הפעילות שלנו מתמקדת בעיקר בדפים העסקיים שלנו בפייסבוק ובגוגל פלוס. לאחרונה התחלנו להפעיל חשבון טוויטר ובעתיד הקרוב נשיק גם חשבון אינסטגרם מושקע.
מי קהל היעד שלכם? עם כמה מהם יש לך "מערכת יחסים" קבועה?
קהל היעד שלנו הוא כלל הציבור בישראל עם דגש על כאלה שאוהבים לצאת לנופשים וחופשות. משפחות, זוגות, יחידים, צעירים ומבוגרים - יש לנו מה להציע לכולם. באופן טבעי, אנחנו מנהלים "מערכת יחסים" קבועה עם העוקבים שלנו ברשתות החברתיות.
באיזו תדירות אתם מעדכנים את עמוד הפייסבוק?
משתדלים לעדכן אותו לפחות פעמיים ביום עם מינון נכון בין פוסטים שיווקיים, מכירתיים וחווייתיים בעלי ערך מוסף.
איך את מניעה לפעולה ולאיזה פעולה?
העלאת פוסטים קצרים, ממוקדים ואטרקטיביים שמעוררים סקרנות בקרב הקהל היא המפתח. אני מעלה בעיקר פוסטים פתוחים שיוצרים פתח לתגובות, תחרויות וחידונים נושאי פרסים שמביאים איתם דיונים ארוכים, ופוסטים קצרים ומרהיבים בעלי אופי של סקופ או מבצע, שמובילים ללחיצות על קישורים לאתר הדקה ה-90. משם הדרך למכירת המוצרים שלנו מתקצרת.
מהי מטרת הפעילות ברשתות החברתיות?
המטרה היא להגיע ללקוחות חדשים, אך באותה מידה ליצור שיח ו"מערכת יחסים" עם לקוחות קיימים תוך הקשבה לרצונות ולצרכים שלהם. הרשתות החברתיות הן פלטפורמה שיווקית נוחה, יעילה ומודרנית, כך שאנחנו מנסים לנצל אותה עד תום בדרכים מגוונות.
- מי הזיז את מדורת השבט שלי?
- שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הכוכב הבא בראש הפריים טיים
איך היית מגדירה את התפקיד שלך?
מאתגר. לנסות להבין מה מעניין או מניע קבוצה כל כך גדולה של אנשים שמעולם לא פגשתי ולייצר קשר אישי בינם לבין המותג תוך שמירה על החוזק שלו בענף התיירות - זה אתגר עצום.
איך את מתמודדת עם השחיקה?
החוכמה היא להמשיך לאתגר את עצמך כל פעם מחדש. הרשתות החברתיות מתפתחות כל הזמן, פיצ'רים נוספים מוצגים בתדירות גבוהה ואני מנסה ליישם אותם עד כמה שניתן. פתיחת חשבונות ברשתות חברתיות נוספות וסנכרון שלהן אחת עם השנייה מספק עבורי אתגר תמידי, כשמעל הכל עומד מתן השירות ללקוחות וסיפוק אדיר שמתקבל עם כל לקוח מרוצה.
מהם הקווים האדומים שלך?
עברית לא תקנית, עיצוב שהוא פחות ממושלם, פגיעה בחופש הביטוי, ולהשיב ללקוח בצורה שלא מכבדת אותו, אותי ואת הדקה ה-90.
האם את מקדישה חשיבה מיוחדת לסלולר?
כמובן. נכון להיום זו המגמה המובילה ומי שלא שם או לא יהיה שם בקרוב - לא באמת יהיה קיים.
עד כמה לדעתך העיצוב חשוב?
מאד. כשמתייחסים לשילוב בין טקסט לוויז'ואל, הדבר הראשון שהקהל פוגש זה את מה שהוא רואה. תמונה מרהיבה, באנר מסוגנן ושפה ויזואלית אחידה גורמים לתחושה נוחה ונעימה בקרב הלקוח ועוזרים לו להישאר קרוב ונאמן.
ומה הכי מעצבן אותך ברשתות, דבר אחד שהיית משנה?
ככל שהרשתות החברתיות מתקרבות יותר ויותר למיינסטרים והופכות לערוץ השיווק המוביל בכל התחומים, כך גם מתרבים מספר האנשים שמשתמשים בהן בצורה לא נאותה, חובבנית ולפעמים קצת מציקה. נורא מעצבן לראות דפים מושקעים ומעוצבים, אך דלי תוכן או ההיפך.
מה התקציב שלך לחודש אוגוסט?
כמה אלפי שקלים, כמו בכל חודש.
עד כמה את מעורבת בתקציב המדיה החברתית הכולל?
באופן חלקי מאחר ותקציב המדיה החברתית נגזר מהתקציב השנתי של הדקה ה-90. לשמחתי, החלק הארי של התקציב מושקע באונליין, כך שהסכומים אינם מתפזרים בין עשרות ערוצי שיווק.
פרגני לעמוד הישראלי הכי טוב בעיניך?
עמוד הפייסבוק של
מי לקוח החלומות שלך?
שאלה מצוינת שאני לא בטוחה שיש לי תשובה עליה, אבל בטוח שלא יהיה לזה שום קשר לפוליטיקה.
- 7.ממ 04/08/2013 01:30הגב לתגובה זוזה אמור להיות בדיחה או משהו? כי זה גרוע ממש
- 6.מגה סלב !!! (ל"ת)גדי 31/07/2013 22:52הגב לתגובה זו
- 5.שירלי 31/07/2013 18:14הגב לתגובה זומאותו תחום אחד מול השני, למשל את הבחורה הזאת ואת מי שמנהל דף מתחרה, כמו למשל איסתא, ואז לראות את השוני
- 4.ברוך 31/07/2013 17:58הגב לתגובה זולא רק שהבחורה הזו היא מרואיינת גרועה ולא מעניינת, היא כולה מנהלת עמוד פייסבוק לא מרשים של חברה זניחה. מה היא עשתה בחיים? במה הטביעה את חותמה? יש לה אייפון 4? אתם חייבים להיות אתר קצת יותר רציני, אחרת באמת המזבלה יעקפו אתכם
- כבר עקפו (ל"ת)פחח 04/08/2013 01:30הגב לתגובה זו
- 3.דני 31/07/2013 16:24הגב לתגובה זומהכרות של שנים, מילה שלי - זכיתם !
- 2.מיכל 31/07/2013 16:12הגב לתגובה זופחות מ 1% (במקרה המעולה) בלבד מהגולשים פעיל. וגם "היא הבעלים הגאה של אייפון 4" רציני???
- 1.מיה, גאים בך!!! (ל"ת)הדקה ה-90 31/07/2013 15:59הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
