אייס במדור חדש בשיתוף iSOCIA: האנשים שטווים את הרשתות החברתיות
מיה אורן היא האורחת הראשונה בלכודים - המדור החדש של אתר אייס בשיתוף עם
אורן, תל אביבית בת 35, עובדת כמנהלת תוכן מדיה חברתית במחלקת השיווק והסחר של קבוצת
לפני כן עבדה במחלקת התוכן של 5min Media (שנרכשה לפני כ-3 שנים על ידי ענקית האינטרנט AOL) תחילה כעורכת וידאו ומאוחר יותר כעורכת תוכן. בנוסף, אורן עבדה במחלקת האינטרנט של ערוץ 24 (לפני שנמכר ל'קשת') כעורכת תוכן וסגנית עורך ראשי באתר הערוץ, וכמנהלת מוצרים בתחום המוזיקה ועורכת תוכן ביורופאן, חברה שעוסקת בהקמת והפעלת ערוצי תוכן סלולריים.
היא הבעלים הגאה של אייפון 4, ואפילו לא מתביישת בכך. יש לה 858 חברים
באיזה פלטפורמות אתם פועלים?
כרגע הפעילות שלנו מתמקדת בעיקר בדפים העסקיים שלנו בפייסבוק ובגוגל פלוס. לאחרונה התחלנו להפעיל חשבון טוויטר ובעתיד הקרוב נשיק גם חשבון אינסטגרם מושקע.
מי קהל היעד שלכם? עם כמה מהם יש לך "מערכת יחסים" קבועה?
קהל היעד שלנו הוא כלל הציבור בישראל עם דגש על כאלה שאוהבים לצאת לנופשים וחופשות. משפחות, זוגות, יחידים, צעירים ומבוגרים - יש לנו מה להציע לכולם. באופן טבעי, אנחנו מנהלים "מערכת יחסים" קבועה עם העוקבים שלנו ברשתות החברתיות.
באיזו תדירות אתם מעדכנים את עמוד הפייסבוק?
משתדלים לעדכן אותו לפחות פעמיים ביום עם מינון נכון בין פוסטים שיווקיים, מכירתיים וחווייתיים בעלי ערך מוסף.
איך את מניעה לפעולה ולאיזה פעולה?
העלאת פוסטים קצרים, ממוקדים ואטרקטיביים שמעוררים סקרנות בקרב הקהל היא המפתח. אני מעלה בעיקר פוסטים פתוחים שיוצרים פתח לתגובות, תחרויות וחידונים נושאי פרסים שמביאים איתם דיונים ארוכים, ופוסטים קצרים ומרהיבים בעלי אופי של סקופ או מבצע, שמובילים ללחיצות על קישורים לאתר הדקה ה-90. משם הדרך למכירת המוצרים שלנו מתקצרת.
מהי מטרת הפעילות ברשתות החברתיות?
המטרה היא להגיע ללקוחות חדשים, אך באותה מידה ליצור שיח ו"מערכת יחסים" עם לקוחות קיימים תוך הקשבה לרצונות ולצרכים שלהם. הרשתות החברתיות הן פלטפורמה שיווקית נוחה, יעילה ומודרנית, כך שאנחנו מנסים לנצל אותה עד תום בדרכים מגוונות.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- דני אבדיה ומי עדן בקמפיין חדש: טסים לפגוש את הכוכב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
איך היית מגדירה את התפקיד שלך?
מאתגר. לנסות להבין מה מעניין או מניע קבוצה כל כך גדולה של אנשים שמעולם לא פגשתי ולייצר קשר אישי בינם לבין המותג תוך שמירה על החוזק שלו בענף התיירות - זה אתגר עצום.
איך את מתמודדת עם השחיקה?
החוכמה היא להמשיך לאתגר את עצמך כל פעם מחדש. הרשתות החברתיות מתפתחות כל הזמן, פיצ'רים נוספים מוצגים בתדירות גבוהה ואני מנסה ליישם אותם עד כמה שניתן. פתיחת חשבונות ברשתות חברתיות נוספות וסנכרון שלהן אחת עם השנייה מספק עבורי אתגר תמידי, כשמעל הכל עומד מתן השירות ללקוחות וסיפוק אדיר שמתקבל עם כל לקוח מרוצה.
מהם הקווים האדומים שלך?
עברית לא תקנית, עיצוב שהוא פחות ממושלם, פגיעה בחופש הביטוי, ולהשיב ללקוח בצורה שלא מכבדת אותו, אותי ואת הדקה ה-90.
האם את מקדישה חשיבה מיוחדת לסלולר?
כמובן. נכון להיום זו המגמה המובילה ומי שלא שם או לא יהיה שם בקרוב - לא באמת יהיה קיים.
עד כמה לדעתך העיצוב חשוב?
מאד. כשמתייחסים לשילוב בין טקסט לוויז'ואל, הדבר הראשון שהקהל פוגש זה את מה שהוא רואה. תמונה מרהיבה, באנר מסוגנן ושפה ויזואלית אחידה גורמים לתחושה נוחה ונעימה בקרב הלקוח ועוזרים לו להישאר קרוב ונאמן.
ומה הכי מעצבן אותך ברשתות, דבר אחד שהיית משנה?
ככל שהרשתות החברתיות מתקרבות יותר ויותר למיינסטרים והופכות לערוץ השיווק המוביל בכל התחומים, כך גם מתרבים מספר האנשים שמשתמשים בהן בצורה לא נאותה, חובבנית ולפעמים קצת מציקה. נורא מעצבן לראות דפים מושקעים ומעוצבים, אך דלי תוכן או ההיפך.
מה התקציב שלך לחודש אוגוסט?
כמה אלפי שקלים, כמו בכל חודש.
עד כמה את מעורבת בתקציב המדיה החברתית הכולל?
באופן חלקי מאחר ותקציב המדיה החברתית נגזר מהתקציב השנתי של הדקה ה-90. לשמחתי, החלק הארי של התקציב מושקע באונליין, כך שהסכומים אינם מתפזרים בין עשרות ערוצי שיווק.
פרגני לעמוד הישראלי הכי טוב בעיניך?
עמוד הפייסבוק של
מי לקוח החלומות שלך?
שאלה מצוינת שאני לא בטוחה שיש לי תשובה עליה, אבל בטוח שלא יהיה לזה שום קשר לפוליטיקה.
- 7.ממ 04/08/2013 01:30הגב לתגובה זוזה אמור להיות בדיחה או משהו? כי זה גרוע ממש
- 6.מגה סלב !!! (ל"ת)גדי 31/07/2013 22:52הגב לתגובה זו
- 5.שירלי 31/07/2013 18:14הגב לתגובה זומאותו תחום אחד מול השני, למשל את הבחורה הזאת ואת מי שמנהל דף מתחרה, כמו למשל איסתא, ואז לראות את השוני
- 4.ברוך 31/07/2013 17:58הגב לתגובה זולא רק שהבחורה הזו היא מרואיינת גרועה ולא מעניינת, היא כולה מנהלת עמוד פייסבוק לא מרשים של חברה זניחה. מה היא עשתה בחיים? במה הטביעה את חותמה? יש לה אייפון 4? אתם חייבים להיות אתר קצת יותר רציני, אחרת באמת המזבלה יעקפו אתכם
- כבר עקפו (ל"ת)פחח 04/08/2013 01:30הגב לתגובה זו
- 3.דני 31/07/2013 16:24הגב לתגובה זומהכרות של שנים, מילה שלי - זכיתם !
- 2.מיכל 31/07/2013 16:12הגב לתגובה זופחות מ 1% (במקרה המעולה) בלבד מהגולשים פעיל. וגם "היא הבעלים הגאה של אייפון 4" רציני???
- 1.מיה, גאים בך!!! (ל"ת)הדקה ה-90 31/07/2013 15:59הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
