כבר עשור ל'כוכב נולד': נינט, גידי, ג'קו וצביקה חוגגים - לקראת העונה העשירית
ב-22 במאי תעלה לאוויר העונה העשירית של 'כוכב נולד', אחת התכניות הוותיקות על המסך, פצצת רייטינג שרשמה יותר מ-30% רייטינג בעונה התשיעית, ועוד היד נטויה.
באירוע שהתקיים אתמול (יום א') ב'אביגדור' בתל אביב, חנכה הזכיינית 'קשת' את העונה החדשה, עם הרבה מינגלינג, סושי ופיצות, הצגת השופטים החדשים גידי גוב ומשה פרץ, שהצטרפו לוותיקים (יותר) צדי צרפתי ו(פחות) מירי מסיקה. על הבמה אגב, הרביצה נינט סט, לא לפני שהפינליסטים של העונה האחרונה ביצעו שיר חדש.
*
אז מה יהיה לנו בעונה החדשה? גם בעונה זו צפויים שינויים בפורמט התכנית. בזכיינית החליטו להפחית את מספר התכניות בשידור חי, מה שמצביע גם על ירידה במספר התכניות בהן ההכרעה תהיה בידי קהל הצופים בבית. רק אחרי 15 תכניות "ערוכות עם דגש על הדוקו", לדברי הזכיינית, תהפוך התכנית לשידור חי ולהצבעות ב-SMSים. חידוש נוסף, שהוא נגזרת של הפחת השידורים החיים, הוא הרכבת פאנל שופטים חדש, שיכלול 12 מבכירי תעשיית המוזיקה, שיכריעו בשלב האודישנים לגבי עתידם של המתמודדים בתכנית.
ראיינה: שימרית ספקרו, צילום: גיל לופו
לראשונה ב'כוכב נולד' השופטים ישתמשו בטאבלטים במהלך האודישנים באמצעותם יבטאו את התרשמותם מהמתמודד: כתיבת ביקורת באור ירוק משמעה "עבר" ואילו אדום משמעו "לא עבר". בנוסף, לשופטים העונה יש זכות וטו - כל מתמודד חייב להשיג רוב של 3 קולות על מנת לעבור למחנה האימונים. יחד עם זאת, לכל שופט זכות אחת בכל יום אודישנים להטיל וטו ולהעביר מתמודד לשלב הבא גם אם לא קיבל רוב של קולות.
- 1.אוי. מתי יהיה הסוף הסופי של התת רמה הזה? (ל"ת)15/05/2012 13:30הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIהזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.
