'ישראל היום' חברתי מתמיד: משיק מהדורה דיגיטלית לשיתוף ודיון חברתי

העיתון 'ישראל היום' ישיק מחר את המהדורה החברתית הראשונה בישראל. מהלך דומה של הוושינגטון פוסט, הניב 10.2 מיליון משתמשים חודשיים
שימרית ספקרו | (2)

העיתון 'ישראל היום' ישיק מחר (יום ב') את המהדורה החברתית הראשונה בישראל שתהיה זמינה בדף הפייסבוק של העיתון כאפליקציה ללא תשלום. המהדורה תאפשר לגולשים להיחשף באופן אוטומטי לכתבות ולתכנים שקראו חבריהם ועשויים לעניין אותם.

בישראל היום טוענים כי העיתון וסוכנות הדיגיטל Boolba digital marketing, החלו לעבוד על פיתוח המהדורה החברתית הראשונה בישראל עוד לפני הכרזתה הרשמית של פייסבוק בחודש ינואר על פתיחת אפליקציות מסוג זה עבור קהל המפתחים בכל העולם.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

המהדורה החברתית זכתה להצלחה עולמית מייד עם השקתה. גרסת הבטא של המהדורה, הקרויה באנגלית Social reader, הושקה על ידי פייסבוק בשיתוף פעולה עם כמה מהעיתונים המובילים בעולם, כמו 'הוושינגטון פוסט', 'הוול סטריט ז'ורנל' ו'הגרדיאן' הבריטי. כעבור 3 שבועות בלבד מהשקת האפליקציה 'הוושינגטון פוסט' הציג נתון מדהים של קרוב למיליון משתמשים וכיום יש ל-social reader של הוושינגטון פוסט כ-10.2 מיליון משתמשים חודשיים.

מנכ"ל 'ישראל היום' ציפי קורן אמרה: "השקת המהדורה החברתית היא צעד משמעותי נוסף בדרך שהתווה לעצמו העיתון להתייצב בחזית החדשנות הטכנולוגית של עולם העיתונות". קורן הוסיפה כי "ישראל היום מצטרף לשורה של עיתונים מובילים בעולם שהשיקו מהדורה חברתית משלהם. אנו מזמינים את קהל קוראינו להיכנס לעמוד הפייסבוק שלנו וליהנות מהמהדורה החברתית הראשונה בישראל".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    טידרקם 02/04/2012 15:55
    הגב לתגובה זו
    לא יזיק לבדוק
  • 1.
    לא הבנתי. זה עמוד פייסבוק או אפליקציה? (ל"ת)
    ארז 02/04/2012 01:09
    הגב לתגובה זו
טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11טלי מורנו וטל ברמן, מגישי מהדורה החדשות המרכזית כאן 11. קרדיט: אתר כאן11
רייטינג

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של  204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג. 

עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג. 


בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה. 


בוקר, אמצע היום ולייט נייט 

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.