יוניטי
צילום: עדי אקשטיין

חברת UnitySCM הישראלית גייסה 8 מיליון דולר לניהול שרשרת אספקה בארגונים

החברה גייסה עד כה 13.2 מיליון דולר והיא צפויה להשתמש בכספי הגיוס הנוכחי להרחבת רשת הלקוחות ולפיתוח וגיוס עובדים נוספים למרכז המחקר והפיתוח ברמת גן
דור עצמון |

חברת יוניטי (UnitySCM) הישראלית, שפיתחה פלטפורמת מידע לניהול שרשרת האספקה בארגונים, גייסה 8 מיליון דולר בהובלת קרן ההון-סיכון Vertex Ventures ובהשתתפות קרן ההון-סיכון UpWest. החברה פיתחה טכנולוגיה המעניקה לארגונים וחברות פתרון לניהול שרשרת אספקה, שנועד לשפר את השקיפות של תהליכי העבודה ולמנוע תקלות. סך הכל גייסה החברה עד כה 13.2 מיליון דולר והיא צפויה להשתמש בכספי הגיוס הנוכחי להנגשת הפתרון שלה ללקוחות נוספים ולפיתוח וגיוס עובדים נוספים למרכז המחקר והפיתוח ברמת גן.

יוניטי נוסדה ב-2020 על ידי אמיר טייכמן וברק כהן. החברה שואפת לפתור בעיה מרכזית בניהול שרשרת אספקה בתוך מערכות מיושנות ומורכבות שאמנם זכו בשנים האחרונות לחידושים טכנולוגיים, אבל עדיין אינם מצליחים לספק עבודה מהירה ויעילה.

לפי Inbound Logistics, מנהלי שרשרת אספקה גלובלית אומרים כי הסיבות העיקריות למורכבות של שרשרת האספקה ולמידע שגוי, הן פערי נתונים, אתגרים בשינוע וחוסר שקיפות מצד הספקים. בתקופת הקורונה, המורכבויות של שרשרת האספקה ומסדי נתונים שהיו קיימים קיימים ממילא, רק גברו. חברת הייעוץ מקינזי מעריכה כי תעריפי משלוח המכולות הממוצעים בעולם גדלו פי ארבעה מאז 2019 וגם העיכובים בלוח הזמנים - עלו.

הפלטפורמה שפיתחה החברה אוספת ומאחדת באופן אוטומטי דאטה לאורך כל שרשרת האספקה, כך שהמשתמשים יכולים לראות את תמונת המצב בכל רגע: המלאי, הרכש וההזמנות, מידע על המכירות ועוד - כל זאת במטרה להאיץ את התכנון ולאזן בין המשאבים ביחידות העסקיות השונות. כמו כן, היא מציגה את הביצועים של השותפים בכדי להבטיח שאספקת החומרים עומדת ביעדי הייצור; מעקב אחר מכולות, ספקים וקבלני משנה ומסייעת לוודא שתאריכי האספקה והכמויות לא השתנו.

אמיר טייכמן, מנכ"ל ומייסד-שותף של UnitySCM: "רוב הניסיונות למודרניזציה של שרשרת האספקה נתקעים בצוואר הבקבוק של משאבי ה-IT המוגבלים, כאשר אין אינטגרציה טובה מספיק בין מסדי הנתונים והמערכות התפעוליות השונות. בכל פעם שצוותי שרשרת אספקה מנסים לרכז חומרים עבור פרוייקט כזה או אחר הם נאלצים לאחד מידע ממערכות שונות, בצורה ידנית, מה שמכביד ומסרבל את העבודה ולא מאפשר קבלת החלטות מהירה. הפלטפורמה של UnitySCM יוצרת בקלות אינטגרציה של מקורות דאטה שונים, תיקון והשלמה של נתונים לא מדויקים או לא מלאים, וכך מאפשרת לאנשי אופרציה/שרשרת אספקה גישה קלה ומהירה לכל המידע הקריטי שהם נדרשים לו, ללא השקעה ותלות במחלקות הIT".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".