חברת UnitySCM הישראלית גייסה 8 מיליון דולר לניהול שרשרת אספקה בארגונים
חברת יוניטי (UnitySCM) הישראלית, שפיתחה פלטפורמת מידע לניהול שרשרת האספקה בארגונים, גייסה 8 מיליון דולר בהובלת קרן ההון-סיכון Vertex Ventures ובהשתתפות קרן ההון-סיכון UpWest. החברה פיתחה טכנולוגיה המעניקה לארגונים וחברות פתרון לניהול שרשרת אספקה, שנועד לשפר את השקיפות של תהליכי העבודה ולמנוע תקלות. סך הכל גייסה החברה עד כה 13.2 מיליון דולר והיא צפויה להשתמש בכספי הגיוס הנוכחי להנגשת הפתרון שלה ללקוחות נוספים ולפיתוח וגיוס עובדים נוספים למרכז המחקר והפיתוח ברמת גן.
יוניטי נוסדה ב-2020 על ידי אמיר טייכמן וברק כהן. החברה שואפת לפתור בעיה מרכזית בניהול שרשרת אספקה בתוך מערכות מיושנות ומורכבות שאמנם זכו בשנים האחרונות לחידושים טכנולוגיים, אבל עדיין אינם מצליחים לספק עבודה מהירה ויעילה.
לפי Inbound Logistics, מנהלי שרשרת אספקה גלובלית אומרים כי הסיבות העיקריות למורכבות של שרשרת האספקה ולמידע שגוי, הן פערי נתונים, אתגרים בשינוע וחוסר שקיפות מצד הספקים. בתקופת הקורונה, המורכבויות של שרשרת האספקה ומסדי נתונים שהיו קיימים קיימים ממילא, רק גברו. חברת הייעוץ מקינזי מעריכה כי תעריפי משלוח המכולות הממוצעים בעולם גדלו פי ארבעה מאז 2019 וגם העיכובים בלוח הזמנים - עלו.
הפלטפורמה שפיתחה החברה אוספת ומאחדת באופן אוטומטי דאטה לאורך כל שרשרת האספקה, כך שהמשתמשים יכולים לראות את תמונת המצב בכל רגע: המלאי, הרכש וההזמנות, מידע על המכירות ועוד - כל זאת במטרה להאיץ את התכנון ולאזן בין המשאבים ביחידות העסקיות השונות. כמו כן, היא מציגה את הביצועים של השותפים בכדי להבטיח שאספקת החומרים עומדת ביעדי הייצור; מעקב אחר מכולות, ספקים וקבלני משנה ומסייעת לוודא שתאריכי האספקה והכמויות לא השתנו.
- הסטארטאפ הישראלי ששומר על ChatGPT בגיוס ענק
- Koi מגייסת 48 מיליון דולר; השווי המוערך מעל 120 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אמיר טייכמן, מנכ"ל ומייסד-שותף של UnitySCM: "רוב הניסיונות למודרניזציה של שרשרת האספקה נתקעים בצוואר הבקבוק של משאבי ה-IT המוגבלים, כאשר אין אינטגרציה טובה מספיק בין מסדי הנתונים והמערכות התפעוליות השונות. בכל פעם שצוותי שרשרת אספקה מנסים לרכז חומרים עבור פרוייקט כזה או אחר הם נאלצים לאחד מידע ממערכות שונות, בצורה ידנית, מה שמכביד ומסרבל את העבודה ולא מאפשר קבלת החלטות מהירה. הפלטפורמה של UnitySCM יוצרת בקלות אינטגרציה של מקורות דאטה שונים, תיקון והשלמה של נתונים לא מדויקים או לא מלאים, וכך מאפשרת לאנשי אופרציה/שרשרת אספקה גישה קלה ומהירה לכל המידע הקריטי שהם נדרשים לו, ללא השקעה ותלות במחלקות הIT".

המשקפיים של צוקרברג: לא קונים אותן בזול אבל הן ישנו את העולם
משקפי מטא ריי באן ב-799 דולר - עם AI מובנה וצמיד שקורא מחשבות. כל מה שצריך מהסמארטפון יהיה בצג המשקפיים מבלי להפריע לראייה; האם המשקפיים יחליפו את האייפון?
מטא (Meta), חברת האם של פייסבוק, אינסטגרם ו-וואטסאפ, חושפת מוצר פורץ דרך: משקפי מטא ריי באן דיספליי, משקפי שמש חכמים ראשונים עם מסך מובנה, במחיר של 799 דולר, הכולל גם את צמיד השליטה Meta Neural Band. מדובר בצעד נוסף בחזון של מארק צוקרברג ליצירת ממשק ישיר בין המשתמש לבין הבינה המלאכותית של החברה, מבלי לפתוח טלפון או מחשב.
ההשקה התקיימה באירוע Meta Connect 2025, שנערך ב-17-18 בספטמבר בקליפורניה, והיא מסמנת נקודת מפנה בתחום המשקפיים החכמים, כאשר מטא מציגה לראשונה מסך AR (מציאות רבודה) מובנה בעדשה הימנית. צוקרברג תיאר זאת כ-"קטגוריה חדשה של משקפי AI", שבה הטכנולוגיה הופכת לחלק טבעי מהיום־יום, ולא רק לגאדג'ט נפרד. במקביל להשקה זו, מטא הציגה גם את דגם Ray-Ban Meta דור שני במחיר נמוך יותר של 379 דולר, עם שיפורים כמו סוללה כפולה (עד 8 שעות) וצילום וידאו ב־3K, וכן את משקפי Oakley Meta Vanguard לספורטאים, במחיר 499 דולר, שמיועדים לפעילויות אקסטרים כמו רכיבה על אופני הרים או סקי, עם סוללה של 9 שעות. דגמים אלה זמינים כבר עכשיו, בעוד שהדיספליי יגיע לחנויות בארה"ב ב-30 בספטמבר, עם תמיכה ראשונית בשווקים כמו בריטניה, צרפת ואיטליה.
המשקפיים החדשים מהווים שדרוג משמעותי לדגמי מטא ריי באן הקודמים, שהושקו ב-2023 והתמקדו בעיקר בצילום, נגינת מוזיקה ושיחות קוליות. כעת, עם המסך המובנה, מטא מתקרבת יותר לחזון של "בינה מלאכותית צמודה" - AI שמלווה את המשתמש בכל רגע נתון. ההשקה הגיעה בעיצומו של אירוע שנמשך יומיים, שבו צוקרברג הדגיש את המעבר ממטאוורס טהור לבינה מלאכותית אישית, עם השקעות של מיליארדים בפיתוח Llama 3 ומודלים מתקדמים. משתמשים ראשונים תיארו את החוויה כ-"מהפכנית", אם כי ציינו גם תקלות קלות בחיבור, כמו בעיות רשת שהופיעו במהלך הנאום המרכזי.
המסך הקסום: כל המידע שאתם צריכים - ישירות מול העיניים
המסך המובנה, בעל רזולוציה של 600x600 פיקסלים, מציג תוכן ישירות בעדשה הימנית מבלי להפריע לראייה הרגילה. הוא מופיע רק כשצריך ונעלם באופן אוטומטי. בין התכונות הבולטות: הודעות טקסט משירותי מטא כמו ווטסאפ ואינסטגרם, שיחות וידאו קצרות, ניווט בזמן אמת דרך מפות של גוגל או אפל, תוצאות חיפוש מידיות מהבינה המלאכותית Meta AI, וכתוביות חיות עם תרגום בזמן אמת לשפות שונות, כולל עברית. לדוגמה, במהלך שיחה עם דובר זר, המשקפיים יכולות להציג תרגום טקסטואלי חי על המסך, מה שהופך אותן לכלי שימושי לתיירים או אנשי עסקים בינלאומיים. בנוסף, הן תומכות בהצגת תצוגות תמונה ממוזערות, כמו תצוגה מקדימה של תמונות או סרטונים, מה שמאפשר למשתמש לבדוק תוכן מבלי להסיר את המשקפיים.
- מטא מהמרת על המשקפיים החכמים החדשים שלה
- מטא תשקיע לפחות 600 מיליארד דולר בתשתיות AI עד 2028
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, המשקפיים כוללות מצלמה מתקדמת של 12 מגה־פיקסל עם זום אופטי פי 3, המאפשרת צילום תמונות באיכות גבוהה ווידאו ב-3K (שדרוג מהדגמים הקודמים שהוגבלו ל-1080p), ושיתוף ישיר לרשתות החברתיות של מטא בלחיצת כפתור. הן תומכות גם בהפעלת מוזיקה מספוטיפיי או אפל מיוזיק, שיחות קוליות עם מערך מיקרופונים של 5-6 יחידות לשמע ברור (תלוי במקור), ואפילו שליטה בסמארטפון מרחוק, כמו שינוי שירים או קבלת התראות. משקל המשקפיים עומד על 69 גרם בלבד, מה שהופך אותן לנוחות לשימוש ממושך, והן זמינות גם למי שסובל מליקויי ראיה, עם עדשות של בין -4.00 עד +4.00, כולל עדשות Transitions Ruby שמשנות צבע באור השמש.