מייסדי Popai, צילום: החברהPopai Health נחשפת עם גיוס של 11 מיליון דולר
הסטארט-אפ הישראלי שפיתח מערכת Voice AI לניהול שיחות רפואיות בארה"ב הודיע על גיוס של 11 מיליון דולר; החברה כבר פועלת עם גופי בריאות כמו Clover Health ו-Essen Healthcare
Popai Health, סטארט-אפ ישראלי הפועל בתחום הבריאות הדיגיטלית, הודיע על גיוס של 11 מיליון דולר בהובלת קרן Team8 ובהשתתפות קרן ההשקעות האמריקאית NEA ומשקיעים אסטרטגיים נוספים. החברה פיתחה פלטפורמת Voice AI - מערכת קולית מבוססת בינה מלאכותית - שמנהלת, מתעדת ומנתחת שיחות רפואיות בין צוותים רפואיים למטופלים בזמן אמת.
המערכת מאפשרת זיהוי מוקדם של מצבי סיכון רפואיים, תיעוד אוטומטי מלא של שיחות ותרגום מיידי של נתונים לפעולות טיפוליות. בכך היא חוסכת עד 20% מזמן העבודה של הצוותים הרפואיים ומונעת מצבים שבהם מידע קליני חשוב "נופל בין הכיסאות". Popai כבר פועלת עם ארגוני בריאות אמריקאיים ובהם Clover Health, שמספקת תכניות Medicare מטעם ממשל ארה"ב, ורשת המרפאות Essen Healthcare המעניקה שירות רפואי לקהילות מוחלשות בניו יורק.
לדברי החברה, הפתרון שלה מתמודד עם "האזור המת" של עולם הרפואה - שיחות טלפוניות שאינן מתועדות. בארה"ב, כ-65% מהתקשורת בין מטופלים לסגל רפואי מתבצעת בשיחות טלפון, ורובן אינן מתועדות כלל. מערכת Popai ממירה את האינטראקציות האלו למאגר נתונים רפואי מובנה (Clinical Data), ומספקת תובנות בזמן אמת המסייעות באבחון מוקדם ובהגברת יעילות הטיפול.
גידול מהיר וצמיחה בשוק של 43 מיליארד דולר
Popai הוקמה בשנה שעברה על ידי אייל גוריון (מנכ"ל), מיכאל לטר (סמנכ"ל מוצר) ואלעד לוי (סמנכ"ל טכנולוגיה), שלשלושתם רקע עשיר בניהול, מוצר ובריאות דיגיטלית. גוריון שימש כסמנכ"ל בחברת הביטוח הרפואי האמריקאית Elevance Health ובעל ניסיון של למעלה מ-15 שנה בשוק האמריקאי, בעוד לטר ולוי הגיעו מחברת Aidoc הישראלית, שם ניהלו את תחומי המוצר והתפעול. לחברה משרדים בתל אביב, ניו יורק וסן פרנסיסקו, והיא מעסיקה כיום 15 עובדים עם תוכניות להתרחבות מהירה.
- CyberRidge נחשפת: גייסה 26 מיליון דולר כדי לגרום לנתונים הרגישים בעולם ״להיעלם״ ולהופיע מחדש
- Onfire AI מגייסת סבב סיד של 20 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק שבו פועלת החברה - ניהול בריאות אוכלוסיות (Population Health Management) - מוערך בכ-43 מיליארד דולר וצפוי לצמוח בקצב שנתי של כ-21% עד 2033, לפי נתוני GVR. הפלטפורמה של Popai ניתנת להטמעה פשוטה בארגונים רפואיים, תוך שמירה על פרטיות המטופלים ועמידה בסטנדרטים רגולטוריים מחמירים כמו HIPAA.
אייל גוריון, מייסד-שותף ומנכ"ל Popai, אמר:, "השיחה עם המטופל היא אחד מכלי האבחון המתוחכמים ביותר במערכת הבריאות. המוצר שפיתחנו הופך ערוץ טלפוני סטטי למנוע פעולה בזמן אמת, ומאפשר לגופי בריאות לזהות סיכונים מוקדם, לשפר את איכות חיי המטופלים ואף להציל חיים. בשיתוף פעולה עם Team8 ובתמיכת קרן NEA, אנחנו בונים את הדור הבא של מערכות ניהול בריאות מבוססות בינה מלאכותית קולית ומובילים לשינוי אמיתי באופן שבו טיפול רפואי מתבצע."
אסף מסחרי, שותף-מנהל בקרן Team8, הוסיף, "היזמים של Popai Health מביאים לשוק האמריקאי את אחת מהטכנולוגיות הבוערות והמבוקשות בעולמות הבריאות - מערכת AI חדשנית שיודעת לתרגם שיחות טלפון למידע שניתן ליישם. המוצר שלה הופך את השיחות עם המטופלים לנכס אסטרטגי ולכלי ניהול מרכזי של בריאות האוכלוסייה. זהו שינוי מהותי בהתנהלות אנשי המקצוע במסגרות הרפואיות."
- הרפורמה במס להייטק היא צ'ופר לקרנות הון סיכון - וממש לא להייטק עצמו
- ראש הבינה המלאכותית במיקרוסופט: "תפסיקו לחפש מודעות ברובוטים"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מהאופציה ועד ההנפקה: ESOP מבית הפניקס ו-Slice Global משיקות...
מוסטפה סולימאן מיקרוסופטראש הבינה המלאכותית במיקרוסופט: "תפסיקו לחפש מודעות ברובוטים"
מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית של מיקרוסופט, טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים לתודעה אמיתית וכל ניסיון לחקות אותה הוא טעות. לדבריו, מטרת הבינה המלאכותית היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. החברה מאמצת קו זהיר ומתרחקת מהמרוץ ליצירת מערכות
"חושבות" שמובילות חברות כמו מטא ו־OpenAI
מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית במיקרוסופט, ביקר השבוע את מה שהוא רואה כמגמה בעייתית בתעשייה. לדבריו, מפתחים וחוקרים צריכים להפסיק לנסות לבנות מערכות שנראות כבעלות מודעות. סולימן טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים למודעות אמיתית, וכל ניסיון ליצור "מודעות מלאכותית" הוא בזבוז של זמן ומשאבים.
סולימן, שהצטרף למיקרוסופט השנה לאחר שהחברה רכשה את הסטארטאפ שהקים תמורת 650 מיליון דולר, אמר בראיון ל־CNBC במהלך כנס AfroTech ביוסטון כי העולם שואל את השאלה הלא נכונה. "כשאתה שואל שאלה לא נכונה, אתה מקבל תשובה לא נכונה", הסביר. מבחינתו, הדיון הזה אינו רק פילוסופי, הוא נוגע ישירות לאופן שבו מושקעים מיליארדים בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית.
מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי
בזמן שמטא ואילון מאסק מפתחים בוטים שמדמים קשרים אישיים, ו־OpenAI של סם אלטמן שואפת לפתח בינה כללית הדומה ליכולות אנושיות, סולימן משרטט גבול. מיקרוסופט לא תיכנס לשוק הבוטים הרגשיים, ולא תנסה ליצור מערכות שמדמות תודעה אנושית. הטיעון שלו נשען על תיאוריה פילוסופית המכונה "נטורליזם ביולוגי", שגיבש הפילוסוף ג'ון סירל. לפי התיאוריה, מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי. סולימן מסביר שהסיבה שאנו מעניקים זכויות לבני אדם היא היכולת שלהם לחוות כאב ולהימנע ממנו. לדבריו, למודלים של בינה מלאכותית אין תודעה, רגשות או חוויה סובייקטיבית, הם רק מדמים תגובה.
ההבחנה הזו, לדבריו, קריטית לעתיד התחום. כשמערכת בינה מלאכותית "חווה" כאב, אין כאן רגש אמיתי או סבל. מדובר בסימולציה שמדמה חוויה, אך לא בחוויה עצמה. סולימן מדגיש שהמטרה של הטכנולוגיה היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. לדבריו, זה אולי נשמע עקרוני בלבד, אך יש לכך השלכות אתיות ועסקיות משמעותיות. הגישה הזו באה לידי ביטוי במוצרים החדשים של מיקרוסופט. החברה הכריזה השבוע על יכולות חדשות לשירות Copilot, בהן בוט לשיחות קבוצתיות ודמות אינטראקטיבית בשם מיקו. כל הפיצ'רים מתוכננים כך שידגישו את זהותם כיישומי בינה מלאכותית, לא כיישויות עצמאיות. המיקוד הוא ביצירת כלים שעובדים עבור המשתמש, לא במקומו.
- טראמפ משגר מסר לסין אך משאיר את טייוואן בערפל אסטרטגי
- אמזון מוכיחה: ההימור על הבינה המלאכותית משתלם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה״
סולימן הציג גם תכונה חדשה בשם "Real Talk" - מצב שיחה שבו הקופיילוט מאתגר את המשתמש במקום להסכים איתו. הוא סיפר שבמהלך הניסויים הכלי "תקף" אותו בבדיחות כשכינה אותו "אוסף של סתירות", על כך שהוא מזהיר מפני הסכנות של בינה מלאכותית בזמן שהוא עצמו מוביל את הפיתוח שלה. לדבריו, זהו לב הסתירה של התחום כולו - טכנולוגיה שמרתקת ומאיימת בעת ובעונה אחת. "אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה", אמר. "הפחד הוא בריא. הוא מחייב אותנו להיזהר". סולימן סבור שהגישה של מיקרוסופט צריכה להיות מדודה וזהירה, בניגוד לאופטימיות האגרסיבית של חלק מהמתחרות.
מוסטפה סולימאן מיקרוסופטראש הבינה המלאכותית במיקרוסופט: "תפסיקו לחפש מודעות ברובוטים"
מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית של מיקרוסופט, טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים לתודעה אמיתית וכל ניסיון לחקות אותה הוא טעות. לדבריו, מטרת הבינה המלאכותית היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. החברה מאמצת קו זהיר ומתרחקת מהמרוץ ליצירת מערכות
"חושבות" שמובילות חברות כמו מטא ו־OpenAI
מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית במיקרוסופט, ביקר השבוע את מה שהוא רואה כמגמה בעייתית בתעשייה. לדבריו, מפתחים וחוקרים צריכים להפסיק לנסות לבנות מערכות שנראות כבעלות מודעות. סולימן טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים למודעות אמיתית, וכל ניסיון ליצור "מודעות מלאכותית" הוא בזבוז של זמן ומשאבים.
סולימן, שהצטרף למיקרוסופט השנה לאחר שהחברה רכשה את הסטארטאפ שהקים תמורת 650 מיליון דולר, אמר בראיון ל־CNBC במהלך כנס AfroTech ביוסטון כי העולם שואל את השאלה הלא נכונה. "כשאתה שואל שאלה לא נכונה, אתה מקבל תשובה לא נכונה", הסביר. מבחינתו, הדיון הזה אינו רק פילוסופי, הוא נוגע ישירות לאופן שבו מושקעים מיליארדים בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית.
מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי
בזמן שמטא ואילון מאסק מפתחים בוטים שמדמים קשרים אישיים, ו־OpenAI של סם אלטמן שואפת לפתח בינה כללית הדומה ליכולות אנושיות, סולימן משרטט גבול. מיקרוסופט לא תיכנס לשוק הבוטים הרגשיים, ולא תנסה ליצור מערכות שמדמות תודעה אנושית. הטיעון שלו נשען על תיאוריה פילוסופית המכונה "נטורליזם ביולוגי", שגיבש הפילוסוף ג'ון סירל. לפי התיאוריה, מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי. סולימן מסביר שהסיבה שאנו מעניקים זכויות לבני אדם היא היכולת שלהם לחוות כאב ולהימנע ממנו. לדבריו, למודלים של בינה מלאכותית אין תודעה, רגשות או חוויה סובייקטיבית, הם רק מדמים תגובה.
ההבחנה הזו, לדבריו, קריטית לעתיד התחום. כשמערכת בינה מלאכותית "חווה" כאב, אין כאן רגש אמיתי או סבל. מדובר בסימולציה שמדמה חוויה, אך לא בחוויה עצמה. סולימן מדגיש שהמטרה של הטכנולוגיה היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. לדבריו, זה אולי נשמע עקרוני בלבד, אך יש לכך השלכות אתיות ועסקיות משמעותיות. הגישה הזו באה לידי ביטוי במוצרים החדשים של מיקרוסופט. החברה הכריזה השבוע על יכולות חדשות לשירות Copilot, בהן בוט לשיחות קבוצתיות ודמות אינטראקטיבית בשם מיקו. כל הפיצ'רים מתוכננים כך שידגישו את זהותם כיישומי בינה מלאכותית, לא כיישויות עצמאיות. המיקוד הוא ביצירת כלים שעובדים עבור המשתמש, לא במקומו.
- טראמפ משגר מסר לסין אך משאיר את טייוואן בערפל אסטרטגי
- אמזון מוכיחה: ההימור על הבינה המלאכותית משתלם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה״
סולימן הציג גם תכונה חדשה בשם "Real Talk" - מצב שיחה שבו הקופיילוט מאתגר את המשתמש במקום להסכים איתו. הוא סיפר שבמהלך הניסויים הכלי "תקף" אותו בבדיחות כשכינה אותו "אוסף של סתירות", על כך שהוא מזהיר מפני הסכנות של בינה מלאכותית בזמן שהוא עצמו מוביל את הפיתוח שלה. לדבריו, זהו לב הסתירה של התחום כולו - טכנולוגיה שמרתקת ומאיימת בעת ובעונה אחת. "אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה", אמר. "הפחד הוא בריא. הוא מחייב אותנו להיזהר". סולימן סבור שהגישה של מיקרוסופט צריכה להיות מדודה וזהירה, בניגוד לאופטימיות האגרסיבית של חלק מהמתחרות.
