דיגיטל אוול צילום: אתר החברה
דיגיטל אוול צילום: אתר החברה

אקזיט ישראלי: DigitalOwl נמכרת לפי שווי של כ-200 מיליון דולר

בין המרוויחים מהעסקה נמנה פרופ’ אמנון שעשוע, ממייסדי מובילאיי, שהשקיע בחברה בשלבי הסיד; DigitalOwl, שפיתחה מערכת בינה מלאכותית לניתוח תיקים רפואיים, נמכרת ל-Datavant האמריקאית בעסקה המוערכת בכ-200 מיליון דולר

תמיר חכמוף | (1)

חברת האינשורטק הישראלית DigitalOwl, שפיתחה מערכת בינה מלאכותית לניתוח תיקים רפואיים, נמכרת לחברת Datavant האמריקאית בעסקה המוערכת בכ-200 מיליון דולר, מרביתה במזומן. מאחורי החברה עומדים האחים יובל ועמית מן, שהקימו אותה ב-2018 לאחר שהבינו כי אפשר להאיץ ולייעל את קריאת המסמכים הרפואיים שמשמשים את חברות הביטוח ועורכי הדין. בין המשקיעים הראשונים שנהנים כעת מהאקזיט נמנים פרופ’ אמנון שעשוע, מייסד מובילאיי Mobileye 0.1%  , וחברת הביטוח מנורה מבטחים מנורה מב החז , שהחזיקה נתח משמעותי בסבב הסיד.

הטכנולוגיה שפיתחה DigitalOwl יודעת להתמודד עם כמויות עצומות של מידע רפואי, לעיתים מאות ואף אלפי עמודים לתיק בודד, ולהפוך אותו לתובנות שימושיות לחיתום פוליסות ביטוח וליישוב תביעות. המערכת סורקת וממיינת את ההיסטוריה הרפואית של המבוטח, מאתרת סתירות ומידע חסר ומציגה אותו בצורה נגישה ושקופה למשתמש. מודל הפעילות של החברה מבוסס על תשלום חודשי לפי היקף שימוש, כלומר לפי מספר הדפים הנקראים והמעובדים.

מאז הקמתה גייסה DigitalOwl כ-38 מיליון דולר מקרנות כמו Insight Partners, IBEX Investors ו-Fusion VC, לצד משקיעים אסטרטגיים מתחום הביטוח כמו RGA ומנורה. שיעור ההחזקות המדויק של המשקיעים לא פורסם, אך לאור שווי העסקה מדובר בהחזר השקעה מרשים במיוחד, במיוחד עבור מי שהצטרפו בשלב מוקדם דוגמת שעשוע ומנורה.

Datavant, הרוכשת, פועלת ליצירת תשתיות מאובטחות לשיתוף ואינטגרציה של נתוני בריאות בארה"ב ואירופה, ומקשרת בין בתי חולים, קופות חולים, חברות ביטוח ופארמה. שילוב הטכנולוגיה של DigitalOwl עם מערך איסוף המידע הרחב של Datavant נועד לייצר פתרון מקצה לקצה, משלב איסוף הרשומות ועד הפקת תובנות אוטומטיות שיכולות לחסוך עלויות ולהאיץ תהליכים עבור ענקיות הביטוח האמריקאיות.

שוק הביטוח בארה"ב מוציא מדי שנה מיליארדי דולרים על קריאה וניתוח של תיקים רפואיים, תהליך שרובו עדיין נעשה ידנית ולעיתים באאוטסורסינג למדינות זולות יותר. המעבר לפתרונות אוטומטיים מבוססי AI מייצר הזדמנות עצומה, וב-DigitalOwl הצליחו להתמקם בצומת הזה בשוק האמריקאי ולבנות מערכות שמכבדות סטנדרטים משפטיים ורגולטוריים מחמירים.

עבור ההייטק הישראלי מדובר באקזיט מרשים בתחום האינשורטק, זירה שבה ישראל נחשבת לשחקנית לא קטנה, אך בשנים האחרונות נרשמה האטה בגיוסים וביציאות. העסקה הזו מאותתת כי חברות עם טכנולוגיה ייחודית וחדירה עמוקה לשוק יעד מרכזי עדיין יכולות להניב תשואה גבוהה לבעלי המניות.


המרוויחה הגדולה בעסקה הזו היא פירמת ההשקעות IBEX Investors, בעלת המניות הגדולה ביותר בחברה עד העסקה (30%). פירמת ההשקעות Ibex Investors היא פירמה אמריקאית עם מטה בדנבר ומשרד בתל אביב. האסטרטגיה המרכזית של הפירמה היא השקעות בישראל, וההשקעה ב-DigitalOwl התבצעה דרך הקרן הראשונה של החברה שמיועדת להשקעות סיד בחברות ישראליות. ב2024 הודיעה הקרן על השלמת גיוס של קרן השקעות סיד נוספת שמיועדת לחברות ישראליות.

קיראו עוד ב"BizTech"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימיארמגדון 02/10/2025 08:38
    הגב לתגובה זו
    למה חא להפוך לחברה ששווה ביליונים.למה ממהאים למכוררדיפת בצע וחוסר חזור.במקום עסק גדול זה הפך לפרנסת אוויר שמשרת כמה אנשים. מאכזבים וחסרי חזון.
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד

הונאה ברשת (AI)הונאה ברשת (AI)

המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?

על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור

רן קידר |
נושאים בכתבה הונאה

בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת. 

צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם  הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים. 

מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך  TrueScontrol. 

הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון. 


אובדן אמון = אובדן הכנסות


מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממשעסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של  TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.