ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
ן"לדנ רודמ

מדור נדל"ן

מדור נדל"ן

תויגתב יכה
הכי בתגיות

נתונים חדשים על האטה משמעותית בשוק הדיור בישראל

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת נתונים לגבי מכירת דירות חדשות, מלאי הדירות ומשך זמן שדירה עומדת על המדף

 |  54
איתות למחירי הדירות?
Share
יום לאחר פרסום סקירת הכלכלן הראשי באוצר שהצביעה על האטה בשוק הדיור בדגש על פעילות המשקיעים, מפרסמת כעת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה נתונים נוספים לפיהם נמשכת הירידה בקצב רכישת של דירות חדשות מקבלן ושלא מקבלן.


על פי נתוני הלמ"ס, בחודשים ינואר-נובמבר, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ישנה ירידה של 7% במספר הדירות החדשות מקבלן שנמכרו וירידה של 3.8% במכירת דירות המכונות 'לא למכירה' (דירות שנמכרו לשימוש עצמי של בעל זכויות הבנייה בקרקע, לקבוצות רכישה, להשכרה ועוד). בסך הכל, הביקוש הכולל לדירות (מקבלן ושלא למכירה) ירד ב-11 החודשים של 2016 ב-5.8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.  

מלאי הדירות מטפס
מספר הדירות החדשות שנותרו למכירה ('מלאי הדירות') בסוף נובמבר 2016 הנו כ-31,150 דירות, זאת לעומת 30,946 דירות שנותרו למכירה בחודש שעבר. מתוך המלאי הנוכחי, כ-27% מהדירות מוצעות למכירה במחוז המרכז, כ-17% במחוז חיפה וכ-16% במחוז הדרום. בגרף המצורף ניתן לראות את הגידול המתמשך במלאי הדירות. נציין כי בראיון ל-Bizportal הסביר יו"ר קבוצת אלדר את הסיבה לדעתו למלאי הדירות שהולך ומטפס - לכתבה בעניין 
משך הזמן הממוצע למכירת דירה: מעל 15 חודשים
סממן נוסף שעשוי להעיד על האטה משמעותית בשוק הדיור הוא משך הזמן שבו עומדת דירה על המדף, ועד למכירתה. בחודש אוגוסט האחרון משך הזמן עמד על 11 חודשים, ואילו כיום משך הזמן כבר עומד כבר על 15.3 חודשים. לפני שנה בדיוק, משך הזמן עמד על 12 חודשים. כמובן שבחלוקה לאזורים ניכרת שונות משמעותי, בעוד שבת"א משך הזמן כעת (נובמבר) עומד על 9 חודשים בלבד, במחוז ירושלים משך הזמן עומד על 26 חודשים ובמחוז צפון על 19 חודשים. ירידה ברכישת דירות מקבלן 
על פי הלמ"ס, בחודשים ינואר-נובמבר 2016 נמכרו כ-27,130 דירות חדשות מקבלן, נתון הנמוך ב-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בנתונים מנוכי עונתיות, בהשוואה ל-11 החודשים הקודמים (פברואר-דצמבר 2015), נרשמה, ירידה של 8.3% במספר הדירות החדשות שנמכרו לציבור הרחב. 

חלקן של הדירות החדשות מקבלן שנמכרו נע בין 75% במחוז המרכז, לבין 31% במחוז הצפון. כמו כן, בתקופה זו נרשמה ירידה במספר הדירות החדשות שנמכרו, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד במחוז הצפון (כ-25%-), במחוז ירושלים (כ-19%-), במחוז חיפה  (כ-15%-), במחוז תל אביב (כ-11%-). לעומת זאת, נרשמה עלייה במחוז הדרום (כ-28%). במחוז המרכז לא חל שינוי משמעותי.

על פי נתוני המגמה, נרשמה ירידה של 0.6% בממוצע לחודש במספר הדירות החדשות שנמכרו בחודשים מאי-נובמבר 2016, והוא עמד על רמה ממוצעת של כ-2,430 דירות לחודש. זאת, לאחר עלייה של 0.2% בממוצע בחודשים פברואר-אפריל 2016, ברמה ממוצעת של כ-2,470 דירות לחודש.

ירידה כללית בביקוש לדירות 
בנקודת מבט רחבה יותר, הכמות המבוקשת של דירות חדשות (דירות חדשות שנמכרו ודירות חדשות שלא למכירה שהחלה בנייתן) בחודשים ינואר-נובמבר 2016 הייתה נמוכה ב-5.8% לעומת הכמות שנרשמה בתקופה המקבילה אשתקד – 44,160 דירות, אך גבוהה ב-22% מהכמות שנרשמה בתקופה המקבילה ב-2014. בהשוואה ל-11 החודשים הקודמים (פברואר-דצמבר 2015), נרשמה, בנתונים מנוכי עונתיות, ירידה של 6.5% בכמות המבוקשת של הדירות החדשות. 

בלמ"ס מסייגים במעט את הירידה האמורה בביקושים במהלך 11 החודשים של 2016, ומוסיפים הערה כי שנת 2015 הייתה שנת שיא במכירות של דירות (כמות מבוקשת) שעמדה על מעל 50 אלף דירות. כמו כן, נתוני הביקושים הנם מנתונים מוקדמים של סקר התחלות בנייה וסקר כמות מבוקשת של דירות חדשות, הנערך בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומנתונים שמתקבלים ממשרד הבינוי והשיכון. לכן בלמ"ס מציינים בהודעתם כי "הנתונים לשלושת החודשים האחרונים חלקיים בלבד ועשויים להשתנות במידה ניכרת".

קבוצות רכישה 
על פי למ"ס, בחודשים ינואר- נובמבר, 2016,  החלה בנייתן של כ-2,860 דירות בקבוצות רכישה, דירה אחת לכל 9.5 דירות שמכרו קבלנים, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בה החלה בנייתן של כ-2,000 דירות בקבוצות רכישה - דירה אחת לכל 14.6 דירות שמכרו קבלנים. כלומר, עלייה של 43% בהתחלות בנייה של קבוצות רכישה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. 

בבחינה לפי מחוזות,  במהלך החודשים ינואר- נובמבר 2016, נמצא כי במחוז תל אביב החלה בנייתן של כ-1,310 דירות בקבוצות רכישה - דירה אחת לכל 3.7 דירות שמכרו קבלנים, ובמחוז ירושלים החלה בנייתן של כ-560 דירות בקבוצות רכישה - דירה אחת לכל 3.8 דירות שמכרו קבלנים.

נתוני הלמ"ס לירידה בביקושים ב-11 החודשים האחרונים, ובמיוחד דירות חדשות, הנם בצמוד לפרסום סקירת הכלכלן הראשי באוצר מאתמול שהראה כי בחודשים אוקטובר-נובמבר 2016 ישנה האטה משמעותית בשוק הדיור: "הירידה החדה ברכישות המשקיעים וכן המתנת הזוגות הצעירים למכרזי ׳מחיר למשתכן׳ הביאו לירידה חדה ברכישת דירות חדשות״ (לכתבה המלאה).
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

54 תגובות ב-21 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
21 מתווך 14/01/2017 12:44 רק דירות עד 1.9 מיליון ש"ח נמכרות טוב, השאר תקועות על
המדף הרבה זמן כי זוגות צעירים מעדיפים לקנות כבר חדשה בסדר גודל כזה.
הגו'קר 16/01/2017 11:27 כיום גם בפחות מ 1.9. אני עוסק בתיווך לא מעט שנים
הכיוון הוא בין עצירה לירידה של עד 20 אחוז. התרסקות לא תהיה פה.
20 הם לא מטומטמים 12/01/2017 10:37 ירידה בביקוש תתוקן בירידה בהיצע כדי לשמר את רמת המחירים (ל"ת)
19 עומר 12/01/2017 10:07 לא קונים דירה במחיר מופקע
החגיגה נגמרה!! לא קונית דירה במחיר מופקע נקודההה
18 אלירן 12/01/2017 08:51 משאלת
הלב של חסרי הדיור לירידות מחירים כנראה שלא יקרו.התנועות ממשיכות להיות הסטריות ומחירי הדירות ממשיכים לעלות בצורה מאוד אגריסיבית.מי שמחכה ללוטו של כחלון אולי יזכה אבל 97 אחוז כנראה לא יזכו ואם הממשלה פתאום תיפול או פתאום עליה גדולה מחול אז בכלל יכולה להיות קפיצה אפילו של 20-25 אחוז בשנה.מי שחושב אפילו על ירידה קלה או עצירה שיהפוך את הדיסק כי זה לא יקרה!
אדם 15/01/2017 20:44 הנתונים מצביעים על התרסקות!!
זה גורלה של כל בועה -פיצוץ! לממשלה אין שליטה על העליות וגם לא על הירידות!!
17 האזרח המודאג 12/01/2017 08:29 לצערי תהיה קריסת מחירים שתוביל לפירוק משפחות
אנשים ממונפים עד הקצה במשכנתאות,הלוואות לרכישת רכבים ועוד.מצער
מודאג 12/01/2017 12:36 משפחות כבר מתפרקות בגלל היוקר (ל"ת)
נו באמת לוזר 13/01/2017 19:51 אז איבדת את המשפחה ואתה מאשים את יוקר המחיה.......... (ל"ת)
מאוד קשור 15/01/2017 18:23 מה קשור לוזר? ומי אמר לך שזה הוא?
ואת המשפחה הוא לא איבד. היא נשארת תמיד
16 כריש נדלן 11/01/2017 21:03 כלל אצבע.אם כולם רצים לקנות..אז לברוח.
שכחתם כבר את 2008? מחירים ירדו ב30 אחוז ודירות היו כמו זבל.ברגע שתתחיל הריבית לעלות תהיה פה קטסטרופה.כל אלה שלקחו הלוואות בלי חשבון יאלצו לתת את הדירה לבנק....ולכונס נכסים.ובכלל הכלכלה בעולם על סף משבר...
יהודה 14/01/2017 13:43 מחירי דירות
מחירי הדירות ב 2008 לא ירדו בישראל הם ירדו בארצות הברית בגלל משבר הסאב פרים כאן המחירים נשארו יציבים ולאחר מכן עלו בבום זה מה שיקרה גם עכשיו ולא יעזור לנערי האוצר ולשר כחלון
נו באמת לוזר 13/01/2017 19:52 יופי, אחד פחות להתחרת איתי בדירה במרכז (ל"ת)
אלי 13/01/2017 10:24 לפי הכלל שלך אתה צריך לרוץ ולקנות (ל"ת)
15 יורם 11/01/2017 18:59 אכן נכון אני מנסה למכור את הדירה שלי בנס ציונה
כבר חצי שנה ולא מצליח גם אחרי שהתגמשתי במחיר לפני כשנה וחצי שני שכנים מכרו במחיר גבוה ממה שאני מבקש. נקווה לטוב..
אני 12/01/2017 09:52 מגיב בתשלום של כחלון? (ל"ת)
שני 13/01/2017 19:53 חחח, לפי רמת האינטיליגנציה, בדוק! (ל"ת)
14 shafik 11/01/2017 12:21 ברור שיש ירידה בעסקאות, אין שטחים ואין היתרי בנייה
הרשויות מאיימות להקפיא את כל היתרי הבנייה בגלל ויכוח עם הקבלים ובתי המשפט. וגם ככה עד שמתקבל היתר בנייה, מי שמציע אותו יכול לצאת לפנסיה עד שהוא יתבצע בפועל.
13 מתווך 10/01/2017 19:15 אכן מספר העסקאות צנח משמעותית
משהוא עובר על שוק הדיור נראה שאנחנו נכנסים לתקופה שונה
מתווך 14/01/2017 12:45 שוק שונה, רק דירות עד 1.0 נמכרות טוב ומהר, השאר בירידת
מחיר כי זוגות צעירים עם תקציב כזה כבר מתאמצים וקונים חדשה.........
12 לא קבלן 10/01/2017 17:39 הבנו, וגם הקבלנים מבינים ובונים פחות, ירצו יקנו לא ירצו
לא יבנו, אף קבלן לא יציף את השוק בדירות כדי להפסיד.
לי 11/01/2017 10:19 אמירה טיפשית, הם עדיין ירצו למכור משהו...
כל הקבלנים לא יכולים לא למכור כלום, הם עדיין צריכים להתקרנס ממשהו, ולהחזיר הלוואות על מה שכבר מחזיקים.
קבלן 11/01/2017 14:56 נכון ובגלל זה הם פונים לבניית משרדים ונדלן מסחרי (ל"ת)
שי 11/01/2017 09:47 הקבלנים זהירים
הקבלנים יאטו פעילותם אם מרצונם או הבנקים הממנים .תוצאה בתקופה הקרובה בלימת מחיר לאחר שנה תורגש הירידה בהתחלות בניה ואז שוב המחירים יעלו
אחד 12/01/2017 09:51 בלימת הבניה של קבלנים=עליית מחירים
גדולה!!
יורם 11/01/2017 19:01 הם סוציומטים יש בנהם תחרות חזקה
כל אחד ידאג לעצמו ובכך כולם יפלו
11 נדלניסט בדימוס 10/01/2017 17:17 יש מצב שבעל שלוש דירות שינסה למכור היום דירה כדי לקבל..
את הטבת מס ההשבחה, לא בהכרח יצליח למכור עד 01/10/2017
Dont worry. 12/01/2017 09:56 יקבלו 10 אחוז יותר תוך כמה חודשים
אם ירצו למכור הרבה יותר מהבלוף של כחלון.אבל כנראה שלא ימכרו.
למה אתה דואג? 11/01/2017 09:46 לא נקבל את המחיר לא נמכור (ל"ת)
10 סיגלית 10/01/2017 17:05 בדיוק קראתי בגוגל "משקיעי נדל"ן נלחמים בעוגן" - מעניין
נראה למישהו שיותר אנשים לא יקנו דירות?
9 שמאלני 10/01/2017 16:41 לא!! למה פירסמתם??
השמאים יודעים יותר!! לא!!! זה הורס לנו את התוכניות!!!
8 החלשים עוד יתגעגעו 10/01/2017 15:04 מעכשיו גם עליה במחירי הדירות וגם בשכירויות
מחירי הדירות יעלו כי האוכלוסיה מוכפלת כל 35 שנים והממשלה לא בונה בהתאם.
שטויות במיץ 11/01/2017 10:11 מה שיקרה הוא:
המשקיעים בבת אחת יציפו את השוק בדירות ההשקעה שלהם כי יבינו שנגמר הסוס, לא יצליחו למכור אז יורידו מחירים, השוכרים כיום יקנו בפרוטות את מה שאחרוני המשקיעים קנו ביוקר וגם מינפו עצמם לדעת... בום.
השקעתי בבלוק 12/01/2017 10:43 זה מה שחשב שר האצר וטעה בגדול (ל"ת)
שני 13/01/2017 19:55 פשש, אתה באמת מאמין שהוא יכול חשוב???????????? (ל"ת)
אחד 10/01/2017 19:17 יש עודף ועוד בונים....
הסוף של הבלון
מגיב של כחלון? 12/01/2017 09:54 לא יקרה. (ל"ת)
7 מוטי 10/01/2017 14:00 אחד ועוד אחד
הנה זה בא...
שני 10/01/2017 14:27 כאלו כתבות אנו רואים לפרקים כבר 10 שנים
לצערי, עדיין מוקדם מידי להתרגש.
זוג צעיר 10/01/2017 17:21 לא כאלו.
תתחיל להתרגש.
6 אסף 10/01/2017 13:56 רציתי לקנות מקבלן
אבל החמדנות שלהם פשוט מוגזמת!!מבקשים מחיר של דירה קיימת על דירה עתידית, אפילו בלי התר!! ועוד צריך להוסיף על זה מדד תשומות הבניה ו"שידרוגים" (מזגן, אמבטיה וכו..) פשוט מאוד גועל נפש! מנצלים את האנשים.לא קונה ממכם!!!1) מחיר הכולל (כולל הכל, כן גם מזגן פשוט) של דירה צריך להיות מחיר של דירה קיימת פחות השכר דירה שעולה להשכיר אותה עד שהיא מוכנה, לא יותר!2) לא רוצה לשדרג אבל תספקו את כל הדברים הבסיסיים, לא יכול להיות שאני משדרג אם אני שם מזגן.3)לא יכול להיות שזאת בניה ירוקה אם אתם שמים לי דוד חשמלי (אתה יכול לשדרג למערכת גז בעוד 5,000₪)לא!קונה!ממכם!נמאסתם!
מני 10/01/2017 16:46 עשית בשכל. אל תגע בנדלן עכשיו!
מי שיקנה עכשיו - יצטער כל ימיו
שני 10/01/2017 14:29 לא תקרה יכול להיות שתצטרך לקנות ביותר יקר
ויכול להיות שלא. קשה להעריך. מה שברור שאת ההחלטות האלו צריכים לחשב ולהחליט בקור רוח, לא בדרך של 'אכלו לי שתו לי' הקבלנים האלו.
אסף 10/01/2017 15:06 שני, את
צודקת, עשיתי את החשבון ויוצא שעולה לי לקנות את הדירה לאחר הצמדות (1.5%) שדרוגים בסיסיים (40,000) ושכירות (5,000 בחודש) תוספת של 350,000 על דירה שהוא מציע במחיר "זול" יותר ב100,000 מדירה קיימת.פשוט מאוד חזירי מצידו ולא משתלם מצידי אנשים נלחצים, לא מחשבים את הכול ומשלמים על זה בגדול!
5 את מחירי הדירות... 10/01/2017 13:42 הייתה כתבה כזאת אתמול... הפמפום לא יוריד (ל"ת)
4 דעה 10/01/2017 13:35 אם בסוף הרבעון הירידה תימשך כל...
מי שיש לו משכנתא למכור..למכור..למכור
3 החגיגה נגמרה 10/01/2017 13:28 עצים אינם צומחים לגובה בלי סוף! (ל"ת)
שני 13/01/2017 19:54 אז תמשיך לישון בחורשה (ל"ת)
2 שרון 10/01/2017 13:19 כמה נתוניים טובים דירות לא ירדות 8 (ל"ת)
1 צדק 10/01/2017 13:18 ב 50% ירדו רכישות דירות יוקרה
כרגיל עשירים יודעים להרגיש את השוק לפני העם. בזמן אנחנו קונים באחוזים פחות, הם כבר קנו פי שתיים פחות
משקיע 10/01/2017 13:45 כנס יא טיפש
אתה כזה טיפש שזה לא פלא שאין לך וגם לא תהיה לך דירה.... כתוב רק שהיקף העסקאות ירד, המחיר ממש לא ירד!!!
מני 10/01/2017 16:47 משקיע לא חכם במיוחד
היקף העסקאות ירד = ירידה בביקוש. ירידה בביקוש מובילה תמיד לירידת מחירים. א,ב בכלכלה אתה לא יודע? רק לקנות בית להשקעה עם הפנסיה התקציבית שקיבלת באכילת חינם על חשבוננו? אם לא תמכור - תקרוס כמו כל המשקיעים הטיפשים. המשקיעים החכמים כבר בורחים מהשוק.
ינמ 12/01/2017 10:48 תסיר דאגה, גם ההיצע יקטן באותו יחס, לא פראיירים (ל"ת)
למה אתה דואג? 11/01/2017 09:48 אם אתה כזה חכם איך לא קנית עד היום אפילו דירה אחת??? (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש