11:11 סגירה שלילית בבורסות אסיה: האנג סנג איבד 0.8%, ניקיי ירד 0.25% >>

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

הכלכלן הראשי באוצר: "האטה משמעותית בשוק הדיור" - מסמן את הגורם המרכזי

באוצר מפרסמים הבוקר ניתוח לשוק הנדל"ן למגורים בחודש אוקטובר-נובמבר, בדגש על עיר ספציפית
 |  54
משהו קורה
Share
הכלכלן הראשי באוצר מפרסם הבוקר את סקירתו השבועית והמיקוד הוא שוק הנדל״ן למגורים בחודשים אוקטובר-נובמבר 2016. בסקירה מציג הכלכלן נתונים לפיהם ישנה האטה משמעותית בשוק שנובעת במיוחד מיציאת המשקיעים ועצירת הרכישות מצדם וכן מהצעירים שממתינים לדירות במסגרת תכנית ׳מחיר למשתכן׳. 


וכך הכלכלן כותב בסקירתו: ״בחודשיים אלו מסתמנת האטה משמעותית בפעילות בשוק הנדל"ן, ונרשמו בהם הרמות הנמוכות ביותר, עד כה, של עסקאות בשנת 2016. לטענתו ״הגורם המרכזי לרמה הנמוכה של העסקאות בחודשים אוקטובר-נובמבר הינו הירידה החדה ברכישות המשקיעים. משקלם בסך העסקאות הוסיף לרדת לשיעורים של בין 17%-18%. הירידה החדה ברכישות המשקיעים והמתנת הזוגות הצעירים למכרזי ׳מחיר למשתכן׳ הביאו לירידה חדה ברכישת דירות חדשות״. 

על פי הנתונים בסקירה, בחודש אוקטובר נרכשו 4.7 אלף דירות בלבד, ״הרמה הנמוכה ביותר מאז אוקטובר 2011, אשר עמד בצל המחאה החברתית. הכלכלן מוסיף ״יודגש כי אמנם רמה נמוכה זו באוקטובר השנה הושפעה בין היתר מחגי תשרי, אולם גם בהינתן עובדה זו מדובר ברמה נמוכה במיוחד. יצוין כי מאז 2002 נרשמו רק חמישה חודשים בהם נרשמה כמות נמוכה יותר של עסקאות מזו שנרשמה באוקטובר האחרון. חיזוק נוסף לטענה לפיה חגי תשרי הם רק הסבר חלקי לרמת העסקאות הנמוכה באוקטובר ניתן למצוא בנתוני נובמבר, המצביעים על רמה של 8.9 אלף עסקאות, רמה הנמוכה ב-9% מהממוצע החודשי בינואר-ספטמבר השנה, ונמוכה ב-10% בהשוואה לנובמבר אשתקד״.

באוצר הוסיפו כי הרמה הנמוכה של העסקאות בחודשים ספטמבר-נובמבר צפויה להביא לירידה נוספת בהיקף נטילת המשכנתאות בחודשים הקרובים (בשל העובדה שהמשכנתאות ניטלות בפיגור ביחס למועד הרכישה). המשקיעים הובילו את הירידה ברכישות דירות 
״הגורם המרכזי לרמה הנמוכה של עסקאות בחודשים אוקטובר נובמבר הינו הירידה החדה ברכישת המשקיעים. כך בחודש אוקטובר נרכשו כ-800 דירות בלבד ע״י משקיעים, הרמה הנמוכה ביותר בהשוואה היסטורית של פרמטר זה. רמה זו אף נמוכה ב-34% ממספר הדירות שרכשו משקיעים ביולי אשתקד, מיד לאחר העלאת מס הרכישה.לשם ההשוואה, על פי הנתונים, בחודש נובמבר השנה רכשו המשקיעים 1.6 אלף דירות, רמה נמוכה ב-23% מהממוצע בחודשים ינואר- ספטמבר השנה ונמוכה בשיעור זהה בהשוואה לנובמבר אשתקד. 

בפילוח גיאוגרפי בולט במיוחד אזור ב"ש, אחד האזורים הבולטים ביותר ברכישות המשקיעים מאז אמצע העשור הקודם. משקל רכישות המשקיעים באזור זה בחודשים אוקטובר-נובמבר השנה עמד על פחות מ-14%, השיעור הנמוך ביותר בהשוואה ארצית. נציין כי בשיא פעילות המשקיעים באזור זה, בשנת 2009, ריכזו המשקיעים למעלה משליש מסך העסקאות באזור זה.

השכר הממוצע למשק בית של רוכשי דירות להשקעה בחודשים אוקטובר נובמבר עמד על 27.7 אלף שקל והשכר החציוני על 21.2 אלף שקל, ברוטו לחודש. ״ערכים אלו דומים לרמות השכר של המשקיעים בשנתיים האחרונות. עם זאתף יש לציין כי משקל הגרושים והרווקים בקרב המשקיעים בחודשיים האחרונים גבוה מזה שבשנים האחרונות. כמו כן, בולט גידול במשקל המשקיעים שאין להם הכנסות מדווחות כלשהן (מעבודה שכירה או כעצמאי)״, ציין הכלכלן בסקירה. 

לסיכום הוסיף הכלכלן, ״ההמתנה של הזוגות הצעירים למכירות במסגרת ׳מחיר למשתכן׳, כמו גם הירידה החדה ברכישות המשקיעים, מוצאת ביטוי בירידה חדה במכירות הקבלנים. כך, סך הדירות החדשות שנמכרו בנובמבר עמד על 2.3 אלף דירות בלבד, לאחר שפל של 1.3 אלף דירות באוקטובר. בהשוואה לממוצע החודשי של מכירת דירות חדשות בינואר-ספטמבר, כמו גם בהשוואה לנובמבר אשתקד, נמוכה רמת העסקאות בנובמבר האחרון ב-21%. מנגד, מכירת דירות יד שניה בחודש נובמבר האחרון נמוכה ב-3% בלבד בהשוואה לממוצע החודשי בינואר-ספטמבר השנה, וב-7% בהשוואה לנובמבר אשתקד״.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

54 תגובות ב-30 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
30 פירט 10/01/2017 17:34 מחירי הדירות
לא צריך להיות מומחה ,בחודשים האחרונות יש תנועה ערה של כסף לקרנות ולמניות,להוריד את המס על הבורסה, כל משקיעי הנדלן יחזרו לשוק ההון.
29 זוג צעיר 10/01/2017 11:43 מס רכישה, מס שבח, מס השכרת דירה, קנס ריבוי דירות, עליית
ריבית משכנתאות חריגה בשנתיים האחרונות, מתווך, עו"ד, שמאי... מישהו באוצר באמת חושב שזוגות צעירים יכולים לקנות דירה כשכול הנתונים מוסיפים לעליות? מישהו באוצר בכלל חושב???
משקיע למוד קרבות 13/01/2017 19:49 שלא יקנו והמחיר ירד, לכל דבר יש איזון בחיים
אין סחורה שאין לה קונים, הכול תלוי במחיר גם לאשפה יש מחיר (שלילי, אתה צריך לשלם למישהו שיאסוף אותה)
28 שאבי 10/01/2017 11:42 כל יום משהו חדש. לא להאמין לאף מילה של האוצר.
כל בוקר נתון חדש, היסטריה של משרד האוצר. כחלון הקומוניסט נכשל כשלון חרןץ. עדיף שיתפטר מאשר שהציבור יראה לו את הדלת החוצה.
27 מדינה מפגרת 10/01/2017 09:53 אוקי אז משקיעים לא קונים,חסרי דיור לא קונים ומשפרי דיור
גם לא קונים; מי קונה? אולי האוצר, פחלון ושות'
26 יורם 09/01/2017 19:02 השוק קפוא = המחירים יורדים
טעות קשה לקנות דירה עכשיו. חכו חצי שנה המחירים ירדו!! מי שקונה היום דירה יצטער למשך 25-30 שנה
משקיע 11/01/2017 14:59 יורם תתעורר, דירה לא קונים מטוקבקים..... (ל"ת)
25 אסף 09/01/2017 16:28 רציתי לקנות מקבלן
אבל החמדנות שלהם פשוט מוגזמת!!מבקשים מחיר של דירה קיימת על דירה עתידית, אפילו בלי התר!! ועוד צריך להוסיף על זה מדד תשומות הבניה ו"שידרוגים" (מזגן, אמבטיה וכו..) פשוט מאוד גועל נפש! מנצלים את האנשים.לא קונה ממכם!!!
קבלן 10/01/2017 09:55 למה הוא צריך לסבסד לך את מחירי הבניה העתידיים? ומישהו
מכריח אותך לשדרג? תקנה רגיל, ואגב, אתה לא עושה שום טובה, מישהו יותר חכם ממך יקנה
אסף 10/01/2017 13:46 "לשדרג"
"לשדרג"???1) מחיר של דירה אמור להיות מחיר של דירה קיימת פחות השכר דירה שעולה להשכיר אותה עד שהיא מוכנה 2) כן אני אקנה דירה בלי מזגן!?!אני אקנה דירה בלי מקלחון! מזל שהחור בקיר לא עולה גם עוד כסף!נמאסתם!
מוטי 10/01/2017 13:11 קבלן תתחנן
לא נקנה גם ב-50 אחוז פחות
24 נטלי 09/01/2017 15:54 כחלון המסנדל הלאומי, השוק בירידת עיסקאות, הקבלנים בונים
פחות ופחות ועברו לבנות משרדים או לבנות בחול, הכול תקוע והאדיוט גורם נזק של מיליארדים למדינה ועדיין "נלחם" במשקיעים. רק להעיף אותו ואת חבורת המושחתים האפסים באוצר.
יוסף 09/01/2017 16:50 השוק יקר מידי לכן תקוע. תלמדי לקרוא. כחלון עלה והצלח! (ל"ת)
רן 09/01/2017 17:24 ירידת העסקאות לא קשורה לכחלון. הריבית על המשכנתאות עלתה
ירידת העסקאות לא קשורה לכחלון. הריבית על המשכנתאות עלתה לאנשים אין גבול לגבי כמה יכולים לשלם על דירה
23 כותבי תרחישים 09/01/2017 14:53 המדד שחסר-כמויות דירות שבניתן הסתיימה-היש כאן הטייה?!!
עקב הרוחיות הגדולה-קבלנים דוחים מכירה לשנת מס הבאה לכן המוטיב החסר(האם במתכון?) כמויות גמר בנית דירות- ביחס לשנים קודמות-----= וביחס לביקוש ההערכה שלנו כמויות הבניה קטנות מ 47000 - מחסור הדיור=מכוון=בהוראה=ונומק עי בובו והנגיד להלן בש 2011 התחלות הבניה היו 46800 דירו ותוכניות ל 49000 ב2012, לאור ההוראה ההזויה הבניה ירדה ב 4 השנים 2012--2015 הבניה ירדה לממוצע 43500 דירות להמחשה - אריק ש בנה 161000 דירות בשנתיים- 1997-8 מכאן אפשר להבין את גודל ההונאה זה פגיעה בתלכיד הלאומי = זה מחייב וועדת חקירה שימו לב שרוב חכ מתעלמים מההוראה הנל גם עייר גידם חירש פיסח ועיוור היה מבין את גודל הפגיעה
22 אור לגויים 09/01/2017 14:41 לך ספר לעמיר שאלתיאל מאלדר שהמס עוזר
המס על דירה שלישית עושה את מלאכתו! לא כדאי לרכוש דירה להשקעה!
21 יותנאל 09/01/2017 14:27 אף אחד לא ימכור בהפסד - התוצר הלאומי יינזק
מחירים כמעט לא יירדו הקונים לא ירצו לקנות המוכרים ( כולל דירה רביעית ) לא יימכרו אבל הקבלנים והבניה יחדלו אוי אוי שוב הקח-לו הזה לא למדת כיתה 16
20 יוגו 09/01/2017 14:25 >>>> ניראה את התל"ג יורד.....>>>>
האם תהיה פגיעה אנושה בתל"ג בהובלת שוק הדיור? האם חשבו גם על זה באוצר ? הרי יגידו שחשבו ... אז בואו ניראה לאן יגיע כחלון גם חברות הסלולאר הודיעו על העלאה בראש גולן-טלקום הפתרונות זבנג לא עובדים לטווח ארוך
19 הלחץ עובר 09/01/2017 14:08 לשוק ההשכרה (ל"ת)
18 ציפי 09/01/2017 14:05 הכול מתרסק 40אחוז ויותר ויפול יותר מלא דירות אין קונים (ל"ת)
17 מרכז 09/01/2017 13:54 המון מהלוחמים עוזבים לקנדה
המון מכרים, חברים צעירים מסביבי עזבו לגור בקנדה רק עקב אי יכולת של קניית בית. חבל מאוד חברה צעירים שהיו מדריכים ולוחמים קרביים בצבא. שוקלים גם לעזוב מאותה סיבה.
משקיע 11/01/2017 15:01 אתה מתכוון מלוחמי שדרות רוטשילד נסטלנים? מי מחכה להם??? (ל"ת)
אלינור 10/01/2017 09:57 תתכונן לקבל בקנדה לבנה צבועה בדם שכתוב עליה:" יהודיה
תסתלקי מכאן".....ודלתות צבועות בצלבי קרס....... ואגב, לא שמעתי שמחכים לך שם בכיליון עיניים לקבל ויזה. בהצלחה
16 אדם 09/01/2017 13:23 שטויות ! לא "האטה" ולא ציפורים המבשרות את האביב -קשקוש
במקרה המקסימלי אולי אולי נגיע לקפאון , כי כחלון פשוט לא רוצה להסדיר את משבר הדיור בר השגה ומוכר לוקשים בתקווה שיהיו קונים לקשקושיו. כחלון איש חסר בושה המתעמר בצעירים
15 הכותרת המבלבלת 09/01/2017 12:32 האטה זה רע לכולם וממש לא אומר שהמחירים ירדו
כחלון בילבל את השוק, כולם על הגדר, המשקיעים מחכים לקלה בגזירות, הצעירים מחכים לזכות בלוטו של מחיר למשתכן והקבלנים לא בונים כי מפחדים להיתקע. התוצאה היא הרבה פחות דירות. במקום הגדלה של ההיצע הקטנה שלו וקיפאון. מה יקרה בסוף??? כחלון ייצא ממשרד האוצר וכולם יסתערו על מעט הדירות שנבנו בינתיים ואז המחירים יעופו למעלה ומאות אלפי צעירים אנשים יעלו על מטוסים בכיוון אחד.
יוסף 09/01/2017 16:55 הקבלנים בונים על הקרקעות שקנו בזול וירוויחו עליהן יפה (ל"ת)
אלי 10/01/2017 09:58 כשתתחיל לעשות את החשבון שלך ולא את החשבונות של אחרים,
אז אולי תהיה בדרך לדירה, אם לא יהיה מאוחר מידי בשבילך.....
14 שוכר שנדפק 09/01/2017 12:31 לכל הצעירים - אל תפלו בפח - רוצו לקנות דירה עכשיו!
גם ב-2011-2013 כולם צעקו בועה בועה, הרבה קנו את הקשקוש של ליצנים חסרי אחריות שגרים אצל ההורים שאוטוטו הבועה מתפוצצת ונשארו בשכירות. הנזק שנגרם לכל אותם האנשים שזרקו מאות אלפים על שכירויות הוא עצום. אני אחד הנפגעים האלה - מ-2013 אני גר בשכירות, זרקתי 150,000 ש״ח לבעל בית שהינו משקיע נדל״ן, הדירה שרציתי לקנות התייקרה ב-300,000 ש״ח, לאחרונה גם ריביות המשכנתא עלו כך שאצטרך לשלם עוד 200,000 על ריביות לבנק! הפסדתי 650,000 ש״ח בגלל השרלטנים. לקח לי 3 שנים להתעשת ואני רץ לקנות עכשיו דירה. אני מציע לכל הצעירים לא להתפתות לעצות האחיתופל של הצועקים על בועה, ללכת לקנות ולהתקדם בחיים.
מוטי 10/01/2017 13:13 אתה מתחזה
או גמור..
13 יש מבין 09/01/2017 11:59 רגיעה כבר אמרנו..עניין של זמן..לכאורה אם
נלך ע"פ כלכלן כזה או אחר אזי היינו עשירים..אולם בפועל קיימת מגמה של הפוך על הוך שאנחנו הציבור הפשוט,אלו שלא משקיעים כי אין להם..לא זורקים את כספנו אחר העדר ,לדוגמא יום אחר פרסום שמות הזוכים במכרז על מספר של מגרשים שהפשרתם לבנייה מינמום שנתיים והתברר שההצעה של פלוני לא זכתה ,פנה הלה אל אחד הזוכים וסחר איתו על המגרש בהפרש של 170 אש"ח יותר משל זה,מה שקורה הוא טירוף הדעת מחד זה שזכה למטרת עסקים והשני מנסה את מזלו בעסקים..החובבנות הזו תהא בעוכרנו כיוון שמספר העסקאות בין אלו שרוצים לקנות על מנת לגור ולא למכור למטרת רווח הולכת וקטנה ואלו העסקאות של אלו שרואים בעניין זה את מקור פרנסתם תתיפח להם בסופו של דבר על הכיס..
12 יגל 09/01/2017 11:47 קכלון
הורסים את המשק. אין משקיעים. לא יהיו דירות להשכרה. אין מכירות קבלנים יפשטו רגל ויפסיקו לבנות אז אחכ גם יהיו פחות גביית מיסים. ואחכ ההבטחות הפופוליסטיות של סר העוטצר של הורדות מיסים גם כן יתפוגגו. כל הכבוד להם. ניהול מדהים ביותר. יקבלו פרס נובל לכלכלה לבסוף
11 אורן 09/01/2017 11:14 מחקר "מטעם" כחלון? (ל"ת)
10 רונית 09/01/2017 11:07 זגזגנות ובלבול מח
כל עוד לא יהיו אזורי תעסוקה חדשים בערים החדשות ורכבות מהירות ובניה מורחת בגושים הגדולים ביו"ש לא תהיה ירידה במחירי הדיור.הרי הצפי שעוד כמה שנים יהיו פה 10,000,000 איש על שטח של כ 20,000 קמ"ר.המחירים טסו באופן סמלי לאחר ההתנתקות כי כנראה זה יצר ציפיה של פחות מגרשים ויותר אנשים...
9 והמחירים רק עולים.. 09/01/2017 10:45 הקלקלן הראשי... כל יום ספין חדש (ל"ת)
8 ? 09/01/2017 10:41 לא מובן למה האוצר לא נעזר באיש מקצוע- השמאי הממשלתי? (ל"ת)
7 צדק 09/01/2017 10:33 אני עם אשתי עוברים לרוסיה
אני ואשתי מרוויחים טוב בישראל ולא רואים את עצמו קונים דירה ונכנסים לחובות של כל החיים. למרות שפעם הייתי מאוד אנטי רוסי, היום אני רואה תמונה אחרת לגמרי. עבודה בשכר נמוך תתן לך יותר שם בגלל הפרשי מחירים בהכל מדירות ורכבים עד שוטף אחר. ודירות ברמת יוקרה כאן אפשר למצוא ב60-100 אלף שח (לא מוסקבה). חבל מאוד, כבר יותר ממיליון ישראלים פטריוטים עזבו מדינה שלנו. ואני שירתתי כאן 20-40 יום בשנה ותרמתי את נשמתי. דיי. בהצלחה חברים, נתראה כשאחזור לראות כאן הורים שלי וחברים שלי.
זקן השבט 09/01/2017 14:56 יפה לך,אבל קבל ממני עצה.
אם כבר בחרת להתעופף מכאן לרוסיה - קבל עצת חינם: השאר את אשתך כאן וסע לשם לבדך. אם לפתוח דף חדש - אז עד הסוף. משהו כמו אוקראינה יתאים לך אחי,חייתי שם שנתיים...ת'שמע לי
שני 09/01/2017 12:16 להתראות, מי שחושב שהוא מאיים שירד
אני גם חושבת שישנה בעית דיור קשה, אך מי שחושב שדרך האיומים על ירידה מהארץ תביא את הירידה, טועה ומטעה ובגדול! לא יקרה לנו כלום אם לא תהיה כאן בארצנו. זה בסדר, תרגיש בנוח לרדת להנות ולבלות.
אהרון 09/01/2017 13:01 למה ההתייחסות המזלזלת
המגיב פטריוט לא פחות ממך מביע את צערו על אי יכולתו לקנות כאן דירה למרות שהם עובדים קשה יום יום ויש רבים כמותם .
6 אחד 09/01/2017 10:23 חגים חגים חגים.אין שום ירידה! בולשיט! מחירי הדירות
לא באזור "באר שבע " אלא בבאר שבע עולים בכל חודש ב 10000-20000 שח.זה לא עוצר כי אין סיבה שזה יעצור.מי שלא יקנה עכשיו עדין בזמן יצטרך להוציא עוד עשרות אלפי שקלים על עליית מחירי הדירות שכירות וריבית משכנתאות שממשיכה לעלות באופן דרמטי כל חודש שעובר.בקרוב מחיר ממוצע דירת 3 חדרים בבאר שבע 1000000 שח!!!
שים לב 09/01/2017 11:03 תקרא טוב טוב ,מה רשום:
"רמה נמוכה זו באוקטובר השנה הושפעה בין היתר מחגי תשרי, אולם גם בהינתן עובדה זו מדובר ברמה נמוכה במיוחד". נמוכה במיוחד
איד 09/01/2017 12:13 כל אחד מבין את זה אחרת
שורה תחתונה אף אחד לא חייב לקנות .זאת מדינה חופשית.יש כאלה שמעונינים לגור כל החיים בשכירות כי זאת העדיפות שלהם.מדינה חופשית .
ח 10/01/2017 13:15 נגור בשכירות עד
לחיתוך ריאלי של 66 אחוז במחיר.. אז נעשה חשיבה מחדש.
5 monka 09/01/2017 10:21 כדרך נטבע
זה דרכו של העולם, לאחר תקופה ארוכה של עליות באה האטה ולאחריה במקרה הטוב ירידות קלות, במקרה הרע יש קריסת מחירים מצב שיותר מדי גורמים אינטרסנטיים כדוגמת הבנקים והממשלה לא יתנו לזה לקרות, אז בבקשה להרגע אין כאן ניסים של שר אוצר.
4 בן אהרון 09/01/2017 10:17 זוג צעיר יעדיף לקנות בהנחה בתוכנית ולא מקבלן או מיד 2
אם אפשר לקנות בהנחה בתוכנית, אין שום סיבה לקנות במחיר מלא מיד 2 או מקבלן. לכן אין כל הצדקה להטיל הגבלות ומיסים על השוק כל עוד עוד התוכנית לדירות בהנחה פועלת. עובדה שהזוגות לא באים לקנות במקום המשקיעים ולכן הפעילות יורדת כל הזמן.
יוסף 09/01/2017 17:04 הפעילות יורדת אבל היזמים ממשיכים לבנות = ירידת מחירים (ל"ת)
אחד 09/01/2017 10:29 אותו זוג צעיר יצטרך לשלם גם שכירות וגם משכנתא במקביל
ובסוף יקבל דירה שאין מושג מה יהיה איתה ולא יוכל למכור אותה 5 שנים.מה בדיוק ירוויח ? דרך אגב מחיר למשתכן שהיה בבאר שבע הוזיל מחיר באותו אזור לעומת דירה אחרת חדשה באותו אזור במקרה הטוב ב 50000 שח.זה בדוק. מחיר למשתכן =עבודה בעיניים .
בן אהרון 09/01/2017 12:12 גם אצל קבלן בלי הנחה צריך לגור בשכירות עד קבלת הדירה.
ויד שנייה הם כנראה לא רוצים כי לפי מה שאני מבין, לא רואים אותם בשוק יד שנייה.
3 רונן 09/01/2017 10:15 אולי תפסיקו באוצר להתעלק על ה"משקיעים". נמאס!!
נניח שמשקיעים לא קנו. במה זה בדיוק עוזר למנטרה של "הזוגות הצעירים"?? הרי יש כאן רק פופוליזם זול של האוצר.
יוסף 09/01/2017 17:02 השוק תקוע. עוד שניה המחירים גם יתחילו לרדת
קצת סבלנות. לקבלנים יש אורך נשימה גדול יותר מרוב הציבור. המשחק לא הוגן אבל עם קצת סבלנות מחירים ירדו
לי 09/01/2017 10:34 אולי תפסיקו משקיעים להתעלק על "הזוגות הצעירים" (ל"ת)
מוטי 09/01/2017 15:52 תתלונן לממשלה שלך, ואגב,לא שמעת? משקיעים לא קונים, לך
לקנות, מאות אלפי דירות רק מחכות שתקנה אותן... חחחח,
2 בקצור 09/01/2017 10:09 השוק תקוע. אין יוצא ואין בא . (ל"ת)
1 עזורי 09/01/2017 09:59 רואים ירידה זמנית שתוקנה מיד, מה הקטע שלהם (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש