מיכל דבורצקי פורשת מתפקיד משנה למנכ"ל גיתם BBDO

דבורצקי, פורשת לאחר קדנציה של כחמש שנים במשרד. בשנה האחרונה הייתה דבורצקי אחראית על תהליך המיזוג של חברת האינטראקטיב אל תוך פעילות גיתם. שינוי שהוביל לצמיחה של יותר מ-40% במחזורי ההכנסה מאינטראקטיב
מאיה זיסר |

משרד הפרסום גיתם BBDO מודיע הבוקר (ד') על פרישת של המשנה למנכ"ל גיתם, מיכל דבורצקי, זאת לאחר קדנציה של כחמש שנים במשרד על. בשנה האחרונה הייתה דבורצקי אחראית על תהליך המיזוג של חברת האינטראקטיב אל תוך פעילות גיתם. שינוי שהוביל לצמיחה של יותר מ-40% במחזורי ההכנסה מאינטראקטיב.

דבורצקי החלה דרכה בגיתם כסמנכ"לית מחלקת הפלנינג, (לאחר שש שנים בחברת סלקום כמנהלת מחלקת אסטרטגיה וקשרי לקוחות). לאחר מכן קיבלה אחראיות על ניהול הלקוחות בגיתם ובשנתיים האחרונות כיהנה כמשנה למנכ"ל.

מהודעת המשרד נמסר כי "דבורצקי, לצד הבנה טובה של צרכי הלקוח, שהביאה עימה לגיתם, הפעילה דבורצקי את ניסיונה הניהולי הרב. היא סייעה בבניית השדרה הניהולית בגיתם והובילה תהליכי עבודה ומחשבה חדשים".

עקב ההודעה אמרה דבורצקי, " שנות עבודתי בגיתם היו מרתקות. נחשפתי למגוון תחומים חדשים, לצד התמחותי בתקשורת: פיננסים, קמעונאות, ומוצרי צריכה. סייעתי בבניית מותגים ומהלכי פרסום ושיווק , תוך שותפות מלאה עם לקוחות גיתם הנפלאים. למדתי מהם ומהקולגות המון ואדע להביא את ניסיוני לביטוי בהמשך הקריירה שלי"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
התרסקות מטוס (צילום מסך)התרסקות מטוס (צילום מסך)

בטיחות או נוחות - איך בוחרים את המושב המושלם בטיסה?

איפה הכי מסוכן לשבת במטוס, איפה הכי נוח לשבת במטוס? ככה תדעו לבחור את המקומות המתאימים לכם 

עופר הבר |

הצ׳ק אין למטוס אל על בואינג 737-800 ברגע האחרון, לא איפשר לי לבחור את המושב הבטוח שרציתי. עליתי ברגשות מעורבים לטיסת אל על LY290 לוונציה בדרכי לטרק בהרי הדולומיטים. ישבתי בשורה הרביעית בקדמת המטוס ולא יכולתי שלא להיזכר בטיסת ALOHA Airlines 243 בשנת 1988, גם היא במטוס בואינג 737-200. טיסת אלוהה איירליינס 243 זכורה כטיסה שהשאירה צמרמורת ופחד בקרב 95 נוסעי הטיסה, כשבגובה 24,000 רגל, נשמעו רעשי שבר וקריעה וחלקו הקדמי העליון של המטוס נתלש מעליו בחלקיק שניה מעל שורות 1-5 ורוח בעוצמה של הוריקן פרצה לחלל המטוס.

הנוסעים החגורים ראו לעיניהם המבועתות את אחת הדיילות נשאבת לחלל האוויר. הנוסעים שישבו תחת הגג הפעור לרווחה, בהיעדר גישה למסכות החמצן, סבלו מהיפוקסיה, מצב שבו יש חוסר באספקת חמצן לרקמות בגוף, מצב המסכן חיים. רעש הרוח היה חזק כל כך שהטייסים התקשו לדבר ביניהם והדיילים התקשו בגלל הרוח להגיע לתא הטייס בכדי לראות אם הטייסים נותרו בחיים. שני הטייסים התקשו להטיס את המטוס הקרוע אך הצליחו בתושייתם להנחיתו בשלום והנוסעים ניצלו. זה היה מטוס הנוסעים עם הנזק הכי גדול בגוף המטוס שהצליח לנחות בשלום.

מאז, הלקחים נלמדו. השבר שהיה "שבר התעייפות" עקב מחזורי הפרשי הלחץ בהמראה ונחיתה נלמד, התכן והתחזוקה שופרו, ובכל זאת, כשישבתי בשורה 4 במטוס 737 ידעתי שיש מקומות בטוחים יותר לשבת בהם.



המושבים הבטוחים יותר


היו מספר ניסויים לבחינת עמידות ריסוק מטוס מטוסים לבחינת מיקום המושב המועדף. הניסוי המפורסם ביותר שבדק בטיחות מושבי הנוסעים במטוס בואינג נערך על ידי הערוץ הבריטי Channel 4 יחד עם Discovery Channel בשנת 2012, תחת השם  Live Crash Test.