המתחרה של טסלה: NIO זינקה ביותר מ-1,000% השנה
יצרנית ה-EV הגדולה והמפורסמת ביותר בסין, ניו (סימול:NIO) הונפקה בארה״ב לקראת סוף שנת 2019, החברה הונפקה במחיר של 6.2 דולר וגייסה כמיליארד דולר. לאחר כשנה וחצי של דשדוש, המניה פרצה בחוזקה במחצית השנייה של 2020 כאשר השיא היה מחיר של 54 דולר למניה, זינוק של מעל ל-2000% מתחילת השנה.
ניו נסחרת בשווי של כ-74.4 מיליארד דולר, וכאשר מכירות הרכבים של ניו זינקו בסין, נראה שהחברה קוראת תיגר על הענקית טסלה TESLA INC (סימול:TSLA). ״NIO Day״ הרביעי יתקיים ב-9 לינואר והחברה צפויה להציג כמה הודעות גדולות. האנליסטים מצפים כי החברה תרחיב את מערך המכוניות החשמליות שלה, כולל דגמי הסדאן החדשים. בנוסף, החברה צפויה להציג סוללה חדשה בעלת הספק של 150-kWh, לצד עדכון פלטפורמת NP2, עם תקווה לטכנולוגיית נהיגה אוטונומית מתקדמת יותר.
זוהי חברה צעירה, אשר צומחת במהירות, אך עדיין מחפשת להשיג רווחיות בשורה התחתונה. הכנסות הרבעון השלישי הסתכמו בכ-667 מיליון דולר, יותר מכפול ממכירות שנת 2019, ההפסד הנקי הסתכם ב-12 סנט למניה, שני הנתונים מעל צפי האנליסטים. קופת המזומנים של החברה הוכפלה בין הרבעון השני לשלישי והסתכמה ב-3.3 מיליארד דולר, אודות להנפקת מניות לפי שווי גבוה בהרבה מהמחצית הראשונה של השנה.
האנליסטים צופים כי ניו תדווח על הפסד של 67 סנט למניה במהלך כל שנת 2020, וכי ההפסדים יצטמצמו לכ-45 סנט למניה במהלך שנת 2021. השורה העליונה צפויה להכפיל את עצמה במהלך שנת 2020, והחברה צפויה להכפיל את ההכנסות שוב במהלך שנת 2021.
- סין פותחת בחקירה נגד אנבידיה בנוגע לעסקת מלאנוקס; המניה יורדת 1.5% בטרום
- סין פותחת בחקירות נגד ענף השבבים האמריקאי: עימות סחר חדש מתקרב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חודש דצמבר החברה גייסה 2.65 מיליארד דולר ע״י הנפקת מניות. לי (סימול:LI) ואקספנג (סימול:XPEV), יצרניות EV מתחרות מסין, גייסו גם הן הון רב השנה לאחר שזינקו במאות אחוזים בהנפקת SPAC. החברות מחפשות להשתלט על השוק הסיני, ולפלוש בהדרגה לשוק האירופי, זאת תוך כדי תחרות עזה מול טסלה במגרש הביתי שלהם. דגם 3 סדאן של טסלה היה הרכב הנמכר ביותר בסין בחודש נובמבר, כאשר המכירות זינקו ב-78% לעומת חודש אוקטובר על רקע הורדת מחירים.
כיום ניאו מוכרת את רכבי השטח החשמליים ES8 ו-ES6, לצד קרוסאובר חשמלי חדש מסוג EC6. בהשקה המתוכננת, צפויה החברה להציג רכבים חדשים במחירים סבירים יותר. במהלך הרבעון הרביעי, ניו צפויה לדווח על 16.5 ועד 17 אלף רכבים שנמסרו, זינוק של מעל 100% לעומת השנה שעברה, אך נמוך מצמיחה של 154% ברבעון השלישי ו-191% ברבעון השני השנה. ניו מצפה להגיע לקצב ייצור שנתי של 150 אלף רכבים עד סוף שנת 2021, בעוד שבשנת 2019 ניו מסרה רק 20.5 אלף רכבים.
ב- JPMorgan צופים כי נתח שוק ה-EV משוק הרכבים בסין צפוי להגיע ל-20% עד שנת 2025, ונכון לשנת 2019 נתח השוק עומד על פחות מ-5%. עוד צופים בבנק ההשקעות, כי מחיר הרכב החשמלי ישתווה למחיר הרכב המסורתי עד שנת 2023. נכון להיום, סין היא שוק ה-EV הגדול בעולם, והשלטון המקומי שם לו כיעד שעד שנת 2025, 25% מכלל מכירות הרכבים החדשים יהיו רכבים חשמליים.
- כסף קטן: באפט עשוי להפסיד יותר מ-3 מיליארד דולר השנה
- אמזון מתכננת כיסוי אינטרנט לווייני עולמי עד 2028
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום
בשנת 2020 השיקה ניו את ״שירות הסוללות״, מעין תוכנית מנוי לסוללות רכב. בבסיסו של המודל, הרכב והסלולה נמכרים בנפרד, ומחיר הרכב הוא זול יותר משמעותית. לקוחות החברה יוכלו להחליף סוללות בתמורה לתשלום חודשי הנקבע בהתאם לצרכי הרכב. במהלך חודש נובמבר, הציגה ניו לראשונה את סוללות ה-100 kWh, עם טווח של כ-580 קילומטר. החברה מתכננת להיכנה לשוק האירופי החל מהמחצית השניה, בעוד המתחרה אקספנג עשתה זו כבר במהלך חודש דצמבר.
בניגוד לטסלה, ניו לא מייצרת את הרכבים בעצמה, אלא היא משתפת פעולה עם Jianghuai Automobile Group הסינית לייצור כלי הרכב שבראשותה. נקודה נוספת למתחרה אקספנג, שבבעלותה מפעל לייצור רכבים והשבוע דיווחה על הקמת מפעל נוסף ב-2021. בדוח השנתי האחרון של ניו, היא הזהירה מפני שותפות ייצור עם צדדים שלישיים, שכן ״פעולות שאינן בשליטת החברה הן מסוכנות״ נכתב. החברה הצעירה, בעלת שווי גבוה מענקיות הרכב המסורתיות, צפויה לפתוח את השנה בחוזקה, אך האם יש עוד לאן לעלות מהשווי המנופח שמתמחר כבר את נתוני הצמיחה ? תשאלו את טסלה.
- 7.לא לקנות תוצרת סין זה איום עלינו (ל"ת)גיא ליפשיץ 14/07/2021 11:13הגב לתגובה זו
- 6.דני 02/01/2021 14:09הגב לתגובה זוכבר היום במוצרים הסינים שתולים שבבי ריגול(לא שבאחרים אין) בקרוב בלחיצת כפתור יכבו את ה5G הנייד הסלולרי המצלמה והאוטו
- דן ליפשיץ 14/07/2021 11:13הגב לתגובה זוסין נגדינו בכל מוסדות האום מוטב להאט את השתלטותה על העולם.
- 5.[email protected] 31/12/2020 23:10הגב לתגובה זוכמשקיע בניו כבר שהייתה ב10 דולר למניה אני באמת מאמין שב3-5 שנים הקרובות היא תגיע ל100-150 דולר למנייה. הרווחה מנוהלת מצוין והיא לא רק חברת מכוניותץ היא בונה קהילה בניו והמנכל שלה יודע בדיוק מה הוא עושה ואל תשכחו שהיא בשתפ עם מובילאיי ואינטל ואל תופתעו עם הרכב האוטונמי הראשון בעולם יהי של ניו היו גם שמועות שניו תעשה משהו גם עם אפל (שמפתחת גם רכב חדש)
- 4.אבי 31/12/2020 14:13הגב לתגובה זולוקח בערבון מוגבל מאוד מאוד
- 3.בועעעעעעעעעעעההההההההההה (ל"ת)דדד 31/12/2020 00:13הגב לתגובה זו
- שי 31/12/2020 11:24הגב לתגובה זומי שרק יודע לכתוב ''בועה'', גם רק יודע להתחרט על זה אחר כך. אין כסף בספקנות.
- 2.המבין 30/12/2020 22:08הגב לתגובה זוזה בדיוק הזמן לא לקנות. שיש עליה כתבות. גם היא חברה סינית. זהו
- 1.עוד חברת חלום הפסדית (ל"ת)שמוליק 30/12/2020 21:57הגב לתגובה זו

הבנק המרכזי של צרפת מוריד תחזיות
צרפת מתמודדת עם האטה כלכלית וחוסר יציבות פוליטית: הבנק המרכזי מוריד תחזיות צמיחה, פיץ' מפחיתה דירוג אשראי והשווקים דורשים תשואה גבוהה יותר על החוב הממשלתי
הבנק המרכזי של צרפת הודיע על הפחתת תחזיות הצמיחה לשנים 2026 ו-2027 ב־0.1 נקודת אחוז, בעקבות חוסר הוודאות הפוליטי שנוצר לאחר נפילת הממשלה השנייה בתוך פחות משנה. הבנק מזהיר כי צרפת עלולה להישאר מאחור ביחס לשאר מדינות האיחוד האירופי בשנים הקרובות.
המצב הכלכלי בצרפת מסתבך. ראש הממשלה החדש, סבסטיאן לקורנו, מנסה לגבש תקציב ל־2026 תוך ניהול משא ומתן עם מפלגות האופוזיציה. אך מפלגות מהשמאל והימין הקיצוניים דורשות בחירות חדשות במקום לסייע בגיבוש הסכמות, מה שמקשה על תהליך קבלת ההחלטות. המפלגה הסוציאליסטית, שעל תמיכתה תלויה יציבות הממשלה, דורשת להעלות מסים על עסקים ולהאט את תהליך צמצום הגירעון – הגדול ביותר באיחוד האירופי. קו זה מנוגד לרצון השווקים, והדבר מתבטא בעליית תשואות האג"ח הממשלתיות הצרפתיות ביחס למדינות שכנות.
פיץ' הורידה דירוג
חברת הדירוג פיץ' הורידה ביום שישי את דירוג האשראי של צרפת מ-AA- ל-A+, בשל חששות מיכולת הממשלה לעמוד ביעדי התקציב ולהגיב למצבי חירום כלכליים. המהלך משקף הערכה גוברת של המשקיעים כי צרפת נעשית פחות יציבה מבחינה פיסקלית.
הבנק המרכזי הצרפתי מזהיר מפני המשך מדיניות כזו. הכלכלן הראשי אוליביה גארנייה אמר כי אם לא יתקדמו בצמצום הגירעון, "אי הוודאות הפיסקלית תתרחב, והחלטות השקעה ותעסוקה של עסקים ומשקי בית יישארו מהוססות". נגיד הבנק, פרנסואה וילרואה דה גלהאו, הוסיף כי הממשלה הבאה חייבת להישאר מחויבת ליעד של גירעון של 3% מהתמ"ג עד 2029. לדבריו, "אם נכשלים בתחילת הדרך, קשה לשכנע שהיעד יושג בזמן".
- פיץ' מורידה את דירוג האשראי של צרפת: אי יציבות פוליטית וחוב ציבורי גבוה מעיבים על התחזית הכלכלית
- בפעם החמישית: מקרון מינה ראש ממשלה חדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחזיות החדשות
התחזית המעודכנת מצביעה על האטה בצמיחה לעומת שאר מדינות האיחוד האירופי בשנים הקרובות. הבנק צופה צמיחה מתונה ב-2026 וב-2027, ומדגיש כי עסקים ומשקי בית נוטים לעכב השקעות עד שתהיה בהירות בנוגע למדיניות התקציב.

טראמפ רוצה לבטל דיווחים רבעוניים - איך זה יכול לפגוע במשקיעים
נשיא ארה״ב דוחף לביטול חובת הדיווח הרבעוני של חברות ציבוריות, מהלך שעשוי לגרום לפגיעה בשקיפות, להעמקת פערי מידע בין משקיעים ולתנודתיות גבוהה יותר בשווקים
נשיא ארה״ב דונלד טראמפ חוזר לרעיון ישן שלו: ביטול החובה על חברות ציבוריות לפרסם דוחות כספיים מדי רבעון והסתפקות בדיווח חצי־שנתי. השבוע טראמפ חזר והעלה את ההצעה ברשתות החברתיות, והפעם ייתכן שיש לו יותר כוח לקדם שינוי רגולטורי. למרות זאת, נראה שהמשקיעים לא מתלהבים. אין לחץ מצד השוק על הרשות לניירות ערך האמריקנית לשנות את דרישות הדיווח, כשהמשמעות של מהלך כזה היא פחות מידע למשקיעים ויותר חוסר־וודאות.
הרבה סיבות למה זה רעיון גרוע
דיווח כספי סדיר ושקוף מפחית לחברות את עלויות הגיוס. ככל שהמידע אמין ונגיש יותר, כך קל וזול לחברה לגייס הון או ליטול אשראי. איש לא רוצה להמתין שלושה חודשים נוספים כדי לגלות התפתחויות שליליות, כמו מעבר של חברה מרווח להפסד. באותה מידה, איש אינו מעוניין להחמיץ שינוי פתאומי לטובה, כפי שקרה באנבידיה. זו גם אחת הסיבות לכך שעלות ההון של חברות אמריקניות נחשבת לאורך שנים לנמוכה יחסית לעולם.
פחות דוחות כספיים עלולים להוביל לתנודתיות גבוהה יותר במניות. מרווחי זמן ארוכים בין פרסומים יוצרים "קפיצות" חדות כאשר סוף־סוף מתפרסם המידע. יתרה מכך, העובדה שמידע אינו מדווח לציבור אינה אומרת שאינו קיים. מנהלים ובעלי תפקידים עדיין מחזיקים בו ועלולים להשתמש בו לפני כולם.
הפחתת תדירות הדיווח תחזק במיוחד את היתרון של משקיעים מוסדיים עם תקציבי מחקר גדולים וגישה ישירה להנהלות, ותפגע במשקיעים פרטיים. דיווח קבוע מסייע לאזן את תנאי השוק. גם מנקודת מבט עסקית רחבה הצעד אינו מתיישב עם המציאות. מחזורי העסקים מתקצרים, לא מתארכים.
- טראמפ נגד הניו יורק טיימס: תביעה של 15 מיליארד דולר בגין לשון הרע; מניית העיתון יורדת
- טראמפ מדבר – והמניות עפות: זינוק במניות יצרניות הרכב המעופף ג'ובי וארצ'ר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק הבינה המלאכותית ממחיש את זה היטב, כאשר לפני שלוש שנים כמעט שלא הוזכר, וכיום הוא משנה ענפים שלמים. המתנה של חצי שנה בין דוחות כספיים עלולה להיחשב נצח בתעשיות דינמיות כאלה.