טים קוק
צילום: יחצ

לקראת ההשקה של אפל

החברה מתכננת להציג את דגמי אייפד אייר ואפל ווטש החדשים: באירוע שיערך ללא קהל לא יוצגו דגמי האייפון החדשים
אור צרפתי |
נושאים בכתבה אפל השקה

אפל (סימול:AAPL), תחשוף מחר (ג'), את המוצרים החדשים באירוע ללא קהל, שיועבר דרך המסכים. החברה לא צפויה להציג את האייפון החדש, על הכוונת: האייפד אייר ואפל ווטש.

החברה צפויה להכריז על השעון החדש שיקרא "אפל ווטש סדרה 6". השעון החכם יכלול חידושים כמו מעבד חדש, ומד ריווי חמצן בדם. בדומה לדגם הקודם, השעון יושק בשני גדלים: 40 מ"מ ו-44 מ"מ. כחלק מהמודל האסטרטגי, להשקת מכשירי לואו קוסט, הטרנד צפוי להגיע גם לאפל ווטש, וזאת כדי להתחרות ביצרניות השונות.

אפל ווטש הוא אחד המוצרים הנמכרים ביותר של החברה, עם הכנסות של 24.5 מיליארד דולר בשנת 2019, כפול מההכנסות בשנת 2017. בדוחות החברה, השעון מוצג תחת חטיבת הטכנולוגיה, לבישה ואביזרים, ותופס נתח רחב מתחום זה.

לצד האפל ווטש, אפל צפויה להציג גם עדכון לאייפד אייר. הדגם שעודכן במארס 2019, צפוי להיות דומה לאייפד פרו, כפתור הבית יעלם לטובת עיצוב שכולל מסך בלבד. למרות זאת, מעבד האייר צפוי להיות איטי יותר מהפרו, ולא יכלול פיצ'רים כמו מסך הפרו-מושן.

האייפד אייר הנוכחי, נמכר בארה"ב במחיר של 499 דולר, בעוד האייפד פרו נמכר במחיר של 799 דולר. מכשיר בעל תכונות דומות לפרו, בתמחור נמוך, עשוי להניב צמיחה משמעותית למכירות האייפד בעונת החגים.

מה שלא יוצג באירוע של אפל הוא האייפון החדש. מגפת הקורונה פגעה בתהליך הבדיקות לדגמי ה-G5, ובכך פגעה ביכולת החברה להתחיל בייצור המוני של המכשיר החדש. אפל מתכננת להציג את ארבעת דגמי האייפון החדשים באוקטובר, ונראה שגם מכירת המכשירים תתדחה אל מעבר למתוכנן.

בגלל ההצגה המאוחרת, אפל תפספס שבועיים של הכנסות מהאייפון החדש, מתוך הרבעון הרביעי של החברה. מה שנראה קריטי יותר, אפל תפספס כמה שבועות של מכירות בעונת החגים בארה"ב, שנחשבת לשיא המכירות של החברה. מכאן שעליית המכירות שנרשמת בכל פעם שיוצא דגם אייפון חדש, תוצג במלואה רק ברבעון הראשון לשנת 2021.

קיראו עוד ב"גלובל"

לצד השקת המוצרים החדשים, תיערך הצגה של מערכת ההפעלה החדשה של החברה iOS 14, iPadOS14 ו-watchOS7. אפל צפויה להכריז גם על חבילת השירותים המשולבת שלה, "אפל וואן". עד חודש נובמבר, צפויה החברה להציג גם את דגמי המק החדשים, שיכללו שבבים בפיתוח עצמי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטקוין ירידות
צילום: רוי שיינמן

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו

המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר

אדיר בן עמי |

ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99%  , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.


הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.


נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ. 


 כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר

מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.


מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.


עמיר לונדון מנכל קמהדע
צילום: אפי שמח

קמהדע מאשרת את התחזית שנה כולה; דוח טוב לרבעון השלישי

רן קידר |

קמהדע קמהדע 4.92%  מדווחת על הכנסות של 47 מיליון דולר ברבעון השלישי, עלייה של 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ה-EBITDA  המתואם הסתכם ב-11.7 מיליון דולר, עלייה של 34% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הכנסות בתשעת החודשים הראשונים הסתכמו ב-135.8 מיליון דולר, עלייה של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד; ה-EBITDA היה 34.2 מיליון דולר, עלייה של 35% לעומת התקופה המקבילה אשתקד

התחזית לכל השנה ללא שינוי - הכנסות של 178-182 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 40-44 מיליון דולר. 


קמהדע בשליטת קרן פימי היא שחקנית בתחום הפרמצבטי בעיקר בתחום הפלסמה. היא נסחרת בבורסה המקומית ובוול סטריט בשווי של כ-380 מיליון דולר ובמכפיל רווח חזוי של כ-15. "המומנטום התפעולי והפיננסי החזק שלנו ממשיך ובא לידי ביטוי ברבעון החזק ביותר של השנה", אמר עמיר לונדון, מנכ"ל קמהדע. "אנחנו ממשיכים ליישם את האסטרטגיה שלנו ולממש צמיחה רווחית משמעותית באמצעות פורטפוליו המוצרים המגוון שלנו. סך ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמד על 135.8 מיליון דולר, המייצג עלייה של 11% יחסית לשנה שעברה, וה-EBITDA המתואם עמד על 34.2 מיליון דולר, עלייה של 35% לעומת השנה הקודמת, המייצג שיעור רווח של 25% מסך ההכנסות. בהתבסס על הביצועים העקביים והחזקים שלנו בתשעת החודשים הראשונים של השנה, הניהול המוקפד של הוצאות התפעול והתחזית החיובית להמשך שנת 2025, אנו מאשררים את תחזית ההכנסות שלנו לשנת 2025 כולה של בין 178 מיליון דולר ל-182 מיליון דולר ותחזית ה-EBITDA המתואם השנתי שלנו של 40 מיליון דולר עד 44 מיליון דולר".

 

"אנחנו מוכיחים בעקביות את יכולתנו להמיר רווחיות לתזרים מזומנים תפעולי, ובמהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה דיווחנו על סך מזומן של 17.9 מיליון דולר שנבע מפעילות שוטפת, אשר תרם ליתרת המזומנים האיתנה שלנו נכון לסוף הרבעון, העומדת על 72.0 מיליון דולר. אנו מקדמים הזדמנויות פיתוח עסקי במטרה למנף את האיתנות הפיננסית שלנו להעשרת פורטפוליו המוצרים המסחריים שלנו במטרה לתמוך בהמשך הצמיחה הרווחית השנתית הדו-ספרתית ארוכת הטווח שלנו", הוסיף מר לונדון.

 

"מוקדם יותר השנה הודענו על השקת תוכנית מחקר מקיפה (post marketing) עבור CYTOGAM® במטרה לרכז נתונים מעודכנים התומכים ביתרונות המוצר בניהול ציטומגלווירוס (CMV) בהשתלת איברים. בהקשר לתוכנית זו, פרסמנו בשבוע שעבר על התחלת מחקר SHIELD ביוזמת חוקרים, אשר יבוצע על ידי מומחים מובילים ב-CMV והשתלות איברים, ויחקור את היתרונות של CYTOGAM הניתן בסיום הטיפול המונע האנטי-ויראלי כדי להפחית את הסיכון להתפרצות מאוחרת של מחלת CMV בקרב מושתלי כליה", המשיך מר לונדון.