הודות לטראמפ: טיקטוק חוזרת לפעול בארה"ב
הנשיא הנבחר יחתום על צו נשיאותי לדחיית האיסור על האפליקציה; החברה מבטיחה לקדם פתרון ארוך טווח שיאפשר את המשך פעילותה במדינה
נראה כי הרוחות נרגעות מעט בפרשת טיקטוק בארצות הברית, כאשר חלק מהמשתמשים האמריקאים כבר יכולים לחזור להשתמש באפליקציה. זאת בעקבות הודעת הנשיא הנבחר דונלד טראמפ על כוונתו לחתום על צו נשיאותי שידחה את האיסור על האפליקציה.
"בשיתוף עם ספקי השירות שלנו, אנחנו מחדשים בהדרגה את השירות," הודיעה טיקטוק בפלטפורמת X. החברה לא שכחה להודות לטראמפ על "יצירה של סביבה בטוחה יותר" עבור ספקי השירות שלה.
טיקטוק ציינה כי ההחלטה משפיעה על לא פחות מ-170 מיליון משתמשים אמריקאים ומאפשרת את המשך פעילותם של יותר משבעה מיליון עסקים קטנים בפלטפורמה.
החברה, שנראה כי קיבלה רוח גבית משמעותית, הדגישה את חשיבות ההחלטה כ"ניצחון לחופש הביטוי" והביעה נכונות לשתף פעולה עם הממשל החדש למציאת פתרון ארוך טווח.
- אורקל עולה ב-3% - מה הקשר לטיקטוק?
- מדיטציה בטיקטוק לבני נוער - מה זה אומר והאם זה אפקטיבי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טראמפ מצדו בחר להשתמש ברשת החברתית שלו, Truth Social, כדי להעביר את המסר. "אני מבקש מהחברות לא לתת לטיקטוק להישאר בחשכה!" כתב הנשיא הנבחר.
למרות שהאפליקציה הושבתה זמנית בסוף השבוע והוסרה מחנויות האפליקציות המובילות, משתמשים מסוימים הצליחו למצוא דרך יצירתית לגישה - דרך גרסת שולחן העבודה של הפלטפורמה. המתיחות סביב עתידה של אפליקציית הווידאו הפופולרית בארצות הברית אמנם טרם הסתיימה, אך נראה כי הצדדים מתקרבים להבנות שיאפשרו את המשך פעילותה, תוך התייחסות לסוגיות של פרטיות והשפעה זרה.
- 1.גולדפיגר 20/01/2025 00:30הגב לתגובה זומצד אחד הוא מקדם את MAGA ונילחם בסינים מצד שני הוא מאפשר לסינים לרגל אחר אמריקאים האמצעות אפליקציות כגון TikTok ודומותיה

מסחר סביב השעון - נאסד"ק מבקשת לאפשר מסחר 23 שעות ביממה
הבורסה הגישה בקשה ל-SEC; ההפעלה צפויה במחצית השנייה של 2026
נאסד"ק, הבורסה השנייה בגודלה בארה"ב עם שווי שוק של כ-37 טריליון דולר, הגישה בקשה רשמית לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) להרחבת שעות המסחר במניות ומוצרי מסחר סחירים ל-23 שעות ביום, חמישה ימים בשבוע. ההצעה כוללת מקטע יומי מ-4:00 עד 20:00 שעון ניו יורק, הפסקה של שעה, ומקטע לילי מ-21:00 עד 4:00. כיום המסחר הרציף נמשך 6.5 שעות (9:30-16:00), עם שעות מוקדמות ומאוחרות שמסכמות כ-16 שעות פעילות כוללת. ההפעלה צפויה במחצית השנייה של 2026, בכפוף לאישור רגולטורי ותיאום תשתיות.
בזמן שהבורסה אצלנו משנה את ימי המסחר מראשון לשישי ומאבדת את היתרון הגדול שלה - מסחר בימים שאין במקומות אחרים, השאיפה של הבורסות האחרות בעולם היא להרחיב את המסחר ככל שניתן. במילים אחרות, הבורסה בת"א לקראת שינוי גדול בימי המסחר כשהרכבת כבר מזמן יצאה מהתחנה והכוונה בוול סטריט לאפשר מסחר רציף כמעט 24 שעות ביממה.
מסחר מסביב לשעון
המהלך משקף ביקוש גובר ממשקיעים גלובליים. שוק המניות האמריקאי מהווה כשני שלישים משווי החברות הרשומות בעולם, והחזקות זרות במניות אמריקאיות הגיעו ל-17 טריליון דולר בשנה האחרונה. משקיעים באסיה ובאירופה דורשים גישה מיידית להתפתחויות מאקרו-כלכליות, דוחות רווחים ואירועים גיאופוליטיים שמתרחשים מחוץ לשעות המסורתיות. פלטפורמות כמו רובינהוד ואינטראקטיב ברוקרס כבר מאפשרות מסחר מורחב דרך זירות אלטרנטיביות (ATS), וחלקן, כמו Blue Ocean, פועלות 24/7.
במקביל, NYSE Arca קיבלה אישור ל-22 שעות מסחר (1:30-23:30), אך טרם הפעילה אותו. גוף הסליקה DTCC מתכנן מעבר לסליקה רציפה 24 שעות ביממה החל מיוני 2026, כדי לתמוך בעסקאות מורחבות ולצמצם סיכוני נגד.
- וולמארט עוברת לנאסד"ק במהלך היסטורי - המניה טסה ב-6%
- הנאסד״ק עלה ב-1%; צ׳ק-אפ זינקה ב-190%, טבע נפלה ב-5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עבור משקיעים פרטיים, ההארכה מגבירה נגישות ומאפשרת תגובה מהירה לחדשות, במיוחד באזורי זמן מרוחקים. כיום רוב הפעילות בשעות המורחבות מגיעה ממשקיעים פרטיים, שנהנים מגמישות גבוהה יותר מבעבר. עם זאת, נזילות נמוכה בשעות הלילה עלולה להוביל לספרדים רחבים יותר ולתנועות מחירים חדות על נפח נמוך.
תיעוד של נסיעה אוטונומית, רובוטקסי. קרדיט: רשתות חברתיותמניית טסלה מתקרבת לשיא: הרובוטקסי כבר נצפה נוסע אוטונומית באוסטין
במהלך סוף השבוע, צולם סרטון שמתעד נסיעה אוטונומית לחלוטין של Model Y, והחברה מתקדמת לפעילות ללא מפקח בטיחות אנושי; למרות שוואימו מובילה בנסיעות בתשלום, טסלה מקדמת מודל מבוזר שעשוי לשנות את התמונה
מניית טסלה Tesla -0.16% ממשיכה להתקרב לשיא כל הזמנים, ומשקיעים מתמקדים בהתקדמות הטכנולוגית בתחום הנהיגה האוטונומית. אתמול סגרה המניה בעלייה של 3.6% למחיר 475.31 דולר, לאחר שהגיעה במהלך היום לרמות גבוהות יותר. שיא כל הזמנים של המניה עומד על 479.86 דולר, מלפני כשנה, ב-17 בדצמבר 2024, והשיא התוך-יומי ב-52 השבועות האחרונים הוא 488.54 דולר. מתחילת 2025 עלתה המניה בכ-18%, על אף ירידה משמעותית במכירות ברחבי העולם, גם בעקבות שינוי מדיניות סובסידיות וגם בעקבות תחרות הולכת וגוברת בסגמנט.
לאחר שהמניה עלתה דווקא בגלל מוצר שעוד לא נמצא ביצור מסחרי, רובוט האופטימוס, העלייה האחרונה נובעת דווקא מההתקדמות בשירות הרובוטקסי של טסלה. בסוף השבוע האחרון אישר אלון מאסק כי החברה החלה לבחון רכבים אוטונומיים ללא איש צוות שישמש כמפקח בטיחות אנושי. סרטון שפורסם ברשתות החברתיות הראה Model Y נוסע ריק ברחובות העיר. זהו צעד משמעותי לעבר פריסה מסחרית רחבה, שכן הסרת המפקחים מאפשרת הפעלה זולה ומהירה יותר של צי הרכבים. עד כה פעל השירות באוסטין עם מפקח במושב הנוסע, וההרחבה האחרונה כוללת אזורים נוספים בעיר. טסלה מתכננת להכפיל את גודל הצי באוסטין בחודש הבא, ולהרחיב את השירות לאזורים נוספים כמו מפרץ סן פרנסיסקו.
במורגן סטנלי מעריכים כי טסלה תגדיל את צי הרובוטקסי לכ-1,000 כלי רכב על הכביש בשנת 2026, לעומת כ-50 עד 150 כלי רכב בלבד כיום. עד סוף שנת 2035, במורגן סטנלי מצפים שלטסלה יהיו כמיליון רובוטקסי פעילים במספר ערים.
התחרות מול וואימו
מערכת ה-FSD של טסלה (Full Self-Driving) ממשיכה להתקדם והיא כרגע בגירסה ה-14. העדכון האחרון כולל שיפורים בטיפול במצבים נדירים, דחיסת וידאו משופרת ומודל עם פי 10 פרמטרים בהשוואה לגרסאות קודמות. גרסת הרובוטקסי באוסטין מתקדמת בכשישה חודשים מהגירסה המוצעת לציבור הרחב, והחברה צופה שיפורים נוספים שיאפשרו נהיגה ללא התערבות אנושית, ברוב המקרים. טסלה משתמשת בנתונים ממאות אלפי רכבים כדי לאמן את המודלים, מה שמקנה לה יתרון בקנה מידה על פני מתחרים שמסתמכים על ציים קטנים יותר.
- טאואר נפלה 8%, נובה ירדה 6% - הנאסד"ק בירידות חדות
- האם הפרמיה על "אפקט אילון" תעבור מטסלה ל-SpaceX?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהשוואה ישירה, וואימו של גוגל מובילה כיום בשוק הרובוטקסי המסחרי. על פי נתונים מעודכנים, במהלך דצמבר 2025 ביצעה כ-450 אלף נסיעות בתשלום בשבוע, עלייה מ-250 אלף נסיעות באפריל 2025. בסך הכל ביצעה וואימו מעל 14 מיליון נסיעות ב-2025, פי 3 מהשנה הקודמת. היא פועלת בחמש ערים בארה"ב ומתכננת להגיע למיליון נסיעות שבועיות עד סוף 2026.
