הרוב מסתכלים על הקנקן: כך תמתגו מוצרי מדף מנצחים
מה משותף למפעלי מזון המשווקים מוצרים ברשתות, חברות פרמה שסוכניהן מסתובבים בין רשתות ובתי מרקחת פרטיים, יקב בוטיק ובעל חנות מקוונת באינטרנט? שכולם צריכים למתג את מוצרי המדף שלהם כדי למכור! אז מה חשוב לדעת כדי למתג מוצרי מדף מנצחים? – כל הפרטים בכתבה שלפניכם.
מה בין צריכת ראווה למיתוג ומיצוב המוצר שלכם
את המונח 'צריכת ראווה' טבע הכלכלן האמריקאי Veblen בשלהי המאה ה- 19.
בכך חזה ובלן את הצורך הפסיכולוגי של חברת השפע המתהווה, בצריכתם של מוצרים יוקרתיים, המעידים על איכות חיים גבוהה.
ואמנם, נוסף על החשיבות שבפיתוח מוצרים איכותיים, שימלאו את צרכי קהל היעד אליו הם פונים, אם יש משהו אחד שכולם מסכימים עליו כיום הוא שלתדמית, מיתוג ומיצוב השפעה מכרעת על היקף מכירותיהם של מוצרים.
במילים אחרות, אם אתם רוצים מוצר מנצח, חשוב למצב אותו בתחום הרלוונטי ולהתאים את תדמיתו לערכים החשובים לקהל היעד וללקוחות שלכם, לרבות נראות שמייצגת איכות חיים גבוהה.
מיתוג המוצר באמצעות נראות שמייצגת איכות חיים גבוהה
מה מייחד מיתוג מוצרי מדף?
מקור המילה מיתוג, שהפכה שגורה וכמעט שחוקה בז'רגון השפה העסקית, במושג 'מותג', שנטבע כמילת הלחם בין 'מוצר' ל'תג'.
העיסוק במיתוג רווח ולא בכדי, היות ומדובר באחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על מידת ההצלחה של עסקים, ובפרט כשמדובר במוצרי מדף.
מוצר מדף ממותג כהלכה יהיה כזה שנושא 'תווית', הן מבחינה סמלית, כלומר שזהותו ותדמיתו ברורות, והגדרת המדף שלו ממוקדת, והן במובן הקונקרטי של אריזה בעלת נראות אטרקטיבית לקהל היעד.
הגדרת מדף יכולה להתייחס לערכי המוצר, שימושיו, תפישות רגשיות וחווייתיות אודותיו, בידולו ממוצרים וחברות מתחרות וכמובן מיצובו ומיקוד קהל היעד אליו הוא פונה.
- חג שמח לפודיז: 20 מתנות מקוריות לראש השנה לאוהבי אוכל
- כך תשלטו בכמות הפחמימה שאתם צורכים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מוצר ועל אחת כמה וכמה כשמדובר במוצרי מדף, היבטים רעיוניים אלו צריכים להתכנס לבסוף לנראות גרפית ממוקדת ונכונה, שתופיע על גבי אריזת המוצר ובפרסומים השונים של החברה, ותקדם את המכירות בפועל.
מוצר מדף ממותג היטב נושא 'תווית' סמלית וקונקרטית בעלת זהות ותדמית ברורות
עיצוב נכון של אריזת המוצר כבסיס למיתוג ומיצוב אפקטיביים
יהיו אשר יהיו הערכים אותם אתם מבקשים לצקת לתדמית המוצר שלכם, מיתוג ומיצוב מוצר המדף מתנקזים כולם, בסופו של דבר, למפגש הבלתי אמצעי שלו עם הלקוחות הפוטנציאליים.
מפגש זה יתרחש כשהמוצר מוצג על המדף הממשי בחנות או, כמובן, על המדף הווירטואלי בחנות המקוונת או בקטלוג המצולם שבאתר.
אריזה בעלת נראות מחמיאה, מובחנת, בולטת ומושכת, שגם מותאמת לקונספט ולמיתוג מדויקים, יכולה לעשות את ההבדל בין מוצר שנחטף מהמדפים לכזה שנותר מיותם מקונים.
- "מצב חירום ממשי": 80% מהמטפלות במעונות היום לא קיבלו את השכר המגיע להן
- הפתעה - "צעירים בארץ עם ידע פיננסי טוב משל המבוגרים"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
כדי להבין איך יוצרים אריזה אפקטיבית, מושכת ומחמיאה למוצרי מדף ממותגים, פנינו למר לירון בן יאיר, המנכ"ל של חברת 'ש.ע.ל – הדפסות איכות בע"מ', המספק מדבקות בגלילים בהדפסה דיגיטלית לכל ענפי התעשייה במשק.
אריזה בעלת נראות מחמיאה, מובחנת ומושכת תגרום למוצר להיחטף מהמדפים
אריזת מוצר שלא ניתן להתעלם ממנה
מדבקת תווית שמוכרת, חייבת להיות איכותית, ובגלל זה ב'ש.ע.ל' אנחנו בוחרים בהדפסה דיגיטלית מעולה ומעמידים לרשות הלקוח את מיטב הטכנולוגיה בתחום, לרבות מגוון סוגי חיתוך וגימור מתקדמים, מסביר בן יאיר.
אצלנו תמצאו מדבקות עם הטבעה יוקרתית, בולטת או שקועה, שפופולארית מאוד במדבקות לבקבוקי יין, אבל בהחלט יכולה לקדם את מיתוג של מוצרים נוספים.
להיט נוסף הוא גימור צורני למדבקה, שיוצר נראות מאוד בולטת ויוצאת דופן, כשמבחינת סוגי הגימור, לצד הלמינציה האיכותית ביותר אנו מציעים גם גימור לכה-משי יוקרתי.
בסך הכל קיים מגוון רחב של אפשרויות מתקדמות למיתוג ועיצוב האריזה, שמסייעות למצב את המוצר ברמת איכות אחרת לגמרי.
מדבקות עם הטבעה יוקרתית, בולטת או שקועה, פופולארית לבקבוקי יין ולמוצרים נוספים
הרבה מעבר להדפסה וגימור איכותיים
כמובן שאיכות ההדפסה והגימור זה לא הכל, מבהיר בן יאיר ומפרט: תוצאה שתהיה בסופו של דבר אפקטיבית, היא פרי עבודת צוות לא רק של גרפיקאים מוכשרים, אלא גם של אנשי מכירות מיומנים, שמהווים נדבך חשוב בצוות העובדים שלנו.
חשוב לזכור שאחרי הכל, מדבקת תווית על מוצר נועדה להרבה יותר מאשר משיכת תשומת לבו של הצרכן בלבד.
תווית נכונה אמורה גם להיות מרשימה, לייצר פופולאריות ובולטות מול מוצרים מתחרים, וכמובן לייצב את אמינות תדמיתו של המוצר ושל החברה המוכרת אותו.
תווית בחיתוך צורני עם אריזת סגר ייחודית למראה שמשקף ערכים כפריים של חומרי גלם מהטבע
ריבות ודבש יד מרדכי והתווית המנצחת
תהליך המיתוג שעברנו עם אחד הלקוחות הוותיקים שלנו, מכוורת יד מרדכי, שנמצאת בבעלות משותפת של קיבוץ יד מרדכי וחברת שטראוס, הוא דוגמא מצוינת לאופן בו תווית איכותית מקדמת את המוצר.
הבחירה בתווית בחיתוך צורני מבליטה את הלוגו המוכר של החברה, ובשילוב עם אריזת סגר ייחודית, מתקבל מראה שמשקף ערכים כפריים של חומרי גלם מהטבע.
ח"כ קטי שטרית בדיוני הועדה לזכויות הילד קרדיט: מתוך אתר הכנסת"מצב חירום ממשי": 80% מהמטפלות במעונות היום לא קיבלו את השכר המגיע להן
לפני שנתיים סוכם כי המדינה תממן העלאת השכר למטפלות במעונות היום בעלות של כחצי מיליארד שקלים, אך בפועל 80% מהמטפלות לא קיבלו אותו ורק כעת נערכת בדיקה לאן נעלמו הכספים
הבוקר קיימה הוועדה לזכויות הילד ישיבה הנוגעת למעונות היום וקיבלה לידיה את הנתונים המבהילים הבאים: על-פי הערכות של משרד העבודה והרווחה חסרות כיום כ-3,000 מטפלות במערכת, ובדוח של המכון הישראלי לחינוך בגיל הרך לשנת 2024 נמסר כי למעלה מ־500 מעונות יום נסגרו ב-שנים האחרונות בשל מחסור בכוח אדם מקצועי. בישיבה דיווח נציג משרד האוצר כי בבדיקה שביצעו בשנת תשפ״ד נמצא כי יותר מ-80% מהמטפלות לא קיבלו את השכר שנקבע למקצוע. מי שהציג את הדברים היה נציג משרד האוצר, רום אריאב, נתונים שגרמו להפתעה בקרב חברי הכנסת ונציגי הארגונים. לדבריו, שיעור התחלופה של המטפלות זהה במעונות המפוקחים ("מעונות סמל") ובמעונות הפרטיים, מה שלדעתו מעיד כי ייתכן והבעיה איננה נובעת רק מגובה השכר אלא מפרמטרים נוספים כמו סביבת העבודה, תנאי העסקה, עומס, או חוסר בליווי מקצועי.
אריאב הוסיף כי ביוני 2023 עודכן המחיר המפוקח למעונות בשל העלאה ניכרת בשכר המטפלות, ובאותה שנה הוחלט במשותף בין משרד החינוך למשרד האוצר כי המדינה תממן את מלוא העלאת התעריף סכום של יותר מחצי מיליארד שקלים. אולם, הבדיקה שנערכה בשנת תשפ״ד נמצא כי מעל 80% מהמטפלות לא קיבלו בפועל את השכר שנקבע, למרות שהכספים הועברו לארגונים המפעילים את המעונות. נציג האוצר הבהיר כי לפי שיטת התקצוב הנוכחית, הסבסוד במעונות ניתן להורים והארגונים מהווים רק צינור להעברת הכסף אך ציין כי בימים אלה נערכת בדיקה מעמיקה גם לשנת תשפ״ה כדי להבין לאן זרמו התקציבים.
דבריו של אריאב עוררו תגובה חריפה מצד יו״ר הוועדה, ח״כ קטי שטרית (ליכוד), שאמרה כי היא “נדהמת לשמוע שהכסף שיועד להעלאת שכר המטפלות לא הגיע ליעדו”. לדבריה, “לא ייתכן שהמדינה תקצה מאות מיליונים לשיפור תנאי העובדות אך בפועל הכסף יישאר בידי הארגונים. לפי הנתונים שעלו בוועדה, כמעט 80% מהמעונות לא העבירו את התוספת לשכר המטפלות. אני דורשת ממשרד האוצר לספק תשובות ברורות ולברר מי הגוף שאמור לפקח על עמידה בכללי הסבסוד. מדובר באזלת יד במקרה הטוב, ובעבירה של ממש במקרה הרע”. שטרית הדגישה כי הוועדה דורשת להצמיד את שכר המטפלות לשכר הסייעות בגני הילדים, ולבחון אפשרות להעביר את התשלומים ישירות דרך הרשויות המקומיות ולא דרך הארגונים המפעילים, כדי להבטיח שהכסף הציבורי יגיע ליעדו.
שטרית הוסיפה כי "האחריות והפיקוח על גילאי אפס עד 3 איננה רק עניין של חינוך, זו משימה לאומית. לצערי, מערכת המעונות לגיל הרך מצויה כיום במצוקה קשה של כוח אדם, מדובר במצב חירום ממשי ”.- "רוצה שאעשה גם שיעורי בית בחשבון?" - האם ה-AI מרסקת את מערכת החינוך?
- שנתיים אחרי השקת ChatGPT: לאן הולכת מהפכת ה-AI?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במסגרת הדיון הציעה שטרית לתעדף את ענף החינוך לגיל הרך מבין תחומי השירות הלאומי-אזרחי. מנכ״ל רשות השירות הלאומי‑אזרחי, ראובן פינסקי, השיב כי ישנם כ-20,000 צעירים המשרתים בשירות הלאומי כיום מתוכם רק עשרות בודדות משרתות במעונות והדגיש כי אין מאגר בלתי נדלה של מתנדבים שניתן להעביר באופן אוטומטי למעונות היום. גם ראש עיריית מעלה אדומים, גיא יפרח, הזהיר: “אם לא יקרה משהו משמעותי, בשנה הקרובה לא יהיה עוד מערך גיל הרך ואתם תראו הורים שלא הולכים לעבודה בגלל זה”. ח״כ סימון דוידסון (יש עתיד) אף הזהיר: “אנחנו רגע לפני להביא עובדים זרים שיטפלו בילדים שלנו.”
