הרוב מסתכלים על הקנקן: כך תמתגו מוצרי מדף מנצחים
מה משותף למפעלי מזון המשווקים מוצרים ברשתות, חברות פרמה שסוכניהן מסתובבים בין רשתות ובתי מרקחת פרטיים, יקב בוטיק ובעל חנות מקוונת באינטרנט? שכולם צריכים למתג את מוצרי המדף שלהם כדי למכור! אז מה חשוב לדעת כדי למתג מוצרי מדף מנצחים? – כל הפרטים בכתבה שלפניכם.
מה בין צריכת ראווה למיתוג ומיצוב המוצר שלכם
את המונח 'צריכת ראווה' טבע הכלכלן האמריקאי Veblen בשלהי המאה ה- 19.
בכך חזה ובלן את הצורך הפסיכולוגי של חברת השפע המתהווה, בצריכתם של מוצרים יוקרתיים, המעידים על איכות חיים גבוהה.
ואמנם, נוסף על החשיבות שבפיתוח מוצרים איכותיים, שימלאו את צרכי קהל היעד אליו הם פונים, אם יש משהו אחד שכולם מסכימים עליו כיום הוא שלתדמית, מיתוג ומיצוב השפעה מכרעת על היקף מכירותיהם של מוצרים.
במילים אחרות, אם אתם רוצים מוצר מנצח, חשוב למצב אותו בתחום הרלוונטי ולהתאים את תדמיתו לערכים החשובים לקהל היעד וללקוחות שלכם, לרבות נראות שמייצגת איכות חיים גבוהה.
מיתוג המוצר באמצעות נראות שמייצגת איכות חיים גבוהה
מה מייחד מיתוג מוצרי מדף?
מקור המילה מיתוג, שהפכה שגורה וכמעט שחוקה בז'רגון השפה העסקית, במושג 'מותג', שנטבע כמילת הלחם בין 'מוצר' ל'תג'.
העיסוק במיתוג רווח ולא בכדי, היות ומדובר באחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על מידת ההצלחה של עסקים, ובפרט כשמדובר במוצרי מדף.
מוצר מדף ממותג כהלכה יהיה כזה שנושא 'תווית', הן מבחינה סמלית, כלומר שזהותו ותדמיתו ברורות, והגדרת המדף שלו ממוקדת, והן במובן הקונקרטי של אריזה בעלת נראות אטרקטיבית לקהל היעד.
הגדרת מדף יכולה להתייחס לערכי המוצר, שימושיו, תפישות רגשיות וחווייתיות אודותיו, בידולו ממוצרים וחברות מתחרות וכמובן מיצובו ומיקוד קהל היעד אליו הוא פונה.
- חג שמח לפודיז: 20 מתנות מקוריות לראש השנה לאוהבי אוכל
- כך תשלטו בכמות הפחמימה שאתם צורכים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מוצר ועל אחת כמה וכמה כשמדובר במוצרי מדף, היבטים רעיוניים אלו צריכים להתכנס לבסוף לנראות גרפית ממוקדת ונכונה, שתופיע על גבי אריזת המוצר ובפרסומים השונים של החברה, ותקדם את המכירות בפועל.
מוצר מדף ממותג היטב נושא 'תווית' סמלית וקונקרטית בעלת זהות ותדמית ברורות
עיצוב נכון של אריזת המוצר כבסיס למיתוג ומיצוב אפקטיביים
יהיו אשר יהיו הערכים אותם אתם מבקשים לצקת לתדמית המוצר שלכם, מיתוג ומיצוב מוצר המדף מתנקזים כולם, בסופו של דבר, למפגש הבלתי אמצעי שלו עם הלקוחות הפוטנציאליים.
מפגש זה יתרחש כשהמוצר מוצג על המדף הממשי בחנות או, כמובן, על המדף הווירטואלי בחנות המקוונת או בקטלוג המצולם שבאתר.
אריזה בעלת נראות מחמיאה, מובחנת, בולטת ומושכת, שגם מותאמת לקונספט ולמיתוג מדויקים, יכולה לעשות את ההבדל בין מוצר שנחטף מהמדפים לכזה שנותר מיותם מקונים.
- 38% מבני הנוער אומרים שה-AI מבין אותם יותר טוב מהמשפחה והחברים
- 3.6 מליארד אירו: ישראל מוכרת את ״חץ 3״ לגרמנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- החשד: העלמת הכנסות משיפוצים ובנייה בסכום של כ-1.5 מיליון שקל
כדי להבין איך יוצרים אריזה אפקטיבית, מושכת ומחמיאה למוצרי מדף ממותגים, פנינו למר לירון בן יאיר, המנכ"ל של חברת 'ש.ע.ל – הדפסות איכות בע"מ', המספק מדבקות בגלילים בהדפסה דיגיטלית לכל ענפי התעשייה במשק.
אריזה בעלת נראות מחמיאה, מובחנת ומושכת תגרום למוצר להיחטף מהמדפים
אריזת מוצר שלא ניתן להתעלם ממנה
מדבקת תווית שמוכרת, חייבת להיות איכותית, ובגלל זה ב'ש.ע.ל' אנחנו בוחרים בהדפסה דיגיטלית מעולה ומעמידים לרשות הלקוח את מיטב הטכנולוגיה בתחום, לרבות מגוון סוגי חיתוך וגימור מתקדמים, מסביר בן יאיר.
אצלנו תמצאו מדבקות עם הטבעה יוקרתית, בולטת או שקועה, שפופולארית מאוד במדבקות לבקבוקי יין, אבל בהחלט יכולה לקדם את מיתוג של מוצרים נוספים.
להיט נוסף הוא גימור צורני למדבקה, שיוצר נראות מאוד בולטת ויוצאת דופן, כשמבחינת סוגי הגימור, לצד הלמינציה האיכותית ביותר אנו מציעים גם גימור לכה-משי יוקרתי.
בסך הכל קיים מגוון רחב של אפשרויות מתקדמות למיתוג ועיצוב האריזה, שמסייעות למצב את המוצר ברמת איכות אחרת לגמרי.
מדבקות עם הטבעה יוקרתית, בולטת או שקועה, פופולארית לבקבוקי יין ולמוצרים נוספים
הרבה מעבר להדפסה וגימור איכותיים
כמובן שאיכות ההדפסה והגימור זה לא הכל, מבהיר בן יאיר ומפרט: תוצאה שתהיה בסופו של דבר אפקטיבית, היא פרי עבודת צוות לא רק של גרפיקאים מוכשרים, אלא גם של אנשי מכירות מיומנים, שמהווים נדבך חשוב בצוות העובדים שלנו.
חשוב לזכור שאחרי הכל, מדבקת תווית על מוצר נועדה להרבה יותר מאשר משיכת תשומת לבו של הצרכן בלבד.
תווית נכונה אמורה גם להיות מרשימה, לייצר פופולאריות ובולטות מול מוצרים מתחרים, וכמובן לייצב את אמינות תדמיתו של המוצר ושל החברה המוכרת אותו.
תווית בחיתוך צורני עם אריזת סגר ייחודית למראה שמשקף ערכים כפריים של חומרי גלם מהטבע
ריבות ודבש יד מרדכי והתווית המנצחת
תהליך המיתוג שעברנו עם אחד הלקוחות הוותיקים שלנו, מכוורת יד מרדכי, שנמצאת בבעלות משותפת של קיבוץ יד מרדכי וחברת שטראוס, הוא דוגמא מצוינת לאופן בו תווית איכותית מקדמת את המוצר.
הבחירה בתווית בחיתוך צורני מבליטה את הלוגו המוכר של החברה, ובשילוב עם אריזת סגר ייחודית, מתקבל מראה שמשקף ערכים כפריים של חומרי גלם מהטבע.
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
הדס מינקה ברנד"החברה הישראלית צועקת ואסור לנו לפספס את הרגע"
הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, חידדה את הקשר בין חברה ולכלכלה אחרי ה-10/7, וקראה למגזר העסקי להצטרף לנשיאה באתגרים העצומים שעומדים בפיתחה של ישראל
תא"ל במיל' הדס מינקה ברנד, מנכ"לית ג'וינט ישראל, עלתה לבמה בוועידה הכלכלית עם מסר אחד מרכזי: הקשר בין כלכלה לחברה הפך בלתי ניתן להפרדה מאז אירועי השבעה באוקטובר, והעשור הקרוב יהיה עידן של אתגרים עצומים לצד הזדמנויות חדשות לבניית מערכת חברתית חזקה וכוללת יותר.
היא פתחה את דבריה בתודה למגזר העסקי, למגזר הציבורי ולכל הארגונים שנרתמו אחרי מתקפת הטרור. "אין ארגון בישראל שלא התייצב בדרך כלשהי, אם דרך מעורבות חברתית, אם דרך המילואימניקים שלכם, אם דרך התמיכה בעובדים שלכם במה שהם עברו. כל מי שיושב כאן לקח חלק אמיתי במאמץ האזרחי שעבר על המדינה".
אבל לצד התודה, היא ביקשה להבהיר כי הימים הקרובים יהיו רק תחילת הדרך. "המסע שלנו רק מתחיל, אני רוצה לקחת אתכם איתי, להבין מה מחכה לנו ומה מאפיין את העשור הקרוב בחברה הישראלית".
מינקה ברנד הזהירה מפני אובדן הזדמנות היסטורית: "אנחנו בנקודת מפנה. עכשיו צריך להבין מה מחכה לנו בעשור הקרוב. החברה הישראלית מתמודדת עם פערים מבניים שהחריפו בשנים האחרונות. אחד המרכזיים שבהם הוא הזדקנות האוכלוסייה. עשרים וחמש שנות חיים נוספו לאנושות. העולם עדיין לא מותאם לזה.
- האיחוד האירופי בין קריסה סופית להתעוררות
- הכלכלה האמריקאית ממשיכה לצמוח לצד ריסון באינפלציה – מה זה אומר על הריבית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"גם ישראל זקוקה להתאמות מקיפות במערכות השירותים החברתיים, הבריאותיים והתעסוקתיים כדי לתת מענה אמיתי לדור המתבגר. במדינה יש עדיין שירותים רחבים שפועלים במודל ישן שאינו מתאים למציאות החדשה".
