קניות
צילום: shutterstock

הרוב מסתכלים על הקנקן: כך תמתגו מוצרי מדף מנצחים

מה משותף למפעלי מזון המשווקים מוצרים ברשתות, חברות פרמה שסוכניהן מסתובבים בין רשתות ובתי מרקחת פרטיים, יקב בוטיק ובעל חנות מקוונת באינטרנט? שכולם צריכים למתג את מוצרי המדף שלהם כדי למכור! אז מה חשוב לדעת כדי למתג מוצרי מדף מנצחים? – כל הפרטים בכתבה שלפניכם.  

מה בין צריכת ראווה למיתוג ומיצוב המוצר שלכם

את המונח 'צריכת ראווה' טבע הכלכלן האמריקאי Veblen בשלהי המאה ה- 19.

בכך חזה ובלן את הצורך הפסיכולוגי של חברת השפע המתהווה, בצריכתם של מוצרים יוקרתיים, המעידים על איכות חיים גבוהה.

ואמנם, נוסף על החשיבות שבפיתוח מוצרים איכותיים, שימלאו את צרכי קהל היעד אליו הם פונים, אם יש משהו אחד שכולם מסכימים עליו כיום הוא שלתדמית, מיתוג ומיצוב השפעה מכרעת על היקף מכירותיהם של מוצרים.

במילים אחרות, אם אתם רוצים מוצר מנצח, חשוב למצב אותו בתחום הרלוונטי ולהתאים את תדמיתו לערכים החשובים לקהל היעד וללקוחות שלכם, לרבות נראות שמייצגת איכות חיים גבוהה.

מיתוג המוצר באמצעות נראות שמייצגת איכות חיים גבוהה

מה מייחד מיתוג מוצרי מדף?

מקור המילה מיתוג, שהפכה שגורה וכמעט שחוקה בז'רגון השפה העסקית, במושג 'מותג', שנטבע כמילת הלחם בין 'מוצר' ל'תג'.

העיסוק במיתוג רווח ולא בכדי, היות ומדובר באחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על מידת ההצלחה של עסקים, ובפרט כשמדובר במוצרי מדף.

מוצר מדף ממותג כהלכה יהיה כזה שנושא 'תווית', הן מבחינה סמלית, כלומר שזהותו ותדמיתו ברורות, והגדרת המדף שלו ממוקדת, והן במובן הקונקרטי של אריזה בעלת נראות אטרקטיבית לקהל היעד.

הגדרת מדף יכולה להתייחס לערכי המוצר, שימושיו, תפישות רגשיות וחווייתיות אודותיו, בידולו ממוצרים וחברות מתחרות וכמובן מיצובו ומיקוד קהל היעד אליו הוא פונה.

בכל מוצר ועל אחת כמה וכמה כשמדובר במוצרי מדף, היבטים רעיוניים אלו צריכים להתכנס לבסוף לנראות גרפית ממוקדת ונכונה, שתופיע על גבי אריזת המוצר ובפרסומים השונים של החברה, ותקדם את המכירות בפועל. 

מוצר מדף ממותג היטב נושא 'תווית' סמלית וקונקרטית בעלת זהות ותדמית ברורות

עיצוב נכון של אריזת המוצר כבסיס למיתוג ומיצוב אפקטיביים

יהיו אשר יהיו הערכים אותם אתם מבקשים לצקת לתדמית המוצר שלכם, מיתוג ומיצוב מוצר המדף מתנקזים כולם, בסופו של דבר, למפגש הבלתי אמצעי שלו עם הלקוחות הפוטנציאליים.

מפגש זה יתרחש כשהמוצר מוצג על המדף הממשי בחנות או, כמובן, על המדף הווירטואלי בחנות המקוונת או בקטלוג המצולם שבאתר.

אריזה בעלת נראות מחמיאה, מובחנת, בולטת ומושכת, שגם מותאמת לקונספט ולמיתוג מדויקים, יכולה לעשות את ההבדל בין מוצר שנחטף מהמדפים לכזה שנותר מיותם מקונים.

קיראו עוד ב"בארץ"

כדי להבין איך יוצרים אריזה אפקטיבית, מושכת ומחמיאה למוצרי מדף ממותגים, פנינו למר לירון בן יאיר, המנכ"ל של חברת 'ש.ע.ל – הדפסות איכות בע"מ', המספק מדבקות בגלילים בהדפסה דיגיטלית לכל ענפי התעשייה במשק.

אריזה בעלת נראות מחמיאה, מובחנת ומושכת תגרום למוצר להיחטף מהמדפים

אריזת מוצר שלא ניתן להתעלם ממנה

מדבקת תווית שמוכרת, חייבת להיות איכותית, ובגלל זה ב'ש.ע.ל' אנחנו בוחרים בהדפסה דיגיטלית מעולה ומעמידים לרשות הלקוח את מיטב הטכנולוגיה בתחום, לרבות מגוון סוגי חיתוך וגימור מתקדמים, מסביר בן יאיר.

אצלנו תמצאו מדבקות עם הטבעה יוקרתית, בולטת או שקועה, שפופולארית מאוד במדבקות לבקבוקי יין, אבל בהחלט יכולה לקדם את מיתוג של מוצרים נוספים.

להיט נוסף הוא גימור צורני למדבקה, שיוצר נראות מאוד בולטת ויוצאת דופן, כשמבחינת סוגי הגימור, לצד הלמינציה האיכותית ביותר אנו מציעים גם גימור לכה-משי יוקרתי.

בסך הכל קיים מגוון רחב של אפשרויות מתקדמות למיתוג ועיצוב האריזה, שמסייעות למצב את המוצר ברמת איכות אחרת לגמרי.

מדבקות עם הטבעה יוקרתית, בולטת או שקועה, פופולארית לבקבוקי יין ולמוצרים נוספים

הרבה מעבר להדפסה וגימור איכותיים

כמובן שאיכות ההדפסה והגימור זה לא הכל, מבהיר בן יאיר ומפרט: תוצאה שתהיה בסופו של דבר אפקטיבית, היא פרי עבודת צוות לא רק של גרפיקאים מוכשרים, אלא גם של אנשי מכירות מיומנים, שמהווים נדבך חשוב בצוות העובדים שלנו.

חשוב לזכור שאחרי הכל, מדבקת תווית על מוצר נועדה להרבה יותר מאשר משיכת תשומת לבו של הצרכן בלבד.

תווית נכונה אמורה גם להיות מרשימה, לייצר פופולאריות ובולטות מול מוצרים מתחרים, וכמובן לייצב את אמינות תדמיתו של המוצר ושל החברה המוכרת אותו.

תווית בחיתוך צורני עם אריזת סגר ייחודית למראה שמשקף ערכים כפריים של חומרי גלם מהטבע

ריבות ודבש יד מרדכי והתווית המנצחת

תהליך המיתוג שעברנו עם אחד הלקוחות הוותיקים שלנו, מכוורת יד מרדכי, שנמצאת בבעלות משותפת של קיבוץ יד מרדכי וחברת שטראוס, הוא דוגמא מצוינת לאופן בו תווית איכותית מקדמת את המוצר.

הבחירה בתווית בחיתוך צורני מבליטה את הלוגו המוכר של החברה, ובשילוב עם אריזת סגר ייחודית, מתקבל מראה שמשקף ערכים כפריים של חומרי גלם מהטבע.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)

"המס על הבנקים הוא מס על הציבור - והוא זה שישלם את המחיר"

בהמשך לכוונת שר האוצר סמוטריץ’ למסות את הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את תגובתו לדו"ח עבודת צוות האוצר וטוען כי הדו"ח חסר השוואות לרווחיות בענפים אחרים, לא בחנו את ההשלכות הכלכליות, והמס צפוי לפגוע בציבור הרחב; מנכ"ל איגוד הבנקים, איתן מדמון "שר האוצר מבקש, באמצעות המהלך הזה, לגבות מס נוסף, בדרך עקיפה ולכאורה מתוחכמת מהציבור"

מנדי הניג |

ברקע הכוונה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ להטיל מס מיוחד נוסף על הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את עמדתו לדו"ח עבודת הצוות שבחן את המהלך. לטענת האיגוד, הדו"ח שאמור היה לשמש בסיס מקצועי להחלטה, לוקה בחוסרים מהותיים, מדלג על בדיקות קריטיות ובעיקר אינו מתמודד עם השאלה מי ישלם בסופו של דבר את מחיר המס.

המסמך מוגש אף שעמדת בנק ישראל, שהוא חלק בלתי נפרד מהצוות, טרם פורסמה, ובאיגוד סבורים כי מדובר בהליך שמתקדם מהר מדי, בלי בחינה כלכלית מלאה של ההשלכות על הציבור והמשק.

לטענת איגוד הבנקים, הדו"ח שפרסם הצוות באוצר לא כולל את שתי הבדיקות המרכזיות שעל הבסיס שלהן אפשר בכלל לדון בהטלת מס על סקטור ספציפי. קודם כל, בדו"ח אין כל השוואה בין הרווחיות של הבנקים לבין הרווחיות של ענפים אחרים במשק. באיגוד מדגישים כי זה  בדיוק הבדיקה שנדרשה מהצוות לבצע, כדי לבחון האם מתקיימות נסיבות חריגות שמצדיקות מיסוי מיוחד של ענף אחד בלבד. למרות זאת, הדו"ח, כך נטען, מדלג לחלוטין על השוואה כזאת.

שנית, הדו"ח לא בוחן את ההשלכות הכלכליות של המהלך על המשק הישראלי. אמנם מצויין בדו"ח כי הטלת מס על הבנקים עלולה להוביל לעליית ריבית, לצמצום האשראי, לפגיעה במשקיעים ולנזק לציבור הרחב, אבל בפועל לא ניסו לאמוד את ההשפעות האלה או להעריך את ההיקף שלהן. באיגוד מציינים כי מדובר בתוצאות שכבר התרחשו בפועל במדינות שבהן הוטל מס דומה, ולכן היעדר ניתוח עלות־תועלת מהווה, לדבריהם, כשל מהותי בעבודת הצוות ואף עומד בניגוד לעקרונות חוק האסדרה.

כמו כן, באיגוד טוענים כי הדו"ח מציג נתון שגוי שלפיו הציבור מחזיק בכ-70% ממניות הבנקים, בעוד שבפועל שיעור אחזקות הציבור עומד על כ-90%. לטענתם, מדובר בפער מהותי, שכן הציבור הוא זה שנושא בפועל בעלות של כל מס שיוטל על הבנקים. למרות זאת, בדו"ח אין כל ניסיון לאמוד את הפגיעה הצפויה בחיסכון הציבורי, בדיבידנדים או בשווי אחזקות הציבור. באיגוד מדגישים כי מבנה בעלות כזה אינו קיים באף מדינה אחרת שהטילה מס על הבנקים, ולכן השוואות בינלאומיות מחייבות זהירות מיוחדת.