הרוב מסתכלים על הקנקן: כך תמתגו מוצרי מדף מנצחים
מה משותף למפעלי מזון המשווקים מוצרים ברשתות, חברות פרמה שסוכניהן מסתובבים בין רשתות ובתי מרקחת פרטיים, יקב בוטיק ובעל חנות מקוונת באינטרנט? שכולם צריכים למתג את מוצרי המדף שלהם כדי למכור! אז מה חשוב לדעת כדי למתג מוצרי מדף מנצחים? – כל הפרטים בכתבה שלפניכם.
מה בין צריכת ראווה למיתוג ומיצוב המוצר שלכם
את המונח 'צריכת ראווה' טבע הכלכלן האמריקאי Veblen בשלהי המאה ה- 19.
בכך חזה ובלן את הצורך הפסיכולוגי של חברת השפע המתהווה, בצריכתם של מוצרים יוקרתיים, המעידים על איכות חיים גבוהה.
ואמנם, נוסף על החשיבות שבפיתוח מוצרים איכותיים, שימלאו את צרכי קהל היעד אליו הם פונים, אם יש משהו אחד שכולם מסכימים עליו כיום הוא שלתדמית, מיתוג ומיצוב השפעה מכרעת על היקף מכירותיהם של מוצרים.
במילים אחרות, אם אתם רוצים מוצר מנצח, חשוב למצב אותו בתחום הרלוונטי ולהתאים את תדמיתו לערכים החשובים לקהל היעד וללקוחות שלכם, לרבות נראות שמייצגת איכות חיים גבוהה.
מיתוג המוצר באמצעות נראות שמייצגת איכות חיים גבוהה
מה מייחד מיתוג מוצרי מדף?
מקור המילה מיתוג, שהפכה שגורה וכמעט שחוקה בז'רגון השפה העסקית, במושג 'מותג', שנטבע כמילת הלחם בין 'מוצר' ל'תג'.
העיסוק במיתוג רווח ולא בכדי, היות ומדובר באחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על מידת ההצלחה של עסקים, ובפרט כשמדובר במוצרי מדף.
מוצר מדף ממותג כהלכה יהיה כזה שנושא 'תווית', הן מבחינה סמלית, כלומר שזהותו ותדמיתו ברורות, והגדרת המדף שלו ממוקדת, והן במובן הקונקרטי של אריזה בעלת נראות אטרקטיבית לקהל היעד.
הגדרת מדף יכולה להתייחס לערכי המוצר, שימושיו, תפישות רגשיות וחווייתיות אודותיו, בידולו ממוצרים וחברות מתחרות וכמובן מיצובו ומיקוד קהל היעד אליו הוא פונה.
- חג שמח לפודיז: 20 מתנות מקוריות לראש השנה לאוהבי אוכל
- כך תשלטו בכמות הפחמימה שאתם צורכים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בכל מוצר ועל אחת כמה וכמה כשמדובר במוצרי מדף, היבטים רעיוניים אלו צריכים להתכנס לבסוף לנראות גרפית ממוקדת ונכונה, שתופיע על גבי אריזת המוצר ובפרסומים השונים של החברה, ותקדם את המכירות בפועל.
מוצר מדף ממותג היטב נושא 'תווית' סמלית וקונקרטית בעלת זהות ותדמית ברורות
עיצוב נכון של אריזת המוצר כבסיס למיתוג ומיצוב אפקטיביים
יהיו אשר יהיו הערכים אותם אתם מבקשים לצקת לתדמית המוצר שלכם, מיתוג ומיצוב מוצר המדף מתנקזים כולם, בסופו של דבר, למפגש הבלתי אמצעי שלו עם הלקוחות הפוטנציאליים.
מפגש זה יתרחש כשהמוצר מוצג על המדף הממשי בחנות או, כמובן, על המדף הווירטואלי בחנות המקוונת או בקטלוג המצולם שבאתר.
אריזה בעלת נראות מחמיאה, מובחנת, בולטת ומושכת, שגם מותאמת לקונספט ולמיתוג מדויקים, יכולה לעשות את ההבדל בין מוצר שנחטף מהמדפים לכזה שנותר מיותם מקונים.
- הרחבת הפטור ממס על יבוא אישי תיכנס לתוקף עוד 21 יום
- עורך דין ידוע סיפק חברות קש לרשת שהרוויחה מאות מיליונים מחשבוניות פיקטיביות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הריבית תרד מחר ל-4.25% - איך זה ישפיע עליכם?
כדי להבין איך יוצרים אריזה אפקטיבית, מושכת ומחמיאה למוצרי מדף ממותגים, פנינו למר לירון בן יאיר, המנכ"ל של חברת 'ש.ע.ל – הדפסות איכות בע"מ', המספק מדבקות בגלילים בהדפסה דיגיטלית לכל ענפי התעשייה במשק.
אריזה בעלת נראות מחמיאה, מובחנת ומושכת תגרום למוצר להיחטף מהמדפים
אריזת מוצר שלא ניתן להתעלם ממנה
מדבקת תווית שמוכרת, חייבת להיות איכותית, ובגלל זה ב'ש.ע.ל' אנחנו בוחרים בהדפסה דיגיטלית מעולה ומעמידים לרשות הלקוח את מיטב הטכנולוגיה בתחום, לרבות מגוון סוגי חיתוך וגימור מתקדמים, מסביר בן יאיר.
אצלנו תמצאו מדבקות עם הטבעה יוקרתית, בולטת או שקועה, שפופולארית מאוד במדבקות לבקבוקי יין, אבל בהחלט יכולה לקדם את מיתוג של מוצרים נוספים.
להיט נוסף הוא גימור צורני למדבקה, שיוצר נראות מאוד בולטת ויוצאת דופן, כשמבחינת סוגי הגימור, לצד הלמינציה האיכותית ביותר אנו מציעים גם גימור לכה-משי יוקרתי.
בסך הכל קיים מגוון רחב של אפשרויות מתקדמות למיתוג ועיצוב האריזה, שמסייעות למצב את המוצר ברמת איכות אחרת לגמרי.
מדבקות עם הטבעה יוקרתית, בולטת או שקועה, פופולארית לבקבוקי יין ולמוצרים נוספים
הרבה מעבר להדפסה וגימור איכותיים
כמובן שאיכות ההדפסה והגימור זה לא הכל, מבהיר בן יאיר ומפרט: תוצאה שתהיה בסופו של דבר אפקטיבית, היא פרי עבודת צוות לא רק של גרפיקאים מוכשרים, אלא גם של אנשי מכירות מיומנים, שמהווים נדבך חשוב בצוות העובדים שלנו.
חשוב לזכור שאחרי הכל, מדבקת תווית על מוצר נועדה להרבה יותר מאשר משיכת תשומת לבו של הצרכן בלבד.
תווית נכונה אמורה גם להיות מרשימה, לייצר פופולאריות ובולטות מול מוצרים מתחרים, וכמובן לייצב את אמינות תדמיתו של המוצר ושל החברה המוכרת אותו.
תווית בחיתוך צורני עם אריזת סגר ייחודית למראה שמשקף ערכים כפריים של חומרי גלם מהטבע
ריבות ודבש יד מרדכי והתווית המנצחת
תהליך המיתוג שעברנו עם אחד הלקוחות הוותיקים שלנו, מכוורת יד מרדכי, שנמצאת בבעלות משותפת של קיבוץ יד מרדכי וחברת שטראוס, הוא דוגמא מצוינת לאופן בו תווית איכותית מקדמת את המוצר.
הבחירה בתווית בחיתוך צורני מבליטה את הלוגו המוכר של החברה, ובשילוב עם אריזת סגר ייחודית, מתקבל מראה שמשקף ערכים כפריים של חומרי גלם מהטבע.
פרופ' אמיר ירון (רשתות)פרופ' אמיר ירון: "המצב הכלכלי הוא הישג ובצניעות - חלק גדול נובע מהמדיניות שלנו"
אולי היית שמרן מדי? "זאת מחמאה"; היה מרווח גדול. הריבית הריאלית היא 2%. למה היא לא ירדה בעבר? "המחיר על טעות הוא גדול מאוד. עכשיו הבשילו התנאים"; מה המסר של הנגיד קדימה ואיפה תהיה הריבית עוד שנה?
בנק ישראל הפחית היום את הריבית ב-0.25% ל-4.25%. גם אנחנו אומרים "הגיע הזמן", גם אנחנו חושבים שזה היה צריך להיות לפני חודשים. אבל בנק ישראל הוא הקובע וכל החלטה שהוא מקבל עוברת דיונים רבים, ניתוחים רבים וסיעורי מוחות. אפשר שלא להסכים עם ההחלטות, אבל הן מקצועיות. בשיחה עם פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל "הטחנו" בו שאולי הוא "שמרן מדי ביחס להפחתת הריבית".
"אני לוקח את זה כמחמאה", משיב, פרופ' ירון, "מדינות שעברו מלחמות מצאו את עצמן במצב כלכלי קשה. היו מצבים של היפר אינפלציה ופגיעה מהותית בכלכלה. אנחנו במצב יחסית טוב, עם אינפלציה מדודה לאורך התקופה שמתייצבת בתוך היעד. הכלכלה הישראלית עם פעילות ערה. זה הישג. זה הישג שאני בצניעות אגיד שחלק גדול ממנו הוא בזכות מדיניות שלא הייתי מכנה שמרנית, אלא זהירה שקולה ופתוחה".
אנחנו בריבית ריאלית של 2%, הרבה מעבר למה שצריך. היה מרווח ביטחון גדול להוריד מעט את הריבית עוד קודם.
"המחיר על טעות גדול מאוד, רק שתנאי המשק הבשילו להפחתה של הריבית עשינו זאת ונמשיך לפעול בכפוף להתפתחויות. אנחנו רואים כעת את האינפלציה מתמתנת ועומדת ביעד, אננו רואים את הייסוף, ואת ההתבססות של האינפלציה ביעד, וזה הוביל אותנו להחלטה".
בפעם הקודמת התנאים היו די קרובים.
"היו תנאים שונים, דובר אז על כניסה בעצימות גדולה לעזה".
הביקושים גבוהים
פרופ' ירון מדבר עדיין על אי וודאות כלכלית, אבל נמוכה מבעבר. על פעילות ערה במשק, על שוק עבודה חזק וביקושים גדולים שמורגשים גם בכרטיסי האשראי. הביקושים האלו מצד אחד מרשימים, מצד שני הם "גול עצמי" לציבור הלווה (לרבות בעלי הדירות עם משכנתאות) כי הם מניעים את האינפלציה והדבר שהכי מפחיד את בנק ישראל בדומה לבנקים מרכזיים בעולם - הוא אינפלציה. אינפלציה שוחקת את הכסף, את ההון של הציבור. היא מס גדול בדלת האחורית והנשק הכי חזק נגדה הוא הריבית.
- בנק ישראל יפוצה ב-240 אלף שקל עקב זיוף שטרות
- לא תמיד הריבית הנמוכה היא הריבית המשתלמת ביותר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לנגיד יש את כלי הריבית, לצד כלים נוספים (פעילות בשוק המט"ח, הדפסת כסף) כדי לאזן את הכלכלה. זה "משחק" עדין. הורדת את הריבית מוקדם מדי, האינפלציה יכולה לברוח למעלה, ואז המלחמה באינפלציה תהפוך לקשה יותר. בזבזת תחמושת ולא פגעת. הנגיד ירה רק כאשר ראה את המטרה בבירור. אין מקום לפספוסים, אבל כלכלה זה לא מדע מדויק. קחו שני כלכלנים מדופלמים וסיכוי טוב שהם יחשבו אחרת לגבי רוב הסוגיות הכלכליות. מעבר לכך, יש הרבה נעלמים ותלות בגורמים חיצוניים רבים ויש את הפסיכולוגיה. כלכלה, תרצו או לא היא חלק ממדעי ההתנהגות. אנשים קונים בגדים כי יש להם מצב רוח טוב, או כי הם רוצים ללכת לעבודה עם הבגד הזה. זה לא בהכרח קשור לשאלה אם יש להם כסף בחשבון או שזה משולם בתשלומים. אנשים בסיום מלחמה יגבירו ביקושים גם אם הם לא במצב מדהים, גם כי ההורים ירצו לפנק את הילדים על התקופה הקשה.
סמוטריץ ממשלההרחבת הפטור ממס על יבוא אישי תיכנס לתוקף עוד 21 יום
במסגרת המהלכים שמקדם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' במאבק נגד יוקר המחיה, החליט השר להרחיב את הפטור ממע"מ על יבוא אישי; הרחבת הפטור ממס על יבוא אישי עד לסכום של 150 דולר תיכנס לתוקף עוד 21 יום
במסגרת המהלכים שמקדם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' במאבק נגד יוקר המחיה, החליט השר להרחיב את הפטור ממע"מ על יבוא אישי. הפטור ממס על יבוא אישי לסכום של 150 דולר ייכנס לתוקף עוד 21 יום. "הצרכן הישראלי לא יכול להיות שבוי בידי טייקונים שמחזיקים במשק" אמר סמוטריץ'.
שר האוצר מוביל שורה של צעדים להקלה בתחום יוקר המחייה ולתפיסתו פתיחת השוק תוציא מידי מונופולים וחברות ששולטות במשק את היכולת לגבות מהצרכן הישראלי מחירים גבוהים מרוב מדינות אירופה. כך למשל מחירי ההלבשה וההנעלה בישראל גבוהים ביחס לממוצע האירופאי. הפער במחירי המוצרים האלו מגיע לכ-28% מהממוצע ה-OECD.
על פי ההערכות, ארבע חברות גדולות בתחום ההלבשה וההנעלה בישראל מחזיקות יחד בכ-40% מנתח השוק בסקטור זה ולמעשה קובעות רף מחירים גבוה ולא מוצדק לכל משקי הבית. על פי נתוני משרד האוצר כוח הקנייה של אזרחי ישראל נמוך מזה של רוב מדינות אירופה כאשר ישראל נמצאת במקום ה-22 מתוך 38 מדינות. הסיבה לכך היא רמת מחירים יקרה שמצמצמת את כוח הקנייה של האזרחים בישראל.
שר האוצר בצלאל סמוטריץ': ״הצרכן הישראלי משלם יותר מחברו במדינות המערב. הסיבה המרכזית לכך נעוצה בעובדה כי סקטורים שלמים מוחזקים בידי מונופולים וטייקונים שמנצלים את המשק הסגור כדי לגבות מחיר יקר ולא מוצדק מהצרכן הישראלי. החלטתי להגביר את התחרות בתחום הזה ולהוזיל בכך את סל המחייה עבור משקי הבית בישראל". השר פירסם את הצו להערות הציבור לקראת כוונתו לחתום עליו. בעוד 21 יום יוכל השר לחתום וההוזלה תיכנס לתוקף.
- המע"מ עולה - מה יקרה למחירי הדירות ומה עם מי שכבר רכש?
- "לבטל את הפטור ממס לשכר דירה, להעלות את מס החברות": מה המדינה צריכה לעשות בתקופה הזאת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הצעד מוצג לציבור כעידוד תחרות, אך גורמי המקצוע באוצר מזהירים כי מדובר במהלך של כלכלת בחירות. וויתור על הכנסות ממסים בזמן שהמשק עדיין מתמודד עם עלויות המלחמה אינו צעד זהיר ובוודאי לא כזה שהדרג המקצועי תמך בו. בצמרת האוצר מדגישים כי שנים מדברים על ביטול פטורים, לא על הרחבתם, והמהלך הנוכחי הפוך לחלוטין לאג’נדה הרשמית של המשרד.
