נעצר קבלן בחשד שזייף חשבוניות בסך 1.5 מיליון שקל
נעצר קבלן עבודת גבס בחשד שעשה שימוש בחשבוניות פיקטיביות בסכום של כ-1,500,000 שקל על מנת לדרוש החזר הוצאות מרשות המסים. בית משפט השלום בחיפה הורה על מעצרו ושחרורו בתנאים מגבילים.
בבקשת המעצר נכתב כי החשוד, בן 66 מנשר, הינו קבלן לעבודות גבס וטפסנות. על פי החשד, בספרי החשבונות ובדוחות שהגיש לשנים 2017-2016 דרש הוצאות שנסמכו על חשבוניות פיקטיביות, ללא שבוצעה עבודה, ללא שסופק טובין וללא ששולמה התמורה הרשומה בהן.
כאמור, החשוד שוחרר בתנאים מגבילים, ביניהם, ערבות עצמית של 200,000 שקל, ערבות צד ג' של 150,000 שקל וצו עיכוב יציאה מן הארץ למשך חצי שנה. החקירה בתיק התבצעה על ידי פקיד שומה חקירה חיפה והצפון בשיתוף פעולה עם משרד מע"מ חיפה.
עוד בנושא:
השכיר בניין שלם בירושלים ולא שילם מס

יאנגו דורשת מרשות התחרות: הכריזו על Gett כמונופול
בפנייה נטען כי ל-Gett יש נתח שוק בהיקף של 70% ומאשימה כי המערכת של Gett מייצרת מנגנונים של תמרוץ וסנקציות לנהגי מוניות, המעודדים עבודה כמעט בלעדית איתה
חברת יאנגו, המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות, דורשת מרשות התחרות להכריז על מתחרתה העיקרית גט (Gett) כמונופול. לטענת יאנגו, גט מחזיקה בנתח שוק העולה משמעותית על הרף הקבוע בחוק, ומפעילה כוח שוק הפוגע בתחרות, בנהגים ובצרכנים.
בפנייה, שנשלחה לממונה על רשות התחרות מיכל כהן באמצעות עורכי הדין ישראל שלו וטל טיטמן, נטען כי נתח השוק של גט בנסיעות מוזמנות באמצעות אפליקציה מגיע לכ-70%. נתון זה, לטענת יאנגו, מבוסס בין היתר על ממצאי רשות התחרות עצמה במסגרת בחינת המיזוג שביקשו בעבר גט ופנגו לקדם, וכן על נתונים שפורסמו בדוחות של משקיעי החברה.
"התפתחה אצל הנהגים תלות ממשית בפלטפורמה של גט כמקור הכנסה עיקרי, שלא לומר בלעדי, באופן המגביל את התחרות בשוק", נכתב במכתב ששלחה חברת אפלי טקסי עוז, המפעילה את יאנגו, לממונה על רשות התחרות. אף שנהגים רשאים לכאורה לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל, אופן התמחור שמפעילה גט והמבנה של מסלולי המנוי מובילים בפועל לכך שנהגים עובדים בעיקר איתה.
לפי הנתונים שהוצגו, מדי שנה מתבצעות בישראל עשרות מיליוני נסיעות במוניות, כאשר למעלה ממחציתן מוזמנות מראש ולא נאספות מהרחוב. יאנגו טוענת כי חלקה של גט בנסיעות המוזמנות חורג בהרבה ממחצית השוק, באופן המאפשר לה להכתיב בפועל את כללי המשחק בענף.
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בפנייה מצוין כי המסלול המרכזי שמציעה גט לנהגים מבוסס על תשלום חודשי קבוע, בגובה אלפי שקלים, אשר הופך לכלכלי רק אם מרבית הנסיעות מבוצעות דרך הפלטפורמה שלה. מצב זה, לפי יאנגו, יוצר תמריץ שלילי לעבוד עם מתחרים ומקשה על אפליקציות אחרות לגייס נהגים בהיקף מספק.
